Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3107

    Mites nuo M54 hydrauliset venanostajat pitäisi öljytä/ilmata ennen asennusta paikoilleen?
    Kyseessä siis käytetyt ultraäänipesurilla putsatut nostajat.
    Kulkineet/projektit:

    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2561
      • .

      Puhtaaseen ja hyvälaatuiseen öljyyn lillumaan ja painelee sitä nostajan mäntää samalla. Jotkut jopa painavat pienellä neulalla tms. hydraulin takaiskuventtiliä (eli kuulaa). Tubesta löytyy kyllä esimerkkivideoita homman suorittamiseksi. Periaate on sama merkistä tai mallista riippumatta, kun kyseessä on nokan ja venan välissä oleva hytikka.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11141
        • Oulu

        Itte en oo jaksanu väsätä niiden kanssa. Lyö paikalleen ja antaa naksuttaa sen hetken aikaa.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3107

          Kiitoksia vastauksista. Täytyy nyt ainakin öljykylpyyn ne laittaa niin ei ihan tyhjät ole sitten kun kääntää tulille.
          Kulkineet/projektit:

          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Julma99
            Newbiemmer
            • Sep 2024
            • 3
            • Tampere

            Kysymys maxspeedingrods kiertokankiin liittyen, tarkemmin ottaen niiden pultteihin. Pulteissa lukee ”arp 2000 03 maxspeedingrods”. Onko kokemusta näiden pulttien laadusta, ja jos on niin hyvää vai huonoa? Eivät ilmeisesti ole aitoja arp:n tekeleitä ainakaan uudemmissa kangissa. Olen kuullut huhuja, että joillain ollut ongelmia kyseisten pulttien kanssa.
            Last edited by Julma99; 04-03-2025, 11:36.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11141
              • Oulu

              On ne ainakin ollu aitoja ja niissä joo lukee maxpp kans. Itte joskus kovuusmittarilla niitä kans mittasin ja oli ok. Ei muuta ku läjään ja vetoja. Tai pistää ZRP:n kanget jos jännittää.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • _ville
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 246
                • Pirkanmaa

                Mikäs olis nyt se fiksuin polttoainepumppu 450 hp tehoille, vakion kokoisille linjoille ja 870 cc suuttimille. Vakio kisko mihin tarkoitus vaihtaa paremmin virtaava säädin. Polttoaineena alkuun bensa, mutta jossain vaiheessa e85. Aem 340 lph lienee etanolilla jo kovin rajoilla. Alkaako linjat tai tukki ahdistamaan esim Walbron 450 lph pumpulla? Pumppu saisi mennä kohtuullisella sovittelulla e36 pumpun paikalle.

                Comment

                • Julma99
                  Newbiemmer
                  • Sep 2024
                  • 3
                  • Tampere

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  On ne ainakin ollu aitoja ja niissä joo lukee maxpp kans. Itte joskus kovuusmittarilla niitä kans mittasin ja oli ok. Ei muuta ku läjään ja vetoja. Tai pistää ZRP:n kanget jos jännittää.
                  Taidan laittaa vaan niillä kasaan kun kyseiset veivit hyllystä jo löytyy ja silmätkin jo tarkastettu niistä.

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    Originally posted by naikou View Post
                    Ajeleeko porukka viel vakiopuolilla vuonna 2025? Alkaa nuo oman auton alkuperäiset puolat olemaan jo ehtoon puolella kun ilman downpipeä kuuntelin että aika selvästi on sytytyskatkoksia jo tyhjäkäynnillä.


                    Onkohan tollaset ihan huuhaata?
                    https://www.bar-tek.com/high-perform...series-bar-tek
                    Boschin P65 puolaa vaan tilalle jos sytkäkivetöntä mallia on oltava.
                    ​​​​​​Hintaa ~20-30€/ kpl markkinoilla ja liittimen/pinnien järjestyksen muutoksella on rok rok
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11141
                      • Oulu

                      Originally posted by Julma99 View Post
                      Taidan laittaa vaan niillä kasaan kun kyseiset veivit hyllystä jo löytyy ja silmätkin jo tarkastettu niistä.
                      Me ollaan ainakin ajettu vuosia niillä, eikä oo ollu ongelmia

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • tero_v
                        BTCF Member
                        • Sep 2006
                        • 972
                        • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                        Sitä joku joskus kysy arpilta suoraan, niin ei ole toimittanu pultteja maxspeeding rodsille, eikä varsinkaan millään maxspeedinrods tekstillä. Ite hommasin varmasti aidot pultit, kun joitain niitä omia katkennu.
                        E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                        650hp/850nm 1.8bar
                        1/4m 11.48s/208km/h
                        100-150km/h 2.01s
                        100-200km/h 6.99s


                        EX jatkeet:
                        e39 528 M-Sport -99
                        e36 318is "M-sport" -92

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11141
                          • Oulu

                          Originally posted by tero_v View Post
                          Sitä joku joskus kysy arpilta suoraan, niin ei ole toimittanu pultteja maxspeeding rodsille, eikä varsinkaan millään maxspeedinrods tekstillä. Ite hommasin varmasti aidot pultit, kun joitain niitä omia katkennu.
                          Justiinsa itte löysin päinvastaista juttua vuosia sitten että joku oli kysynyt asiaa ja nimenomaan ovat toimittaneet niitä. Mut en kyl löydä linkkejä ko. juttuihin enään.

                          Mut siis niinkuin yllä kirjotin, niin jos jännittää, niin pistää ne ZRP:t. Nykyhinnoilla nuo maxpp:t ei ole edes halvat ja jos niihin vielä pultitkin hommaa toiset, niin aletaan olla jo lähellä ZRP:n veivisetin hintaa. Tai sit jonkun muun "oikeen" valmistajan. Nuo maxpp:t kun on nykyään joku 650-700€ ja alle 900 saa ZRP:t. Eri homma oli sillon kun maxpp:t oli alle sen 300.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • tero_v
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 972
                            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                            Alta 500€ ittelle tuli aikanaan maksamaan Maxit ja aidot arpit. Arp mukana tulee myös aina rasva, mutta ei mulle ainakaan tullu noiden veivisarjojen mukana mitään rasvaa, niin siitäkin päättelin että jotain kiinasälää nekin.
                            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                            650hp/850nm 1.8bar
                            1/4m 11.48s/208km/h
                            100-150km/h 2.01s
                            100-200km/h 6.99s


                            EX jatkeet:
                            e39 528 M-Sport -99
                            e36 318is "M-sport" -92

                            Comment

                            • Julma99
                              Newbiemmer
                              • Sep 2024
                              • 3
                              • Tampere

                              Originally posted by Pazi88 View Post

                              Justiinsa itte löysin päinvastaista juttua vuosia sitten että joku oli kysynyt asiaa ja nimenomaan ovat toimittaneet niitä. Mut en kyl löydä linkkejä ko. juttuihin enään.

                              Mut siis niinkuin yllä kirjotin, niin jos jännittää, niin pistää ne ZRP:t. Nykyhinnoilla nuo maxpp:t ei ole edes halvat ja jos niihin vielä pultitkin hommaa toiset, niin aletaan olla jo lähellä ZRP:n veivisetin hintaa. Tai sit jonkun muun "oikeen" valmistajan. Nuo maxpp:t kun on nykyään joku 650-700€ ja alle 900 saa ZRP:t. Eri homma oli sillon kun maxpp:t oli alle sen 300.
                              Joo tosiaan löysin maxpp setin kanssaharrastajalta hyllystä lojumasta vähän edukkaammin kun netistä tilaamalla uutena. Sillä siihen päädyin. Jos sitten seuraavaan koneeseen vaikka ne ZRP:t.

                              Aloin selvittelemään pulttiasiaa itte vasta kuultuani koneistamolla siitä. Oon kanssa törmänny vähän ristiriitaiseen tietoon. Jostain muistan lukeneeni, että alkupään maxpp veiveissä olis ollutkin aitoja arppeja ilman maxpp tekstiä. Aitoihin arp:hin vissiin myös painettu 3-numeroinen tuotantokoodi.

                              Se nyt ainakin on sitten selvää, että kyseiset pultit uudemmissa veiveissä ei oo aitoja arp:ita. Mutta ei sillä mielestäni oo niin suurta merkitystä, kunhan vaan kestävät. Kerran kokeneemmatkin herrat käyttäny niitä ilman ongelmia niin laitan myös testiin ihan luottavaisin mielin.

                              Comment

                              • _ville
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 246
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by _ville View Post
                                Mikäs olis nyt se fiksuin polttoainepumppu 450 hp tehoille, vakion kokoisille linjoille ja 870 cc suuttimille. Vakio kisko mihin tarkoitus vaihtaa paremmin virtaava säädin. Polttoaineena alkuun bensa, mutta jossain vaiheessa e85. Aem 340 lph lienee etanolilla jo kovin rajoilla. Alkaako linjat tai tukki ahdistamaan esim Walbron 450 lph pumpulla? Pumppu saisi mennä kohtuullisella sovittelulla e36 pumpun paikalle.
                                Lainaan itseäni, mutta näyttäisi, että 340 lph pumppu menee liian rajoilla viinalla jos joskus haluaa tehoa kasvattaa. Kysymys kuuluukin kuinka toteuttaa paineensäädin? Erään viritysosia myyvän puljun mukaan vakio paikalle tuleva kiinteä paremmin virtaava säädin ei riitä pitämään painetta tasaisena 450 lph pumpun kanssa. Onkos muilla virittäjillä kokemuksia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎