Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joma
    replied
    Miten olette toteuttanu turbon vesijäähdytyksen?

    Leave a comment:


  • e30Builder
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    E30 316:n -86 vakio sytkäkamoilla ja tuplilla anto 282@343 1,3bar ylipaineella. Eli, kyllähän ne johki riittää. Vuosikin tais olla 2000, tuplat oli jo silloin old schoolia.
    Oorrait siis eikun lisää säätöä

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Heukka: Unohda ne tuplat. Siisti toi johtohelvetti ja pysy megassa vaan. Tosta johtonipusta puuttuu enään se että kaikki olis vedetty samalla värillä. Samalla kun sen johtohelvetin siistit, nii fiksuna piirtää sähkökaavio talteen. Olikos tosta projekti topikki olemassa?.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by e30Builder View Post
    Mitenkä on riittääkö vakio sytkä kamat mihinkään turbo käytössä? :think
    Itelle ois rakenteilla m10b18 turbo tuplilla.
    E30 316:n -86 vakio sytkäkamoilla ja tuplilla anto 282@343 1,3bar ylipaineella. Eli, kyllähän ne johki riittää. Vuosikin tais olla 2000, tuplat oli jo silloin old schoolia.

    Leave a comment:


  • e30Builder
    replied
    Mitenkä on riittääkö vakio sytkä kamat mihinkään turbo käytössä? :think
    Itelle ois rakenteilla m10b18 turbo tuplilla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kyllähän minä ainakin alottasin sillä että repisin tuolta konehuoneesta kaiken mahdollisen helvettiin ja alottasin uudestaan tyhjältä pöydältä. Sit miettiä sitä hardware puolta, kun edes moottorinohjaus on vakaalla pohjalla.

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by Neppo View Post
    Jotenkin tuntuu, että viimeiset pari sivua olis enemmänkin jotain projekti topiccia kuin "M10 Turbotus, heikot kohdat jne." aihetta.
    pahoittelen häiriötä. luulin keskustelleeni juuri otsikon mukaisista asioista.

    ja nyttenkin askarruttaa, että kannattaako mun tuohon ostaa samanlainen 4-lapanen sachs sintteri, kun toi nykyinen, joka alkoi luistamaan ja mitkä männät ja veivit tarviin, jos meinaan 400hv ottaa b10m20 90.50mm vm -70 lohkossa ja riittääkö tuo holset hy35 imu 55 pako 60 siihen 630cc dekoilla ja megalla, jotka siinä nyt on.
    Vai tyydynkö tuohon nykyiseen lohkoon ja kestääkö tuo nykyinen 1.8 alakerta höylätyillä männillä ja vakio veiveillä 300-350hv, oikeilla säädöillä?
    Puristussuhde mietityttää, et mikä se on kun on nyt siis 1.8 alakerta joista 3mm otettu männistä, eli melkein patit kokonaan pois ja 1.8i kansi. Kun mun mielestä on rutut aika alhaalla?

    Mutta jos tämä on väärä palsta siihen, niin jatkan tätä kirjoitteluani vaikka tuolla projektiosiossa vanhan e34 m5 stoorin jatkona, joka vaihtui tähän e30.

    Leave a comment:


  • Neppo
    replied
    Jotenkin tuntuu, että viimeiset pari sivua olis enemmänkin jotain projekti topiccia kuin "M10 Turbotus, heikot kohdat jne." aihetta.

    Leave a comment:


  • heukka
    replied


    tuolta se sitten näyttää, kun on jälkiasennettua megaa, hälytintä, abs, edis4 ja innovatee

    Miljoona johtoo konehuoneessa ristiin rastiin ja puolet niistä ei ole ollut kiinni edes missään. Kaikki kyl toimi, mut ei tollasta voi kattella ja vianetsintä ihan toivotonta ja vikoja tulee, kun paskoja abiko liittimiä, teippiliitoksia ja suojaamatta paljon johtoja.

    Ton megan ja imusarjan seimens deka 630cc suuttimila ym. tarpeellisen vaihdan heti tuplakaasareihin, jos sattuu olemaan jollain jääny nurkkiin. b10 1.8i sopivalla imusarjalla??

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    kuullostaisi ainakin siltä että vakiosta sorvattu nokka. gt motors ainakin meissasi jakorattaan kiinnityskakkaraan omat merkintänsä.

    ja imusarjan puolella kannessa lukee mikä kansi se on
    juu 1.8i luki kannessa

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Heittokellon ja astelevyn kanssa mittailemaan sitä keppiä ni selvii?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by heukka View Post


    mites tuon selvittäisi, et mikä nokka toi on, kun ei ole oikein mitään merkintöjä?

    Erona vakioon ainakin se, että vakiossa kaulat tavallaan nousee kepin varresta ylöspäin alusta alkaen, mutta tuossa kuvan nokassa kaula alkaa ikään

    m10 siis kyseessä ja kuuleman mukaan 1.8 i kansi
    kuullostaisi ainakin siltä että vakiosta sorvattu nokka. gt motors ainakin meissasi jakorattaan kiinnityskakkaraan omat merkintänsä.

    ja imusarjan puolella kannessa lukee mikä kansi se on

    Leave a comment:


  • heukka
    replied


    mites tuon selvittäisi, et mikä nokka toi on, kun ei ole oikein mitään merkintöjä?

    Erona vakioon ainakin se, että vakiossa kaulat tavallaan nousee kepin varresta ylöspäin alusta alkaen, mutta tuossa kuvan nokassa kaula alkaa ikään kuin syvemmältä tuota akselia

    m10 siis kyseessä ja kuuleman mukaan 1.8 i kansi
    Last edited by heukka; 02-07-2013, 13:09. Reason: edit bmw m10

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Mikä asetelma? Onko levy ja asetelma mitattu ja shimmattu kohdalleen?



    3bar.

    Kestää ne kovempiakin paineita ja tuotto kasvaa mutta pensapumpusta pitää sitten löytyä riittävästi tehoa että jaksaa tuottaa riittävästi kovillakin paineilla. Lisäksi tulee vaikeuksia säätää autoa jos suutinten tuotto on tarpeettoman suuri.
    Sachs 4-lapanen sintteri ja asetelma. On sorvattu tuohon alkuperäiseen vauhtipyörään syvennys tuohon kitkapinnan ulkopuolelle, että sopii asetelma kiinni. Jäykkä on ainakin tuo kytkin, kun ei meinaa jaksaa pitää kytkintä pohjassa ihan huvikseen.

    en tiedä shimmauksista, kun on edellinen laittanut.
    Last edited by heukka; 02-07-2013, 13:03.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by heukka View Post
    No niin nyppäsin koneen pois, kun heti kun sain ton auton vähän jo käymään, niin kytkin luistaa jo ykkösellä ahdoista... 4 lapanen sahcs sinttei siellä oli, eikä nyt ihan loppukaan näyttänyt olevan, mut pitänyt ei.
    Mikä asetelma? Onko levy ja asetelma mitattu ja shimmattu kohdalleen?

    Originally posted by heukka View Post
    niin mikä noille nyt oikea bensanpaine on, kun tuolla lukee tollain niinkun 2 eri arvoa:
    3bar.

    Kestää ne kovempiakin paineita ja tuotto kasvaa mutta pensapumpusta pitää sitten löytyä riittävästi tehoa että jaksaa tuottaa riittävästi kovillakin paineilla. Lisäksi tulee vaikeuksia säätää autoa jos suutinten tuotto on tarpeettoman suuri.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎