Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by kalkkuna View PostEi oo siemenperunoita. Ja tehdaskunnostettu laatikko maksaa taas paljon enemmän kun joku purkaamon laatikko. Monesti vaan on aika pommeja nuo purkaamojen hyväksi väitetyt osat. Mut ei niitä öljyjä ole pakko kenenkään vaihtaa jos ei tahdo.
Ok, toki purkaamot myyvät käytettyjä laatikoita, mutta että ne myyvät tietoisesti ns."pommilaatikoita"?
Miksi minä alasta jotain oikeasti tietävänä, en tällaisesta tiedä yhtään mitään, vaan juuri automaattilaatikoiden osalta itse asiassa juuri päinvastoin.
Eli takuupurkaamot ovat juurikin automaattilaatikoiden suhteen ERITTÄINKIN kriittisiä ja varovaisia...vai mitä luulet kuinka monta kertaa saat myytyä mm.hyville vakiasiakkaille, eli vakuutusyhtiöille laatikoita jotka osoittautuvat "pommeiksi"?
Eli nämähän oikeasti menee aika monen seulan läpi, ennen kuin niitä myydään takuulaatikkoina(kilsat+huoltohistoria+testaus+ölj yanalyysi/suodatus).
Näin ollen automaattilaatikoiden viallisena palautuminen on ainakin takuupurkaamoketjulla TODELLA harvinaista.
Väitänkin että peruskorjatuista löytyy itse asiassa x3 enemmän vikaisia askeja kuin näistä.....mikäli nyt välttämättä ei halua sitä hyllyn halvinta,+400tkm ajettua ja ilman takuuta myytyä askia kokeiluun?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli nämähän oikeasti menee aika monen seulan läpi, ennen kuin niitä myydään takuulaatikkoina(kilsat+huoltohistoria+testaus+ölj yanalyysi/suodatus).325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostIhan oikeestikko purkulaatikoista otetaan jopa öljyanalyysit? :
Ei tietenkään kemiallista analyysia, vaan kun öljyt poistetaan laatikosta ne suodatetaan jolloin nähdään öljyn seassa/kierrossa oleva metallipurun ja kytkinmateriaalin määrä, josta voi hyvinkin tarkasti kaikki muut muuttujat huomioon ottaen määritellä laatikon kulloisenkin kunnon.
Eli, lähinnä niin että onko laatikko kilometrejään vastaavassa kunnossa vai onko siellä juuri tapahtumassa jotain.
Rautalangasta vielä, analysoidaan siis kierrossa=kolarihekellä olevan muun kuin puhtaan öljyn määrä...=analyysi/suodatus? Miten tämän muuten voi ymmärtää jos haluaa ymmärtää?Last edited by Hemi; 29-09-2011, 15:42.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTämänkin ymmärtää tai ei sitten ei halua ymmärrärtää...
Ei tietenkään kemiallista analyysia, vaan kun öljyt poistetaan laatikosta ne suodatetaan jolloin nähdään öljyn seassa/kierrossa oleva metallipurun ja kytkinmateriaalin määrä, josta voi hyvinkin tarkasti kaikki muut muuttujat huomioon ottaen määritellä laatikon kulloisenkin kunnon.
Eli, lähinnä niin että onko laatikko kilometrejään vastaavassa kunnossa vai onko siellä juuri tapahtumassa jotain.
Rautalangasta vielä, analysoidaan siis kierrossa=kolarihekellä olevan muun kuin puhtaan öljyn määrä...=analyysi/suodatus? Miten tämän muuten voi ymmärtää jos haluaa ymmärtää?
Selvästi vastustat öljynvaihtoa, jotta laatikot hajoaisi ja pääsisit eroon varastossasi olevista laatikoista.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSelvästi vastustat öljynvaihtoa, jotta laatikot hajoaisi ja pääsisit eroon varastossasi olevista laatikoista.. Popcornit on valmiina
....
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJotta tämä väitetty yhtälö...siis: Ilman öljynvaihtoa laatikko hajoaa?...toteutuu, pitäisi väittämälle olla jotakin faktaa edes siemenperunaksi?
Eli onko tosiaan niin että öljyjen vaihtamattomuus tarkoittaa laatikon rikkoutumista ja öljyjä vaihtamalla se kestää isältä pojalle?
Ihan samaan tapaan auton imuvuodot, ilmamassamittari tai vaikka lambdaviat vaikuttavat negatiivisesti auton toimintaan. Kukaan ei esitä sinulle tilastoa tai tutkimusta siitä, paljonko ko. asiat korjaamattomina vaikuttavat tekniikan kokonaiskestoon, eikä tee sitä askiöljyjenkään kohdalla. Mm. ajomukavuuteen ne vaikuttavat kuitenkin merkittävästi.
Sillä täystuhon ajalla ja paikalla ei ylipäätään ole tuon taivaallista merkitystä tämän asian kanssa. Koko tavoite öljyhuollolla on saada tuote toimimaan toivotulla tavalla koko elinkaarensa ajan - ja tällä tarkoitan sitä todellista elinkaarta jonka ajoneuvo käytössä on, enkä sitä BMW:n markkinointiosaston laskemaa.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEntä millä yhtälöllä takuupurkaamojen kannattaa myydä takuulla "pommilaatikoita"? Onko tällaisesta jotain tutkimusta tai kiistatonta näyttöä johon nyt tämä väitteesi perustuu?
Ok, toki purkaamot myyvät käytettyjä laatikoita, mutta että ne myyvät tietoisesti ns."pommilaatikoita"?
Miksi minä alasta jotain oikeasti tietävänä, en tällaisesta tiedä yhtään mitään, vaan juuri automaattilaatikoiden osalta itse asiassa juuri päinvastoin.
Eli takuupurkaamot ovat juurikin automaattilaatikoiden suhteen ERITTÄINKIN kriittisiä ja varovaisia...vai mitä luulet kuinka monta kertaa saat myytyä mm.hyville vakiasiakkaille, eli vakuutusyhtiöille laatikoita jotka osoittautuvat "pommeiksi"?
Eli nämähän oikeasti menee aika monen seulan läpi, ennen kuin niitä myydään takuulaatikkoina(kilsat+huoltohistoria+testaus+ölj yanalyysi/suodatus).
Näin ollen automaattilaatikoiden viallisena palautuminen on ainakin takuupurkaamoketjulla TODELLA harvinaista.
Väitänkin että peruskorjatuista löytyy itse asiassa x3 enemmän vikaisia askeja kuin näistä.....mikäli nyt välttämättä ei halua sitä hyllyn halvinta,+400tkm ajettua ja ilman takuuta myytyä askia kokeiluun?VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEntä millä yhtälöllä takuupurkaamojen kannattaa myydä takuulla "pommilaatikoita"? Onko tällaisesta jotain tutkimusta tai kiistatonta näyttöä johon nyt tämä väitteesi perustuu?
Ok, toki purkaamot myyvät käytettyjä laatikoita, mutta että ne myyvät tietoisesti ns."pommilaatikoita"?
Miksi minä alasta jotain oikeasti tietävänä, en tällaisesta tiedä yhtään mitään, vaan juuri automaattilaatikoiden osalta itse asiassa juuri päinvastoin.
Eli takuupurkaamot ovat juurikin automaattilaatikoiden suhteen ERITTÄINKIN kriittisiä ja varovaisia...vai mitä luulet kuinka monta kertaa saat myytyä mm.hyville vakiasiakkaille, eli vakuutusyhtiöille laatikoita jotka osoittautuvat "pommeiksi"?
Eli nämähän oikeasti menee aika monen seulan läpi, ennen kuin niitä myydään takuulaatikkoina(kilsat+huoltohistoria+testaus+ölj yanalyysi/suodatus).
Näin ollen automaattilaatikoiden viallisena palautuminen on ainakin takuupurkaamoketjulla TODELLA harvinaista.
Väitänkin että peruskorjatuista löytyy itse asiassa x3 enemmän vikaisia askeja kuin näistä.....mikäli nyt välttämättä ei halua sitä hyllyn halvinta,+400tkm ajettua ja ilman takuuta myytyä askia kokeiluun?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAiemmin olet kertonut, että laatikot otetaan irti lauhduttimineen/letkuineen ettei tippaakaan alkuperäistä öljyä pääse ulos. Muutenhan sinne pitäisi laittaa uutta öljyä ja se aiheuttaa paskashokin.
Selvästi vastustat öljynvaihtoa, jotta laatikot hajoaisi ja pääsisit eroon varastossasi olevista laatikoista.
Erityisesti näin kun auto tulee Saksasta tai Ruotsista, jolloin purkuajoneuvoiksi myytävät autot valutetaan nesteettömiksi.
Uusi täyttöhän tehdään huuhtelemalla, ihan kuin tavallinenkin vaihto, jolloin riski paskashokkiin on minimaalinen.
Ok, täällä saa kyllä vielä laatikoita öljyineen jos/kun sen ottaa ns.suoraan purusta ja jolloin öljyn laatu tsekataan irroitetusta lauhduttimesta+putkistosta.
Toisekseen, en milloinkaan ole sanonut että automaatit otettaisiin irti lauhduttimineen, koska se on jo fyysisesti mahdotonta.
Kolmanneksi. Voin todellakin luvata että takuupurkaamoketju myy laatikoita ENEMMÄN juurikin näiden epäonnistuneiden öljynvaihtojen vuoksi, kuin että ne öljynvaihdot jätetään tekemättä.
Joo, oikein tehtynä huolellisesti huuhtoen riskiä ei juuri ole, mutta väitän että lähes puolessa laatikojen öljyjenvaihdoissa kaikki ei mene käsikirjoituksen mukaan ja ongelmia syntyy (eli määrä, laatu, huuhtelumäärä?).
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostTässä on taas esimerkki purkuosasta, jota purkaamot hautovat hyllyissään täysin suotta. Ei ole mitään järkisyytä vaihtaa rikkinäistä automaattivaihteistoa toiseen samanlaiseen, koska mitään takuuta purkuosan toimivuudesta ja kunnosta ei voi kukaan antaa millään perusteella. Auton, puhumattakaan sen yksittäisestä kuluvasta osasta, todellista ajokilometrimäärää ei kukaan purkaamonsetä voi todentaa millään konstilla. Kuten tässä ketjussa jo todettu, öljykin voi olla hiljattain vaihdettu, eikä senkään perusteella siis voi vetää mitään vikaantumisen poissulkevaa johtopäätöstä. Kuka antaisi asentaa autoonsa käytetyt jarrupalat? Entä siinä tapauksessa että edes kulutuspintojen paksuudesta ei olisi mitään tietoa? Ainoa järkevä kierrätystapa purku automaattivaihteistolle on suoraan täysremontin kautta vaihto-osaksi. Varmaankaan purkuosien myymiseen ei välttämättä tarvitse liittyä tahallista asiakkaan huijausta.
Eiköhän se Siperia viimeistään opeta näkemään minkälaisen laatikon mistäkin autosta uskaltaa myydä takuulla(=tähän kuuluu myös ilmoitettu kilometritakuu). Kaikkia laatikoita ja varsinkaan vanhemmista autoista ei suinkaan myydä takuulla, jolloin riskin määrittelee ostaja suhteessa maksettuun hintaan.
Pääsääntöisesti täystakuulla myytävät laatikot ovat täyden luotettavan huoltohistorian, korkeintaan muutaman vuoden vanhoja ja alle 100tkm ajettuja autoja.
No, ilmeisesti sinulla jossain on omaa tilastoa siitä kuinka paljon myydyistä automaateista palautuu takuun vuoksi takaisin myyjälle, jotta sinä voit kantaasi perustella millään muulla kuin romanttisilla mutumielikuvilla?
Todellisuudessahan niitä palautuu takuupurkaamoketjussa VÄHEMMÄN kuin peruskorjatuissa laatikoissa.
Kannattaako tosiaan esim.vuoden vanhoja ja 20-30tkm ajettuja BMW automaatteja "kierrättää" täysremontin kautta vaihto-osiksi?
Missä ihmeen todellisuudessa sinä elelet?
Comment
-
-
Originally posted by kalkkuna View PostVittu aivan sama saatana. Lähinnä bemu2000:selle vastailin. Itse vaan olen sitä mieltä että 300e on vähemmän rahaa kun 1500e. Mulle on aivan sama. Kukin tekee omalleen mitä tahtoo. Olen nähnyt verrattain paljon erilaisia huippuhyviä purkaamo osia. Usko on vaan mennyt niihin täysin. Tehdaskunnostettu maksaa mansikoita mutta sillä on oikeasti HYVÄ takuu.
Vai onko nämä juuri niitä osia mistä "kaverit ovat kertoilleet"?
Originally posted by kalkkuna View PostOlet siis sitä mieltä että kaikissa tehdaskunnostetuissa laatikoissa on itse vika korjattu, eikä vain oireita? No, ihan oikeassa elämässähän juuri tämä on se tehdaskunnostettujen ongelma, jolloin useinkin näiden askien käyttöelinkaaret jää lyhyiksi, mikäli toimivat alun alkaenkaan.
Tälläkin saitlla on ollut tehdaskorjattujen laatikoiden totaalisia tilttejä, mutta ainakaan itse en muista yhtäkään takuupurkaamolta ostetun takuulaatikon juttua tiltistä.
Ok, tehdaskorjatuissakin on takuu joka laatikon osalta toki toimii, mutta ne edestakaisin vaihtokulut jää artistille. Käytännössä yksi susilaatikko ja parin askin vaihtötyöt...ja sitten todellakin tuo tehdaskorjattu maksaa mansikoita....
.Last edited by Hemi; 30-09-2011, 12:22.
Comment
-
Comment