Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 758
    • -

    #61
    Historic kilpureita vakoilemaan
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen

    Comment

    • MikkoV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 631
      • Sastamala

      #62
      Lajinvaihdos on pikkasen siintänyt mielessä, eli neloskone sääntöjen takia. Tuo 1.8 iskutilavuus olis aika sopiva minimipainon kannalta.
      E70 3.0SD -08
      .................................................. ................................
      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #63
        Originally posted by MikkoV View Post
        Pomminvarma, kohtuutonta rääkkiä kestävä hyvin heräävä laajan käyttöalueen omaava n.350hp riittäisi. 1.8 olisi sopiva iskutilavuus, mahdoton yhtälö?
        Elikkäs, hommaat vain sen M10B20:sen lohkon, ehdoton edellytys kestävyyteen.
        1.8 ja 2.0 koneissa on sama poraus.
        Kaikkien M10 koneiden osat käy ristiin.
        Näissä "uusissa" 1.8 koneissa olevat lohkot eivät ole suositeltavia mainitsemaasi käyttötarkoitukseen.Halkeavat liian helposti.

        Muuten voit käyttää 1.8i moottorin osia, niistä löytyy myös tarvitsemasi isoreikäinen kansi. Kyseinen kone löytyy helpoiten esim. E30 ja E28 koreista.

        Sitten vaan vaihdat kaikki sisuskalut parempiin niin hyvä tulee..
        E24 635csi

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #64
          Parhaat männät ois ymmärtääkseni orkkis männät vuodelta "vanhat".
          Mutta jos nyt nykyään tilaat uudet orkkikset niin ne eivät ole enään kunnon laatua.
          Kuplan mahlet on mun koneessa, mutta ne eivät myöskään ole hyvät ainakaan jos aletaan ottamaan 400-500hv.
          Mutta melko varmasti kestää 350hv ja 1.5 baaria.

          Kaikkein selvin kun soitat esim. Virtalalle niin tulee varmat tiedot joka kohtaan. Siellä pikkusen enenpi kokemusta M10 koneista kuin meillä/mulla.
          Virtala on kuitenkin ottanut sen +700 heppaa m10 lohkosta.

          Edit: hieman tuli alakanttiin arvioitua.


          Suorituskyky/ennätykset
          • 0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
          • 0-100 km/h noin 1,5 s
          • 0-214 km/h 5,4 s
          • Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla

          Comment

          • petelius
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 13

            #65
            asiaa sivuten kestääkö tuo 84mm. porauksella oleva wanhan mallin m10 porata 89mm.? saavuttas tuolla lyhyemmällä kampuralla huiman 1.76 tilavuuden..

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              #66
              Originally posted by luntti View Post
              Virtalalle niin tulee varmat tiedot joka kohtaan.

              Ei sekään mikään jumala ole...
              Ei senkään kaikkia sanomisia kannata uskoa.
              Toki tietoa löytyy paljon, ja joitain osiakin ihan kilpailukykyiseen hintaan.
              E24 635csi

              Comment

              • tornado
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 64
                • Uusimaa

                #67
                Originally posted by luntti View Post
                Parhaat männät ois ymmärtääkseni orkkis männät vuodelta "vanhat".
                Mutta jos nyt nykyään tilaat uudet orkkikset niin ne eivät ole enään kunnon laatua.
                Kuplan mahlet on mun koneessa, mutta ne eivät myöskään ole hyvät ainakaan jos aletaan ottamaan 400-500hv.
                Mutta melko varmasti kestää 350hv ja 1.5 baaria.

                Kaikkein selvin kun soitat esim. Virtalalle niin tulee varmat tiedot joka kohtaan. Siellä pikkusen enenpi kokemusta M10 koneista kuin meillä/mulla.
                Virtala on kuitenkin ottanut sen +700 heppaa m10 lohkosta.

                Edit: hieman tuli alakanttiin arvioitua.


                Suorituskyky/ennätykset
                • 0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
                • 0-100 km/h noin 1,5 s
                • 0-214 km/h 5,4 s
                • Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla
                eikös nämä ollut ämkolmosen koneella tai 16v kannella kuiteski ?

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #68
                  Originally posted by Muumi View Post
                  Ei sekään mikään jumala ole...
                  Ei senkään kaikkia sanomisia kannata uskoa.
                  Toki tietoa löytyy paljon, ja joitain osiakin ihan kilpailukykyiseen hintaan.
                  Eikä minun sanomisia.



                  Originally posted by tornado View Post
                  eikös nämä ollut ämkolmosen koneella tai 16v kannella kuiteski ?
                  Saattoi olla, ei muista kaikkea.
                  Mutta vaikka tuon 700 heppaa saa m10 koneestakin.
                  Tai onhan siitä otettu jo vuonna -82 1350-1500 heppaa.
                  Sehän nyt ei liity tähän.
                  Mikkohan kyseli mm. heikkoja kohtia.

                  Tuohon Mikon luonne kysymykseen, on hieman vaikea vastata.
                  Kaikkihan riippuu turbosta, nokan ajoituksesta, moottoriohjauksesta, rutuista jne jne.
                  Mutta esim. itsellä nyt tällä hetkellä kone nostaa heti ahdot kun painaa kaasua. Matka ajossa on juuri ja juuri ahdon puolella.
                  Eli käyttäytyy aikalailla vapari koneen tyylisesti.
                  Tosin kun tulee vääntö alueelle (3500-4000rpm) niin sitten antaa vielä potkun.
                  Vaikeaa, mutta mielestäni 1.8-2.0l, nelipyttynen ja 350 heppaa ei ole mahdoton yhtälö.

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #69
                    Jatketaas vielä.
                    Hieman puhuu huonoa suomea, mutta pystyy keskusteleen.
                    Myynyt osaa myös täällä.
                    Eklundilla myynnissä.

                    Kotisivut.

                    Comment

                    • timpa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 257
                      • Akaa

                      #70
                      Kyl toi teho tulee ihan varmasti melko kivuttomasti ulos.Ite ajoin kuplan männillä 2 bar ahdoilla mutta ne ei sitä leikkiä kestä kauheen kauan.Itellä 2litranen kasattu wisecoilla, 3.8 m5 kanget,cometic pahvi ja 1,8i kansi.Ajettu ny 1.5bar paineilla ilman mitään ongelmia.Tosin kaasareilla,eikä viel penkitetty
                      speed limits are for pussies

                      Comment

                      • MikkoV
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 631
                        • Sastamala

                        #71
                        Kyllä omastakin mielestä 1.8 koneesta pitäisi saada aika ajettava vielä noilla tehotavoitteilla, moottorinohjauksena säilyisi Tatech ja kyllä tuohon muutenkin jonkinverran rahaa voi uhrata. Tuota muistelinkin että lohkon kanssa on tarkkaa, ja noista vanhoistakin taitaa aika moni olla halki.

                        Katuauton ja rata-auton ja tässä tapauksessa vielä drifterinkin koneita ja niiden kestävyyttä ei voi kauheesti vertailla keskenään, se että joku vehje pysyy nipussa kadulla tai varttimailikokeiluissa, ei oo tarkoittanut sitä että auton pitäis kestää 10min pidempään todellista yhtäjaksoista rääkkiä.

                        Mutta muuten ei mitään ihmeempiä heikkoja paikkoja siis ole? kanget ja männät nyt luonnollisesti jotain parempaa tavaraa. Mites nää kierroksia kärsivät?

                        Sen verran oon nyt järjellä kuitenkin miettinyt että ens talvena mulla ei taida riittää aika tälle projektille, pyöritellään hommaa päässä ja jos ajelisarataleiman ja katsotaan jos 2010 kesällä lähtis noita ratatouhuja koittamaan.
                        E70 3.0SD -08
                        .................................................. ................................
                        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                        Comment

                        • turisti
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 447
                          • Jyväskylä

                          #72
                          Originally posted by MikkoV View Post
                          Mutta muuten ei mitään ihmeempiä heikkoja paikkoja siis ole? kanget ja männät nyt luonnollisesti jotain parempaa tavaraa. Mites nää kierroksia kärsivät?
                          Vakio keinuvivut ei taho kestää jos viivytään pitempään 6500 yläpuolella.
                          sigpic
                          - Vanha Liitto Powered by M10 -

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2044
                            • Riihimäki

                            #73
                            Originally posted by turisti View Post
                            Vakio keinuvivut ei taho kestää jos viivytään pitempään 6500 yläpuolella.
                            Ei ole ongelma ainakaan alle 7000 rpm. Itse ajellut 7200 rajalla vuosia ongelmitta, Schrickin yksinkertaisilla jousilla.
                            Tarkastetut vakiokangetkin on ihan hyvät vielä tuollaisille lukemille. Jotkut kunnon takomännät sinne niin ei paljon muuta tarvitse koneen sisuksista muuttaa.

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2067
                              • Banshee - Jyväskylä

                              #74
                              Originally posted by racing02 View Post
                              Ei ole ongelma ainakaan alle 7000 rpm. Itse ajellut 7200 rajalla vuosia ongelmitta, Schrickin yksinkertaisilla jousilla.
                              Tarkastetut vakiokangetkin on ihan hyvät vielä tuollaisille lukemille. Jotkut kunnon takomännät sinne niin ei paljon muuta tarvitse koneen sisuksista muuttaa.
                              Tällä kertaa kesti vakiot Virtasalmella 7500 rpm laulua ihan hyvin...
                              Takasuoralla kun loppuu välitykset niin soi jonkin aikaa nuilla kierroksilla
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              • Joni*
                                BTCF Member
                                • Nov 2005
                                • 192
                                • Vaasa

                                #75
                                Mitäs eroja noilla m10 eri lohkoilla sitten on? Lähinnä tämä, "uusi" vs vanha kiinnostaisi. Onko noita uudempia lohkoja joku ahdistellut? Eivätkö todella kestä mitään? Itellä tuollainen m10 turbolla, vm 84 lohko 90,5mm porattuna. Olisi tarkoitus hieman enemmän ottaa tehoja. Onko tuhoon tuomittu ajatus? Muuten on kumminkin nyt laitettu alakertaan vahvaa/uutta palikkaa, niin ei viittisi rikkoa heti kättelys.
                                Mistä nuo halkeavat yleensä ja minkä takia? Ja joku mainitsi, että vanhemmatkin lohkot tuppaavat olla halki niin miten ne nyt sitten eroavat näistä uusista?
                                Last edited by Joni*; 08-09-2008, 20:40. Reason: typo
                                Z3 Roadster 2.8 -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎