Joku kirjoitti aikanaan kattavan ohjeen nokkien säätöön... ei kellään olisi suoraan linkkiä mistä se täältä löyty... perus m50nv imu x2
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Originally posted by jmp2002 View PostJoku kirjoitti aikanaan kattavan ohjeen nokkien säätöön... ei kellään olisi suoraan linkkiä mistä se täältä löyty... perus m50nv imu x2
Tuosta #405 supran kirjoittama selkeä ohje jolla ainakin ite onnistuin ekan ajotuksen tuolloin tekemään.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Syksyn/talven aikana olisi tarkoitus rakennella uusi turbo moottori nykyisen täysin vakion tilalle. reseptinä tällähetkellä olisi m54b25 raakamoottori johon b28 kampura m50 vanoskoneen 140mm veivit m54b25 vakio männät. Nokiksi olisi tulossa b30 imunokka ja pakopuolelle nvimunokka.
Kysymykset:
Ilmeisesti tuo vakio mls tiiviste toimii hyvin myös turbo käytössä?
Miten nuo m54 koneen venttiilijouset onko syytä etsiä jotain jäykempää tilalle?
Tehotavoitteet olisi 500hv tuntumassa onko turha haaveilla koneen kestosta tällä setillä?
Edit. Budjetti ei taida takomäntiin/kankiin nyt venyäLast edited by aaape; 02-09-2021, 18:37.e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
On kai täällä muillakin ollut vastaavanlaiselle kellarilla n.500heppaa, kestää minkä kestää, käyttötapa varmaankin ratkaiseva tekijä. Jouset taitaa olla ihan ok ne mitkä siellä on jo jos ne on vastaavanlaiset kuin m52 kannessa
E: kansipajoilla sanottu että kannattaa näissä bemarin koneissa avartaa pakopuolta jos ajaa ” isolla teholla”Last edited by naikou; 02-09-2021, 19:44.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostVeivit on kuraa (140mm)... jos ei pätkäse ni kestää mutta varmasti herkästi vääntyy
Protopartsin pojat rakensivat m52tub28 koneesta turbollisen. Se kesti hyvinkin rääkkiä vakiokaluilla ja kiertokangilla. Etsi youtube sta videot tai tältä foorumilta.Last edited by Freak; 02-09-2021, 21:34.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Täytyisi itse tilata männät uuteen moottoriin. Kaikki muu löytyykin jo, paitsi männät... Tarkoitus on asentaa M50 rautalohkoon B28 kampura, 135mm kanget, 263/10.2 nokat ja m52b28 kansi.
Puristuksia tekisi mieli nostaa, mutta alkaa venttiilien osuminen mäntään mietityttää noiden nokkien kanssa, kun vanoskin tulee käyttöön.
AMP44 tarjoaa suoraa valikoimastaan 84.5 poraukselle m52b28tu mäntiä, joissa venttiilikolot olisi todella syvät. Nuohan vastaisi m52b28 vakiomäntiä pl. tietty taotut ja syvemmät venttiilikolot, joista ei ainakaan haittaa taida olla.http://www.amp44.com/index.php?route...product_id=118
M50b25tu wisecot voisi olla mahdollisuus, mutta niillähän taitaa puristukset tippua, kun ne on tuollaiset lautasmalliset.
Mitä itse laittaisitte?
Comment
-
-
Originally posted by Odto View PostTäytyisi itse tilata männät uuteen moottoriin. Kaikki muu löytyykin jo, paitsi männät... Tarkoitus on asentaa M50 rautalohkoon B28 kampura, 135mm kanget, 263/10.2 nokat ja m52b28 kansi.
Puristuksia tekisi mieli nostaa, mutta alkaa venttiilien osuminen mäntään mietityttää noiden nokkien kanssa, kun vanoskin tulee käyttöön.
AMP44 tarjoaa suoraa valikoimastaan 84.5 poraukselle m52b28tu mäntiä, joissa venttiilikolot olisi todella syvät. Nuohan vastaisi m52b28 vakiomäntiä pl. tietty taotut ja syvemmät venttiilikolot, joista ei ainakaan haittaa taida olla.http://www.amp44.com/index.php?route...product_id=118
M50b25tu wisecot voisi olla mahdollisuus, mutta niillähän taitaa puristukset tippua, kun ne on tuollaiset lautasmalliset.
Mitä itse laittaisitte?
Kovia tehoja haettaessa laittaisin n. 9 puristeisen männän ja jos vaikka tekee maltillista katumoottoria niin sitten saa olla reilustikin puristusta, jos käytössä ainoastaan e85
Isoilla ahdoilla "pois jäävä" tilavuus korkeapuristeisessa on haitaksi koska saman ilmamäärän saamiseksi sylinteriin pitää painetta olla enemmän.
Mutta kaikki riippuu kaikesta ei ole yhtä oikeaa tapaa.
Rajuilla nokilla dynaaminen puristussuhde laskeeE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostEi kai ne vanhat 140mm pitkät ole kuraa? Siis m50 vanoskoneessa käytetyt. Tai siis eihän mitkään veivit ole kuraa. Vanhat vain on runsaasti ylimitoitetut olleet silloin aikoinaan.
Protopartsin pojat rakensivat m52tub28 koneesta turbollisen. Se kesti hyvinkin rääkkiä vakiokaluilla ja kiertokangilla. Etsi youtube sta videot tai tältä foorumilta.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKovia tehoja haettaessa laittaisin n. 9 puristeisen männän ja jos vaikka tekee maltillista katumoottoria niin sitten saa olla reilustikin puristusta, jos käytössä ainoastaan e85
Isoilla ahdoilla "pois jäävä" tilavuus korkeapuristeisessa on haitaksi koska saman ilmamäärän saamiseksi sylinteriin pitää painetta olla enemmän.
Mutta kaikki riippuu kaikesta ei ole yhtä oikeaa tapaa.
Rajuilla nokilla dynaaminen puristussuhde laskee
Ja tommonen vakio tuplavanos moottori m50 kiertokangilla kestää tosiaan sen 500hp järkevällä setupilla ja käytöllä. Toki varmasti sopivasti rääkkäämällä saa männänrengasvälit halki. Vakio ohkasilla kiertokangillakin "kestää", mutta saa olla sit koko ajan jännittämässä että millon ne on mutkalla. Ne nimittäin saattaa aavistuksen vääntyä vaikka ei huomaa mitään eroa koneen käynnissä.Last edited by Pazi88; 03-09-2021, 09:23.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kyllähän tuo nykyinen ~350hv liikuttaa E36 koria ihan mukavasti ja pitoakin riittää hyvillä renkailla noille tehoille. Tehoon tunnetusti tottuu ja 350 ei tunnu enää miltään. Lisäksi tuo "vakiokone" ei herätä suurta luottamusta. Suurempi ahdin pakostakin herää ylempänä, niin en sitä myöden haluaisi alakierrosaluetta ihan elottomaksi.
VP motorsportin mukaan wisecon m52b25 männillä saisi puristukset 10-11:1 väliin. Omien laskujen mukaan ne jää 1.6mm athenalla 9.9:1 tienoille.
Amp44 tekee vissiin mielellään custom mäntiä, joten täytyy kysäistä millaset männät he saisi sorvattua.
Edit.
Laitan kyselyä männille 84.5mm porauksella, 32,8mm puristuskorkeudella ja 4 mm syvillä venttiilikoloilla. Noissa olisi siis 1mm korkeampi puristuskorkeus ja syvemmät venttiilikolot. Vakio m52b28 männässä on 1,8/1,6mm syvät venttiilikolot, joten 4mm syvillä koloilla jäisi venttiileille 1,2/1,4mm normaalia enempi tilaa. Ei varmasti osu venttiilit mäntään. Olisko peräti liian syvät? Puristukset jäisi 11:1 tienoille, riippuen nyt paljonko lohkosta lähtee tavaraa.Last edited by Odto; 03-09-2021, 18:29.
Comment
-
Comment