M10 on moottorina mielestäni aika tylsä mutta kestävyydeltään ihan ylivoimainen. Huoltaminen on helppoa ja osat on halpoja. M70 moottori on kyllä toinen ääripää, seiskoilla yleensä ajetaan paljon mutta se ei ole tuon moottorin ansiota
Todella herkkä moottori vaurioitumaan, silti suosikkini BMW:n moottoreista. Jos haluaa vaan kestävyyttä niin BMW on väärä valinta. Toyota kestää, Toyota on tylsä.
Bemarin kestävin kone?
Collapse
X
-
itse annan ääneni kuulopuheitten perusteella M10:lle.. kokemusta laitoksesta ei ole mutta kestävyys vakiona ja turbokäytössä on mitä ilmeisimmin jotain mahtavaa.
puolikas ääni lähtee M20B20 motille.. esimerkiksi isäukon -89 E34 körötellyt k.o motilla 450000km.. kone kyllä räjähti käsiin tuossa 10000km sitten kun samalla jakohihnalla ajettiin 120000km. tämän jälkeen kone laakeroitiin ja on jälleen ajossa kylläkin vm -82 kannella jos en väärin muista.BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
moniko on saanu m57d30 koneen rikki? en ole yhtäkään tapausta kuullu tai nähny et olis hajonnu. mun korviin ei ole yhtäkään kansivikaa edes kantautunu.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
Onhan noita muutama tälläkin foorumilla joissa imusarjan irronneet läpät ovat tehneet tuhojaan.Originally posted by LASSI-S View Postmoniko on saanu m57d30 koneen rikki? en ole yhtäkään tapausta kuullu tai nähny et olis hajonnu. mun korviin ei ole yhtäkään kansivikaa edes kantautunu.
E: Nojoo, kysessä välillinen vika, mutta kuitenkin.Last edited by Leka; 16-10-2007, 20:22.
Comment
-
Uskaltaisin ehkä mennä antamaan kanssa ääneni M10:lle. syyt on, että itse ajajn sellaisella millä on ajettu 350tkm ja kone itsessään on vielä täydessä vedossa. Ja toiseksi kaikki ne jutut mitä olen kuullut M10 koneesta. Vahva kone viritykseen (esim. turbo) ja pitkä ikäinen vakiona.
Lexus GS430 Sport '03
Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.
Comment
-
naapurilla on ollut uudesta 520i-89, siellä mittarissa taitaa olla nykyiseltään liki 800000km ja konetta ei ole avattu (omistaja luottaa öljyn lisäaineisiin ja tuntuuu toimivan). työkaverin 316 m10 lähti 500000km taipaleelle ja koneelle ei ollut tarvinut tehdä mitään öljynvaihtoa kummempaa.
omassa m20 koneessa alkoi nokka-akselissa näkymään kulumista 390000km kohdalla, mutta muuten toimi kuin ajatus.
Comment
-
juuri siirtyi omistukseen mutsin e34 520 -88 jolla mittarissa 380tkm eikä konetta ole avattu eikä muutenkaan juuri öljynvaihtohuoltoa kummempaa ole tehty. auto ollu perheessä viimiset 11 vuotta..Impreza WRX STI Vers.IV -99
ex: e36 325i cabrio -94
ex: e34 520i -88
ex: e30 316 -86
ex: e34 M5 -89
ex: e36 325i -91
ex: e36 320i -92
Comment
-
-
Sanotaanko se näinpäin...eli näytäppä loppuunajettu TU/m54 moottori?Originally posted by Juggis View PostIhan noin mielenkiinnosta, millasia kilometrejä jengi on tolla M52TU:lla ajellut? Pääseekö 300tkm asti ennenkuin pitää konetta aukoa, jos vesipumppu ei ole lauennut
No, joka tapauksessa tuo 300tkm on 2.0-2.8TU/m54:lle parhaiden japsikoneiden tapaan lähinnä sisäänajo.
Comment
-
Itsellä 3:mas m42 koneella oleva e30 menossa ja pidän aika hyvänä koneena sitä.. (jos muistaa vaihtaa ketjun kiristimen aikanaan...
)
Ei riemulla rajaa ku IS:llä ajaa...!
Comment
-
Comment
-
m10.... vielä ruiskulla tai ees korvauskaasarilla niin eipä taida tarvita paljon peltiä aukasta.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment



Comment