Paskashokki todennäköisesti purkaantui kuten vähän uumoilinkin.
Näissä uudemmissa kuusipykäläisissä paskashokki kun on aina juuri 1/2 pykälässä, toisin kun vanhoissa GM laatikoissa jossa se on 3-4 pykälässä, joka aina tuhosi saman tien laatikon.
Näitä uudempia kuusipykäläisiä ei kyllä saa hajalle mitenkään vaikka venttiilikoneisto saisi millaisen paskahalvauksen tahansa.
Toivotaan nyt kuitenkin että "kikkare" todella sieltä huuhtoutui/liukeni.
Kannattaakohan tuonne laatikon öljyn sekaan ruutata Forten lisäaineen? Ens viikolla olis tarkotus tyhjentää loota ja uuet öljyt tilalle ja mietin, että laittasko tommosen tuubin sinne sekaan :think
Kannattaakohan tuonne laatikon öljyn sekaan ruutata Forten lisäaineen? Ens viikolla olis tarkotus tyhjentää loota ja uuet öljyt tilalle ja mietin, että laittasko tommosen tuubin sinne sekaan :think
/IMG]
Älä helvetissä. Ei mitään lisäaineita tomaattilaatikkoon.
Älä helvetissä. Ei mitään lisäaineita tomaattilaatikkoon.
Tuli vaan mieleen, ku Powermaticilla sanoivat taannoin laittaneensa jonkun lisäaineen vielä öljyjen sekaan, niin mietin että oisko ollu tuota samaa. Mutta jääköön siis hyllylle se tuubi.
Eikö 5hp18 lootaan käy vallan mainiosti mobil atf 320 öljy..
Kaikki vaihdetaan siis, kun laatikko vaihdetaan.
Eikös tän threadin aloituspostauksessa suositeltu tuota, omassakin lootassa lilluvat nuo kyseiset öljyt ilman ongelmia.
Mustalla kilvellä oleville siis.
E: Olikin tämä threadi.
Uskaltaako n. 1,5v seisseellä autolla ajaa ennen automaattilaatikon öljynvaihtoa? Pääosin ajasta seissyt lämpimässä.
Olisi tarkoitus ottaa käyttöön seissyt auto, ja ajaa sillä reilu 100km veljen luo missä on nosturit ym. välineet.
Auto on siis 525 TDS -93 automaatilla, Saksasta tuotu joskus 2004-2005 suurinpiirtein.
Vuosimallin 2002 E39:n bensastepin öljyt vaihdettu Powermaticilla kilsoissa 90 tkm. Pois tullut öljy oli ollut vielä terveen näköistä eikä mukana tullut mitään ylimääräistä. Huuhdeltu ja uudet öljyt+suodatinkitti laitettu.
Hyvin toiminut laatikko toimii ehkä vielä hieman pehmeämmin kuin aikaisemmin tai sitten vain kuvittelen/haluan uskoa niin :think
Vuosimallin 2002 E39:n bensastepin öljyt vaihdettu Powermaticilla kilsoissa 90 tkm. Pois tullut öljy oli ollut vielä terveen näköistä eikä mukana tullut mitään ylimääräistä. Huuhdeltu ja uudet öljyt+suodatinkitti laitettu.
Hyvin toiminut laatikko toimii ehkä vielä hieman pehmeämmin kuin aikaisemmin tai sitten vain kuvittelen/haluan uskoa niin :think
Nollattiinko säätöarvot laatikosta samalla? Jos ei, niin suosittelen.
Ei nollattu adaptioarvoja. Olen ymmärtänyt, että ne "adaptoituvat" itsestään kilsojen karttuessa. Se, että öljyt olivat vielä hyvät viittaisi siihen, ettei säätöarvoja tarvitse edes muuttaa.... näin keittiöpsykologialla ajateltuna.
Nyt on Ravenölin ATF HP6:set E60:n sisällä. Vaihdettua tuli samalla vaihteiston öljynjäähdytin. Kilsoja 275 tkm, eikä edellisestä vaihdosta ole tietoa. 17 litraa tuli öljyä käytetyksi.
Ekat huomiot:
-entinen öljy oli hieman jäykemmän oloista, puhdasta kuitenkin
- vaihtotapahtuma pehmeni, mutta tuli toisinaan esiintyvä vaihteen arvontatapahtuma tilalle (tai liekö lukituksen aiheuttamaa??)
- ZF:n varaosanumerolla tilaamani öljypohja (68 €) on täsmälleen entisen kaltainen
Comment