Puhtaaseen ja hyvälaatuiseen öljyyn lillumaan ja painelee sitä nostajan mäntää samalla. Jotkut jopa painavat pienellä neulalla tms. hydraulin takaiskuventtiliä (eli kuulaa). Tubesta löytyy kyllä esimerkkivideoita homman suorittamiseksi. Periaate on sama merkistä tai mallista riippumatta, kun kyseessä on nokan ja venan välissä oleva hytikka.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Kysymys maxspeedingrods kiertokankiin liittyen, tarkemmin ottaen niiden pultteihin. Pulteissa lukee ”arp 2000 03 maxspeedingrods”. Onko kokemusta näiden pulttien laadusta, ja jos on niin hyvää vai huonoa? Eivät ilmeisesti ole aitoja arp:n tekeleitä ainakaan uudemmissa kangissa. Olen kuullut huhuja, että joillain ollut ongelmia kyseisten pulttien kanssa.
On ne ainakin ollu aitoja ja niissä joo lukee maxpp kans. Itte joskus kovuusmittarilla niitä kans mittasin ja oli ok. Ei muuta ku läjään ja vetoja. Tai pistää ZRP:n kanget jos jännittää.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mikäs olis nyt se fiksuin polttoainepumppu 450 hp tehoille, vakion kokoisille linjoille ja 870 cc suuttimille. Vakio kisko mihin tarkoitus vaihtaa paremmin virtaava säädin. Polttoaineena alkuun bensa, mutta jossain vaiheessa e85. Aem 340 lph lienee etanolilla jo kovin rajoilla. Alkaako linjat tai tukki ahdistamaan esim Walbron 450 lph pumpulla? Pumppu saisi mennä kohtuullisella sovittelulla e36 pumpun paikalle.
On ne ainakin ollu aitoja ja niissä joo lukee maxpp kans. Itte joskus kovuusmittarilla niitä kans mittasin ja oli ok. Ei muuta ku läjään ja vetoja. Tai pistää ZRP:n kanget jos jännittää.
Taidan laittaa vaan niillä kasaan kun kyseiset veivit hyllystä jo löytyy ja silmätkin jo tarkastettu niistä.
Ajeleeko porukka viel vakiopuolilla vuonna 2025? Alkaa nuo oman auton alkuperäiset puolat olemaan jo ehtoon puolella kun ilman downpipeä kuuntelin että aika selvästi on sytytyskatkoksia jo tyhjäkäynnillä.
Boschin P65 puolaa vaan tilalle jos sytkäkivetöntä mallia on oltava.
Hintaa ~20-30€/ kpl markkinoilla ja liittimen/pinnien järjestyksen muutoksella on rok rok
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Sitä joku joskus kysy arpilta suoraan, niin ei ole toimittanu pultteja maxspeeding rodsille, eikä varsinkaan millään maxspeedinrods tekstillä. Ite hommasin varmasti aidot pultit, kun joitain niitä omia katkennu.
Sitä joku joskus kysy arpilta suoraan, niin ei ole toimittanu pultteja maxspeeding rodsille, eikä varsinkaan millään maxspeedinrods tekstillä. Ite hommasin varmasti aidot pultit, kun joitain niitä omia katkennu.
Justiinsa itte löysin päinvastaista juttua vuosia sitten että joku oli kysynyt asiaa ja nimenomaan ovat toimittaneet niitä. Mut en kyl löydä linkkejä ko. juttuihin enään.
Mut siis niinkuin yllä kirjotin, niin jos jännittää, niin pistää ne ZRP:t. Nykyhinnoilla nuo maxpp:t ei ole edes halvat ja jos niihin vielä pultitkin hommaa toiset, niin aletaan olla jo lähellä ZRP:n veivisetin hintaa. Tai sit jonkun muun "oikeen" valmistajan. Nuo maxpp:t kun on nykyään joku 650-700€ ja alle 900 saa ZRP:t. Eri homma oli sillon kun maxpp:t oli alle sen 300.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Alta 500€ ittelle tuli aikanaan maksamaan Maxit ja aidot arpit. Arp mukana tulee myös aina rasva, mutta ei mulle ainakaan tullu noiden veivisarjojen mukana mitään rasvaa, niin siitäkin päättelin että jotain kiinasälää nekin.
Justiinsa itte löysin päinvastaista juttua vuosia sitten että joku oli kysynyt asiaa ja nimenomaan ovat toimittaneet niitä. Mut en kyl löydä linkkejä ko. juttuihin enään.
Mut siis niinkuin yllä kirjotin, niin jos jännittää, niin pistää ne ZRP:t. Nykyhinnoilla nuo maxpp:t ei ole edes halvat ja jos niihin vielä pultitkin hommaa toiset, niin aletaan olla jo lähellä ZRP:n veivisetin hintaa. Tai sit jonkun muun "oikeen" valmistajan. Nuo maxpp:t kun on nykyään joku 650-700€ ja alle 900 saa ZRP:t. Eri homma oli sillon kun maxpp:t oli alle sen 300.
Joo tosiaan löysin maxpp setin kanssaharrastajalta hyllystä lojumasta vähän edukkaammin kun netistä tilaamalla uutena. Sillä siihen päädyin. Jos sitten seuraavaan koneeseen vaikka ne ZRP:t.
Aloin selvittelemään pulttiasiaa itte vasta kuultuani koneistamolla siitä. Oon kanssa törmänny vähän ristiriitaiseen tietoon. Jostain muistan lukeneeni, että alkupään maxpp veiveissä olis ollutkin aitoja arppeja ilman maxpp tekstiä. Aitoihin arp:hin vissiin myös painettu 3-numeroinen tuotantokoodi.
Se nyt ainakin on sitten selvää, että kyseiset pultit uudemmissa veiveissä ei oo aitoja arp:ita. Mutta ei sillä mielestäni oo niin suurta merkitystä, kunhan vaan kestävät. Kerran kokeneemmatkin herrat käyttäny niitä ilman ongelmia niin laitan myös testiin ihan luottavaisin mielin.
Mikäs olis nyt se fiksuin polttoainepumppu 450 hp tehoille, vakion kokoisille linjoille ja 870 cc suuttimille. Vakio kisko mihin tarkoitus vaihtaa paremmin virtaava säädin. Polttoaineena alkuun bensa, mutta jossain vaiheessa e85. Aem 340 lph lienee etanolilla jo kovin rajoilla. Alkaako linjat tai tukki ahdistamaan esim Walbron 450 lph pumpulla? Pumppu saisi mennä kohtuullisella sovittelulla e36 pumpun paikalle.
Lainaan itseäni, mutta näyttäisi, että 340 lph pumppu menee liian rajoilla viinalla jos joskus haluaa tehoa kasvattaa. Kysymys kuuluukin kuinka toteuttaa paineensäädin? Erään viritysosia myyvän puljun mukaan vakio paikalle tuleva kiinteä paremmin virtaava säädin ei riitä pitämään painetta tasaisena 450 lph pumpun kanssa. Onkos muilla virittäjillä kokemuksia?
Comment