koitin haulla ettiä aiheesta mutta mitään ei löytynyt...
eli olis tarkotus turbottaa m10 ruisku l-jetillä pieni puhallin ja ahtoja n.0.5,
eli ainakin ilmanmäärän mittari ennen ahdinta säädettävä bensanpaineen säädin, mitäs muuta?
Kyllähän se onnistuu, itse laittaisin jonkinlaisen lambdan putkeen että on edes jotain hajua seoksista. Paineensäätimestä alipaine pois, Ilmamäärämittaria pari naksua rikkaammalle.
sitten oli vielä semmonen et joutuukos jarruille tekeen mitään leimalle vai riittääkö et menee teholappu ja lakki kouras konttorille? vertaus kuvana vaikka 320? samat tolpat ja jarrut kai pitäs olla 1,8 m10 ja 2,0 m20?
Tää ei oikein auennu mulle. Tarkoititko että bensapaineensäätimen alipaineletku pitäisi irroittaa turbokäytössä?
Sillä tavalla sulattaa männät.
Bensapaineensäätimen tehtävä on pitää bensakiskon ja imusarjan välinen paine-ero vakiona. Jos imusarjan yli/alipainetta ei kompensoida paineensäätimellä, ei ECU pysty annostelemaan oikeaa määrää polttoainetta.
Ketjun aloittajalle suosittelen tutustumista MS:iin. Jos ihan väkipakolla haluaa askarrellapaskarrella sen l-jetin kanssa niin kertova bensapaineensäädin on ratkaisu. Silloin bensanpainetta nostetaan kovemmaksi kuin tuo vakio paine-ero (esim. 3bar) on jolloin saadaan hieman lisää polttoainetta vaikka ECU ei antaisikaan riittävän pitkää suihkutuspulssia. Myös karvan vakiota isommat suuttimet kannattaa laittaa.
Oma mielipiteeni on että vakiomoottorinohjaus vakio-ohjelmalla sopii vain vakioautoon. Autoa virittäessä pitäisi myös ECU ohjelmoida vastaamaan muuttuneen moottorin vaatimuksia.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Oma mielipiteeni on että vakiomoottorinohjaus vakio-ohjelmalla sopii vain vakioautoon. Autoa virittäessä pitäisi myös ECU ohjelmoida vastaamaan muuttuneen moottorin vaatimuksia.
Toki olen kanssasi samaa mieltä, mutta huomautan että l-jet ECU ohjelmoidaan vaihtamalla komponentteja piirilevylle.
Tarkoitin, että saadaan vakaa ~3bar paine. Ei tosin tullut mieleen ettei välttämättä toimi vakioeculla. Itse näin tehnyt megalla.
Kannattaa uhrata ajatus sille miksi siinä se paineensäädin on.
Se 3bar paine(-ero) täytyy olla aina imusarjan ja bensakiskon välillä. Kun imusarjassa paine vaihtelee esim. -0.6bar (alipaine) ja 1bar (ylipaine) välillä niin myös bensanpaineen tulee vaihdella samassa tahdissa muuten paine-ero ei ole tuo 3bar ja polttoaineen annostelusta tulee arpapeliä.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
juuriki nää jutut oli mielessä ja niihin piti saada jotain selkoo kokeneemmilta. eli tolla l-jetillä ei onnistu budjetti turbo vaan vaatii esim. megasquitin...
Voihan sitä koittaa heittää jonkun vakioturbon L-jettipurkin piuhoihin? Ei kyllä mitään käryä miten pinnit istuu etc. mutta jos intoa riittää niin vaikka täältä:
Comment