Mitä kaikkea muuta tarvii / kannattaa samalla uusia jos mekatroniikan alas pudottaa ja esm. vaihtaisi tilalle jo korjatun mekatroniikan. Jotain tiivisteitä jne siellä käsittääkseni on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jamppa81 View PostUskaltaako kysyä remontin hintaa? Itse kaavailen vähän samaa.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Onko tämä mekatroniikka nyt siis sama kuin venttiilipöytä? Se palikka jossa nuo maagiset solenoidiventtiilit on kiinni? Tuo: bmwfans.info
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostOnko tämä mekatroniikka nyt siis sama kuin venttiilipöytä? Se palikka jossa nuo maagiset solenoidiventtiilit on kiinni? Tuo: bmwfans.infoF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Kyselin muistaakseni viitisen vuotta sitten silloiseen Audi A6 4.2- kulkineen ZF5HP24A-lootaan valve bodya ja se maksoi muistaakseni 300€ Recrolla. Turbiini 250€.
Päätin kuitenkin teettää koko laatikon täysin uusiksi ja hinta taisi olla n.1800€+alv.
Aikamoisia summia jengi täällä näköjään pikkukorjauksista maksaa.e39 530dA Touring -01
ex-e39 540 sedan facelift
ex-E46 330Xi Touring
Comment
-
-
Onko tuolla mitään muuta hajoavaa osaa edes kuin ne kaikki 5 solenoidia? Ymmärrän toki että nuo kanavat voi tukkeutua ja jotkin tiivisteet kulua mutta muutenhan tuo on vain yhtä puuta koko setti.
Bmwfansin sivulla olevien hintojen perusteella nuo viisi palikkaa maksaa 198,58€ + mahdollisia postikuluja yms, uudet öljyt ja suodatin sekä jonkin verran työtä. Ei tuo minusta nyt miltään aivan kohtuuttomalta remontilta vaikuta. Kaikkine mahdollisine kuluineen pysytään siinä 500€ tienoilla. Oletuksena siis että öljyt (20l) maksaa 110€ ja suodatin sen satasen.Last edited by Jamppa81; 13-11-2015, 06:41.
Comment
-
-
Originally posted by heifetz View PostNyt on turbiini vaihdettu Powermaticin toimesta. Erikoista että eivät itse saaneet todistettua kierrosten seilaamista koeajolla, joten turbiini ei sitten ollutkaan vielä täysin kulunut. Päätin kuitenkin sen nyt vaihdattaa kun kilometrejä on jo 252tkm. Samalla meni ölpät ja suotimet. Jokatapauksessa remppa olisi ollut edessä jossain vaiheessa, ja katsotaan mekatroniikkaa/venttiilikoneistoa ensi vuoden puolella sitten, jospa senkin vaihtaisi ennakkoon. Lyhyehköllä matkalla vantaalta duuniin espooseen en huomannut mitään luistoja, pitää vielä illalla kokeilla mäkilähtöjä, polkemisia yms.
Mutta iso muutos vaihtamismukavuuteen ja nopeuteen (sekä D että DS moodilla) tuli tänään kun laatikon softa päivitettiin. Kiitokset supparille koodaamisestaLast edited by heifetz; 13-11-2015, 20:41.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostSiis turbiinin vaihto + uudet öljyt suodattimineen 2500€Last edited by WSE1; 13-11-2015, 22:06.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostOnko tuolla mitään muuta hajoavaa osaa edes kuin ne kaikki 5 solenoidia? Ymmärrän toki että nuo kanavat voi tukkeutua ja jotkin tiivisteet kulua mutta muutenhan tuo on vain yhtä puuta koko setti.
Bmwfansin sivulla olevien hintojen perusteella nuo viisi palikkaa maksaa 198,58€ + mahdollisia postikuluja yms, uudet öljyt ja suodatin sekä jonkin verran työtä. Ei tuo minusta nyt miltään aivan kohtuuttomalta remontilta vaikuta. Kaikkine mahdollisine kuluineen pysytään siinä 500€ tienoilla. Oletuksena siis että öljyt (20l) maksaa 110€ ja suodatin sen satasen.
6hp laatikon mekatroniikassa pääasiallinen ongelma eivät kyllä todellakaan ole solenoidit, ja monesti ne voi jättää vaihtamattakin, tosin jos setin saisi mainitsemallasi parillasadalla eurolla niin kannattaa nekin uusia samalla. Korjaukseen tarvitaan vähintäänkin sonnaxin ZIP kit ja mekatroniikan välipelti (joita on 8 erilaista, oikean mallin näkee merkinnästä vasta öljypohjan irroitettuaan...), ja tapauskohtaisesti (pahimmin kuluneissa) viasta riippuen tiettyjä venttiilirunkoja (ja tällöin kairausvälineet). Lisäksi hommaan tarvitaan mekatroniikan ja laatikon väliset tiivisteet ja öljynvaihtoon öljypohjan lisäksi myös sähköliittimen läpivientiholkki (tyypillinen vuotokohta, tulee aina uusia öljynvaihdon yhteydessä). Jos joku nyt päätyy korjaamaan itse mekatroniikkaa niin kerron ainakin sen että halkaistessa tulee yläpuoli nostaa välipellin kanssa niitä toisissaan kiinni pitäen ja kääntää sen kanssa ylösalaisin pöydälle, muuten on kuulat ja jouset pitkin työtilaa... Samoin zip kitin kumitiivisteiden paikalleen ehjänä saaminen tuottaa taatusti haasteita ilman oikeita menetelmiä ja aineita. Zip kitissä solkuille tulee uudet tiivarit. Solkkujen suodattimet tulee puhdistaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostOnko tämä mekatroniikka nyt siis sama kuin venttiilipöytä? Se palikka jossa nuo maagiset solenoidiventtiilit on kiinni? Tuo: bmwfans.info
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKovat on hinnat. Turbiini ihan Suomessa kotimaisella työllä täysin kunostettuna maksaa noin 500€ luokkaa ja öljyt ravenol 6hp fluid joka on melkeinpä parasta tähän laatikkoon 14l vajaat 200€, lisäksi zf orkkis öljypohja noin 150€. Eli yhteensä vajaa 900€. Vaihtotyöhön menee aikaa 6-8h max. Tästä voi laskeskella tuntihintoja... tai sitten varaosakatteet ovat todella kovat.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostKaikilla korjaamoilla (eikä myöskään asiakkailla) ei ole ikävä kyllä aikaa etsiä sitä halvinta asennuspaikkaa, öljyä, turbiinia taikka suodatinta. Ilmeisen tyytyväinen heifetz on myös laatikkoonsa mitä nyt ymmärsin, hinnasta huolimatta. Osakeyhtiön tehtävä on myöskin tuottaa omistaja(ji)lleen voittoa. Siihen päälle mahdolliset takuutapaukset, tilojen ja työntekijöiden aiheuttamat kustannukset jne.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
Comment