Originally posted by Jube
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi merkitystä, onhan sillä autolla joskus ajettu niin öljyä on jokapaikassa. Jos olisi laskettu tyhjäksi niin sitten olisi tärkeämpää, mutta eipä se paikoillaan ota kakkosta isompaa.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Kyllä se kolmosen ottaa, tai näin ainakin e38 tapauksessa. Kolmonen on limphome moodissa myös päällä.
Varmaan tyhmä kysymys mutta kai sulla oli kuitenkin auto käynnissä kun raotit proppua? Vähän hassua että sieltä nyt tulisi rinnuksille öljyä jos kuvien perusteella on jo sitä vuotanut ulos.
Ja olihan auto vaaterissa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKyllä se kolmosen ottaa, tai näin ainakin e38 tapauksessa. Kolmonen on limphome moodissa myös päällä.
Varmaan tyhmä kysymys mutta kai sulla oli kuitenkin auto käynnissä kun raotit proppua? Vähän hassua että sieltä nyt tulisi rinnuksille öljyä jos kuvien perusteella on jo sitä vuotanut ulos.
Ja olihan auto vaaterissa?
Olisiko laatikkorempan yhteydessä sitten tullut pientä ylitäyttöä? (Täytetty mahdollisesti liian kylmänä)
Sillä minä aloinkin öljymäärää tarkastamaan kun öljypohja oli kostea mutta eihän tuollainen kostuminen vaadi kuin lusikallisen öljyä :think
Ja oli tottakai auto käynnissä!Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostOli vaaterissa ja kyllä sieltä öljyä tuli, ei nyt varsinaisesti rinnuksille mutta tuli kuitenkin!
Olisiko laatikkorempan yhteydessä sitten tullut pientä ylitäyttöä? (Täytetty mahdollisesti liian kylmänä)
Sillä minä aloinkin öljymäärää tarkastamaan kun öljypohja oli kostea mutta eihän tuollainen kostuminen vaadi kuin lusikallisen öljyä :think
Ja oli tottakai auto käynnissä!
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Post
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostE61 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostMistähän Tampereelta saisi vaihteistoöljyt järkevään hintaan, huomiseksi tarvisin öljyt? KL-varaosissa olisi ainakin suodatin ja tiiviste järkevään hintaan, kannattaako Castrolin öljy ostaa sieltä? Vai saako jostain muualta halvemmalla?
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostKiitos, oli tuo Voitelukeskus unohtunut kokonaan!
Miten tuon öljymäärä tarkastetaan vaihdon jälkeen?
Vastaus löytyy varmaan tästä ketjusta mutta kun pitäis mennä nukkumaan ja huomenna taas työt haittaa harrastuksia...
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostSuodatin kannattanee vaihtaa samalla öljyjen kanssa? KL-varaosissa näköjään parikymppiä + tiiviste kympin.
Ja pitikö tuohon laatikkoon tehdä öljyjen vaihdon jälkeen joku asetusten nollaus? Akun kenkä irti vai tarviiko testeriä?
Comment
-
-
Laitetaas tännekkin oma tarina kuinka huuhtelu korjasi 265tkm alkuperäisillä öljyillä ajetun e91 330d 6hp26 askin.
Elikkä ilmojen lämmittyä alkoi laatikko nykäseen/kolahtaan 1->2 ja 5->6 vaihtaessa, joskus myös 3->2. Tätä tapahtui vain pidemmän ajorupeaman jälkeen kun öljyt kuumana. Käytin autoa huollossa, jossa tarkistivat ja lisäsivät 0.5L öljyä ja päivittivät softan. Ei vaikutusta ja suosittelivat huuhteluvaihtoa ja läpivientiholkin vaihtoa kun vähän tihkutti öljyä. Myöhemmin ilmaantui vielä outoa nykytystä 5. vaihteella kuuttakymppiä ajettaessa ja siinä vaiheessa mekatroniikan vaihto tuhansine euroineen viliseen mielessä.
Tilasin pohjan, holkin ja 20L Ravenoilia Saksasta ja varasin ajan ei-viralliseen Bmw huoltoon. 17L meni huuhteluun ja vanhat oli todella mustat. Alkuun ei tapahtunut mitään muutosta päinvastoin oireita ilmeni nyt öljyt kylmänäkin, mutta pari viikkoa ajellessa huomasin nykäysten pikkuhiljaa hävinneen. Viimeinen 5. vaiheen nykytyskin hävisi kun ajoin 300km siivun vitosella. Äskettäin vielä nollasin inpalla adaptioarvot jota eivät mielestäni huuhdellessa tehneet, ja nyt pelaa laatikko todella pehmeästi.
Suosittelen operaatiota jos vähääkään oireita, tai mieluummin jo ennen.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
Comment