Eli selkeästi et todella tiedä miksi kampiakseleita ei tehdä kevyestä alumiinista.... Joo, no jos kerran näin, niin keskustelumme on todellakin moottoritekniikan osalta täydellisen hedelmätöntä, joten sovitaan nyt tosiaan lopulta niin että valurauta on se tulevaisuuden moottorinrakennusmateriaali kaikissa segmenteissä. Eli minun osalta tämä jää 100% varmasti tähän.
Toki tehän voitte jatkaa suoraan noista kysymyksistäsi ja koettaa murtaa seuraavaa pähkinää(se kampurajuttu oli ja meni jo liian vaikeaksi osoittautuneena)....
Eli etsikääpä valurautalohkoisia henkilöauto/tuotantomoottoreja joista tehtaan jäljiltä pusketaan yli 500hv?. Samalla voi etsiä yli 800hp valurautalohkoisia kilpamoottoreja? Jos löytyy, niin alumoottoreita voi joku muu hakea jokaista yhtä valurautakonetta, kymmenen alukonetta. Löytyykö?
Toisaalta, montako valurautakoneista korkeaviritteistä nykyprätkää löytyykään?
Tuossa nyt lähtöön 1000hp Bugatti Veyron alupannu sekä vähän vähemmän potkivat Ferrari Enzon, Koenigsegg ccx:n ja Murcielagon "notkuva" alukone:
Toki tehän voitte jatkaa suoraan noista kysymyksistäsi ja koettaa murtaa seuraavaa pähkinää(se kampurajuttu oli ja meni jo liian vaikeaksi osoittautuneena)....
Eli etsikääpä valurautalohkoisia henkilöauto/tuotantomoottoreja joista tehtaan jäljiltä pusketaan yli 500hv?. Samalla voi etsiä yli 800hp valurautalohkoisia kilpamoottoreja? Jos löytyy, niin alumoottoreita voi joku muu hakea jokaista yhtä valurautakonetta, kymmenen alukonetta. Löytyykö?
Toisaalta, montako valurautakoneista korkeaviritteistä nykyprätkää löytyykään?
Tuossa nyt lähtöön 1000hp Bugatti Veyron alupannu sekä vähän vähemmän potkivat Ferrari Enzon, Koenigsegg ccx:n ja Murcielagon "notkuva" alukone:
Comment