Originally posted by aragon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR-termostaatin vaikutus lämpöihin?
Collapse
X
-
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Onneksi tulin taas lukemaan foorumia... sillä taitaa olla mullakin termostaatissa vikaa, kun ei moottori lämpene kovemmilla pakkasilla. Tänään -12.5 astetta ja puolen tunnin ajon jälkeen lämmöt reilusti allen puolen välin. EGR tulpattu viime kesänä, enkä sitä ennen ole alhaisiin lämpöihin kiinnittänyt pahemmin edes huomiota, mahdollisesti vika on ollut jo pidempään. Olen ollut myös siinä uskossa että diesel ei kehitä riittävästi lämpöä ja siksi autossa saa palella kovilla pakkasilla.
Termostaatin vaihto vaikuttaa helpolta hommalta. ETK:n mukaan kiinni kahdella pultilla ja toisessa päässä putki liittimellä. Kannattaako O-rengas vaihtaa?
Toivottavasti tulee kuntoon tuon termostaatin vaihdolla, niin ei tarvitse alkaa viemään autoa pajalle päätermostaatin vaihtoon.Last edited by MMM525; 24-06-2014, 23:41.BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostOnneksi tulin taas lukemaan foorumia... sillä taitaa olla mullakin termostaatissa vikaa, kun ei moottori lämpene kovemmilla pakkasilla. Tänään -12.5 astetta ja puolen tunnin ajon jälkeen lämmöt reilusti allen puolen välin. EGR tulpattu viime kesänä, enkä sitä ennen ole alhaisiin lämpöihin kiinnittänyt pahemmin edes huomiota, mahdollisesti vika on ollut jo pidempään. Olen ollut myös siinä uskossa että diesel ei kehitä riittävästi lämpöä ja siksi autossa saa palella kovilla pakkasilla.
Termostaatin vaihto vaikuttaa helpolta hommalta. ETK:n mukaan kiinni kahdella pultilla ja toisessa päässä putki liittimellä. Kannattaako O-rengas vaihtaa?
Toivottavasti tulee kuntoon tuon termostaatin vaihdolla, niin ei tarvitse alkaa viemään autoa pajalle päätermostaatin vaihtoon.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostJos sulla egr termari on tukittu niin vika ei ole silloin siinä vaan päätermarissa minkä vaihto ei olekaan ihan yhtä helppo.
Termariin ei ole koskettu, joten vika voisi olla kuitenkin vielä siinä.BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostSiinä tapauksessakaan sun ei kannata ostaa turhaan uutta egr-termaria vaan tukkia se vanha koska sillä ei ole enää kuitenkaan mitään funktiota, sillä saat varmasti viisarin puoleen väliin jo mutta tarkestelemalla lämpötilaa salavalikosta selviää että pitääkö päätermarikin vaihtaa, eli lämpöjen pitäisi nousta sinne 88c paikkeille.
Tässä lämmöt mitattuna salavalikosta. Ulkolämpötila -7 C.
Ennen vaihtoa:
15min kaupunkiajoa: 78 C
10min tyhjäkäyntiä: 82 C (Webasto sammui kun mittariin tuli 82 astetta)
Vaihdon jälkeen:
20min maantieajoa: 73 - 77 C
5min kaupunkiajoa 78 C
Lämpömittari on silmämääräisesti kello 12 kun lämpöä on ~74 C salavalikon mukaan.
Eipä auta kuin varata aikaa termostaatin vaihtoon?BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostEhdin jo ostaa uuden EGR termarin, ja vaihdoin
Eipä auta kuin varata aikaa termostaatin vaihtoon?
Vanha oli niin ikään 88C asteen termostaatti merkintöjen mukaan, lisäksi siinä oli merkinä "M1". Uudessa vastaava merkintä oli "K9".BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
E39 2001 facelift 530DA, lämmöt hukassa.
Samoja ongelmia täälläkin.
Vakiotermostaatti, ei ole siis vaihdettu, EGR:ään ei vielä kajottu.
Maantiellä pakkasella, lämmöt luokkaa 57-62 astetta.
Erikoista tässä on se, että webastonkaan kanssa tuo lämpö ei nouse yli 66:n. Se ei 70 astetta tavoita edes kaupungissa.
Tässä tapauksessa webasto on siis Eberi
Mahtaako kyseessä olla EGR vai olisiko termari ns. Saksan mallia eli ei edes lämpene korkeampiin lukemiin???
Kesällä toimii kuin junan vessa, siis sellaisen sinisen junan....
Osaakos joku auttaa?
Comment
-
-
Originally posted by Teemu_Brutal Money Waster View PostMahtaako kyseessä olla EGR vai olisiko termari ns. Saksan mallia eli ei edes lämpene korkeampiin lukemiin???325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Itseasiassa kannattaa vaihtaa egr-termari ensin, se kun on huomattavasti halvempi ja vaihtotyö on pieni ja pikainen homma jopa parkkipaikalla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostItseasiassa kannattaa vaihtaa egr-termari ensin, se kun on huomattavasti halvempiM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJaa-a, hinta ~ 38 vs. 45 euroa...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMistä noi hinnat? Ainakin paikallisella marmorilla päätermari oli muistaakseni 63e. :thinkM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostItseasiassa kannattaa vaihtaa egr-termari ensin, se kun on huomattavasti halvempi ja vaihtotyö on pieni ja pikainen homma jopa parkkipaikalla.
Comment
-
Comment