Originally posted by Heguli 31
View Post
Ymmärrän kyllä miksi jotkut korjaamot eivät mielellään vaihda öljyjä automatteihin, koska turbiini ja lauhdutin ovat paikkoja johon ajan saatossa kertynyt paska on vaikeaa saada pois, niin ettei se aiheuta ongelmia jatkossa.
Jos öljypohjassa on huomattava määrä "mangneettista" metallia, ei öljynvaihto taida enää auttaa.
Omaan autooni (e53 4.4 -06) laitoin vuonna 2008 erillisen jäähdyttimen ja paluupuolelle suodattimen, tammikuussa 2015 vaihdoin öljyt vaihteistoon, öljyillä oli ajettu 6 vuotta ja 118 tkm. Öljyt olivat mustuneet, mutta paluusuodattimen ansiosta öljypohjassa ei ollut irtonaista paskaa, tosin olin vaihtanut suodattimen pari vuotta aiemmin.
Vaimon autoon (e70 50i -12) tein samanlaisen päivityksen kun omaani, termostaatti on ainut ero. Tällä autolla ei ole ajettukaan kun 38 tkm.
Comment