Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #91
    Originally posted by jannmann View Post
    S14 kannattaa kyllä ahdin käytössä tosiaan jättää sinne 94mm hujakoille.
    Vaparina en näe mitään estettä mennä 95,5mm asti, varsinkaan e3/e3/gr N lohkoilla. Noista e2 lohko olisi varmaan paras myös ahdin käyttöön.
    Tuo haljennut lohko (normi) oli vapari. Kyllä, e2/e3/gruppo lohko on vahvempi kuin std/e1.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #92
      Originally posted by Tzeimi View Post
      Tuo haljennut lohko (normi) oli vapari. Kyllä, e2/e3/gruppo lohko on vahvempi kuin std/e1.
      Lisää OT:tä

      Ja jos haluaa käyttää +95mm porausta, kannattaa se hoitaa e3 lohkolla.
      Jos 2,3:sta porataan 93,4 > 95,5 ja "porari" pilaa linjat jne. niin ei ole ihme jos lohko halkeaa.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • harri83
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 31

        #93
        m10 turbo asiaa

        joo elikkäs on mielessä ollut että jos nakkais ahtimen tohon e30 316i eli m10ruiskuun kun tuntuu niin pirun voimattomalta ku m20b25 makaa taka kaarien hitsaukses. :think mietinnän kryyninä on ollut että jos nakkais s13(1.8) nissanin vakio garretin ton m10 kylkeen kun sellanen sattuu nurkissa pyöriä ylimääräsenä, niin mitä koneesta pettää aivan ekana avaamatta konetta?kansipahvi,männät? kiertokanget ilmeisesti pitäis kestää? ja mimmosia paineita vois kokeilla avaamatta? kyseinen ahdin on puskenu noin 0.8-0.9 ahtoja nissun kyljessä.... miten muuten on moottorin ohjauksen laita että mahtaako sille pystyä tekemään mitään esmes matalamäellä säädätettyä? onko muuten mitään erittäin oleellista mitä on syytä huomioida ennen ku rupee vääntään pakosarjaa?

        kiitti etukäteen kaikille tietäville

        Comment

        • Mokoma
          BTCF Member
          • Jun 2009
          • 767
          • 013 - Koskenkorva

          #94
          jos meinaat autosähkö matalamäkiä nii kyllä niiden pitäis pystyä säätämää. ootko muuten jostai eteläpohjanmaalta ku puhut kryynistä
          BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

          Originally posted by kaol
          Ongelma: Kolmekutonen.

          Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

          Comment

          • harri83
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 31

            #95
            Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
            jos meinaat autosähkö matalamäkiä nii kyllä niiden pitäis pystyä säätämää. ootko muuten jostai eteläpohjanmaalta ku puhut kryynistä
            jep ilmajoelta ja autosähkö matalamäen hallille on noin 7kilsaa

            Comment

            • Lasse330d
              Newbiemmer
              • Mar 2009
              • 13
              • Lpr

              #96
              Ei kai siinä mitään ongelmaa oo jos vaikka joillain 0,4-0,5bar paineilla kokeilis kunhan pitää vaan huolen että koneess soppa riittä koko kierrosalueella.Laajakaistaa vaan koneen kylkeen ja testamaan

              Comment

              • harri83
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 31

                #97
                Originally posted by Lasse330d View Post
                Ei kai siinä mitään ongelmaa oo jos vaikka joillain 0,4-0,5bar paineilla kokeilis kunhan pitää vaan huolen että koneess soppa riittä koko kierrosalueella.Laajakaistaa vaan koneen kylkeen ja testamaan
                mutta tohtiskohan koittaa niillä 0.8-0.9 jos pistäs esmes pelti tiivisteen niin mahtaisko sitkään olla mitn ongelmia jos vaan tosiaan se sopa piisaa? mitähän muuten vois tulla kaakkendaalia tommosilla 0.8 paineilla, nissushan on varmaa 180-200 mut mottihan tosiaan siinä on ihan erilainen ja suunniteltu ahtimelle?... :think

                Comment

                • Lasse330d
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 13
                  • Lpr

                  #98
                  Ainahan sitä voi koittaa,penkissä ja luurit korvilla et alkaako nakuttaa.Mut eihän sitä tiie kestääkö vaiko ei ennen kuin kokeilee

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #99
                    Ei se pelkkä soppa autuaaksi tee, sytkää pakko siirtää.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      0.9 bar niin alkaa nakuttaa. Sytkä muutoksia vaatii.
                      0.7bar voi ajaa vakio virranjakajalla. Sitä hieman myöhästämällä.
                      Mielestäni ei ole heikkoa kohtaa vielä noilla paineilla.
                      Tai no, vanhat kiertokanget laakerin voivat kadottaa öljynpainetta.
                      Mutta nehän on tunnissa vaihdettu.
                      Last edited by Luntti; 02-08-2009, 23:25.

                      Comment

                      • Fossi
                        Guest
                        • Mar 2009
                        • 51
                        • EP

                        ittiäki vois kiinnoostaa tuon e30 m10b18 turbootus, mutta kuinka mutkikas homma se on katsaastaa sitte, se on ei vähäpääsöinen :P

                        Comment

                        • BBBimmer
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 477
                          • Nivala

                          M10b20 turbotus! Männistä?

                          Mitä mäntiä suosittelette m10b20 lohkoon, kampiakseliksi tulee 71mm iskulla oleva b18 koneen. veivit myös b18 135mm.

                          hyllystä löytyy vanhat kaasarimallin m10b18 männät. mutta epäilyttää niiden kestävyys.

                          Mitenkän tdmersun männät? Turbosaabbien?

                          Wiceso:n yms männät menee vielä budjetissa yli.
                          Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                          Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                          Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                          ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                          Comment

                          • Expansion
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 68
                            • Finland

                            Bmw 2002 mallin lohko ois itellä, kestääkö 92mm porauksella turbottaa kuinka varmasti?

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2044
                              • Riihimäki

                              Tuossahan sitä on kokemusta muutama rivi aiemmin.

                              "Wanha lohko 92mm porauksella - pytyt väsyi melko nopeasti -> 90.5mm kestää."

                              Comment

                              • Expansion
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 68
                                • Finland

                                No voi perkele, hyvä lohko mennee hukkaa sitte jos tuo 92mm poraus on liikaa turbokäyttöön...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎