Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti-
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 163
    • Suomi

    Nostellaas.
    Mistä ootte ostanut M30 isompia venttiilinsäätö epäkeskokiekkoja? Tulee enemin nokka niin tarttis uudet kiekot.

    -Antti

    Comment

    • tero_v
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 972
      • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

      Originally posted by Antti- View Post
      Nostellaas.
      Mistä ootte ostanut M30 isompia venttiilinsäätö epäkeskokiekkoja? Tulee enemin nokka niin tarttis uudet kiekot.

      -Antti
      Mulla ainakin z55 turbon kans uudet vakiot epäkeskot
      E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
      650hp/850nm 1.8bar
      1/4m 11.48s/208km/h
      100-150km/h 2.01s
      100-200km/h 6.99s


      EX jatkeet:
      e39 528 M-Sport -99
      e36 318is "M-sport" -92

      Comment

      • billy
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2012
        • 1052
        • Finland

        Originally posted by Antti- View Post
        Nostellaas.
        Mistä ootte ostanut M30 isompia venttiilinsäätö epäkeskokiekkoja? Tulee enemin nokka niin tarttis uudet kiekot.

        -Antti
        Eihän se tartte isompia epäkeskoja (15mm) kuin hiotun kepin kanssa, mutta jos välttämättä haluat niin kysy m-sport Viiala.

        Comment

        • Antti-
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 163
          • Suomi

          Originally posted by billy View Post
          Eihän se tartte isompia epäkeskoja (15mm) kuin hiotun kepin kanssa, mutta jos välttämättä haluat niin kysy m-sport Viiala.
          Aa. Tämä selvä. Kiitos tästä vinkistä. Uuden lohkon kun saa niin saisi tätäkin projektia eteenpäin. Jos vaikka jossain kohtaa oikeen topicinkin tekisi.

          Comment

          • -Jo0nas-
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 162
            • kouvola

            Originally posted by Antti- View Post
            Aa. Tämä selvä. Kiitos tästä vinkistä. Uuden lohkon kun saa niin saisi tätäkin projektia eteenpäin. Jos vaikka jossain kohtaa oikeen topicinkin tekisi.
            Ja yksi vaihtoehto hiotun kepin kanssa on, kuplavolkkariin koneissa käytettyjä
            lash cappeja mitkä tulee venttiilin päähän ja näin korottaa hieman venttiiliä ja epäkeskon säätövara riittää. Omassa pelas hyvin hiotulla nokalla. Mutta uudella nokalla ei pitäs olla tarvetta.

            Comment

            • aakoo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 777
              • Espoo

              Kysytääs täällä kun lienee aktiivisin topic M30 saralla. Kenelläkään hajua M30B34 (eli M30B35) tulpan kierteestä? Äkkiseltään vaikuttais olevan M14 halkaisijaltaan, mutta nousu? Ei tuottanut googlaukset muuta tulosta, kuin vahvistivat M14 halkaisijan epäilyn.

              EDIT: Nyt toisella google-kierroksella löytyikin NGK:n sivuilta sopivan tulpan tiedoista 1,25mm nousu.
              Last edited by aakoo; 13-07-2016, 20:26.
              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

              Comment

              • KarkkainenL
                Aluevastaava
                • Sep 2013
                • 768
                • Tampere

                Tänään kasailin oman projektin konetta ja nostelin jakoketjun paikoilleen. Ajoituksessa käytin bemarin omia merkkejä. Aloin vaan miettimään, että dampperipyörässä on vaan yksi tappi? Kaikki muut m30 dampperit mitä olen nähnyt on ollut useammalla hammastuksella. Moottorinohjaukseksi tulossa kdfi. Osaako kdfi lukea tällä tiedolla oikean sytytyksen ja ruiskutuksen?

                Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                EX E36 320iA -98
                EX E39 520i -01
                EX E34 525 Tds -95

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  toi on varmaan vanhan m30:n dampperi jossa kierrosluku tieto otetaan vauhtipyörältä. vaihda uudempi jakopää kotelo ja dampperi
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by Läbä View Post
                    Osaako kdfi lukea tällä tiedolla oikean sytytyksen ja ruiskutuksen?
                    Ei. Kuten jo todettiin.

                    Pitää olla uudemman M30:pin motronic-1.3:lle tarkoitettu dampperi.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • KarkkainenL
                      Aluevastaava
                      • Sep 2013
                      • 768
                      • Tampere

                      Näin vähän ajattelinkin :think Tarviinko sitten uuden johtosarjankin vai toimiiko samalla anturilla/pelkällä anturin vaihdolla?
                      Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                      E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                      EX E36 320iA -98
                      EX E39 520i -01
                      EX E34 525 Tds -95

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by Läbä View Post
                        Näin vähän ajattelinkin :think Tarviinko sitten uuden johtosarjankin vai toimiiko samalla anturilla/pelkällä anturin vaihdolla?
                        Ei sun välttämättä tarvi tehdä mitään, kyllä se sitä rmp tietoa voi lukea sieltä vauhtipyörältäkin jos siellä on hammastus ja anturi.

                        Tarkista nyt kuitenkin pinnijärjestys ohjainlaitteen liittimeltä,
                        Oletan että tässä kdfi:ssä on uudemman 3.1:n pinnijärjestys
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • KarkkainenL
                          Aluevastaava
                          • Sep 2013
                          • 768
                          • Tampere

                          Nyt kun tsekkailin kdfin sivuja niin siellä on myös tolle 35 pinniselle boxille oma moottorinohjaus. Eli periaatteessa tolla boxilla pitäis osata lukea ihan tolla dampperipyörällä tiedot oikein :think Toisaalta tossa 35 pinnisessä kdfi purkissa ei ole bluetooth valmiutta, joka taas olisi itselle tärkeä, jotta saisi unohtaa lisämittarit ja katsella tarvittavat moottorin tiedot tabletilta.

                          Osaako joku sanoa, voiko johtosarjan vaihtaa 35 pinnisestä tohon uudempaan vaihtamalla dampperin ja jakopäänkopan?
                          Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                          E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                          EX E36 320iA -98
                          EX E39 520i -01
                          EX E34 525 Tds -95

                          Comment

                          • sierra4x4tbo
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 2098
                            • Lappeenranta

                            Tuosta vanhemman mallin damperin anturista ei tainnu mennä mitään tietoa boksille, se on ainoastaan testeriä varten. Eli vanhemman ruiskun triggeröinti tapahtuu vauhtipyörää lukevilla kahdella anturilla (anturit kytkinkopassa), toinen lukee starttikehää ja toinen starttikehän vieressä olevia nastoja (home?).

                            Eli jos haluat triggeröidä uudemmalla damperilla, joudut vaihtamaan johtosarjankin. Tai ainakin muokkaanaan vanhaa rajusti..

                            -Timo
                            Last edited by sierra4x4tbo; 29-07-2016, 11:03.
                            M535i BiTurbo -85
                            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                            --=MushroomMotorsport=--
                            --=MaxTuned.com=--

                            Comment

                            • KarkkainenL
                              Aluevastaava
                              • Sep 2013
                              • 768
                              • Tampere

                              Pistelinkin jo KDFIlle sähköpostia, mutta tuttuun tapaan eipä hirveän nopeasti vastaile. Jos nyt satun ton 35pinnisen KDFIn hommaamaan niin onkohan siitä karsittu jotain säätö ominaisuuksia pois mitä 55pinnisessä on? Väkisinhän tossa 55 pinnisessä kulkee enemmän dataa, mutta vaikuttaako periaatteessa tehoihin jne?

                              Olisko mitään muuta fiksua plug n play moottorinohjausta vai pitäiskö alkaa vaan johtotehtäviin sitten jollain muulla moottorinohjauksella, johon sitten saa bluetooth optiot sun muut härpäkkeet?
                              Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                              E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                              EX E36 320iA -98
                              EX E39 520i -01
                              EX E34 525 Tds -95

                              Comment

                              • Neppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 721
                                • Laihia

                                Eikös tuon Kdfin bluetoothin kanssa ole monella ollut ongelmia yhteyden päällä pysymisen kanssa? Eli sitä tuskin kandee pitää tärkeimpänä asiana sen boxin kanssa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎