Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR-termostaatin vaikutus lämpöihin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #46
    Originally posted by aragon View Post
    pukkaa samaa ongelmaa lämpöjen kans kuin muillakin, eli hitaasti nousee ja ei mee nollakelilläkään viisari pystyyn. otin muovin pois egr:n päältä enkä löytäny osan nro 13 mukaista mötikkää. autona e39 530d man. -99. onk se vaan tomaateis?.. ja mulla kait vikaa päätermaris?.. onks se paha vaihtaa/kallis? ohjeita viisaamminta!!!! kiitos jo etukäteen vastauksista
    Sulla ei ole sitä, se tuli vasta faceliftiin. Päätermari vaihtoon.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • MMM525
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 117
      • Pirkanmaa

      #47
      Onneksi tulin taas lukemaan foorumia... sillä taitaa olla mullakin termostaatissa vikaa, kun ei moottori lämpene kovemmilla pakkasilla. Tänään -12.5 astetta ja puolen tunnin ajon jälkeen lämmöt reilusti allen puolen välin. EGR tulpattu viime kesänä, enkä sitä ennen ole alhaisiin lämpöihin kiinnittänyt pahemmin edes huomiota, mahdollisesti vika on ollut jo pidempään. Olen ollut myös siinä uskossa että diesel ei kehitä riittävästi lämpöä ja siksi autossa saa palella kovilla pakkasilla.

      Termostaatin vaihto vaikuttaa helpolta hommalta. ETK:n mukaan kiinni kahdella pultilla ja toisessa päässä putki liittimellä. Kannattaako O-rengas vaihtaa?

      Toivottavasti tulee kuntoon tuon termostaatin vaihdolla, niin ei tarvitse alkaa viemään autoa pajalle päätermostaatin vaihtoon.
      Last edited by MMM525; 24-06-2014, 23:41.
      BMW F11 530dA touring -11 Havanna
      BMW E39 525dA touring -02 Toledo

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #48
        Originally posted by MMM525 View Post
        Onneksi tulin taas lukemaan foorumia... sillä taitaa olla mullakin termostaatissa vikaa, kun ei moottori lämpene kovemmilla pakkasilla. Tänään -12.5 astetta ja puolen tunnin ajon jälkeen lämmöt reilusti allen puolen välin. EGR tulpattu viime kesänä, enkä sitä ennen ole alhaisiin lämpöihin kiinnittänyt pahemmin edes huomiota, mahdollisesti vika on ollut jo pidempään. Olen ollut myös siinä uskossa että diesel ei kehitä riittävästi lämpöä ja siksi autossa saa palella kovilla pakkasilla.

        Termostaatin vaihto vaikuttaa helpolta hommalta. ETK:n mukaan kiinni kahdella pultilla ja toisessa päässä putki liittimellä. Kannattaako O-rengas vaihtaa?

        Toivottavasti tulee kuntoon tuon termostaatin vaihdolla, niin ei tarvitse alkaa viemään autoa pajalle päätermostaatin vaihtoon.
        Jos sulla egr termari on tukittu niin vika ei ole silloin siinä vaan päätermarissa minkä vaihto ei olekaan ihan yhtä helppo.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • MMM525
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 117
          • Pirkanmaa

          #49
          Originally posted by Rahu View Post
          Jos sulla egr termari on tukittu niin vika ei ole silloin siinä vaan päätermarissa minkä vaihto ei olekaan ihan yhtä helppo.
          Pelkästään pakokaasun tulo EGR:ään on tulpattu:



          Termariin ei ole koskettu, joten vika voisi olla kuitenkin vielä siinä.
          BMW F11 530dA touring -11 Havanna
          BMW E39 525dA touring -02 Toledo

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #50
            Originally posted by MMM525 View Post
            Pelkästään pakokaasun tulo EGR:ään on tulpattu:



            Termariin ei ole koskettu, joten vika voisi olla kuitenkin vielä siinä.
            Siinä tapauksessakaan sun ei kannata ostaa turhaan uutta egr-termaria vaan tukkia se vanha koska sillä ei ole enää kuitenkaan mitään funktiota, sillä saat varmasti viisarin puoleen väliin jo mutta tarkestelemalla lämpötilaa salavalikosta selviää että pitääkö päätermarikin vaihtaa, eli lämpöjen pitäisi nousta sinne 88c paikkeille.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • MMM525
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 117
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by Rahu View Post
              Siinä tapauksessakaan sun ei kannata ostaa turhaan uutta egr-termaria vaan tukkia se vanha koska sillä ei ole enää kuitenkaan mitään funktiota, sillä saat varmasti viisarin puoleen väliin jo mutta tarkestelemalla lämpötilaa salavalikosta selviää että pitääkö päätermarikin vaihtaa, eli lämpöjen pitäisi nousta sinne 88c paikkeille.
              Ehdin jo ostaa uuden EGR termarin, ja vaihdoin sen vanhan tilalle. Vaihdolla ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta.

              Tässä lämmöt mitattuna salavalikosta. Ulkolämpötila -7 C.

              Ennen vaihtoa:

              15min kaupunkiajoa: 78 C
              10min tyhjäkäyntiä: 82 C (Webasto sammui kun mittariin tuli 82 astetta)

              Vaihdon jälkeen:

              20min maantieajoa: 73 - 77 C
              5min kaupunkiajoa 78 C

              Lämpömittari on silmämääräisesti kello 12 kun lämpöä on ~74 C salavalikon mukaan.

              Eipä auta kuin varata aikaa termostaatin vaihtoon?
              BMW F11 530dA touring -11 Havanna
              BMW E39 525dA touring -02 Toledo

              Comment

              • MMM525
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 117
                • Pirkanmaa

                #52
                Originally posted by MMM525 View Post
                Ehdin jo ostaa uuden EGR termarin, ja vaihdoin
                Eipä auta kuin varata aikaa termostaatin vaihtoon?
                Päätermostaatti meni vaihtoon ja voilá lämmöt 15 min ajon jälkeen 88C astetta.

                Vanha oli niin ikään 88C asteen termostaatti merkintöjen mukaan, lisäksi siinä oli merkinä "M1". Uudessa vastaava merkintä oli "K9".
                BMW F11 530dA touring -11 Havanna
                BMW E39 525dA touring -02 Toledo

                Comment

                • Teemu_Brutal Money Waster
                  Newbiemmer
                  • Sep 2009
                  • 12
                  • Pöytyä

                  #53
                  E39 2001 facelift 530DA, lämmöt hukassa.

                  Samoja ongelmia täälläkin.

                  Vakiotermostaatti, ei ole siis vaihdettu, EGR:ään ei vielä kajottu.

                  Maantiellä pakkasella, lämmöt luokkaa 57-62 astetta.

                  Erikoista tässä on se, että webastonkaan kanssa tuo lämpö ei nouse yli 66:n. Se ei 70 astetta tavoita edes kaupungissa.

                  Tässä tapauksessa webasto on siis Eberi

                  Mahtaako kyseessä olla EGR vai olisiko termari ns. Saksan mallia eli ei edes lämpene korkeampiin lukemiin???

                  Kesällä toimii kuin junan vessa, siis sellaisen sinisen junan....

                  Osaakos joku auttaa?

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #54
                    Originally posted by Teemu_Brutal Money Waster View Post
                    Mahtaako kyseessä olla EGR vai olisiko termari ns. Saksan mallia eli ei edes lämpene korkeampiin lukemiin???
                    Ei ole saksan termareita, rikki on jompikumpi tai molemmat.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Teemu_Brutal Money Waster
                      Newbiemmer
                      • Sep 2009
                      • 12
                      • Pöytyä

                      #55
                      Originally posted by Cell View Post
                      Ei ole saksan termareita, rikki on jompikumpi tai molemmat.
                      Ajattelin ensin vaihdattaa päätermarin joskos vika olisi siinä. Olisiko vinkkejä missä vaihtotyö kannattaisi teettää Turun talousalueella?

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #56
                        Itseasiassa kannattaa vaihtaa egr-termari ensin, se kun on huomattavasti halvempi ja vaihtotyö on pieni ja pikainen homma jopa parkkipaikalla.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #57
                          Originally posted by Cell View Post
                          Itseasiassa kannattaa vaihtaa egr-termari ensin, se kun on huomattavasti halvempi
                          Jaa-a, hinta ~ 38 vs. 45 euroa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #58
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Jaa-a, hinta ~ 38 vs. 45 euroa...
                            Mistä noi hinnat? Ainakin paikallisella marmorilla päätermari oli muistaakseni 63e. :think
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #59
                              Originally posted by Cell View Post
                              Mistä noi hinnat? Ainakin paikallisella marmorilla päätermari oli muistaakseni 63e. :think
                              KL varaosat JKL. Voin illalla vielä tarkistaa kuiteista mutta noita muistelen...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Teemu_Brutal Money Waster
                                Newbiemmer
                                • Sep 2009
                                • 12
                                • Pöytyä

                                #60
                                Originally posted by Cell View Post
                                Itseasiassa kannattaa vaihtaa egr-termari ensin, se kun on huomattavasti halvempi ja vaihtotyö on pieni ja pikainen homma jopa parkkipaikalla.
                                Ilmeisesti aika samoissa hintaluokissa ovat siis, mutta vaihtotyössä on suurikin ero. En ajatellut sitä itse vaihtaa vaan viedä "pajalle" vaihtoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎