Originally posted by TheRipper
View Post
Ei sitä ”ikiöljyterminologiaa” ole suinkaan BMW keksinyt vaan se taas tulee ihan jostain muualta.
ZF EI myöskään kehota vaihtamaan BMW:n laatikoihin öljyjä...siis BMW:n spekseillä BMW:hen valmisettuihin laatikoihin, vaan omalla merkillä/mallilla/öljyillä valmistettuihin laatikoihin.
Originally posted by TheRipper
View Post

Jos näin tosiaan on niin ilmeisesti löydän tuhansia keissejä Googlettamalla ja samalla löydän syyt ja selvät seuraukset siitä että vaihtamattomat öljyt syövät ko.laatikot.
Kerrotko edes yhden linkin missä voin tutustua kiistattomaan aineistoon johon sinä tämän täydin absurdin väitteesi perustat?
Eli mikä konkreettisesti sieltä 6HP laatikosta hajoaa ja siis kuluu 150tkm:n ajolla loppuun ilman öljynvaihtoja?
Originally posted by TheRipper
View Post
Pointti on kuitenkin se että näitä laatikoita ei ole todellakaan suunniteltu toimivan vain uusilla öljyillä, vaan laatikon on ihan suunniteltu toimivan sen laatuisilla öljyillä kuin mitä ne koko laatikon eliniän ovat.
Sen laatikon kytkinlevyt/pakat loppuu ennen kuin ko.öljyjen laatu olisi huonompi kuin mitä on vaadittu.
Originally posted by TheRipper
View Post
Se mikä tässä tietenkin minua korpeaa että uskomalla ja jakamalla tätä vertaistukihuuhaata netissä Pentti Perusautoilijoille, saadaan BMW:kin ylläpidosta paljon kalliimpaa kuin mikä on tarkoitus ja tätä kautta se selvästi näkyy mm.vaihtoautomarkkinoilla kun kaikessa muussa oikeassa huoltamisessa on sitten säästelty.
Näin saadaan tehokkaasti ko.merkin jällleenmyyntiarvon putoamista kiihdytettyä...."kun sen vanhan bemarin pitäminen on niin kallista”...
Toisaalta, tässä autokaupassa on nähnyt senkin että loppujen lopuksi nämä täysin turhat öljynvaihdot aiheuttavat itsessään paljon enennän ongelmia, kuin vaihtamatta jättäminen.
Väitän että joka 3-4:s öljynvaihto epäonnistuu Suomessa joko määrän tai laadun suhteen ja näin tapahtuu ihan huoltoliikkeissäkin, ei vain ”kotisepillä”.
Jos tällä öljynvaihdolla oikeasti olisi minkäänlaista merkitystä ko.laatikoiden kestoikään, pitäisi tässäkin maassa jo purkuautoista revityt vaihtolaatikot olla loppunut jo aikoja sitten.
Kun kuitenkaan suureen osaan näistä ei kuitenkaan niitä öljyjä vaihdella, pitäisi jo näillä kilometrisuoritteilla olla ns.”kahden kerroksen väkeä”.
Eli ne öljyjä vaihtamattomat paljon ajetut askit pitäisi kaikki olla jo korkannut ja ne mihin on öljyjen kanssa läträtty, pitäisi selvästi erottua edelisistä.
Näin ei kuitenkaan ole, vaan niistä korkeiden ajosuoritteiden autoista löytyy aivan tasaisesti kumpiakin, niitä joihin on ja niitä joihin ei ole öljyjä vielä koskaan vaihdettu.
Näin ei voi olla mikäli näillä vaihdoilla ihan oikeasti on jotakin merkitystä.
Huuhaaseen saa toki tykönään uskoa ihan kuka tahansa, mutta tarvitseeko sitä jakaa kaikelle kansalle ”faktana” joka on ihan puhdasta mutua ja suoraan sanottuna paskapuhetta.
Comment