Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseE
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 416
    • Kontiolahti/Joensuu

    Originally posted by 280Paavo View Post
    Viime viikolla tuli ostettua e60 530ia -04 180tkm ajettu ja ei tietoa tomaatin öljynvaihdoista joten oletetaan ettei niitä ole vaihdettu. menee huoltoon ensi viikolla ja käskin ensihätään tarkistamaan öljynmäärän, mutta tekisi mieli vaihdattaa jossain asiansa osaavassa paikassa. Mikähän tälläinen paikka sattuisi joensuun lähimaastossa olemaan missä osattaisiin tehdä oikeaoppisesti huuhtelemalla tuo vaihto. Laatikko pelaa muuten hienosti mutta aivan pintakaasulla ajettaessa n.1500rpm nypyttää kiekka viisari edestakaisin ja välillä tuntuu myös persauksissa samaan tahtiin. Sport asennossa eikä manuaali asennossa vaiva ole läsnä. Kertokaa myös nyt niitä vaihto kokemuksia mielellään että korjaantuko toiminta vai poksahtiko aski ja paljonka on vaihdon jälkeen ajettu? Thänks jo etukäteen.
    Kysele AD korjaamo Juutilaiselta tulliportinkadulta.
    Siellä on aika paljon kokemusta näistä. Itsekin vaihdatan siellä keväämmällä. Vaihtaavat öljypohjan ja uutta öljyä menee n.10l
    Sanoivat että ei sinne oikeastaan jää entistä öljyä mitä pitäisi huuhdella. Toki huuhtelevatkin mutta öljyä tietty menee vähän enemmän..
    Ex. E46 330d -05
    Ex. e61 530da -05
    Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
    Member of Team EastAudio
    Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by LasseE View Post
      Sanoivat että ei sinne oikeastaan jää entistä öljyä mitä pitäisi huuhdella.
      Paskapuhetta. Jos 10 litraa riittää vaihtoon ja huuhtelussa vasta 16-18 litran paikkeilla tulee kirkasta ulos niin kyllä esim turbiiniin jää helposti pari litraakin.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Tuleeko e60 öljypohjasta tosiaan 10l ulos?

        Comment

        • 280Paavo
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 136
          • joensuu

          Se siekkinen kävi kyllä mielessä ja sen 150km voin ajella jos homman saa oikein tehtyä. Onnistuukohan siellä myös laatikon nollaus ölpän vaihdon päätteksi. Silloin tosin jää vähän epävarmaksi että kumpi operaatio vaikuttaa enemmän.
          Euro-spec supra tt
          e60 530i
          audi 100 2.6Q
          honda cbr 954

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by 280Paavo View Post
            Se siekkinen kävi kyllä mielessä ja sen 150km voin ajella jos homman saa oikein tehtyä. Onnistuukohan siellä myös laatikon nollaus ölpän vaihdon päätteksi. Silloin tosin jää vähän epävarmaksi että kumpi operaatio vaikuttaa enemmän.
            Kai sieltä joltain foorumilaiselta INPA tms löytyy niin saa nollattua.
            Senhän voisi testata ihan ensiksi ja tarkastaa myös imuvuodot koneesta :think
            Se nykiminen kun ei välttämättä johdu ollenkaan automaattivaihteistosta
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • 280Paavo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 136
              • joensuu

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Kai sieltä joltain foorumilaiselta INPA tms löytyy niin saa nollattua.
              Senhän voisi testata ihan ensiksi ja tarkastaa myös imuvuodot koneesta :think
              Se nykiminen kun ei välttämättä johdu ollenkaan automaattivaihteistosta
              Eihän se välttämättä johdu, toivotaan ettei tästä tule mitään kahden vuoden vian metsästys maratonia! kyllä tuon kanssa voi elääkin mutta kun on niin mahtava auto niin olisi kiva että kaikki olisi vimpan päälle kondiksessa. ja tuo imuilma vuoto kävi mielessä kun tänään lähti kylmällä koneella lämmittelemään niin välillä kuului ihan vaimeasti pintakaasulla pientä vihellystä joka eli kaasupolkimen mukaan..
              Euro-spec supra tt
              e60 530i
              audi 100 2.6Q
              honda cbr 954

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Veikkaanpa, että öljynvaihto ei vaikuta nypytykseen yhtään. Sitten taas vanos-tiivisteiden vaihto voisi kyllä ongelman korjatakin...

                On muuten E6x kopassa nuo M54-koneen haitariputket muovia, ei rupea halkeilemaan yhtä helposti kuin vanhemmat
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Mutta samat kumitulpat siellä imusarjan päässä. Melkeinpä voi korjautua niiden vaihdolla tuo ääni ja nykiminen. Tai se isoin siellä halki on ja siitä se äänikin tulee
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • 280Paavo
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 136
                    • joensuu

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Mutta samat kumitulpat siellä imusarjan päässä. Melkeinpä voi korjautua niiden vaihdolla tuo ääni ja nykiminen. Tai se isoin siellä halki on ja siitä se äänikin tulee
                    Kerrotko lisää? mitkä tulpat ja mikä isoin (tulppako?)
                    Euro-spec supra tt
                    e60 530i
                    audi 100 2.6Q
                    honda cbr 954

                    Comment

                    • mtavinen
                      Newbiemmer
                      • Jul 2006
                      • 22

                      Terve! Osaakos kukaan suositella Tampereen lähistöllä paikkaa, joka osaisi kunnolla huudella tuon automaattilootan (6hp19)? Jos jollakin olisi kokemuksia, niin mielelläni otan vastaan.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by 280Paavo View Post
                        Kerrotko lisää? mitkä tulpat ja mikä isoin (tulppako?)


                        Siellä juttua myös niistä. Kaikista tähän mennessä se isoin tulppa on ollut halki. Osat maksaa n. 7.5e merkkiliikkeessä
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • ämsport
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 118
                          • Pori

                          E39 523iA-02/97 steppilootalla.318tkm.

                          Loistava topicci kokonaisuudessaan,pari ehtoota meni Eli oman auton historia kokonaisuudessaan ja seikkaperäisesti paperilla ja tiedossa.Ei IKINÄ vaihdettu laatikon öljyjä ja toimii kuin unelma oli ulkona -30 tai +30.Suomi auto ilman vetokoukkua,muutaman km.päässä asuu "laatikko insinööri" Pekka Nätkin joka tietää tomaateista enemmän kuin kaikki täällä yhteensä!ja tämä on FAKTA!Kertoi minulle että life time öljyjä ei ole kukaan vielä keksinyt niin miten se olisi ollut mahdollista 90-luvulla,mutta.Tämä kyseinen huoltamattomuus onkin sitten asia erikseen onko se litkujen vaihto laatikolle hyväksi vai huonoksi jos boxilla on menty se yli 300tkm.ilman vaihtoja:think ja tuo "ikuinen öljy" tuli nimenomaan kuulemma siksi että kaiken maailman kuraperseet tuhosi laatikoita osaamattomuuttaan.Niin pakko siinä olla perää että älä vaihda enään noin paljon ajettuun jos laatikko toimii,kun en saanut mustaa valkoiselle että jos vaihdatan ölpät ko.laatikkoon niin vastuu siirtyy vaihtajalle jos lopettaa toimintansa. Niin unohdin asian ja vaihdatin tuulilasin samaan rahaan joka oli todella pahasti kulunut ja halki.Asiat tärkeys järjestykseen ja rahat turvallisuuteen sanon minä.
                          Last edited by ämsport; 21-02-2012, 23:26.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by ämsport View Post
                            Kertoi minulle että life time öljyjä ei ole kukaan vielä keksinyt
                            Onhan ne keksitty. Sullakin ikivanha loppuun ajettu auto ja edelleen ne öljyt toimii. Autosi käyttöikä on tullut täyteen jo ajat sitten, mutta ne öljyt laatikossa pelaa edelleen. Eli ovat olleet autosi elinikäiset

                            Comment

                            • ämsport
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 118
                              • Pori

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Onhan ne keksitty. Sullakin ikivanha loppuun ajettu auto ja edelleen ne öljyt toimii. Autosi käyttöikä on tullut täyteen jo ajat sitten, mutta ne öljyt laatikossa pelaa edelleen. Eli ovat olleet autosi elinikäiset
                              No joo..voihan sen tietty noinkin tulkita Entinen auto oli liki 600tkm ajeltu naku väyrynen,niin tämähän tuntuu miltei uudelta

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                O Autosi käyttöikä on tullut täyteen jo ajat sitten
                                Vai käyttöikä, 318tkm. E39llä ajelee yli 1000tkm, tiedän yhden sellaisenkin. Ja monta +600tkm. Moneen on nuo öljytkin vaihdettu +300tkm ajettuina ilman minkäänlaisia ongelmia mutta on monessa +500tkm autossa vielä tehtaalla laitetutkin sisällä ilman suurempia ongelmia. Ainoa ero mitä käytännössä havaitsee vaihdetun ja ei vaihdetun öljyn välillä on laatikon toiminnan miellyttävyydessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎