Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1728
    • vihti

    Onhan siinä hc ihan perus bmw lukemassa mut omalla kohdalla meni tyhjäkäynnillä rimaa hipoen päästöt hc osalta ja mun autossa oli muutenkin häikkää kun lambda integrator tarpeettomasti rikastaa seosta matalalla kuormituksella. Onkos sullakin viinalla käyvä laite?

    Onko muuten kukaan koittanut ahdetussa vakio nokilla ajottaa lisää overlappia että saako sillä mitään toivottua muutosta? Vanoksellisessa vaparissa ainakin kuulemma tulee lisää voiman tuntua keskialueella kun imunokkaa vähän kääntää aikaisemmalle. Eikös turbopeliin muutenkin ole hyväksi todettu nokalla millä hyvänsä 0,5-1,5mm nostoa @YKK molempiin?
    E39 523i Turbo

    Comment

    • aaape
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 617
      • Muaninka

      Originally posted by naikou View Post
      Onhan siinä hc ihan perus bmw lukemassa mut omalla kohdalla meni tyhjäkäynnillä rimaa hipoen päästöt hc osalta ja mun autossa oli muutenkin häikkää kun lambda integrator tarpeettomasti rikastaa seosta matalalla kuormituksella. Onkos sullakin viinalla käyvä laite?

      Onko muuten kukaan koittanut ahdetussa vakio nokilla ajottaa lisää overlappia että saako sillä mitään toivottua muutosta? Vanoksellisessa vaparissa ainakin kuulemma tulee lisää voiman tuntua keskialueella kun imunokkaa vähän kääntää aikaisemmalle. Eikös turbopeliin muutenkin ole hyväksi todettu nokalla millä hyvänsä 0,5-1,5mm nostoa @YKK molempiin?
      Joo viinalla tuo käy. Mulla oli nyt tarkotuksella vakio nokat vakio ajotuksella paikoillaan että jos se niillä menisi helposti muutoskatsastuksesta ja menihän se. nii vaihdan sitten B30+nv nokat paikoilleen

      Asiasta toiseen oliko niin että n. 600nm kärsii nuilla vakio m52b28 veiveillä ottaa että pysyy vielä veivit suorana
      e36 328i turbo (95)
      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
      e30 316 (m30)(87) projekti

      EX.
      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11111
        • Oulu

        Originally posted by naikou View Post

        Onko muuten kukaan koittanut ahdetussa vakio nokilla ajottaa lisää overlappia että saako sillä mitään toivottua muutosta? Vanoksellisessa vaparissa ainakin kuulemma tulee lisää voiman tuntua keskialueella kun imunokkaa vähän kääntää aikaisemmalle. Eikös turbopeliin muutenkin ole hyväksi todettu nokalla millä hyvänsä 0,5-1,5mm nostoa @YKK molempiin?
        Lisää overlappiä, niin keskialue paranee, mut tyhjäkäynti ja huipputeho huononee. Ja vice versa.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          Kärsiikö s50 suodatinjalasta öljyjäähdyn lähdöt tukkia jos ei oo käytössä tällä hetkellä.. kun menee huono kiertoputki toisesta lähdöstä toiseen..
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11111
            • Oulu

            Kärsii tukkia

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Bm-w
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 300
              • Oulu

              Kysytään nyt täällä, varmaa helpoiten saa vastauksia.

              M52 jatkona on kova vp, 765, 4 lapanen sintteri ja getrakki. Mistä johtuu älytön meteli kun lähtee sievästi liikkeelle? Kolinaa/räminää, niin kuin laatikosta tulee. Onko getrakki vaan paska?

              On katottu ettei resonoi mihinkää jne. Jos kytkintä käyttää sillain rajusti/ kerralla päästää ylös niin ei pidä minkäänlaista ylimääräistä ääntä.

              Comment

              • niiksu
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2014
                • 961
                • KPO/HKI

                Eikös tosta oo ollu juttua että M50 kovalla vauhtipyörällä ja sre:llä nyt saattuu vaan kolisemaan.
                BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                Comment

                • Bm-w
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 300
                  • Oulu

                  Nojaa, useammalla kaverilla on eikä kolise kyllä yhtää. Nyt kun vaihdekepin kolosta katteli laatikon laippaa liikkeelle lähtiessää niin se tekee edes takas hakkaavaa liikettä, siitä kai se ääni tulee.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5265
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Bm-w View Post
                    Kysytään nyt täällä, varmaa helpoiten saa vastauksia.

                    M52 jatkona on kova vp, 765, 4 lapanen sintteri ja getrakki. Mistä johtuu älytön meteli kun lähtee sievästi liikkeelle? Kolinaa/räminää, niin kuin laatikosta tulee. Onko getrakki vaan paska?

                    On katottu ettei resonoi mihinkää jne. Jos kytkintä käyttää sillain rajusti/ kerralla päästää ylös niin ei pidä minkäänlaista ylimääräistä ääntä.

                    Kylläkai sulla on kytkimessä jotain että se ravistaa
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1728
                      • vihti

                      Minunkin romussa kytkin alkaa täristää jonkun ajan päästä etenkin parkkipaikoilla ryömittäessä, heti kylmiltään ei niin paha, valoista lähtiessä vähän enemmän kierroksia niin ei täristä. Sitten ajossa 1400-1800rpm välillä pitää ääntä niin pahasti että kaupunkialueella tasan kaikki kääntyy katsomaan jos kiihdytän alakierroksilla eli taajamassa ei kolmosta isompaa tarvi, vakio vp:llä voi ajaa vaikka vitonen päällä 60 eikä rämise mutta se ei kestä turbokoneessa ainakaan kauaa, dieseliäkin tarvii vaan ohjelmoida niin heti menee kaksoismassa rikki.

                      Oon jo tottunut näihin ominaisuuksiin mutta seuraavaksi(sen jälkeen kun nykyinen tekniikka antautuu) kokeilen tuplalevy kytkintä jos olisi mukavampi käyttää
                      Last edited by naikou; 02-07-2021, 22:34.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Bm-w
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 300
                        • Oulu

                        Osat on uusia ja kaikki on kyllä kiinni kuten pitää, toki kaikki mahdollista. Liikkeessä ei siis pidä ääntä, vain kun kytkintä käyttää. Jos ajaa pukilla niin ei kuulu mitään.

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1728
                          • vihti

                          Originally posted by Bm-w View Post
                          Osat on uusia ja kaikki on kyllä kiinni kuten pitää, toki kaikki mahdollista. Liikkeessä ei siis pidä ääntä, vain kun kytkintä käyttää. Jos ajaa pukilla niin ei kuulu mitään.
                          Mullakin oli sillon aikoinaan kaikki uutta ja jousitettu hiilikuitu/kevlar massalevy välissä, käytin vielä pakettina tasapainotuksessa asetelman ja vp:n. Jäykemmällä oljyllä voi vähän hillitä sitä laatikon räminää, jonkun jenkkiläisen bmw tuning firman ohje: http://store.uucmotorwerks.com/artic...uce_rattle.htm
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • miksutus97
                            BTCF Member
                            • Oct 2015
                            • 48
                            • espoo

                            Morjesta, miten teillä on kestänyt athenan cooper ring / cometicci näissä ahdetuissa äm50 koneissa? Kaverin turbo e36 Alkoi tuossa kesäkuun alusssa sylkemään liekkirenkaasta paineet vesitilaan ja pahvi oli palanut... lohko ja kansi plaanattu ja tarkistettu talvella kun moottori rakennettiin. Kesti koko kevään 1,7-2,0 baarin rääkkiä ilman ongelmia ja sikaa sai kyllä todella paljon. Nyt kansi tarkistettiin ja plaanattiin uudelleen sekä kasattiin cometicilla + permatexin copper gasketilla, mutta eilen sylki taas jäähärit korkin välistä pitkässä vedossa 4 vaihteella (tätä siis alkoi tekemään kesäkuussa) on kokeiltu parilla uudella korkilla (tarvike) ilmattu kunnolla. Auto on säädetty penkissä ja ennakot tarkistettu nakuanturilla yms tehoja oli noin 600hp ja 771nm. Vedet kiertää kunnolla sekä niiden lämpötila pysyy normaalissa 85-92 asteessa. Kannenpultit ovat arpit sekä jälkikiristys suoritettu. Voiko pakopaine nousta vain liian korkealle jolloin paineet häviää pahvin välistä kanaviin mutta tämä ei selitä miksi toimi yli 2tkm hirveetä rääkkiä keväällä
                            Käyttis : BMW F20 M140

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5265
                              • Pirkkala

                              Originally posted by miksutus97 View Post
                              Morjesta, miten teillä on kestänyt athenan cooper ring / cometicci näissä ahdetuissa äm50 koneissa? Kaverin turbo e36 Alkoi tuossa kesäkuun alusssa sylkemään liekkirenkaasta paineet vesitilaan ja pahvi oli palanut... lohko ja kansi plaanattu ja tarkistettu talvella kun moottori rakennettiin. Kesti koko kevään 1,7-2,0 baarin rääkkiä ilman ongelmia ja sikaa sai kyllä todella paljon. Nyt kansi tarkistettiin ja plaanattiin uudelleen sekä kasattiin cometicilla + permatexin copper gasketilla, mutta eilen sylki taas jäähärit korkin välistä pitkässä vedossa 4 vaihteella (tätä siis alkoi tekemään kesäkuussa) on kokeiltu parilla uudella korkilla (tarvike) ilmattu kunnolla. Auto on säädetty penkissä ja ennakot tarkistettu nakuanturilla yms tehoja oli noin 600hp ja 771nm. Vedet kiertää kunnolla sekä niiden lämpötila pysyy normaalissa 85-92 asteessa. Kannenpultit ovat arpit sekä jälkikiristys suoritettu. Voiko pakopaine nousta vain liian korkealle jolloin paineet häviää pahvin välistä kanaviin mutta tämä ei selitä miksi toimi yli 2tkm hirveetä rääkkiä keväällä

                              Yleisesti voi kai sanoa että mls tiiviste kestää todella kovaa käyttöä mutta se vaatii erittäin hyvän pinnanlaadun lohkoon ja kanteen.

                              Sen vain totean että jos nakutusta pääsee esiintymään, ei kestä mikään tiiviste.
                              Ei olisi ensimmäinen auto mikä "hyvissä säädöissä" mutta kovassa käytössä kadulla silti pääsee nakuttamaan.

                              Puottaa ennakkoo hieman pois?
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • miksutus97
                                BTCF Member
                                • Oct 2015
                                • 48
                                • espoo

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Yleisesti voi kai sanoa että mls tiiviste kestää todella kovaa käyttöä mutta se vaatii erittäin hyvän pinnanlaadun lohkoon ja kanteen.

                                Sen vain totean että jos nakutusta pääsee esiintymään, ei kestä mikään tiiviste.
                                Ei olisi ensimmäinen auto mikä "hyvissä säädöissä" mutta kovassa käytössä kadulla silti pääsee nakuttamaan.

                                Puottaa ennakkoo hieman pois?
                                Molemmat pinnat on kansiset jamppa tarkistanut ja todennut hyväksi eli ei pitäisi olla siitä kiinni. Autolla on ajettu kadulla nakuanturit kiinni kovalla käytöllä eikä nakutusta havaittu...

                                Tässä vielä kuva sytkäkartasta
                                Last edited by miksutus97; 03-07-2021, 11:55.
                                Käyttis : BMW F20 M140

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎