Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by TheRipper View Post
    Edelleenkin sehän on BMW joka tuon ikiöljyterminologian on keksinyt ei ZF joka siis edelleenkin kehoittaa vaihtamaan öljyjä.
    Taas väärin.
    Ei sitä ”ikiöljyterminologiaa” ole suinkaan BMW keksinyt vaan se taas tulee ihan jostain muualta.
    ZF EI myöskään kehota vaihtamaan BMW:n laatikoihin öljyjä...siis BMW:n spekseillä BMW:hen valmisettuihin laatikoihin, vaan omalla merkillä/mallilla/öljyillä valmistettuihin laatikoihin.

    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta totuushan toki on että juurikin tämä 6HP laatikko tuntuu olevan aikas susi jokatapauksessa kun niitä hajoilee milloin missäkin...tosin öljyjä vaihtamalla on päästy kiitettäviinkin kilometrisuoritteisiin, vaihtamatta taas laatikoita on hajoillut jo alle 150tkm.
    Nyt tuli sellaista tuubaa, että huhhuhhh....
    Jos näin tosiaan on niin ilmeisesti löydän tuhansia keissejä Googlettamalla ja samalla löydän syyt ja selvät seuraukset siitä että vaihtamattomat öljyt syövät ko.laatikot.
    Kerrotko edes yhden linkin missä voin tutustua kiistattomaan aineistoon johon sinä tämän täydin absurdin väitteesi perustat?
    Eli mikä konkreettisesti sieltä 6HP laatikosta hajoaa ja siis kuluu 150tkm:n ajolla loppuun ilman öljynvaihtoja?



    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta eihän se nyt rakettitiedettä ole ymmärtää että öljykin vanhenee. Eihän moottorissakaan öljy 20 vuotta ja 400tkm kestä priimana vaan takuulla kyllä moottori sanoo sopimuksen irti aikaisemmin. Samalla lailla kuluvia ja liikkuvia osia on vaihteistoissakin ja kokoajan irtoaa materiaalia joka heikentää öljyn laatua....ja sitten kun suodatinkin on jo tiensä päässä niin hommahan on sitä myöden selvä.
    Sinulla on siis siitäkin selkeästi tietoa minkälaisella öljyn laatuluokalla se on suunniteltu toimivan ja että oikeasti jo 150tkm:ssä mennään suunnitellun äljylaadun alapuolelle? Missä voin tutustua tähän aineistoon?
    Pointti on kuitenkin se että näitä laatikoita ei ole todellakaan suunniteltu toimivan vain uusilla öljyillä, vaan laatikon on ihan suunniteltu toimivan sen laatuisilla öljyillä kuin mitä ne koko laatikon eliniän ovat.
    Sen laatikon kytkinlevyt/pakat loppuu ennen kuin ko.öljyjen laatu olisi huonompi kuin mitä on vaadittu.

    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta turhahan tästä nyt on vääntää sen enempää. Jos haluaa olla vaihtamatta öljyjä ei kukaan pakota, ja jos haluaa pelata varman päälle ja pidentää laatikon käyttöikää niin vaihtaa öljyjä. Yksinkertaista. Ei tarvitse taistella. Kukin tyylillään.
    No, ei kai astraali ja kristalliparantamisestakaan ”tarvitse vääntää” sen enempää, vaan kukin tulee autuaaksi omassa uskossaan.
    Se mikä tässä tietenkin minua korpeaa että uskomalla ja jakamalla tätä vertaistukihuuhaata netissä Pentti Perusautoilijoille, saadaan BMW:kin ylläpidosta paljon kalliimpaa kuin mikä on tarkoitus ja tätä kautta se selvästi näkyy mm.vaihtoautomarkkinoilla kun kaikessa muussa oikeassa huoltamisessa on sitten säästelty.
    Näin saadaan tehokkaasti ko.merkin jällleenmyyntiarvon putoamista kiihdytettyä...."kun sen vanhan bemarin pitäminen on niin kallista”...
    Toisaalta, tässä autokaupassa on nähnyt senkin että loppujen lopuksi nämä täysin turhat öljynvaihdot aiheuttavat itsessään paljon enennän ongelmia, kuin vaihtamatta jättäminen.
    Väitän että joka 3-4:s öljynvaihto epäonnistuu Suomessa joko määrän tai laadun suhteen ja näin tapahtuu ihan huoltoliikkeissäkin, ei vain ”kotisepillä”.

    Jos tällä öljynvaihdolla oikeasti olisi minkäänlaista merkitystä ko.laatikoiden kestoikään, pitäisi tässäkin maassa jo purkuautoista revityt vaihtolaatikot olla loppunut jo aikoja sitten.
    Kun kuitenkaan suureen osaan näistä ei kuitenkaan niitä öljyjä vaihdella, pitäisi jo näillä kilometrisuoritteilla olla ns.”kahden kerroksen väkeä”.
    Eli ne öljyjä vaihtamattomat paljon ajetut askit pitäisi kaikki olla jo korkannut ja ne mihin on öljyjen kanssa läträtty, pitäisi selvästi erottua edelisistä.
    Näin ei kuitenkaan ole, vaan niistä korkeiden ajosuoritteiden autoista löytyy aivan tasaisesti kumpiakin, niitä joihin on ja niitä joihin ei ole öljyjä vielä koskaan vaihdettu.
    Näin ei voi olla mikäli näillä vaihdoilla ihan oikeasti on jotakin merkitystä.

    Huuhaaseen saa toki tykönään uskoa ihan kuka tahansa, mutta tarvitseeko sitä jakaa kaikelle kansalle ”faktana” joka on ihan puhdasta mutua ja suoraan sanottuna paskapuhetta.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Eli tästä on nyt kohta 10-vuotta väännetty BTCF:llä ja joko nyt alkaisi joltakin löytymään niitä kuvia/faktaa missä voi tutustua ennen aikojaan loppuun kuluneesta ZF automaattilaatikosta joka kiistatta on syntynyt riittämättömästä voitelusta?
      Maailmanhan pitää olla jo täynnä juttuja ja kuvia hajonneista=loppuun kuluneista ZF laatikoista, koska maailmalla on jo iät ja ajat pyörinyt miljoonia bemareita näillä laatikoilla joihin ei koskaan ole öljyjä vaihdeltu?
      Missä kohtaa ko.laatikoiden elinkaarta laukeamiset alkavat ja missä kohtaa öljynvaihtoihin hukatut pääomat saadaan ulosmitattua pidentyneenä elinkaarena?

      Missä niitä ZF askeja on tuhansia päreinä....minä kun en vieläkään googlettamalla löydä yhtäkään joka olisi pettänyt selvästi puutteelliseen voiteluun? Miten tämä on mahdollista???

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5022
        • Paimio

        Ohhoh mitä tekstiä. En oikein edes tiedä mitä tuohon enään sanoisi...

        Parempi vain antaa olla...ei se takomalla parane.

        Kuten aikaisemmin totesin, jos haluaa olla vaihtamatta öljyjä niin ihan vapaasti. Ei siitä nyt tuommoista tarinaa tarvitse ruveta vääntämään.

        Mutta se on kyllä sanottava että kyllä ne öljyt siellä sen laatikon elinajan kestävät, sehän nyt on selvä. Kun öljyt menevät huonoksi ja voitelu heikkenee laatikko hajoaa, näin ollen öljyt ovat kestäneet laatikon eliniän. Se on kiistaton FAKTA. Mutta vaihtamalla öljyjä saa sitä laatikon elinikää pidennettyä. Sehän tässä kait se pointti oli.

        Niin ja ei varmaankaan BMW myöskään ole sitä ikiöljytermiä keksinyt (tuskin edes sillä nimellä kutsuvat jos nyt oikein ruvetaan sitä rautalankaa vääntämään), tarkoitin vain että TÄMÄN ZF laatikon tapauksessa ikiöljytermi tulee BMW:ltä ei vaihteistovalmistajalta joka siis edelleen suosittelee öljyjen vaihtamista...

        Sanopas sinä nyt puolestasi Hemi faktaa sille että se öljy ei muka siellä laatikossa huonone yhtään eikä ala vaikuttamaan laatikon toimintaan, ja samalla myöskin kerrohan miksi mekaanisen kulumisen lait eivät päde tässä ZF:n ihmeellisessä BMW:n liitetyssä mikrokosmoksessa?

        Mutta nyt minulle riittää tämä kun alkaa tuntumaan niinkuin takoisi päätä seinään.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by TheRipper View Post

          Mutta se on kyllä sanottava että kyllä ne öljyt siellä sen laatikon elinajan kestävät, sehän nyt on selvä. Kun öljyt menevät huonoksi ja voitelu heikkenee laatikko hajoaa, näin ollen öljyt ovat kestäneet laatikon eliniän. Se on kiistaton FAKTA. Mutta vaihtamalla öljyjä saa sitä laatikon elinikää pidennettyä. Sehän tässä kait se pointti oli.
          Pointtihan toki löytyy taikavarvuliile, parantaville kristalleille ja monelle muullekkin huuhaalle (mutta missä voi tutustua loogiseen kiistämättömään syy/seuraus suhteeseen joka vaihtamattomista öljyistä syntyy?).

          Eli ensinnäkin, jos väittämäsi pitäisi paikkansa, BMW:llä ja ZF:llä ei tiedetä sitä minkä sinä väität tietäväsi, että ne öljyt ja niiden voitelukyky loppuu ennen kuin itse laatikko( eli sinulla on siis enemmän oikeaa tietoa kuin BMW:llä ja ZF:llä joka
          ko.LongLife laatikon on BMW:lle tarvittavin speksein valmistanut. Näytätkö minullekkin mitä ne ovat?).


          Toisekseen, missä ne ”voitelun puutteeseen" hajonneet laatikot sitten ovat, niitä kun pitäisi maailmalla olla jo miljoonia?
          Eli nyt parannellaan tautia jota oikeasti ei ole olemassakaan?

          Missä voi tutustua siihen väitteeseen että näiden laaatikoiden elinikä kasvaa kilometriäkään öljynvaihdoilla, vai onko kyseessä vain olettama...: Ei voi kestää?

          Originally posted by TheRipper View Post
          Niin ja ei varmaankaan BMW myöskään ole sitä ikiöljytermiä keksinyt (tuskin edes sillä nimellä kutsuvat jos nyt oikein ruvetaan sitä rautalankaa vääntämään), tarkoitin vain että TÄMÄN ZF laatikon tapauksessa ikiöljytermi tulee BMW:ltä ei vaihteistovalmistajalta joka siis edelleen suosittelee öljyjen vaihtamista...

          ”Ikiöljyjä” ei ole olemassakaan, vaan se on ihan puhtaasti öljynvaihtouskovaisten vertaistuessa käyttämä uskonvahvistukseen tarkoitettu termi.
          Eli sitä termiä ei käytä kukaan muu kuin öljynvaihtouskovaiset omassa huuhaa probagandassaan.
          Nämä Long Life äljyt kestävät suunnitellun laatuisina koko laatikon eliniän joka käytännössä maaräytyy kytkinpakkojen eliniän pituiseksi.
          Näiden kestolle on oleellista että öljyt säilyvät niiden kannalta riittävän laatuisina ja nehän todellakin riittävät...800tkm:n tuolle puolen jokatapauksessa.
          Eli ne öljyt ei puoli miljoonaa ajetussa ole tietenkään uudenveroiset, mutta ei näitä laatikoita ei ole suunniteltu toimivankaan ”uuden veroisilla” öljyillä, vaan nimenomaan käytetyillä öljyillä....riittävän laatuisilla öljyillä (ikuiset nekään ei tietenkään ole).


          Originally posted by TheRipper View Post
          Sanopas sinä nyt puolestasi Hemi faktaa sille että se öljy ei muka siellä laatikossa huonone yhtään eikä ala vaikuttamaan laatikon toimintaan, ja samalla myöskin kerrohan miksi mekaanisen kulumisen lait eivät päde tässä ZF:n ihmeellisessä BMW:n liitetyssä mikrokosmoksessa?
          Nytäppä sinä faktaa siitä että ne öljyt ”huononevat” alle niiden suunnitellun laadun?

          Missä on ne miljoonat nyt korkaanneet bemarien ZF:t joiden ”öljyt ovat huonontuneet” ja laatikosta on jotakin korkannut kulumisen seurauksena?
          Mitä ja missä?

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            Originally posted by Hemi View Post
            Väärin....taas kerran.
            Silloin kun ZF valmistaa laatikon BMW:lle, se valmistetaan BMW:n speksein ja BMW:n öljyä ja huolto-ohjetta silmälläpitäen.
            Se mitä ZF antaa omina suosituksinaan ZF speksein valmistetuille laatikoille ja öljyille, ei liity mitenkään BMW:stä löytyvään laatikkoon.
            Voisitko nyt jakaa meillekkin jotain todisteita siitä että nämä BMW:n special-laatikot eroavat jotenkin ratkaisevasti ZF:n omista laatikoista (käytetäänkö niitä muuten tehtan sisäisesti vai missä?). Pelkkää puhetta ja paasausta on tullut tähän asti.

            Originally posted by Hemi View Post
            BMW:ssä on satoja muitakin osia/osakokonaisuuksia joiden valmistajat/alihankkijat antavat omia huoltosuosituksiaan silloin kun myyvät ko.osia tarvikevaraosina, eikä se liity mitenkään itse auton valmistajaan ja sen antamaan huolto-ohjelmaan.
            Joo, edelleen todisteita siitä että ne osat on jotenkin ratkaisevasti erilaisia, vaikka huolto ohjelma onkin eri. Siinä huolto-ohjelmassa on aika monta muuttujaa, ja eri tahojen intressit esimerkiksi kestoiän ja huoltokustannusten suhteen vaikuttavat tähän aika lailla.

            Originally posted by Hemi View Post
            Eli vaikka se osa/osakokonaisuus päällisin puolin saattaa näyttää samalta kuin vastaava BMW:n merkillä/”lätkällä” varustettu osa, se ei välttämättä ole materiaaleiltaan tai mm.voitelultaan sama kuin vastaava autonvalmistajan merkillä oleva orggisosa.
            Argumentointivirhe kun yrität tuota mun tekstiä kumota. Tämä ei millään tavalla perustele sitä että nämä kyseiset vaihdelaatikot todella eroaisivat toisistaa.

            Originally posted by Hemi View Post
            ZF:n suositukset ovat ZF:n omia suosituksia, eikä ZF:llä ole mitään sanomista niihin laatikoihin mistä löytyy BMW:n vihreä speksikyltti ja näihin laatikoihin ZF EI ANNA HUOLTOSUOSITUKSIA, vaan ainoastaan niihin omiinsa mistä se BMW lätkä puuttuu (tämän voi kukin varmistaa ihan BMW:n maahantuojan tiskiltä tai/ja kysymällä asiaa suoraan ZF:ltä).
            Kyllä, suositukset on erit mutta niin voi olla jälleen se mitoitettu kestoikäkin. Tämä ei taaskaan mitenkään perustele sitä että tuo minun teksti on väärin.

            Originally posted by Hemi View Post
            Eli nyt nämä öljynvaihtouskovaiset niin kovin ahkerasti haluavat sekoittaa ZF:n omat tuotteet, BMW:n tuotteisiin vaikka näillä ei todellakaan ole mitään tekemistä keskenään.
            Ilmeisesti yrität tehdä minustakin öljynvaihtouskovaista vaikka en semmoinen ole.

            Älä nyt enään kirjoita tuota samaa tarinaa lisää vaan anna meille niitä oikeita todisteita siitä että nuo BMW:n lootat jotenkin ratkaisevasti eroavat ZF:n "omista" laatikoista.
            Last edited by böntti; 05-02-2015, 22:29.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by böntti View Post

              Älä nyt enään kirjoita tuota samaa tarinaa lisää vaan anna meille niitä oikeita todisteita siitä että nuo BMW:n lootat jotenkin ratkaisevasti eroavat ZF:n "omista" laatikoista.
              Ei minun tarvitse osoittaa mitään, todistusvastuuhan on sinulla koska ZF on ZF ja BMW on BMW.
              Eli tarkoittaen sitä että ZF alihankkijana ei voi kävellä BMW:n yli ja huudella takavasemmalta joitan huolto-ohjeita nettipepeille ja samalla valmistaa LL-laatikoita BMW:lle.
              Eli mehän EMME TIEDÄKKÄÄN kuinka pitkälle ko. laatikot ja niissä käytetyt öljyt ovat yhteneväisiä, joten ajaessasi BMW:tä, noudatat tietenkin BMW:n huolto-ohjeita, etkä suinkaan alihankkijana tomivan osavalmistajan omia suosituksia (kun kerran me EMME tiedä ovatko kaikki yhteneväistä).
              BMW:n huollon tiskiltähän asiaa voi ihan jokainen kysyä mitä mieltä BMW on ZF:n antamista huolto-ohjeista?

              Toisekseen, missä on ne miljoonat hajonneet ZF:t jotka ovat lauenneet (ja mihin), kun kuluttajat ovat kuitenkin pääosin noudattaneet BMW:n omaa huolto-ohjetta ja jättäneet ne öljyt vaihtamatta?

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                Auto bild...

                Olipa tuossa uusimmassa autobild suomi lehdessä juttua missä oli ajettu e39 525tds automaatilla yli 1000 000 km. Moottori ja voimansiirto alkuperäinen.

                Siellä oikein ihmeteltiin miten mukavasti ja pehmeästi zf automaatti aski vaihtaa. Siihen ei ollut todistetusti IKINÄ vaihdettu öljyjä, lehtiartikkelin mukaan oli kuin uusi sisuskaluiltaan

                Lehdessä kertoivat, että saksan testilaitos mikä se nyt olikaan.. arveli autolla vielä voimansiirron ja moottorinsuhteen päästelevän 200 000 tkm.



                Itse tykkään öljyjä vaihdella mutta se onkin sitten toinen juttu...
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Nyt on jo pakko osallistua intokseen vaikka oma ajatusmaailma onkin että jokainen päättää viimekädessä itse vaihtaako, vai jättääkö vaihtamatta öljyt...
                  Mulla on e65 zf6hp32 laatikon BMW:N OHJE! Jossa kerrotaan öljynvaihtovälit nuille. Kaivan sen esille ja linkitän tähän sen.
                  Attached Files
                  Last edited by Kissvesala; 05-02-2015, 23:14.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Nyt on jo pakko osallistua intokseen vaikka oma ajatusmaailma onkin että jokainen päättää viimekädessä itse vaihtaako, vai jättääkö vaihtamatta öljyt...
                    Mulla on e65 zf6hp32 laatikon BMW:N OHJE! Jossa kerrotaan öljynvaihtovälit nuille. Kaivan sen esille ja linkitän tähän sen.
                    Siis jos tällainen huolto-ohje tulee johonkin malliin, niin sittenhän ne öljyt tosiaan vaihdetaan. Simppeliä.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by casino View Post
                      Olipa tuossa uusimmassa autobild suomi lehdessä juttua missä oli ajettu e39 525tds automaatilla yli 1000 000 km. Moottori ja voimansiirto alkuperäinen.

                      Siellä oikein ihmeteltiin miten mukavasti ja pehmeästi zf automaatti aski vaihtaa. Siihen ei ollut todistetusti IKINÄ vaihdettu öljyjä, lehtiartikkelin mukaan oli kuin uusi sisuskaluiltaan

                      Lehdessä kertoivat, että saksan testilaitos mikä se nyt olikaan.. arveli autolla vielä voimansiirron ja moottorinsuhteen päästelevän 200 000 tkm.
                      Siis näitä pitkälle yli puolimiljoonaa ajettuja ja kertaakaan öljyjen kanssa läträämättömiä askeja alkaa tässäkin maassa olemaan tuhansia.
                      Näin ei olisi mikäli öljyt todellakin jossain kohtaa oikeasti pettäisivät ja tästä kertoo toki myös tuo miljoonan samoilla öljyillä ajettu Autobildin jutun bemariyksilö.

                      Eli, jos niillä samoilla öljyillä nyt joka tapauksessa mennään se miljoona +, niin missähän kohtaa se kallis läträäminen alkaa maksamaan itseään takaisin (varsinkin kun ne määrät ja laadut ovat usein mitä sattuu)?

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Ei minun tarvitse osoittaa mitään, todistusvastuuhan on sinulla koska ZF on ZF ja BMW on BMW.
                        Eli tarkoittaen sitä että ZF alihankkijana ei voi kävellä BMW:n yli ja huudella takavasemmalta joitan huolto-ohjeita nettipepeille ja samalla valmistaa LL-laatikoita BMW:lle.
                        Eli mehän EMME TIEDÄKKÄÄN kuinka pitkälle ko. laatikot ja niissä käytetyt öljyt ovat yhteneväisiä, joten ajaessasi BMW:tä, noudatat tietenkin BMW:n huolto-ohjeita, etkä suinkaan alihankkijana tomivan osavalmistajan omia suosituksia (kun kerran me EMME tiedä ovatko kaikki yhteneväistä).
                        BMW:n huollon tiskiltähän asiaa voi ihan jokainen kysyä mitä mieltä BMW on ZF:n antamista huolto-ohjeista?

                        Toisekseen, missä on ne miljoonat hajonneet ZF:t jotka ovat lauenneet (ja mihin), kun kuluttajat ovat kuitenkin pääosin noudattaneet BMW:n omaa huolto-ohjetta ja jättäneet ne öljyt vaihtamatta?
                        Siis mitä ihmettä? Sun väite on tosi ilman perusteluja ja mun pitää perustella oma kantani? Ihan niinkuin tuo bmw:n kanta olisisi jotenkin automaattisesti oikeampi tuon laatikon suhteen koska BMW on BMW ja ZF on ZF? Yleensä väittelyssä kumpikin osapuoli perustelee omat kantansa, sinä et ole ilmeisesti tätä ymrtänyt.

                        Noh, googlailin vähän ja tässä on ZF:n ajantasainen öljyohje henkilöautojen laatikoille: http://www.zf.com/global/media/en_de...s/TE-ML_11.pdf

                        ZF:n ohje on tuossa tarkemmin kerrottu eli normaalissa ajossa öljyt on LL, jatkuvasti kovilla nopeuksilla ajettaessa tai sporttista ajotyyliä harrastettaessa vaihtoväli on 80tkm-120tkm. Siellä on taulukossa sulassa sovussa BMW ja muut autonvalmistajat, vieläpä näyttäis menevän kaikkiin merkkeihin samat Lifeguard 5, 6, 8 jne. öljyt, laatikosta riippuen. Toki jokaiselta valmistajalta löytyy samaa öljyä myös omalla osanumerolla. Kuinkahan kovasti BMW nyt sitten on vedellyt omia speksejään ja miten tuo ZF nyt tuolla tavalla kehtaa astua autonvalmistajan varpaille ja kertoa tuommoisia virallisen BMW huolto-ohjelman vastaisia vaihto-ohjeita? Ja vielä BMW:n mainiten? Kyllä tässä taas faktat nähtiin. Nyt ehkä ymmärrät että miksi asiat pitää perustella eikä vaan vedellä omia romanttisia tunnelmia automaattifaktana.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Siis jos tällainen huolto-ohje tulee johonkin malliin, niin sittenhän ne öljyt tosiaan vaihdetaan. Simppeliä.
                          Tuo ohje minkä nyt lisäsin bemarin ohjeesta on 6hp26/28/32 laatikoille.
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by böntti View Post
                            Siis mitä ihmettä? Sun väite on tosi ilman perusteluja ja mun pitää perustella oma kantani? Ihan niinkuin tuo bmw:n kanta olisisi jotenkin automaattisesti oikeampi tuon laatikon suhteen koska BMW on BMW ja ZF on ZF? Yleensä väittelyssä kumpikin osapuoli perustelee omat kantansa, sinä et ole ilmeisesti tätä ymrtänyt.

                            BMW:n kanta on ainoa oikea kanta silloin kun se laatikko on kiinni BMW:ssä ja laatikon kyljessä on BMW:n varaosoanumero ja vihreä BMW:n lätkä

                            Originally posted by böntti View Post
                            Noh, googlailin vähän ja tässä on ZF:n ajantasainen öljyohje henkilöautojen laatikoille: http://www.zf.com/global/media/en_de...s/TE-ML_11.pdf

                            ZF:n ohje on tuossa tarkemmin kerrottu eli normaalissa ajossa öljyt on LL, jatkuvasti kovilla nopeuksilla ajettaessa tai sporttista ajotyyliä harrastettaessa vaihtoväli on 80tkm-120tkm. Siellä on taulukossa sulassa sovussa BMW ja muut autonvalmistajat, vieläpä näyttäis menevän kaikkiin merkkeihin samat Lifeguard 5, 6, 8 jne. öljyt, laatikosta riippuen. Toki jokaiselta valmistajalta löytyy samaa öljyä myös omalla osanumerolla. Kuinkahan kovasti BMW nyt sitten on vedellyt omia speksejään ja miten tuo ZF nyt tuolla tavalla kehtaa astua autonvalmistajan varpaille ja kertoa tuommoisia virallisen BMW huolto-ohjelman vastaisia vaihto-ohjeita? Ja vielä BMW:n mainiten? Kyllä tässä taas faktat nähtiin. Nyt ehkä ymmärrät että miksi asiat pitää perustella eikä vaan vedellä omia romanttisia tunnelmia automaattifaktana.
                            Käyppä nyt heti huomenna kysäisemässä BMW:n huoltotiskiltä, kuuluuko sinun noudattaa BMW:n huolto-ohjelmaa, vai etsiskellä netistä ZF:n omia ohjeita jotta se sinun BMW:ssä kiinni oleva BMW-laatikko ei vain korkaa ennen aikojaan?

                            Edelleen, missä ne miljoonat korkaanneet ovat joihin ei niitä öljyjä ole vaihdettu kertaakaan ja toimittu siis BMW:n antaman huolto-ohjelman mukaisesti? Saisinko tähän vastauksen?

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Originally posted by Hemi View Post
                              BMW:n kanta on ainoa oikea kanta silloin kun se laatikko on kiinni BMW:ssä ja laatikon kyljessä on BMW:n varaosoanumero ja vihreä BMW:n lätkä



                              Käyppä nyt heti huomenna kysäisemässä BMW:n huoltotiskiltä, kuuluuko sinun noudattaa BMW:n huolto-ohjelmaa, vai etsiskellä netistä ZF:n omia ohjeita jotta se sinun BMW:ssä kiinni oleva BMW-laatikko ei vain korkaa ennen aikojaan?

                              Edelleen, missä ne miljoonat korkaanneet ovat joihin ei niitä öljyjä ole vaihdettu kertaakaan ja toimittu siis BMW:n antaman huolto-ohjelman mukaisesti? Saisinko tähän vastauksen?

                              Sen enempää laatikon kestoon kantaa ottamatta tässä nyt vielä kerran tämä BEMARIN ohjelehtisestä napattu kaappaus. Koskee kaikkia Zf laatikoita.
                              Attached Files
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Kissvesala View Post
                                Sen enempää laatikon kestoon kantaa ottamatta tässä nyt vielä kerran tämä BEMARIN ohjelehtisestä napattu kaappaus. Koskee kaikkia Zf laatikoita.
                                Höpö höpö, ei todellakaan tarkoita....paitsi ehkä jenkkien vientimalleja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎