Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    Mitä kaikkea muuta tarvii / kannattaa samalla uusia jos mekatroniikan alas pudottaa ja esm. vaihtaisi tilalle jo korjatun mekatroniikan. Jotain tiivisteitä jne siellä käsittääkseni on?

    Comment

    • heifetz
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 429
      • Finland

      Originally posted by Jamppa81 View Post
      Uskaltaako kysyä remontin hintaa? Itse kaavailen vähän samaa.
      2500€. Melko hintavaa, mutta turbiini on nyt lähes uudenveroinen (ns. kunnostettu turbiini, tehdään Hollannissa).
      Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
      Ex. E81 118d LCI Bluewater

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3599
        • Raisio

        Originally posted by heifetz View Post
        2500€. Melko hintavaa, mutta turbiini on nyt lähes uudenveroinen (ns. kunnostettu turbiini, tehdään Hollannissa).
        Siis turbiinin vaihto + uudet öljyt suodattimineen 2500€
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • heifetz
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 429
          • Finland

          Originally posted by ritariässä View Post
          Siis turbiinin vaihto + uudet öljyt suodattimineen 2500€
          Ihanan kallista Turbiini on nyt 'remanufactured', eikä se öljynvaihtokaan ilmasta ole..
          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
          Ex. E81 118d LCI Bluewater

          Comment

          • Jamppa81
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2015
            • 445
            • Helsinki

            Onko tämä mekatroniikka nyt siis sama kuin venttiilipöytä? Se palikka jossa nuo maagiset solenoidiventtiilit on kiinni? Tuo: bmwfans.info

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5022
              • Paimio

              Originally posted by Jamppa81 View Post
              Onko tämä mekatroniikka nyt siis sama kuin venttiilipöytä? Se palikka jossa nuo maagiset solenoidiventtiilit on kiinni? Tuo: bmwfans.info
              Näinhän se on. Nuo solenoidithan yleensä sen kaiken pahan alku ja juuri ovat...tai niiden tiivisteet.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • -Jassi-
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 62
                • Klaukkala

                Kyselin muistaakseni viitisen vuotta sitten silloiseen Audi A6 4.2- kulkineen ZF5HP24A-lootaan valve bodya ja se maksoi muistaakseni 300€ Recrolla. Turbiini 250€.
                Päätin kuitenkin teettää koko laatikon täysin uusiksi ja hinta taisi olla n.1800€+alv.




                Aikamoisia summia jengi täällä näköjään pikkukorjauksista maksaa.
                e39 530dA Touring -01
                ex-e39 540 sedan facelift
                ex-E46 330Xi Touring

                Comment

                • heifetz
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 429
                  • Finland

                  Recro olisi laittanut autooni remanufactured turbiinin ja mekatroniikan + öljyt ja kuluneet osat hintaan 2950€ + matkat, 2-3 yötä hotellissa, safkat yms 500€ about. Ei sekään enää ole kovin halpa ratkaisu..
                  Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                  Ex. E81 118d LCI Bluewater

                  Comment

                  • Jamppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 445
                    • Helsinki

                    Onko tuolla mitään muuta hajoavaa osaa edes kuin ne kaikki 5 solenoidia? Ymmärrän toki että nuo kanavat voi tukkeutua ja jotkin tiivisteet kulua mutta muutenhan tuo on vain yhtä puuta koko setti.

                    Bmwfansin sivulla olevien hintojen perusteella nuo viisi palikkaa maksaa 198,58€ + mahdollisia postikuluja yms, uudet öljyt ja suodatin sekä jonkin verran työtä. Ei tuo minusta nyt miltään aivan kohtuuttomalta remontilta vaikuta. Kaikkine mahdollisine kuluineen pysytään siinä 500€ tienoilla. Oletuksena siis että öljyt (20l) maksaa 110€ ja suodatin sen satasen.
                    Last edited by Jamppa81; 13-11-2015, 06:41.

                    Comment

                    • heifetz
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 429
                      • Finland

                      Originally posted by heifetz View Post
                      Nyt on turbiini vaihdettu Powermaticin toimesta. Erikoista että eivät itse saaneet todistettua kierrosten seilaamista koeajolla, joten turbiini ei sitten ollutkaan vielä täysin kulunut. Päätin kuitenkin sen nyt vaihdattaa kun kilometrejä on jo 252tkm. Samalla meni ölpät ja suotimet. Jokatapauksessa remppa olisi ollut edessä jossain vaiheessa, ja katsotaan mekatroniikkaa/venttiilikoneistoa ensi vuoden puolella sitten, jospa senkin vaihtaisi ennakkoon. Lyhyehköllä matkalla vantaalta duuniin espooseen en huomannut mitään luistoja, pitää vielä illalla kokeilla mäkilähtöjä, polkemisia yms.
                      Nyt kolmesataa ajettu ja vaihdot parani ainakin DS moodilla napakammiksi, D moodilla ei mitään muutosta paitsi että luistoa en ole enää saanut tapahtumaan.

                      Mutta iso muutos vaihtamismukavuuteen ja nopeuteen (sekä D että DS moodilla) tuli tänään kun laatikon softa päivitettiin. Kiitokset supparille koodaamisesta
                      Last edited by heifetz; 13-11-2015, 20:41.
                      Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                      Ex. E81 118d LCI Bluewater

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Siis turbiinin vaihto + uudet öljyt suodattimineen 2500€
                        Kovat on hinnat. Turbiini ihan Suomessa kotimaisella työllä täysin kunostettuna maksaa noin 500€ luokkaa ja öljyt ravenol 6hp fluid joka on melkeinpä parasta tähän laatikkoon 14l vajaat 200€, lisäksi zf orkkis öljypohja noin 150€. Eli yhteensä vajaa 900€. Vaihtotyöhön menee aikaa 6-8h max. Tästä voi laskeskella tuntihintoja... tai sitten varaosakatteet ovat todella kovat.
                        Last edited by WSE1; 13-11-2015, 22:06.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          Originally posted by Jamppa81 View Post
                          Onko tuolla mitään muuta hajoavaa osaa edes kuin ne kaikki 5 solenoidia? Ymmärrän toki että nuo kanavat voi tukkeutua ja jotkin tiivisteet kulua mutta muutenhan tuo on vain yhtä puuta koko setti.

                          Bmwfansin sivulla olevien hintojen perusteella nuo viisi palikkaa maksaa 198,58€ + mahdollisia postikuluja yms, uudet öljyt ja suodatin sekä jonkin verran työtä. Ei tuo minusta nyt miltään aivan kohtuuttomalta remontilta vaikuta. Kaikkine mahdollisine kuluineen pysytään siinä 500€ tienoilla. Oletuksena siis että öljyt (20l) maksaa 110€ ja suodatin sen satasen.
                          Öljyt ja suodatin maksavat vähän mainitsemaasi enemmän mutta ei paljoa. Todella halvalla solenoidisarjan olet löytänyt, kerrotko mistä saa tuohon hintaan?
                          6hp laatikon mekatroniikassa pääasiallinen ongelma eivät kyllä todellakaan ole solenoidit, ja monesti ne voi jättää vaihtamattakin, tosin jos setin saisi mainitsemallasi parillasadalla eurolla niin kannattaa nekin uusia samalla. Korjaukseen tarvitaan vähintäänkin sonnaxin ZIP kit ja mekatroniikan välipelti (joita on 8 erilaista, oikean mallin näkee merkinnästä vasta öljypohjan irroitettuaan...), ja tapauskohtaisesti (pahimmin kuluneissa) viasta riippuen tiettyjä venttiilirunkoja (ja tällöin kairausvälineet). Lisäksi hommaan tarvitaan mekatroniikan ja laatikon väliset tiivisteet ja öljynvaihtoon öljypohjan lisäksi myös sähköliittimen läpivientiholkki (tyypillinen vuotokohta, tulee aina uusia öljynvaihdon yhteydessä). Jos joku nyt päätyy korjaamaan itse mekatroniikkaa niin kerron ainakin sen että halkaistessa tulee yläpuoli nostaa välipellin kanssa niitä toisissaan kiinni pitäen ja kääntää sen kanssa ylösalaisin pöydälle, muuten on kuulat ja jouset pitkin työtilaa... Samoin zip kitin kumitiivisteiden paikalleen ehjänä saaminen tuottaa taatusti haasteita ilman oikeita menetelmiä ja aineita. Zip kitissä solkuille tulee uudet tiivarit. Solkkujen suodattimet tulee puhdistaa.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            Originally posted by Jamppa81 View Post
                            Onko tämä mekatroniikka nyt siis sama kuin venttiilipöytä? Se palikka jossa nuo maagiset solenoidiventtiilit on kiinni? Tuo: bmwfans.info
                            Jahas tässä viestissä puhutaankin aivan eri laatikosta. Siitä taisi olla solenoidisetin halvat hinnatkin... Tuo on vanha 5 vaihteinen jossa on perinteinen venttiilikoneisto ja ohjainyksikkö on sitten ihan erikseen jossain hanskalokeron takana tai konehuoneessa. Mekatroniikassa (jota on 6+ vaihteisissa) sekä mekaniikka (venttiilikoneisto) että elektroniikka ovat molemmat yhdessä laatikon sisään pultatussa paketissa, toki irroituksen jälkeen erotettavissa ruuvit avaamalla toisistaan.

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Kovat on hinnat. Turbiini ihan Suomessa kotimaisella työllä täysin kunostettuna maksaa noin 500€ luokkaa ja öljyt ravenol 6hp fluid joka on melkeinpä parasta tähän laatikkoon 14l vajaat 200€, lisäksi zf orkkis öljypohja noin 150€. Eli yhteensä vajaa 900€. Vaihtotyöhön menee aikaa 6-8h max. Tästä voi laskeskella tuntihintoja... tai sitten varaosakatteet ovat todella kovat.
                              Kaikilla korjaamoilla (eikä myöskään asiakkailla) ei ole ikävä kyllä aikaa etsiä sitä halvinta asennuspaikkaa, öljyä, turbiinia taikka suodatinta. Ilmeisen tyytyväinen heifetz on myös laatikkoonsa mitä nyt ymmärsin, hinnasta huolimatta. Osakeyhtiön tehtävä on myöskin tuottaa omistaja(ji)lleen voittoa. Siihen päälle mahdolliset takuutapaukset, tilojen ja työntekijöiden aiheuttamat kustannukset jne.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • heifetz
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2015
                                • 429
                                • Finland

                                Originally posted by suppari View Post
                                Kaikilla korjaamoilla (eikä myöskään asiakkailla) ei ole ikävä kyllä aikaa etsiä sitä halvinta asennuspaikkaa, öljyä, turbiinia taikka suodatinta. Ilmeisen tyytyväinen heifetz on myös laatikkoonsa mitä nyt ymmärsin, hinnasta huolimatta. Osakeyhtiön tehtävä on myöskin tuottaa omistaja(ji)lleen voittoa. Siihen päälle mahdolliset takuutapaukset, tilojen ja työntekijöiden aiheuttamat kustannukset jne.
                                Juu nenän kautta maksoin mutta palvelu oli nopeaa ja asiantuntevaa. Ei harmita. Marmorilla olisi maksanut vielä enemmän.
                                Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                                Ex. E81 118d LCI Bluewater

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎