Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    Originally posted by TJJ View Post
    Olen nyt aloittamassa tuota Vanos-remonttia ja heti tuli pari havaintoa: venttiilikopan tiivisteet on kyllä vaihdon tarpeessa, tulpat taitaa uida öljyssä. Tiivisteet ja uudet tulpat on hankittu joten tuo ei ole ongelma.

    Mutta enemmän askarruttaa tuo linkin kuvassa näkyvä ruiskupuolen alipaineletku. Siinä on iso halkeama... Onko jollain tietoa mitä se tekee/miten se vaikuttaa auton toimintaan?
    Ite huomasin kans venakopantiivistettä vaihtaessa että tuo samainen letku oli hapristunut, täytyypi laittaa vaihtoon alkuviikosta.. Paljonkos nuo vanoksen tiivisteet tulee maksamaan sieltä ulkomailta tilatessa?
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Jusaba View Post
      Ite huomasin kans venakopantiivistettä vaihtaessa että tuo samainen letku oli hapristunut, täytyypi laittaa vaihtoon alkuviikosta.. Paljonkos nuo vanoksen tiivisteet tulee maksamaan sieltä ulkomailta tilatessa?
      Onko sinulla tietoa mikä tuon letkun osanumero on? En löydä sitä ETK:sta.

      Tiivisteet maksoi 60+20 dollaria eli mitä tuosta tulee, 50-55 euroa.
      E39 528iA

      Comment

      • takatalvi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1019
        • Jokela

        Originally posted by TJJ View Post
        Onko sinulla tietoa mikä tuon letkun osanumero on? En löydä sitä ETK:sta.
        Eipä satu muuten silmään mullakaan, oisko jompikumpi näistä:

        Täytyy Wappuna suorittaa tämä operaatio Vanos ja vaihtaa samalla tuo letku.
        Last edited by takatalvi; 26-04-2008, 21:23. Reason: typo
        BMW i3

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by takatalvi View Post
          Eikös se ole tuo osa 11 eli 51 73 1 257 971
          http://bmwfans.info/original/E46/Cou...3/ill-13_0644/
          Ei se ole tuo. Eikös tuo ole se keltaraitainen letku joka on tuossa Danin kuvassa?
          E39 528iA

          Comment

          • takatalvi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1019
            • Jokela

            Originally posted by TJJ View Post
            Ei se ole tuo. Eikös tuo ole se keltaraitainen letku joka on tuossa Danin kuvassa?
            Eipä ollutkaan. Kiinnostais tosiaan tuo osanumero, jotta vois laittaa sen tilaukseen.
            BMW i3

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by takatalvi View Post
              Eipä satu muuten silmään mullakaan, oisko jompikumpi näistä:
              Ei se tuonkaan näköinen ole, mutta joissain muissakin kohdissa ETK:n kuvat on täysin pielessä, esim. E39:n ohjaustehostimen letkut.

              Toisaalta: ainakin minun letkussa oli toisessa päässä säädettävä kiristin ja toisessa tuollainen puristettu, yleensä ETK:ssa on myös tuon puristettavan kiristimen kuva ja osanumero samassa kuvassa kuin letkukin, eikä sitä tuossa näy.
              E39 528iA

              Comment

              • Juice
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 820

                Tuohon käy aivan tavallinen bensaa ja painetta kestävä vakioletku, ei ole muotoiltu. Olisko ollut jotain 50cm pitkä. Kenties siksi ei edes löydy osaluettelosta...

                Comment

                • -PT-
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 580
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Olen nyt aloittamassa tuota Vanos-remonttia ja heti tuli pari havaintoa: venttiilikopan tiivisteet on kyllä vaihdon tarpeessa, tulpat taitaa uida öljyssä. Tiivisteet ja uudet tulpat on hankittu joten tuo ei ole ongelma.

                  Mutta enemmän askarruttaa tuo linkin kuvassa näkyvä ruiskupuolen alipaineletku. Siinä on iso halkeama... Onko jollain tietoa mitä se tekee/miten se vaikuttaa auton toimintaan?
                  Samainen letku oli halki samasta kohtaa tuossa minun 320:ssä. Kun letku oli halki niin DME herjasi, että Bank 2 käy laihalla( sylinterit 4,5 ja 6 )
                  Peugeot 407 HDi 136 -04
                  Ex: E46 320i -00
                  Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by -PT- View Post
                    Samainen letku oli halki samasta kohtaa tuossa minun 320:ssä. Kun letku oli halki niin DME herjasi, että Bank 2 käy laihalla( sylinterit 4,5 ja 6 )
                    Millaisen letkun sinä laitoit tuohon? Muistatko mikä letkun sisähalkaisija on?

                    Sitten taas Vanos-asiaa: voisinpa vannoa, että moottori käy nyt tyhjäkäyntiä (kylmänä ja kuumana) eri tavalla kuin ennen. Käyntiääni on jotenkin hiljaisempi/pehmeämpi. Mutta en osaa sanoa mikä siinä on erona, meluallergikkona kuitenkin olen melko varma, ettei tuo ole kuvittelua.

                    Ja moottorin kierroksissakin on joku ero, aluksi kylmänä on n. 1100 kierrosta ja sitten ne putoaa alle minuutin sisällä normaaliksi. Jostain syystä en kyllä muista huomanneeni tuota eroa noin selvänä ennen remonttia. Minulla ei kuitenkaan ole ollut ongelmia tyhjäkäynnin kierroksien notkahtamisessa, pientä vaihtelua niissä on ollut, mutta sitä ei nähnyt kierroslukumittarista.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • -PT-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 580
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Millaisen letkun sinä laitoit tuohon? Muistatko mikä letkun sisähalkaisija on?
                      Ostin tavallista vahvaseinämäistä Goodyearin valmistamaa polttoaineletkua. Muistaakseni letkun sisähalkaisija tais olla 6.3mm. Jätin pikkusen pitemmäksi tämän uuden letkun niin ei tule samanlaista rasitusta, joka oli alkuperäiseen letkuun tullut
                      Peugeot 407 HDi 136 -04
                      Ex: E46 320i -00
                      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                      Comment

                      • Antza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2143
                        • Espoo

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Pari lyhyttä koeajoakin tuli tehtyä, mitään tehon nousua ei ole vielä tapahtunut. Toisella kerralla olin kyllä huomaavinani, että moottori olisi kierrosherkempi kuin ennen.
                        ECUlla menee hieman aikaa adaptoitua uuteen vanoksen toimintaan. Nyt on takana n. 700km vanosrempan jälkeen. Alaveto on kepeämpää, kierrokset nousee vaivattomammin.
                        Current rides:
                        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                        Previous rides:
                        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Tutkin tuota mystistä letkua:

                          - Se on muotoon taivutettu eikä mikään normaali letku.
                          - Sisähalkaisija on 8mm, ulko 14mm, siinä ei ole vahvistusta vaan letku on umpikumia.
                          - Letkussa oli osanumero: 7 500 021 joka siis on 11 61 7 500 021
                          nyt myynnissä oleva versio on: 11 15 7 520 035. Hintaa n. 25-30 euroa.

                          Taidan kuitenkin ostaa muutaman euron letkunpätkän (jos se vaan taipuu riittävästi).

                          Ja tuo osahan löytyy crankcase ventilation kohdasta ETK:sta, putki nro 7, toisessä päässä on kiinni muovinen pikaliitin, toinen pää tulee kiristimellä.
                          Kuva ETK.ssa on kyllä taas mitä sattuu: http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            Kannattaa sitten olla tarkkana jos käyttää normaalia letkua ettei mutkissa taitu letku kasaan, aikaamyöden tuo tapahtuu herkästi kun letkun rakenne vähän väsyy.

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 820

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Tutkin tuota mystistä letkua:

                              - Se on muotoon taivutettu eikä mikään normaali letku.
                              - Sisähalkaisija on 8mm, ulko 14mm, siinä ei ole vahvistusta vaan letku on umpikumia.
                              - Letkussa oli osanumero: 7 500 021 joka siis on 11 61 7 500 021
                              nyt myynnissä oleva versio on: 11 15 7 520 035. Hintaa n. 25-30 euroa.

                              Taidan kuitenkin ostaa muutaman euron letkunpätkän (jos se vaan taipuu riittävästi).

                              Ja tuo osahan löytyy crankcase ventilation kohdasta ETK:sta, putki nro 7, toisessä päässä on kiinni muovinen pikaliitin, toinen pää tulee kiristimellä.
                              Kuva ETK.ssa on kyllä taas mitä sattuu: http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
                              Tuo huohotusjärjestelmän muotoiltu letku on eri juttu. Tarkoitin ruiskun paineensäätimeen liittyvää pienempää tavallista alipaineletkua. Löytyy sivun pari taakse olevassa kuvassa raidallisena.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by TJJ View Post
                                nyt myynnissä oleva versio on: 11 15 7 520 035. Hintaa n. 25-30 euroa.
                                Kävin sitten ostamassa tuon putken ja sehän onkin eristetty. Mopo karkasi taas ja tilasin samalla myös kaikki huohottimen letkut ja uuden huohottimen, niitä ei ole vaihdettu/puhdistettu ikinä eikä autossa nyt olevat ole eristetty.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎