Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    En löytänyt haulla joten kysytään täälä.

    Ajattelin vanhan laatikon kunnostaa jahka sen saan, niin mistä olette hankkineet tiiviste sarjoja noihin automaattilootiin? Onko esim. tuossa linkissä kaikki tarvittavat tiivisteet venttiilikoneistoon tms:


    Ja mitä kaikkea on hyvä vaihtaa?
    Last edited by janke; 12-07-2015, 10:31.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by janke View Post
      En löytänyt haulla joten kysytään täälä.

      Ajattelin vanhan laatikon kunnostaa jahka sen saan, niin mistä olette hankkineet tiiviste sarjoja noihin automaattilootiin? Onko esim. tuossa linkissä kaikki tarvittavat tiivisteet venttiilikoneistoon tms:


      Ja mitä kaikkea on hyvä vaihtaa?
      Tähän vielä vastausta?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        Mitäs kaikkea meinasit sinne laatikkoon vaihdella? Jos vain pelkän laatikon niin en ostaisi itse muita tiivisteitä kun öljypohjaan ja uuden suodattimen tietysti.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by Bansku View Post
          Mitäs kaikkea meinasit sinne laatikkoon vaihdella? Jos vain pelkän laatikon niin en ostaisi itse muita tiivisteitä kun öljypohjaan ja uuden suodattimen tietysti.
          Kyl ajattelin venttiilikoneiston tiivistee uusia kun pesen sieltä sieltä ne likaiset kanavat! Itse laatikkoon sitten kuluvat osat yms.
          Se vain että mistä saa "täydellisiä" tiiviste sarjoja?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14450
            • Oulu

            Originally posted by janke View Post
            Kyl ajattelin venttiilikoneiston tiivistee uusia kun pesen sieltä sieltä ne likaiset kanavat! Itse laatikkoon sitten kuluvat osat yms.
            Se vain että mistä saa "täydellisiä" tiiviste sarjoja?
            Atoy / ZF ?

            Last edited by zener; 12-07-2015, 17:24.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              Onhan nuita osien myyjiä:
              esim. http://autogear.fi/, http://www.espautotrans.fi/
              Ja ulkolaisia: http://www.vanmatic.com/index.php, http://www.kaps-parts.com/

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Tosiaan pakki katos loodasta ja kävin äsken montulla niin ei sieltä tarkistus aukosta tullut yhtään öljyä vaikka tarkistin auto sammuksissa ja tyhjäkäynnillä vaihteiden ronklauksen jälkeen. koitan huomenna lisätä öljyä. Voiko olla että pakki hävisi öljyn vähyyden vuoksi??
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by janke View Post
                  Tosiaan pakki katos loodasta ja kävin äsken montulla niin ei sieltä tarkistus aukosta tullut yhtään öljyä vaikka tarkistin auto sammuksissa ja tyhjäkäynnillä vaihteiden ronklauksen jälkeen. koitan huomenna lisätä öljyä. Voiko olla että pakki hävisi öljyn vähyyden vuoksi??
                  Voi muuten olla.
                  Kannattaa ihmeessä koittaa lisäämällä öljyä ensin.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Voi muuten olla.
                    Kannattaa ihmeessä koittaa lisäämällä öljyä ensin.
                    Koitin lukea tuossa vanhoja keskusteluia ja kyllä kaikilla joilla pakki on hävinnyt yht.äkkiä, niin on pakkirumpu ollut paskana.:think Ja öljyn puute ei ilmeisesti aiheuta tuollasta, mutta koitetaan nyt kuitenkin lisätä sitä öljyä kun sitä tuossa kerta on.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by janke View Post
                      Koitin lukea tuossa vanhoja keskusteluia ja kyllä kaikilla joilla pakki on hävinnyt yht.äkkiä, niin on pakkirumpu ollut paskana.:think Ja öljyn puute ei ilmeisesti aiheuta tuollasta, mutta koitetaan nyt kuitenkin lisätä sitä öljyä kun sitä tuossa kerta on.
                      Se öljy kuitenkin on sen verran halpaa että jos alkaa sillä toimia niin säästyy melkoiselta askareelta.

                      Jos ei toimi niin ei ole valtava menetys.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Kumpiko on parempi tapa ja saa toimivan lopputuloksen, öljyjen vaihto esim. BG PXT tyylisellä laitteella huuhtelemalla, vai "perinteisesti" vaihtamalla?

                        Kyseessä 6 pykäläinen laatikko joka esim. e90 335i:ssa.


                        Ohimennen tarinoin paikallisen "korjaamon" kanssa joka noita tekee ja sanoi että on parempi tapa kuin perinteinen ja 95% öljystä vaihtuu ja paskat pitäisi tulla pois. Jotain lisäaineita, yms. kone käyttää samalla. Suodatinta ei kuulemma vaihdeta. Hinta tuntui kovalle, sanoi että 300-400€ maksaa. :think
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Kumpiko on parempi tapa ja saa toimivan lopputuloksen, öljyjen vaihto esim. BG PXT tyylisellä laitteella huuhtelemalla, vai "perinteisesti" vaihtamalla?

                          Kyseessä 6 pykäläinen laatikko joka esim. e90 335i:ssa.


                          Ohimennen tarinoin paikallisen "korjaamon" kanssa joka noita tekee ja sanoi että on parempi tapa kuin perinteinen ja 95% öljystä vaihtuu ja paskat pitäisi tulla pois. Jotain lisäaineita, yms. kone käyttää samalla. Suodatinta ei kuulemma vaihdeta. Hinta tuntui kovalle, sanoi että 300-400€ maksaa. :think
                          Öljyt pystyy vaihtamaan 100% huuhtelemalla ilman mitään "erikoisihmelaitteita"
                          Ja ilman muuta pitää vaihtaa suodatin/pohja uuteen samalla.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Mitä öljyä ja mistä sitä saa sopivalla hinnalla? Laitetaan siis GA6HP19Z laatikkoon.


                            Edit. Tämä varmaankin on oikea paketti? Tosin öljyä voisi varata hieman lisää, vai?

                            Last edited by bemmeri; 19-08-2015, 12:50.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Tappokinnas
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 187
                              • Pori

                              Juttelin autotransmissionin Pekka Nätkinin kanssa näistä bemareiden laatikoiden öljynvaihdosta. Samoin jututin tuttua mekaanikkoa Rinta-Joupilla.

                              Minä olen aina vaihdellut jenkkipeleihin ja muihin alla oleviin automaatteihin (honda ja volvo) öljyt ja suodattimet. Nyt kun alle tuli vanha e39 230 000 ajettuna kysyin sitten että miten toimitaan kun osa sanoo että ei saa vaihdella ja laatikko hajoaa.

                              Autotransmissionilla sanottiin, että se "life time oil" ei suinkaan tarkoita auton elinikää. Tämä tieto oli suoraan saksalaisten suusta, jotka koulutusta pitivät. Eli öljyä ja suodatinta vaihtamalla saadaan laatikon käyttöikää varmasti pidennettyä.

                              MUTTA. Em. Kioskin ja rintajoupin äijät olivat sitä mieltä, että korkean ajomäärän ilman öljynvaihtoja rullannut laatikko ei tykkää hyvää öljynvaihdosta.
                              Atf öljyt eivät ole peseviä tai liottavia, mutta paskashokki on tosi-asia jos öljyt ovat olleet samat koko laatikon iän ajan. Lika lähtee liikkelle ja tällaisesä tapauksessa ainoa järkevä keino vaihtaa öljyt on huuhtelu.

                              Itse tein niin, että vein e39:n autotransmissioniin. Todettiin, että öljyjä on vaihdeltu ja ulos tullut tavara ja öljypohjan magneetit ovat hyvässä kunnossa. Uudet öljyt, kitka-aine, suodatin ja tiiviste sisään.

                              Minä uskon näitä herroja.
                              Bmw e39 528 automatic vm.1998
                              Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                              Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                              Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                              Comment

                              • nippetee
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 44
                                • Pori

                                E39 530DAT -99 240-425tkm

                                Samantapaista kokemusta omasta uskollisesta ratsusta... 240 vaihdettiin eka kerran huuhtelemalla sekä tietysti suodatin, ja näytti että ei ollut vaihdettu ennen mutta ns. väärää väriä tai hajua öljyssä ei ollut, joten odote oli hyvä. seuraava vaihto oli 320 ja seuraava 420. hyvin toimi laatikko vieläkin. toki kitka-ainetta olisi voinut laittaa viime kerralla, kun pakilla wähän prutisee kun pitää jarrua pohjassa, kun kitkapinnat lasittuneet niinkuin jo tossa kohtaa pitääkin... eka vaihto oli bemarin omilla kalliilla öljyillä ja seuraavat transmissionin suosittelemilla castrolin öljyilla... tais Pekan castrolilla toimia vähän jopa jouheemmin...
                                BMW E61 530xD -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎