Pääseekö tuota läpivientikohtaa näkemään ilman purkamista, tarkoitus olis vaihtaa öljyt kera pohjan ennen talvea. Tulis samalla postikuluilla jos se pitää uusia. Kait se pohja häätyy tuolla ZF:n numerolla tilata tuolta GP:lta, onkos kukaan ruuvannu paikalleen tuota, et varmasti on oikea osa? Sit ois kysymys lootan lämpötilasta, mikä on normaali lämpötila normaalissa ajossa? Tuossa INPA:lla räplätessä kaivoin esille lukemat lähellä moottorin lämpötilaa, hieman alle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Juu, tuo 50 asteen raja tarkoittaa tuota öljyn määrän mittauksen aikasta maksimilämpöä, tuskin on mitään tekemistä normaali käyttölämpötilan kanssa. Niin, näkeekö tuota läpivientikohtaa altapäin ilman purkamista?ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostNiihän se tarkoittaakin sitä tarkistuslämpötilaa, mutta yhdessä ZF:n pohjois-amerikan dokumentissa lukee yhdessä kohtaa, että laatikon lämpötila ei saisi missään tapauksessa ylittää 50C. Tämä ihmetyttää ja ei oikein käy omaan järkeen miksi se ei saisi tuota ylittää, mutta asia on selvityksen alla ja pitää verrata BMW:n omiin dokumentteihin.
Läpivientiholkin näkee altapäin, mutta sen vaihtaminen ei onnistu ilman isompaa purkamista. Toki jos joku saa sen vaihdettua ilman muuta purkamista, niin onnittelut siihen suuntaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Minä ostin KL-varaosista tarvike (Meyle) öljypohjan 120€ sitten sen sealing sleeve osan 17€. Nyt pitää hakkia Öljyt jostain.
Mistä porukka on öljyt ostanut ja mitä. Shell 1375.4 tai ZF lifequard 6 vai onko jotain korvaavaa öljyä joku käyttänyt? Myydäänkö tuota vain 20L tölkissä.
Raine? Kuinka kauan tuo ÖP poisto, tiivisteen vaihto ja ÖP asennus öljyn täyttöineen otti aikaa?BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Itseäkin kiinnostaisi mitä öljyä tuonne kannattaa tunkea? Lähinnä ajatuksena on hommata öljyä pieni määrä pinnan tarkastamista varten, jotta voi sitten ensi kerralla nosturilla tarkastaa että määrä laatikossa on oikea edelleen.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by bemu-freak View PostMinä ostin KL-varaosista tarvike (Meyle) öljypohjan 120€ sitten sen sealing sleeve osan 17€. Nyt pitää hakkia Öljyt jostain.
Mistä porukka on öljyt ostanut ja mitä. Shell 1375.4 tai ZF lifequard 6 vai onko jotain korvaavaa öljyä joku käyttänyt? Myydäänkö tuota vain 20L tölkissä.
Raine? Kuinka kauan tuo ÖP poisto, tiivisteen vaihto ja ÖP asennus öljyn täyttöineen otti aikaa?
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=226133 siitä edullista korvausöljyä.
Eiköhän nuo about 3tuntiin vaihda, kun rauhassa tekee.
Comment
-
-
Originally posted by bemu-freak View PostMinä ostin KL-varaosista tarvike (Meyle) öljypohjan 120€ sitten sen sealing sleeve osan 17€. Nyt pitää hakkia Öljyt jostain.
Mistä porukka on öljyt ostanut ja mitä. Shell 1375.4 tai ZF lifequard 6 vai onko jotain korvaavaa öljyä joku käyttänyt? Myydäänkö tuota vain 20L tölkissä.
Raine? Kuinka kauan tuo ÖP poisto, tiivisteen vaihto ja ÖP asennus öljyn täyttöineen otti aikaa?Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Kyllä houkuttaa nyt tuo Ravenol. Länsi Saksalainen firma ja maksasi vain 6,5€ litra. Kait tuo kelpaa vaikka vanhaa öljyä jäisi pari litraa laatikkoon? Minulla on ennestään 1,5 l tuota shell 1375.4 öljyä. Kait ne voisi yhdistää?
Edit:
enins: kirjoitin näin.
- vaihtotapahtuma pehmeni, mutta tuli toisinaan esiintyvä vaihteen arvontatapahtuma tilalle (tai liekö lukituksen aiheuttamaa??)
Tapahtuuko tuota arvontaa vielä?Last edited by bemu-freak; 30-08-2011, 07:45.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Originally posted by bemu-freak View PostKyllä houkuttaa nyt tuo Ravenol. Länsi Saksalainen firma ja maksasi vain 6,5€ litra. Kait tuo kelpaa vaikka vanhaa öljyä jäisi pari litraa laatikkoon? Minulla on ennestään 1,5 l tuota shell 1375.4 öljyä. Kait ne voisi yhdistää?
Edit:
enins: kirjoitin näin.
- vaihtotapahtuma pehmeni, mutta tuli toisinaan esiintyvä vaihteen arvontatapahtuma tilalle (tai liekö lukituksen aiheuttamaa??)
Tapahtuuko tuota arvontaa vielä?
Originally posted by enins View PostPäivitetäänpä tätäkin:
2 tkm ajettu öljynvaihdon jälkeen, eikä mitään negatiivista ole tullut vastaan. Alun vaihtojen arvontatapahtuma poistui heti adaptaatioarvojen nollausten yhteydessä (samalla kylläkin tuli tarkistettua öljymäärä ja lisättyä reilu litra, tiedä sitten kumpi vaikutti.)
Itse tehtynä kustannukset jäi alle 200 € (+ öljynjäähdytin), joten ihan kohtuukustannus "öljyhuollolle"...Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
No niin öljyt, öljypohja ja johtojen läpiviennin tiiviste tuli sitten vaihdettua viime perjantaina 530DA E60:seen. Yksin autotallin lattialla maaten aikaa kului noin 4 tuntia.
Ajossa en ole huomannut mitään eroa öljyn vaihdon jälkeen (autolla ajettu 186tkm), mutta pääasia tuli hoidettua eli nyt ei enää laatikko vuoda öljyä. Ei muuta kuin kohti seuraavia korjauksia.
Tuli sitten kummiskin ostettua tyhmyyksissäni tuota Shell 1375.4:sta Auto Salvasta noin 25 € litrahintaan. Jos olisin rohkea, niin olisin ostanut Redline tai sitten tuota Ravenol öljyä.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
Comment