auto käynnissä P päällä täyttöpropusta. vaihteita läpi ja uudestaan niin kauan kunnes ei mene enään. ja jep, peräöljyt samaan tapaan, tosin auton käynnissä olemisella ei vaikutusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by leka1 View Post...
Jännityksellä nyt ajellaan näitten ristiriitaisten mielipiteiden johdosta, mutta otin sen asenteen että riskihän se on pierastessakin...
Comment
-
-
No niin nyt ois laatikkorempan jäläkeen ajettu n. 150km tarkastin vielä öljyn värin ja määrän niin öljy oli harmaantununo nyt kauhulla oottelen että hajuaako tuo laatikko justiisa kohta. Mistähän hitosta se tuon värin on ottanu, kiertääkö täsä mallisa (e39 525tds vm.97) vaihteistoölijyt jäähyttäjäsä vai kiertääkö ne ainuastaan siinä omasa lauhuttimesa? Sitte aamusella vähä testailin sitä niin aika normaalin tuntusesti toimii normi ajosa ei oo aikasempaa kokemusta kyseisellä laatikolla olevasta autosta niin ei voi vertailla, mutta täys kiihytyksesä ei 4 vaihteella piä ku muutaman sekunnin ja vaihtaa isompaa kierrokset on pikkusen yli 4000 ku vaihtaa vitoselle muilla vaihteilla kiertää n. 5000. Elikkä laatikko ei ilimeisesti toimi normaalisti?
Comment
-
-
Originally posted by snakerock View PostNo niin nyt ois laatikkorempan jäläkeen ajettu n. 150km tarkastin vielä öljyn värin ja määrän niin öljy oli harmaantununo nyt kauhulla oottelen että hajuaako tuo laatikko justiisa kohta. Mistähän hitosta se tuon värin on ottanu, kiertääkö täsä mallisa (e39 525tds vm.97) vaihteistoölijyt jäähyttäjäsä vai kiertääkö ne ainuastaan siinä omasa lauhuttimesa? Sitte aamusella vähä testailin sitä niin aika normaalin tuntusesti toimii normi ajosa ei oo aikasempaa kokemusta kyseisellä laatikolla olevasta autosta niin ei voi vertailla, mutta täys kiihytyksesä ei 4 vaihteella piä ku muutaman sekunnin ja vaihtaa isompaa kierrokset on pikkusen yli 4000 ku vaihtaa vitoselle muilla vaihteilla kiertää n. 5000. Elikkä laatikko ei ilimeisesti toimi normaalisti?
Comment
-
-
öljy värjääntyy aika nopeasti vaihdelaatikossa ja jos olet yhtään kenkinyt niin totta kai jokin pakka luistaa inan enemmän kuin normaalisti (esim polttanut(yrittänyt)kumia). onkohan sinne rempan yhteydessä vaihdettu kaikki uudet kitkalevyt? vanhat kitkat värjää nopsaan ja onko turbiini ja lauhdutin tyhjennetty/kierrätetty vanha öljy pois?
Comment
-
-
Originally posted by snakerock View Postmutta täys kiihytyksesä ei 4 vaihteella piä ku muutaman sekunnin ja vaihtaa isompaa kierrokset on pikkusen yli 4000 ku vaihtaa vitoselle muilla vaihteilla kiertää n. 5000. Elikkä laatikko ei ilimeisesti toimi normaalisti?
Comment
-
-
No paikaltaan lähin kaasu pohojasa 1, 2 ja 3 vaihteen kiersi n. 5000 kierrokseen minuutisa mutta nelosen ku vaihto ei pitäny sitä ku muutaman sekunnin ja kierrokset oli siinä vaiheesa n. 4200 ja vaihto vitosen ja vauhtia ei todellakaan ollu 200km/h hyvä jos 140km/h. Tuolla autolla tuskin 200 km/h pääseekään ainakaan omin avvuin. Mää oon sammaa mieltä että niin pitäs kiertää, mutta ku ei kierrä.Last edited by snakerock; 20-10-2011, 05:53.
Comment
-
-
Turbiinin lukon voit testata seuraavasti: 90kmh tauluun, siitä hitaasti lisäät kaasua ja kierrokset nousee yhtä hitaasti kuin vauhti kasvaa. Huomaat kyllä eron kun teet saman 60kmh, kierrokset nousee nopeemmin kuin vauhti kasvaa. 90kmh luulisi jo ainakin turbiinilukon menevän päälle, jos ei niin testaa 100kmh sama homma.
Comment
-
-
Kun kerran keskustelu on jo mennyt offtopiciksi niin 5HP19 lootasta kyssäri. Kyseinen laatikko on ongelmoinut pari vuotta mutta toimii pääosin hyvin.
Eli menee satunnaisesti vikatilaan aina kun vaihtaa 2->1 esim risteykseen pysähdyttäessä, tällöin ei siis paineta kaasua ollenkaan ja kone käy tyhjäkäyntiä.
Vikakoodina herjaa Stalling speediä.
Epäilin eka turbiinivikaa kun tuntuu nostavan kierrokset aika ylös mutta en tiiä onko normaalia, mutta oli vika siinä tai ei niin eihän se tuossa tilanteessa pitäisi vaikuttaa.
Onko jompikumpi nopeusanturi menossa vai mistä on kysymys?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKun kerran keskustelu on jo mennyt offtopiciksi niin 5HP19 lootasta kyssäri. Kyseinen laatikko on ongelmoinut pari vuotta mutta toimii pääosin hyvin.
Eli menee satunnaisesti vikatilaan aina kun vaihtaa 2->1 esim risteykseen pysähdyttäessä, tällöin ei siis paineta kaasua ollenkaan ja kone käy tyhjäkäyntiä.
Vikakoodina herjaa Stalling speediä.
Epäilin eka turbiinivikaa kun tuntuu nostavan kierrokset aika ylös mutta en tiiä onko normaalia, mutta oli vika siinä tai ei niin eihän se tuossa tilanteessa pitäisi vaikuttaa.
Onko jompikumpi nopeusanturi menossa vai mistä on kysymys?F10 520d Xdrive M-Sport -14
Ex: F30 318d -13
Ex: E39 525iA M-Sport -02
Ex: BMW 318tds Touring -97
Comment
-
-
Morjens,
Nopeasti vilkaistuna en löytänyt keskustelusta mitään missä voisi siilijärvi/kuopio alueella käyttää laatikon öljyt vaihdattamassa. Autona on siis E61 -06 530xda. Ajettu nyt 186 tkm ja tarkoitus ois kuitenkin vielä semmonen 5 vuotta autolla ajella, joten usko tuohon ikiöljyyn ei ole ihan paras mahdollinen..
Eli onko kuopion/siilinjärven alueella asiansa osaavaa tekijää tolle automaattilaatikon öljynvaihdoille?
Edit: Joo löytyihän sieltä tredistä kun nyt sai kunnolla luettua tän läpi, muutama paikka tästä lähistöltä, jossa porukka vaihtoa tehneet. Pitää tänään tonne maaningalle soittaa Siekkisen firmaan ja kysyä laatikon öljynvaihdosta...Last edited by rawpower; 24-10-2011, 09:05.BMW E61 530xda -06
Comment
-
Comment