Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibaa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 581
    • Vaasa

    Huvittavaa väittelyä
    Ei tuohon mitään faktoja tarvitse, maalaisjärjellä voi jo hyvin pitkälti päätellä että 5-20 vuotta / 200tkm+ ajetut öljyt eivät vastaa uuden tuoreen öljyn ominaisuuksia. Alentumalla aikaisempien väitteiden tasolle, voisi miettiä mikäli öljyn ominaisuudet eivät heikkenisi, miksei bmw tee eko-tekoa ja kierrätä vanhojen autojen vaihteistoöljyjä laittamalla niitä uusiin autoihin kerta sillä ei ole laatikon eliniän kannalta mitään merkitystä
    sigpic
    E34 530iA

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Vibaa View Post
      Huvittavaa väittelyä
      Ei tuohon mitään faktoja tarvitse, maalaisjärjellä voi jo hyvin pitkälti päätellä että 5-20 vuotta / 200tkm+ ajetut öljyt eivät vastaa uuden tuoreen öljyn ominaisuuksia. Alentumalla aikaisempien väitteiden tasolle, voisi miettiä mikäli öljyn ominaisuudet eivät heikkenisi, miksei bmw tee eko-tekoa ja kierrätä vanhojen autojen vaihteistoöljyjä laittamalla niitä uusiin autoihin kerta sillä ei ole laatikon eliniän kannalta mitään merkitystä
      Sillä "maalaisjärjellä" maailmakin oli aikoinaan litteä...ja maahiset metelöivät ihmisten saunoissa...

      Näitä laatikoita ei ole suunniteltukaan toimimaan "uusilla öljyillä", vaan öljyillä joiden ominaisuudet riittävät voiteluun vielä +400tkm:kin jälkeen.
      Eli, edelleen kysyn, missä on ne tuhannet ja tuhannet riittämättömään voiteluun uuvahtaneet kuusipykäläiset(pääosaan tätä autokantaa niitä ei kuitenkaan vaihdella) ja missä näihin vaurioihin voi tutustua, kun netin ihmeellisestä maailmasta niitä ei löydy(toisin kuin tuhansia tapauksia aikoista 5-pykäläistä GM diesel laatikkoa?)

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by r.w. View Post
        Voimme jatkaa kun petraat sisälukutaitoasi.

        Väite: vaihteisto toimii paremmin kun siihen vaihtaa öljyt säännöllisesti.
        Hemin vastaus: vaihteisto ei hajoa lopullisesti jos siihen ei vaihda öljyjä.
        Kukahan nyt kaipaa parempaa sisälukutaitoa?
        Minähän väitin että vaihteisto tomii paremmin ja itse asiassa ihan samoin pelkästään nollaamalla se.
        Eli mitään öljynvaihtoa EI tarvita jotta laatikon käytös muuttuu paremmaksi.


        Originally posted by r.w. View Post
        Noita rikkinäisiä laatikoita meiltä löytyy varmaan vielä täältä Varsinais-Suomestakin muutamia, olet tervetullut katsomaan niin diagnosoidaan vaikka ihan yhdessä mikä meni vikaan. Tarjoan kahvit ja viskit.
        Tiedän että sieltä löytyy muutama ko.laatikko, kuten täältäkin, mutta olen 100% varma että ne teidänkään laatikot eivät ole oikeasti hajonneet riittämättömään voiteluun, kuten näistä ei missään maailmassa muutenkaan.
        Voit toki esittää tässä kaiken kansan edessä niin pitävät faktat väitteellesi, että mm.BMW:n on pakko muuttaa huoltosuositustaan(väitän että näitä hajoaa oikeasti vääriin öljyihin ja vääriin täyttömääriin, mutta ei todellakaan voitelun puutteeseen vaikka niitä öljyjä ei koskaan vaihdetakkaan).
        Löytyykö tällaiset faktat ja jos löytyy niin miksi et ole niitä esittänyt BMW:lle, vaan jaksat huuhaasta inttää minun kanssa?

        Minäkin muutan mielipiteeni vaihtotarpeesta samassa silmänräpäyksessä jos/kun BMW tällaisen huoltotarpeen allekirjoittaa ja muuttaa voimassa olevaa huoltosuositustaan.
        Kaikki muu on siihen asti pelkkää taikauskoa, jos kerran niitä pitäviä todisteita ei maailmassa ole olemassakaan?
        Last edited by Hemi; 09-06-2014, 18:36.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Hemi View Post
          ja itse asiassa ihan samoin pelkästään nollaamalla se.
          Eli mitään öljynvaihtoa EI tarvita jotta laatikon käytös muuttuu paremmaksi.
          Laatikkohan muuttuu ihan hirveäksi kun se nollaa, vaihdot nykii yms. kunnes laatikko taas oppii oikeat paineet. Öljynvaihto sitten on täysin tuon vastakohta, nollasi tai ei (kannattaa toki nollata).
          E39 528iA

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            Originally posted by Hemi View Post
            Minähän väitin että vaihteisto tomii paremmin ja itse asiassa ihan samoin pelkästään nollaamalla se.
            Kerro vielä mihin tämä oletettu ilmiö perustuu niin threadivoitto on sinun.

            Miten ja miksi vaihteiston toiminta paranee kun adaptaatioarvot nollaa?
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by r.w. View Post
              Kerro vielä mihin tämä oletettu ilmiö perustuu niin threadivoitto on sinun.

              Miten ja miksi vaihteiston toiminta paranee kun adaptaatioarvot nollaa?
              No, minullehan tässä ei ole kyse mistään threadivoitosta vaan ihan tiedonhalusta, eli mihin tämä vaihtohypetys oikeasti perustuu?
              Siis mihin faktoihin, eikä vain hyvin psyykattuun vertaistukeen?
              Edelleen korostan sitä että minun pääni tässäkin asiassa on todella helppo kääntää, vain ja ainoastaan tuomalla ne oikeat faktat julkisuuteen joka vaihtotarvetta oikeasti puoltaa?

              Siitä meidän ei varmasti tarvitse vääntää etteikö adaptaatioarvot nollaamalla laatikon käytös muutu joissain tapauksissa varsin radikaalistikkin.
              Meillä näin tehdään jokaiselle automaattilaatikolla varustetulle myyntiauto BMW:lle ja on tehty kohta kymmenen vuotta(yhtään turhaa öljynvaihtoa taas ei ole tehty/toki vaihdettu mm.kolareissa öljypohjansa menettäneisiin).
              Ainakin meillä näiden käytös muuttuu nimenomaan suunnilleen samanlaiseksi kuin vaihto+nollaus8ok,hetkeksi joissain tapauksissa juurikin nykiväksi, mutta 20km:n lenkki ja johan toimii).

              Eli, kohta 10-vuoden jankkaamisen jälkeen odottelen edelleen niitä pitäviä todisteita siitä mitä tarkasti ottaen näistä laatikoista hajoaa/kuluu loppuun ilman öljynvaihtoja, miksi meillä ei kuymmenen vuoden vaihtoautot ole tarvinnut yhtäkään öljynvaihtoa vaan pelkät nollaukset riittää ja tosisteita siitä missä kohtaa nämä öljynvaihdot alkaa lopulta maksamaan itseään takaisin(eli missä kohtaa ko.laatikot korkkaa ja mistä jos öljyjä ei vaihdeta?).
              Nytkään ei siis riitä että "musta tuntuu"...tai että "pakkohan ne on vaihtaa"...vaan jotta tuo BMW:n huoltosuositus voidaan oikeasti kumota, pitää löytyä tadistusaineistoa ja paljon?
              Eli vastaavaan tapaan kuin vaikkapa imusarjan läpistä, joista löytyy maailmalta loputon määrä tietoa että ne oikeastaan pitää poistaa, sanoi BMW mitä tahansa.
              Eli mistä löytyy nyt ne loppuun kuluneet ZF:n laatikot jotka vaihtotarpeesta kertovat(siis selvästi voitelun riittämättömyydestä loppuneet laatikot)?
              Näitä vääriin öljyihin ja vääriin määriin korkanneita löytyy muutama, mutta missä on ne loppuun kuluneet?

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Hemi View Post
                Siitä meidän ei varmasti tarvitse vääntää etteikö adaptaatioarvot nollaamalla laatikon käytös muutu joissain tapauksissa varsin radikaalistikkin. Meillä näin tehdään jokaiselle automaattilaatikolla varustetulle myyntiauto BMW:lle ja on tehty kohta kymmenen vuotta(yhtään turhaa öljynvaihtoa taas ei ole tehty/toki vaihdettu mm.kolareissa öljypohjansa menettäneisiin).
                Jos/kun niitä BMW:n ohjeita noudatetaan, niin tiedäthän, että BMW kieltää tekemästä tuota nollausta? Sen saa tehdä vain venttiilikoneiston tai laatikon vaihdon yhteydessä tai laatikon ohjelmistopäivityksen jälkeen.
                E39 528iA

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Jos/kun niitä BMW:n ohjeita noudatetaan, niin tiedäthän, että BMW kieltää tekemästä tuota nollausta? Sen saa tehdä vain venttiilikoneiston tai laatikon vaihdon yhteydessä tai laatikon ohjelmistopäivityksen jälkeen.
                  Entä sitten?

                  Comment

                  • Vibaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 581
                    • Vaasa


                    Lähde.
                    sigpic
                    E34 530iA

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Vibaa View Post
                      Montakohan kertaa tämäkin pitää sanoa......... että sillä mitä ZF ilmoittaa omina tuotteinaan myymille osille/osakokonaisuuksille, ei ole kerta kaikkiaan mitään tekemistä BMW:n antamille huoltosuosituksille(tämän voi kuka tahansa käydä varmistamassa BMW:n huoltotiskillä).
                      Todellisuudessa ZF ei määrittele Long Life ohjelmaa, vaan BMW.
                      Mehän emme kukaan tiedä mitä eroa on ZF:n omalla nimellään myymillä laatikoilla ja BMW:lle BMW:n vaatimusten mukaisilla laatikoilla(emme oikeasti edes öljyjen eroa?).

                      Eli, esim.perän öljynvaihtoväliä EI määrittele ko.perän laakerivalmistaja myydessään omalla nimellä, omilla spekseillä, omia tuotteitaan, vaan sen määrittelee BMW joka on ko.laakerit alihankkijalta tietyin vaatimuksin/speksein tietyn tyyppiseen käyttöympäristöön tilannut.

                      Lisäksi, oli suositus ihan mikä tahansa, se ei poista sitä tosiasiaa että suurin osa ei kuitenkaan niitä öljyjä vaihtele (BMW:n ohjeiden mukaan) ja kuitenkin maailmalta puuttuu ne tuhannet ja taas tuhannet puutteelliseen voiteluun rikkoutuneet ZF:t?
                      Tällaisestahan ei edelleenkään ole edes viitteitä, vaikka näitä laatikoita on ajettu jo 10-vuotta ja suoritteet ovat osin jo tosi kovia (+500tkm ilman vaihtoja).
                      Näistä vanhoista 5-vaihteisista GM laatikoista löytyy kyllä tuhansia juttuja googlettamalla, mutta 6-pykäläiset ZF:t loistaa lähes totaalisesti poissaolollaan.
                      Ainakaan mitään mikä viittaisi puutteelliseen voiteluun, ei käytännössä löydä mistään, vaikka kuinka hakisi(rikkihän saa kaiken rikkomalla ja väärien+liian vähien öljyjen kanssa läträämällä).
                      Last edited by Hemi; 09-06-2014, 22:55.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Eiköhän se laatikon suunnittelija/tekiijä tiedä himppasen paremmin asiat kuitenki. BMW:n suhtautuminen imusarjaläppiinkin osoittaa miten "köyhiä" kustaan silmään. Ainoastaan uuden auton lunastaneet ovat hyväksyttyjä asiakkaita, 100tkm lasissa niin saa auton paalata ja hommata uutta tilalle. Mut, ai niin jo, eihän ne 100tkm+ ajetut mennykään paaliin vaan Suomeen.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by Vibaa View Post
                          Ei aiheuta toimenpiteitä. BMW tietää paremmin kuinka ZF:n valmistamaa vaihteistoa huolletaan.

                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            Niin, BMW joka mahdollisesti haluaa pitää vuotuiset huoltokustannukset minimissä mahdollisia tulevia asiakkaita varten jotka pitävätä sitä tärkeänä kriteerinä uutta autoa valitessaan. Siinä missä vaihteiston valmistaja taas haluaa mahdollisimman pitkää elinikää vaihteistollensa.
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Eiköhän se laatikon suunnittelija/tekiijä tiedä himppasen paremmin asiat kuitenki. BMW:n suhtautuminen imusarjaläppiinkin osoittaa miten "köyhiä" kustaan silmään. Ainoastaan uuden auton lunastaneet ovat hyväksyttyjä asiakkaita, 100tkm lasissa niin saa auton paalata ja hommata uutta tilalle. Mut, ai niin jo, eihän ne 100tkm+ ajetut mennykään paaliin vaan Suomeen.
                              Originally posted by r.w. View Post
                              Ei aiheuta toimenpiteitä. BMW tietää paremmin kuinka ZF:n valmistamaa vaihteistoa huolletaan.
                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Niin, BMW joka mahdollisesti haluaa pitää vuotuiset huoltokustannukset minimissä mahdollisia tulevia asiakkaita varten jotka pitävätä sitä tärkeänä kriteerinä uutta autoa valitessaan. Siinä missä vaihteiston valmistaja taas haluaa mahdollisimman pitkää elinikää vaihteistollensa.
                              Ei kyse ole siitä kuka tietää mitäkin, koska silloin kun se ZF:n laatikko on valmistettu BMW:n kanssa sovituin speksein, täytetty LL öljyillä ja päälle lätkäisty ZF.n vihreä lätkä, ei vaihtovälisuositusta ole myöskään ZF:ltä.
                              Eli tämä ZF:n suositus ei liity mitenkään....siis EI MITENKÄÄN BMW:n alla oleviin vihreälätkäisiin ZF:iin joihin nimenomaan ihan itse ZF on tuon Long Life järjestelmän BMW:lle speksannut/rakentanut.
                              Tämänkin asian voinee varmistaa ihan ZF:ltä itseltään jos oikeasti vaihtohurmokseltaan haluaa.

                              Lisäksi, edelleenkin meillä on tässä vaihtologiikassa se vakava ongelma, kun puuttuu ne tuhannet ja tuhannet rikkinäiset ja nimenomaan puutteelliseen voiteluun hajonneet ZF:n laatikot?
                              Missä on ne tuhannet levinneet ZF askit joiden kanssa ei tätä ZF:n omaa ja omille tuotteilleen tehtyä suositusta ole noudatettu (=pääosa kuitenkin kuluttajista)?
                              Mitä tämä taas kertoisi omista ZF:n vaihtosuosituksista jos ne oikeasti jotenkin liittyisivät BMW:n alla oleviin laatikoihin?
                              Eli suoraan sanoen kuluttajan kusetukselta/rahastukselta?

                              Eli, joko joku esittää kaikelle kansalle ne faktat mihin nämä väitteet BMW:n suhtautumisesta mm.auton kokonaiskestoikään liittyy, eli missä on ne tuhannet hajonneet askit jotka ovat öljyjen vaihtamattomuuteen sitten kerran nyykähtäneet?

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                Ei kait ne GM:nkään laatikot varsinaisesti voitelun puutteeseen yleensä kuolleet. Nykimisongelmaa onkis sit sitäkin enemmän näiden kanssa, eli vaihteisto ei pelaa kuten ZF tai BMW on tarkoittanut...
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎