Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Ei kai niitä nyt tuhansia makaa missään,varsinkaan yhtä aikaa. Tuskin Suomessakaan esim vw 1.4 tsi jakopäätä odottaa tuhansia korjattavaksi korjaamoiden pihalla,joka on x100 suurempi ongelma?
    Ot ettei koske 6hp.
    Vasta kaverin autosta (e46) hajosi vihreä lätkäinen zf5hp19 laatikko n.200tkm kohdalla.Ei toki voi tietää km lukeman paikkaansa pitävyyttä, eikä sitä tietää oisko öljyn vaihto ajoissa estänyt tämän..Vaihtoloota tilalle ja vaikea sanoa kauan kestää.Tämäkin purettu 198tkm ajetusta.
    No, näytä nyt yksikin joka on hajonnut selkeästi riittämättömän voitelun vuoksi? Vaikka se ”kaverisi” 200tkm ajettu?

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      Lueppa Hemi tämä ajatuksen kans läpi: http://www.skepsis.fi/jutut/virhelista.html

      Erityisesti kohdat 3 ja 4. Mun osalta tämä oli tässä.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2553
        • Kirkkonummi

        Itse olen kerran teettänyt 120tkm ajettuun huuhteluvaihdon (330iA -01) ja se vaihtoi hiukan pehmeämmin tämän jälkeen. Mutta löytyykö ketään, joka olisi ajanut esim. sen 80-120tkm ja olisi vaihdellut niitä öljyjä aina sen mukaan mitä on tullut ulos? Siis ei kerralla kaikkea vaan esim. 60tkm välein 4L, sitten uutta 4L tilalle jne?

        Toivottavasti DIY-laatikkoöljynvaihtajat edelleen kirjoittavat kokemuksistaan tähänkin ketjuun, se on arvokasta tietoa tällaista harkitsevalle.
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2188
          • Karstula

          Originally posted by Hemi View Post
          No, näytä nyt yksikin joka on hajonnut selkeästi riittämättömän voitelun vuoksi? Vaikka se ”kaverisi” 200tkm ajettu?
          Väitinkö niin? Mistä sen voisin tietää?Siksihän kirjoitin,en tiedä olisiko öljynvaihto auttanut (esim 100tkm kohdalla), ei voi tietää. Ja saanko kysyä miksi "kaverisi" on heittomerkeissä, koska se on ihan fakta tosin kuin osa sinun faktoista,jotka perustuu mielipiteseesi.. Eikä kyllä sitä sen kummemin ole vielä ainakaan tutkittu,mikä petti. Ja kyllä, kirjoitat toki paljon asiaakin , mutta, että tuo sinun(mielipide) on ainoa absoluuttinen totuus asiassa kuin asiassa, ei mene kyllä jakeluun

          E: Oletetaan että ei hajonnut voitelun puutteeseen, eli laatikon kestoikä on n.200-300tkm? Sen varmaan öljytkin kestää.Mutta olisiko kesto ikä pidentynyt, jos olisi vaihdettu öljyt säännöllisesti? Sitä ei kukaan tiedä, todennäköisesti olisi.

          Lisä edit: Ja eihän tuonkaan auton laatikon hajoamisesta kukaan muu tietäs kuin auton omistaja/muutama hlö, jos täällä en olisi maininnut..ja uskon näitä tapauksia olevan paljon.
          Last edited by [Snowboarder]; 06-02-2015, 23:21.
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by böntti View Post
            Lueppa Hemi tämä ajatuksen kans läpi: http://www.skepsis.fi/jutut/virhelista.html

            Erityisesti kohdat 3 ja 4. Mun osalta tämä oli tässä.
            Kehotan itseäsi lukemaan nämä kohdat erittäin tarkasti.

            Eli nyt ollaan öljynvaihdoin ”korjaamassa” jotakin jota ei ole olemassakaan, vaan pelkkä mutu ja riittävän hyvä vertaistuki riittää tekemään vaihtotarpeesta totta.
            Perusteethan ovat: "Sanoohan sen jo maalaisjärkikin” ( Maalaisjärki kertoi meille aikoinaan myös maan olevan litteä).

            ..."ZF kertoo muuta kuin BMW" (eli valitaan se omaa uskomusta/uskoa tukeva väite, vaikka tällä ei ole mitään tekemistä oikean huolto-ohjelman kanssa).

            ...”kestää 250tkm” ( vaikka oikeasti tälle väitteelle ei ole olemassakaan minkäänlaista todistetta oikeasta elämästä, vaan itse asiassa juuri päinvastoin).

            ...”Saahan sitä huoltaa jos haluaa” ( tällä ikäänkuin hyväksytään viimeisenä keinona kaikki oikeat argumentit ja samalla väistetään kiusalliset kysymykset siitä miksi huoltotarpeelle ei ole lainkaan näyttöä, vaan päinvastoin).

            Eli tässä nyt ”Korjataan” jotakin mitä oikeasti ei ole olemassakaan ja yritetään löytää omalle uskolle loogisia argumenttejä vaikka tulokset puuttuvat kokonaan.
            ”Hemi” on sitten tarinan paha poika kun jaksaa edelleen tivata niitä konkreettisia näyttöjä kuvitellusta huoltotarpeesta ja mikä kummallisinta 10-vuoden vääntämisen jälkeen....niitä ei vielä kukaan ole kaikelle kansalle nähtäväksi toimittanut?
            Miksi? Koska niitä ei ole olemassakaan, mutta silti vertaistuki on edelleen niin vahvaaa että mitkään realiteetit ei tätä huuhaauskontoa kumoa.

            En sitten tiedä koska näillä on ajettu riittävästi jotta oikeasti voidaan nähdä että ne tehdyt öljynvaihdot oikeasti ovat huuhaata, koska edelleen ne tämän vuoksi lauenneet laatikot puuttuvat
            Perusteethan löytyy jo nyt öljynvaihtouskovaisten argumentoinnista: Niistä ei vain jakseta kirjoitella netissä???
            Kaikesta muusta maan ja taivaan välillä kyllä kirjoitellaan ja esitellään syy/seuraussuhteita, mutta jostain kumman syystä loppuunkuluneita ZF laatikoita ei vain tunnu maailmasta löytyvän yhtäkään?
            Silti ”kansassa” tuntuu elävän ”vahva maalaisjärki” siitä että kalliita öljybvaihtoja kannattaa tosiaan tehdä ja että ilman niitä laatikot ”poksahtelevat” kuin skumppapullot lakkiaisissa.

            Tämä öljynvaihtovertaistuki siis täyttää KAIKKI klassisen huuhaan merkistöt siitä kuinka oikeasti korjataan ja ”hellitellään maalaisjärjellä” jotakin mitä ei ole olemassakaan.
            Öljynvaihtotarpeen perusteluiksi riittää ihan pelkkä mutu ja vertaistuki, kenelläkään ei tunnu sytyttävän sen vertaa että tajuaisi: ”Ei helvetti...tässä ei nyt kaikki tosiaankaan täsmää, vaan vaihtotarvetta pitää pystyssä pelkkä todella rankka itsepetos...”maalaisjärki”.

            Eli ”vitut siitä miljoona ilman öljynvaihtoa ajetusta bemarista” ja siitä että netistä ei löydy yhtäkään puuttellisesta öljybvaihdosta hajonnutta alle miljoona ajettua laatikkoa, vaihtotarpeen pitää olla totta kun kerran niin moni muukin siihen uskoo?
            Last edited by Hemi; 06-02-2015, 23:18.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Longlife yms. korulauseet on myyntimiesten paskapuhetta. Fakta.

              Hemi voi kuvitella mitä vaan ja koittaa todistaa vääräksi.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by [Snowboarder] View Post
                Väitinkö niin? Mistä sen voisin tietää?Siksihän kirjoitin,en tiedä olisiko öljynvaihto auttanut (esim 100tkm kohdalla), ei voi tietää. Ja saanko kysyä miksi "kaverisi" on heittomerkeissä, koska se on ihan fakta tosin kuin osa sinun faktoista,jotka perustuu mielipiteseesi.. Eikä kyllä sitä sen kummemin ole vielä ainakaan tutkittu,mikä petti. Ja kyllä, kirjoitat toki paljon asiaakin , mutta, että tuo sinun(mielipide) on ainoa absoluuttinen totuus asiassa kuin asiassa, ei mene kyllä jakeluun

                E: Oletetaan että ei hajonnut voitelun puutteeseen, eli laatikon kestoikä on n.200-300tkm? Sen varmaan öljytkin kestää.Mutta olisiko kesto ikä pidentynyt, jos olisi vaihdettu öljyt säännöllisesti? Sitä ei kukaan tiedä, todennäköisesti olisi.
                Kerrotko mikä väittämäni perustuu vain minun mielipiteeseeni niin tarkastellaan hieman tarkemmin?

                Nettimaailma on täynnä näitä ”kavereita” joille sattuu sopivasti juuri niin kuin
                mitä oma argumentointi kulloinkin tarvitsee tukeakseen väittämää.
                Sinä ihan itse tämän ”kaverikortin” vedit esiin, mutta tukeeko se oikeasti mitenkään sinun uskoasi öljynvaihdon tarpeellisuudesta?
                Eli vähän sama kuin "kaverisi" olisi nähnyt ufon ja tätä kautta vättämäsi ufojen olemassaolosta tulee todeksi/todistetuksi?
                Eli mehän voimme unohtaa ”kaverisi” epäonnen jos/kun siitä ei ole tarjolla edes hyvää kuvamateriaalia miksi ko.laatikko on oikeasti hajonnut, eli mitä sieltä on oikeasti fyysisesti pettänyt?

                Näitä laatikoita toki hajoaa silloin tällöin, mutta emmehän me tiedä onko ko.laatikko hajonnut itse asiassa juuri öljynvaihdon seurauksena?
                Eli vaihdettu öljymäärä tai laatu on ollut väärä, joka hyvinkin selittäisi näillä kilometreillä ko.laatikon pettämisen.

                Eli huomaatko, edelleen MINÄ pyydän niitä konkreettisiua todisteita riittämättömän voitelun seurauksisa (joita kaikilla muilla öljynvaihtouskonsa tueksi tuntuu olevan).

                Olisiko heittää edes sitä mikä sieltä ZF laatikosta konkreettisesti pettää jos/kun öljyjä ei vaihdella?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Longlife yms. korulauseet on myyntimiesten paskapuhetta. Fakta.

                  Hemi voi kuvitella mitä vaan ja koittaa todistaa vääräksi.

                  Ei minun tarvitse joulupukkia todistaa olevaksi, tehän sen väitätte olevan olemassa (minä todistan ajetun miljoonan samoilla öljyillä, mikä se sinun ”fakta” olikaan)?

                  Eli jos se on kerran ”fakta”, niin esitä nyt vihdoin ja viimein minullekkin ne kiistattomat todisteet (miljoona samoilla öljyillä Saksan baanoilla ei siis riitä)?

                  Esitä sinä mikä sieltä ZF laatikosta konkreettisesti korkaa jos öljyjä ei vaihdeta, koska sinun pitää tämä ”faktana” tietää?

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Ei minun tarvitse joulupukkia todistaa olevaksi, tehän sen väitätte olevan olemassa?

                    Eli jos se on kerran ”fakta”, niin esitä nyt vihdoin ja viimein minullekkin ne kiistattomat todisteet (miljoona samoilla öljyillä Saksan baanoilla ei siis riitä)?

                    Esitä sinä mikä sieltä ZF laatikosta konkreettisesti korkaa jos öljyjä ei vaihdeta, koska sinun pitää tämä ”faktana” tietää?
                    Haha.. Niin mä kysyin sulta niitä todisteita
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • junkkri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 679
                      • Järvenpää

                      jaaa

                      kohta Hemi varmaan hitsaa Trabantin peltejäkin!!

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Haha.. Niin mä kysyin sulta niitä todisteita
                        Mitä ihmeen ”todisteita”...minulta?????

                        Missä ne sinun todisteet sinun väittämällesi ovat?

                        Eli minun ”todisteenihan on”: BMW:n ohjekirjaa lukemalla ja/tai huoltotiskiltä kysymällä me kaikki tiedämme mikä on oikea ja annettu huolto-ohje, PISTE.
                        Jos tämä ei kelpaa, pitää sinun esittää minulle/kaikelle kansalle ne kiistattomat todisteet miksi VIRALLISTA huolto-ohjelmaa ei pidä noudattaa (toki ne sekunnissa hyväksyn kun lyöt ne ”faktat” pöytään...mutta onko niitä oikeasti?).

                        Eli sitten pitää niitä voitelun puutteeseen korkanneita LL-laatikoita alkaa kaivamaan jostakin edes sen verran että päästään balanssiin tuo miljoona samoilla öljyillä ajetun bemarin kanssa?

                        Mihin ”faktoihin” siis perustat väitteesi siitä että Long Life on vain myyntimiesten korulauseita? Ihan puhtaasti mutuun...vai tutkitaanko yhdessä niitä ”faktoja”?

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Mitä ihmeen ”todisteita”...minulta?????

                          Missä ne sinun todisteet sinun väittämällesi ovat?

                          Eli minun ”todisteenihan on”: BMW:n ohjekirjaa lukemalla ja/tai huoltotiskiltä kysymällä me kaikki tiedämme mikä on oikea ja annettu huolto-ohje, PISTE.
                          Jos tämä ei kelpaa, pitää sinun esittää minulle/kaikelle kansalle ne kiistattomat todisteet miksi VIRALLISTA huolto-ohjelmaa ei pidä noudattaa (toki ne sekunnissa hyväksyn kun lyöt ne ”faktat” pöytään...mutta onko niitä oikeasti?).

                          Eli sitten pitää niitä voitelun puutteeseen korkanneita LL-laatikoita alkaa kaivamaan jostakin edes sen verran että päästään balanssiin tuo miljoona samoilla öljyillä ajetun bemarin kanssa?

                          Mihin ”faktoihin” siis perustat väitteesi siitä että Long Life on vain myyntimiesten korulauseita? Ihan puhtaasti mutuun...vai tutkitaanko yhdessä niitä ”faktoja”?
                          Oot sä kujalla. Väität että öljy pysyy tasalaatuisena vaikka pyörisi laatikossa 20v/1000tkm
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Mikiis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 906
                            • Oulu

                            Nyt on menny ylihilseen tämä juttu, puhutaanko nyt korkanneista laatikoista, vai näistä humpaavista laatikoista? Ja onko tuo humpausvika korjattavissa adaption nollauksella/akunkengän irroituksella? Kyllä kai mulle tullu selväksi, että peruskestävyys näissä zf6hp laatikoissa on hyvä. Eikai nuo ongelmat oo huuhaata?
                            F11 530d -11
                            E91 -06 320d
                            x2 Tuikut
                            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                            Comment

                            • sonnybonds
                              Newbiemmer
                              • Jan 2015
                              • 25
                              • Espoo

                              Upeeta keskustelua, katsotaan kumpi osapuoli luovuttaa ekaksi.

                              Oletetaan, että ei ne laatikot hajoa siihen, että laiminlyö öljynvaihdon. Mulle toi muutama satanen voisi kuitenkin olla ihan validi summa, jos sillä saa seuraavaksi 100 tkm:ksi nätimmin vaihtavan laatikon. Onko jollakulla nyt sitten vertailutietoa siitä miten kaksi yhtä paljon ajettua laatikkoa käyttäytyy toisiinsa verrattuna, jos toiseen on vaihdettu öljyt ja toiseen ei? Onko eros vai ei? Adaptaationollauksen tuoma hetkellinen helpotus pitää tietysti eliminoida pois.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Oot sä kujalla. Väität että öljy pysyy tasalaatuisena vaikka pyörisi laatikossa 20v/1000tkm
                                Kuka tässä on ”kujalla”?
                                Eli kuka on väittänyt että ne öljyt pysyy tasalaatuisina 20-vuotta????
                                Eihän ne tietenkään pysykkään ja tätä varten on rakennettu softapuolelle adaptaatiojärjestelmä joka huomioi ja kompensoi ko.muutoksen.

                                Näitä laatikoita EI ole suunniteltukaan toimivaksi ”uusilla öljyillä”, vaan käytetyn LL-öljyn laatu on mitoitettu toimimaan nimenomaan sitä ”uudenöljyn” jälkeistä elämää.
                                Eli näissä LL-laatikoissa olevat öljyt pysyvät aivan tasan suunnitellun laatuisina pidempään kuin mitä laatikko muuten fyysisesti on mahdollistakaan kestää.
                                Tämä todistaa tuo miljoona ajettu e39, joka on nyt siis lähes 20-vuotta ja miljoona takana ja laatikko edelleen toimii täysin moitteetta ja hienosti.

                                Jos nämä LL-öljyt kestää siis vähintään sen 20-vuotta ja/tai miljoona kilometriä, paljonko enemmästä meidän kannattaa öljynvaihtojen muodossa maksaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎