Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by mikkosracing View Post
    naulaako ?
    Nakuttaako?

    Paljonko tehoa?
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2069
      • Banshee - Jyväskylä

      Originally posted by mikkosracing View Post
      Merkkiä en muista, koska auto on seissyt jonkin aikaa ja viime vaihdosta on vierähtänyt tovi.. M-Sportin kautta ne on siihen aina tullut (kuiteissakin lukee onneks vain kansitiiviste), kestää 1.5bar ihan ok, mut siitä ku mennään ylöspäin ni ei meinaa kestää..

      Joten jos on varmaa tietoa mikä sielä kestäis, niin sellanen otettais kiitollisena vastaan..
      Varmaan eldringin kynsitiiviste :think Tommisilla itse ajanut ja 2.0 bar on ollut ok, myös cometic on wörkkinyt. Sun paineille varmaan liekkirenkaat on sitten se seuraava vaihe. Cu renkailla on pojat ajellut mutta vissiin teräsrenkaat vielä piirun parempi - ei tosin ole tarvinut vielä noitten kanssa leikkiä (paljoa ).
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • andhu
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 535
        • vihti

        Minkäverran uskaltaa laittaa paineta tommoseen m10b18 pataan orkkis sisuskaluilla? Onko kaasari ja ruisku koneissa eroja kestävyyden kannalta? Entä puristukset?

        Meinasin varakoneeksi rakentaa m10 ja modata siihen m40 ruisku vermeet:think
        E30 316 Turbo

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3354
          • Espoo

          Originally posted by andhu View Post
          Minkäverran uskaltaa laittaa paineta tommoseen m10b18 pataan orkkis sisuskaluilla? Onko kaasari ja ruisku koneissa eroja kestävyyden kannalta? Entä puristukset?

          Meinasin varakoneeksi rakentaa m10 ja modata siihen m40 ruisku vermeet:think
          0,5bar ja jättää orkkispahvi sulakkeeks. Voisin melkein väittää, että helpommaks tulee hommata m10 ruiskun imusarja ja megaruutta hoitaan moottorin ohjauksen. Ruiskun ja kaasarin erot löytyy helposti kun käyttää hakua

          Comment

          • N|ba
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 313
            • Åbo

            Mites pojat on toteuttanut sytystä näissä m10:ssä jakajalla? Lukittanut modannut, niin miten?

            Itsella b18 kone eatonin m45:llä ja megalla ja suunnitelmissa oli lukita jakaja ja ottaa sytyksen signaali jakajalta ja antaa megan säädellä ennakot.

            Miten muut ovat hoitaneet tämän?
            E30 318is
            E30 touring v8
            E36 328i

            Maalaus palveluita yv:llä

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 779
              • Gallia = Kinnula

              Jätä suosiolla jakaja pois jos kerran megalla aiot hoitaa ruiskun ja sytyn.

              Hukkakipinäpuola, triggeripyörä sekä anturi kampuran päähän.

              Jakajan saa toimimaan kohtuullisesti kun laitta esim saabin kaksitoimisen alipainekellon > myöhäistää syttyä paineella.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • N|ba
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 313
                • Åbo

                Noooh, koitetaan nyt kuitenkin kun megassa on valmius ottaa sytkä jakajalta. ja triggeröinti on nyt vähän ahdasta kun piti tehdä remmille hihnapyörää jne. ehkä sitten seuraavaksi päivitykseksi.
                E30 318is
                E30 touring v8
                E36 328i

                Maalaus palveluita yv:llä

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2051
                  • Riihimäki

                  Oon tehnyt juuri noin kun suunnittelit. Keskipakosäätimen hilppeet pois, hitsattu akseli jäykäksi. Samoin alipainesäädin pois, kärkipöydän tasot hitsattu yhteen. Sattui olemaan Cranen XR3000 sytkäpoksi joten käytin sen optista triggeriä - mega väliin - XR3000 perään. Tässä pohjana siis vanha kärjellinen jakaja.

                  Ainakin vanhan MS1:n sytkäinputtia piti modata jotta sai toimimaan Cranen triggerillä.

                  Jokseenkin vittumaista ollut löytää trigger angle ym. kohdalleen, tai sitten en vaan osaa.

                  Comment

                  • V W
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 335
                    • Salo

                    Mitkä keinut kannattaisi ostaa M10:n? Tarkoituksena kierrättää yli 9000r/min ja ahtoa 2,5bar,venttiilijouset on "jäykät" (Lehtimäki mitoittanut jotkut tuplajouset)
                    Ja tosiaan velipojan hieman ikuisuusprojektiksi venähtänyt,joka ehkä taas käy jo tänä kesänä.
                    Ford 4500 :think Nuffield
                    Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                    Kawasaki ZX-12R
                    Borat

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2069
                      • Banshee - Jyväskylä

                      Originally posted by V W View Post
                      Mitkä keinut kannattaisi ostaa M10:n? Tarkoituksena kierrättää yli 9000r/min ja ahtoa 2,5bar,venttiilijouset on "jäykät" (Lehtimäki mitoittanut jotkut tuplajouset)
                      Ja tosiaan velipojan hieman ikuisuusprojektiksi venähtänyt,joka ehkä taas käy jo tänä kesänä.
                      Teräs. Schrickit tai Owenssit.
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • bmw2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 669
                        • Ylivieska

                        Tämmönen sattui tänään tulemaan vastaan, noihin m10 keinuihin liittyen. Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta projektilta.. väsäävät siis rullakeinuja m10/m30 motteihin :think

                        Last edited by bmw2002; 03-08-2013, 10:08.
                        f11 520d -11
                        e10 2002 2.0 turbo -75
                        e46 320i sedan -00 "projektiaihio"
                        ex: 2 x e39, 2 x e34, 2 x e46, 2 x e30, e32, e28

                        Comment

                        • V W
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 335
                          • Salo

                          Originally posted by bmw2002 View Post
                          rullakeinuja m10/m30 motteihin :think
                          On kai noita ideoitu ennenkin,vaatii vaan aika paljon toteuttaa ja nokkaprofiili ihan erilainen.
                          Ois ne ihan ehdottomat
                          Ford 4500 :think Nuffield
                          Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                          Kawasaki ZX-12R
                          Borat

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            No tossa ei ole liukupintaa nokan ja keinun kosketuspinnassa. Miten toi rulla on sitten laakeroitu ja mitä materiaalia se on, ja se tappi tai akseli.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • majavamies
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 480
                              • Lohja

                              Oon ostamassa m10 lohkoa ja jotain oon onnistunut löytämään mitä eroa on vanhalla ja uudella valulla, mutta jos asiantuntevat vois listata tähän erot mistä sen voi helposti tunnistaa, niin voin tehdä hyvillä mielin kaupat kun lohko on kuitenkin 500km päässä kotoa. Kiitos

                              Comment

                              • Neppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 721
                                • Laihia

                                Käsittääkseni M10 lohkoa olis 3 eri versioo (saa korjata).

                                1. Saatanan painava "vanha lohko", vain vanhat kiinnikepaikat moottorinkannakkeille. Kestää paremmin kuin muut. Vähemmän vesikanavia.

                                2. Välimallin lohko, paikat vanhoille ja uusille E30/E21 kiinnikkeille molemminpuolin lohkoa. E21 (ruiskukoneista?). Pikkasen vähemmän vesireittejä kuin E30 lohkoissa.

                                3. "Pesusieni lohko", kiinnikkeet vain E30/E21 kannakkeille. E30 mallit. Kevyin ja heikoin M10 lohko. Eniten vesiaukkoja.

                                Näin olen itse käsittänyt. En tiedä onko vanhemmissa malleissa vielä lisää lohkoja. Painoeroa on ainakin lohkojen kesken ihan huomattavasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎