Mikäs vesipumppu-vedenkierto systeemi tässä on? Pumppu kuukeli ruiskusta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Originally posted by racing02 View PostEi oo kuugelista. Oon nähnyt jotain vastaavaa briteissä viritetyssä koneessa. Ei ole mulle selvinnyt pumpun alkuperä. Haetaanko tuossa jotenkin tasaisempaa jäähtymistä kun veden ulostulo on molemmista päistä lohkoa verrattuna että se virtaa takaa etuosan läpi pumpulle?
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOT (vaparikysymys..) , Mahlen 10:1 puristeisissa lukee päässä neljä satkua , muki on 89,96 eli 90,00 poraus on tässä ohjearvo (en oo kattonu mitä käsikirjat sanoo)
Uskaltaisiko (miedon) vaparin teettää vähäsen tiukemmaksi?
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostPerusennakkohan on sen 25?
Meni auton säädöt uusiksi koska nokka-akseli ilmeisesti oli yhden hampaan pielessä ja siitähän seuraa maukas koneen lämpeneminen ja piikkiteho "liian alhaalla" vakioon nähden ja lisäksi vielä epäilyttää koko aikaisempi säätö.
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostToi on jännä kun minä en ainakaan ole kuullut ongelmista mitkä liittyisi jäähdytyksen epätasaisuuteen m10:ssä. Eli mitä ongelmaa tuolla pumppuratkaisulla on korjattu?,että 4-pytty jäähtyisi huonommin vakio ratkaisulla,jossa siis neste kulkee pääosin lohkossa edestä taakse ja kannessa takaa eteen.
edit: samantapaista ratkaisuahan tehdaskin käytti esim. M12 moottoreissa. Oliko sitten jäähdytys se ongelma vai tilantarve tms.,siitä ei mulla hajuakaan.Last edited by basso72; 31-08-2010, 14:55.
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostMinkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
Mitä tarkoitat perusennakolla? Eli sulla on 25 ennakkona joka kierrosluvulla tyhjäkäynnillä, mistä sitten ennakko pienenee kuormituksen kasvaessa?E24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostMiksi? Jotta leikkaisi kiinni lämmettyään? Tyytyisin kyllä tehtaankin käyttämään neljään satkuun(oon kattonu kirjastakin).2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Useamman S14-lohkon ja pre -79 M10-lohkon kampilinja mitattu. Useimmissa ei mainittavia poikkeamia.
Isoimmat linjaheitot (pukki sivussa linjasta) 2/100mm, pesien soikeudet pahimmillaan melkein samaa luokkaa.
Jossakin lohkossa runkopukit olleet hiukan "harallaan", lohkon alapää ikäänkuin venynyt hiukan pituutta -> päätymmäiset pesät eivät aivan samassa linjassa kammen kanssa vaan laakerikontakti "nurkista".
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
-
päätymmäiset pesät eivät aivan samassa linjassa kammen kanssa vaan laakerikontakti "nurkista".
ottiko laakeri sisä vai ulkokehältä sylinterikeskiöstä katsottuna enempi vapaasti pyöritettynä pelkällä kampiakselilla ? koska moottori kuormitettuna momentilla laakerikontaktin paine
tulee/muuttuu enemmän sylinterin sisälaidoille kun mäntää ajetaan alaspäin
tuo keinunta tosin riippuu paljonko kuormaa tuodaan alakerralle
Comment
-
Comment