Historic kilpureita vakoilemaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Lajinvaihdos on pikkasen siintänyt mielessä, eli neloskone sääntöjen takia. Tuo 1.8 iskutilavuus olis aika sopiva minimipainon kannalta.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Originally posted by MikkoV View PostPomminvarma, kohtuutonta rääkkiä kestävä hyvin heräävä laajan käyttöalueen omaava n.350hp riittäisi. 1.8 olisi sopiva iskutilavuus, mahdoton yhtälö?
1.8 ja 2.0 koneissa on sama poraus.
Kaikkien M10 koneiden osat käy ristiin.
Näissä "uusissa" 1.8 koneissa olevat lohkot eivät ole suositeltavia mainitsemaasi käyttötarkoitukseen.Halkeavat liian helposti.
Muuten voit käyttää 1.8i moottorin osia, niistä löytyy myös tarvitsemasi isoreikäinen kansi. Kyseinen kone löytyy helpoiten esim. E30 ja E28 koreista.
Sitten vaan vaihdat kaikki sisuskalut parempiin niin hyvä tulee..E24 635csi
Comment
-
-
Parhaat männät ois ymmärtääkseni orkkis männät vuodelta "vanhat".
Mutta jos nyt nykyään tilaat uudet orkkikset niin ne eivät ole enään kunnon laatua.
Kuplan mahlet on mun koneessa, mutta ne eivät myöskään ole hyvät ainakaan jos aletaan ottamaan 400-500hv.
Mutta melko varmasti kestää 350hv ja 1.5 baaria.
Kaikkein selvin kun soitat esim. Virtalalle niin tulee varmat tiedot joka kohtaan. Siellä pikkusen enenpi kokemusta M10 koneista kuin meillä/mulla.
Virtala on kuitenkin ottanut sen +700 heppaa m10 lohkosta.
Edit: hieman tuli alakanttiin arvioitua.
Suorituskyky/ennätykset- 0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
- 0-100 km/h noin 1,5 s
- 0-214 km/h 5,4 s
- Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla
Comment
-
Originally posted by luntti View PostParhaat männät ois ymmärtääkseni orkkis männät vuodelta "vanhat".
Mutta jos nyt nykyään tilaat uudet orkkikset niin ne eivät ole enään kunnon laatua.
Kuplan mahlet on mun koneessa, mutta ne eivät myöskään ole hyvät ainakaan jos aletaan ottamaan 400-500hv.
Mutta melko varmasti kestää 350hv ja 1.5 baaria.
Kaikkein selvin kun soitat esim. Virtalalle niin tulee varmat tiedot joka kohtaan. Siellä pikkusen enenpi kokemusta M10 koneista kuin meillä/mulla.
Virtala on kuitenkin ottanut sen +700 heppaa m10 lohkosta.
Edit: hieman tuli alakanttiin arvioitua.
Suorituskyky/ennätykset- 0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
- 0-100 km/h noin 1,5 s
- 0-214 km/h 5,4 s
- Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla
Comment
-
Originally posted by Muumi View PostEi sekään mikään jumala ole...
Ei senkään kaikkia sanomisia kannata uskoa.
Toki tietoa löytyy paljon, ja joitain osiakin ihan kilpailukykyiseen hintaan.
Originally posted by tornado View Posteikös nämä ollut ämkolmosen koneella tai 16v kannella kuiteski ?
Mutta vaikka tuon 700 heppaa saa m10 koneestakin.
Tai onhan siitä otettu jo vuonna -82 1350-1500 heppaa.
Sehän nyt ei liity tähän.
Mikkohan kyseli mm. heikkoja kohtia.
Tuohon Mikon luonne kysymykseen, on hieman vaikea vastata.
Kaikkihan riippuu turbosta, nokan ajoituksesta, moottoriohjauksesta, rutuista jne jne.
Mutta esim. itsellä nyt tällä hetkellä kone nostaa heti ahdot kun painaa kaasua. Matka ajossa on juuri ja juuri ahdon puolella.
Eli käyttäytyy aikalailla vapari koneen tyylisesti.
Tosin kun tulee vääntö alueelle (3500-4000rpm) niin sitten antaa vielä potkun.
Vaikeaa, mutta mielestäni 1.8-2.0l, nelipyttynen ja 350 heppaa ei ole mahdoton yhtälö.
Comment
-
-
Kyl toi teho tulee ihan varmasti melko kivuttomasti ulos.Ite ajoin kuplan männillä 2 bar ahdoilla mutta ne ei sitä leikkiä kestä kauheen kauan.Itellä 2litranen kasattu wisecoilla, 3.8 m5 kanget,cometic pahvi ja 1,8i kansi.Ajettu ny 1.5bar paineilla ilman mitään ongelmia.Tosin kaasareilla,eikä viel penkitettyspeed limits are for pussies
Comment
-
-
Kyllä omastakin mielestä 1.8 koneesta pitäisi saada aika ajettava vielä noilla tehotavoitteilla, moottorinohjauksena säilyisi Tatech ja kyllä tuohon muutenkin jonkinverran rahaa voi uhrata. Tuota muistelinkin että lohkon kanssa on tarkkaa, ja noista vanhoistakin taitaa aika moni olla halki.
Katuauton ja rata-auton ja tässä tapauksessa vielä drifterinkin koneita ja niiden kestävyyttä ei voi kauheesti vertailla keskenään, se että joku vehje pysyy nipussa kadulla tai varttimailikokeiluissa, ei oo tarkoittanut sitä että auton pitäis kestää 10min pidempään todellista yhtäjaksoista rääkkiä.
Mutta muuten ei mitään ihmeempiä heikkoja paikkoja siis ole? kanget ja männät nyt luonnollisesti jotain parempaa tavaraa. Mites nää kierroksia kärsivät?
Sen verran oon nyt järjellä kuitenkin miettinyt että ens talvena mulla ei taida riittää aika tälle projektille, pyöritellään hommaa päässä ja jos ajelisarataleiman ja katsotaan jos 2010 kesällä lähtis noita ratatouhuja koittamaan.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Originally posted by MikkoV View PostMutta muuten ei mitään ihmeempiä heikkoja paikkoja siis ole? kanget ja männät nyt luonnollisesti jotain parempaa tavaraa. Mites nää kierroksia kärsivät?sigpic
- Vanha Liitto Powered by M10 -
Comment
-
-
Originally posted by turisti View PostVakio keinuvivut ei taho kestää jos viivytään pitempään 6500 yläpuolella.
Tarkastetut vakiokangetkin on ihan hyvät vielä tuollaisille lukemille. Jotkut kunnon takomännät sinne niin ei paljon muuta tarvitse koneen sisuksista muuttaa.
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostEi ole ongelma ainakaan alle 7000 rpm. Itse ajellut 7200 rajalla vuosia ongelmitta, Schrickin yksinkertaisilla jousilla.
Tarkastetut vakiokangetkin on ihan hyvät vielä tuollaisille lukemille. Jotkut kunnon takomännät sinne niin ei paljon muuta tarvitse koneen sisuksista muuttaa.
Takasuoralla kun loppuu välitykset niin soi jonkin aikaa nuilla kierroksilla
Comment
-
-
Mitäs eroja noilla m10 eri lohkoilla sitten on? Lähinnä tämä, "uusi" vs vanha kiinnostaisi. Onko noita uudempia lohkoja joku ahdistellut? Eivätkö todella kestä mitään? Itellä tuollainen m10 turbolla, vm 84 lohko 90,5mm porattuna. Olisi tarkoitus hieman enemmän ottaa tehoja. Onko tuhoon tuomittu ajatus? Muuten on kumminkin nyt laitettu alakertaan vahvaa/uutta palikkaa, niin ei viittisi rikkoa heti kättelys.
Mistä nuo halkeavat yleensä ja minkä takia? Ja joku mainitsi, että vanhemmatkin lohkot tuppaavat olla halki niin miten ne nyt sitten eroavat näistä uusista?Z3 Roadster 2.8 -00
Comment
-
Comment