Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Riippuu turbosta ei hevosvoimista.

    Holsetit on kuuleman mukaan vaativampia öljyntuoton suhteen kun muut.
    Onnistuu holsetilla & vakio öp:llä 400+hv.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Expansion View Post
    Riittääkö m10-vakio öljypumppu turbokäytössä noin 400hepan tehoille ettei pääse kuivaamaan?
    Riippuu turbosta ei hevosvoimista.

    Holsetit on kuuleman mukaan vaativampia öljyntuoton suhteen kun muut.

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Riittääkö m10-vakio öljypumppu turbokäytössä noin 400hepan tehoille ettei pääse kuivaamaan?

    Leave a comment:


  • .:Dam:.
    replied
    Originally posted by .:Dam:. View Post
    Onko nuo painot laakeripukeilla + pulteilla? Katoin omat lohkot just vaa`an kanssa, pesusieni vm 86, 89 mm ø poraus 36,42kg, vm 73, 89 mm ø poraus 43,52 kg ja vm 76 89,5 mm ø poraus painoi 43,92 kg. Yks vanhempi lohko vielä punnaamatta mutta tuskin tarvitsee edes. Noissa vanhoissa lohkoissa tosin oli vielä lohkolämppärin vastus kiinni, tuskin hirveästi painaa... Pukkeja + laakereita en jaksanut alkaa merkkaamaan ja irroittelemaan. Painoeroa joka tapauksessa löytyy reilusti uusi vs vanhalohko
    Itselleni vastaten kun unohdin yhden elämänviisauden, "älä ole idiootti". Miks ne olis pukeilla+pulteilla punnattu kun kyse on lohkosta Pukit+pultit painaa ainakin pesusienessä reilut 2.7kg...

    Originally posted by Tzeimi View Post
    Tai sit ostaa joltain valmiiksi modatun koneenkorvan kuumalle puolelle
    Bolt-on on aina parempi kuin alkaa itse väkertämään vaikkakaan ei vaikea itse tehdä.

    Originally posted by Expansion View Post
    Joo siis sitä ajoin takaa että käykö nokkaketjut,pyörät ja öljypumppu suoraan tohon 2002-mallin lohkoon tosta "uudemmasta" m10 koneesta koska mulla on jo tuo 2002 lohko...
    Silmämääräisesti pesusieni vs vanhalohko erot on aika pienet, pesusienessä "jäähdytysrivat" kyljessä, jakopäänkopan alta puuttuu yks iso pultti (ei merkkaa mitään) ja jotain muuta pientä olematonta. Vanhoissa kampuroissa 2 rivinen jakopäänketju, siinä ne selkeimmät erot...

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Erona M10:iin tulee mieleen että M42 on painavampi..
    Enkä tiedä onko pienellä porauksella olevassa moottorissa 16 valve kansi autuaaksi tekevä verrattuna Isolla porauksella olevan 2 tappi kanteen.
    100mm sylinterivälillä olevaan kattilaan saa aika miehekkään kokoiset venttiilit verrattuna vastaavaan 91 mm välillä olevaan.
    Uudemmalla pesusienilohkolla varmaan onkin kevyempi, mutta vanhalla lohkolla eroa ei enää paljoa ole, jos ollenkaan, M10:n hyväksi.

    Onhan niissä kahdessa pienessä venttiilissä kuitenkin suurempi virtauspinta-ala kuin yhdessä venttiilissä vaikka se venttiili iso olisikin, näin siis ainakin vakiokokoisilla venttiileillä.

    Saahan M42:sta suuremmat litratehot kuin M10:stä, joten kyllä sen kannen täytyy silloin hyvin hengittää.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Kyllä käy

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Joo siis sitä ajoin takaa että käykö nokkaketjut,pyörät ja öljypumppu suoraan tohon 2002-mallin lohkoon tosta "uudemmasta" m10 koneesta koska mulla on jo tuo 2002 lohko...

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by .:Dam:. View Post
    Yhen 2002:n koneen palotellu joka ollut aiemmin E30:ssä, vähän lattarautaa extrana kiinnikkeissä, ei mitään hankalaa siis...
    Tai sit ostaa joltain valmiiksi modatun koneenkorvan kuumalle puolelle

    Leave a comment:


  • .:Dam:.
    replied
    Originally posted by Expansion View Post
    Mites muuten seuraava juttu eli jos otetaan e30 318i bemarin kone mikä on M10.

    Noniin, haluttaa turbottaa sitten tämä M10-kone mutta koska lohkohan on tässä heikkoa valua niin onnistuuko ottaa esim. 2002 turbolohko käyttöön ja pistää sen tohon heikon lohkon tilalle ilman isompia modeja?
    Ei sen 2002 Turbon lohko tarvii olla, riittää että on vanha. (Ja jos pitää, onnea löytämiseen, vanhatkin riittävän harvassa nykyään.) Vuoteen 1979 tms asti valmistettu, haku auttaa tarkempaan vuosilukuun (ellei tässä topicissa ole jo mainittu), itse en muista enää tarkkaan.

    Yhen 2002:n koneen palotellu joka ollut aiemmin E30:ssä, vähän lattarautaa extrana kiinnikkeissä, ei mitään hankalaa siis...

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Miksei m42? 16-venttiilinen ja tuntuu kestävän viritystäkin ihan asiallisesti. Lisää turpoprokkiksista www.m42forum.com
    Erona M10:iin tulee mieleen että M42 on painavampi..
    Enkä tiedä onko pienellä porauksella olevassa moottorissa 16 valve kansi autuaaksi tekevä verrattuna Isolla porauksella olevan 2 tappi kanteen.
    100mm sylinterivälillä olevaan kattilaan saa aika miehekkään kokoiset venttiilit verrattuna vastaavaan 91 mm välillä olevaan.
    Last edited by petrolhead; 17-08-2010, 20:58.

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Mites muuten seuraava juttu eli jos otetaan e30 318i bemarin kone mikä on M10.

    Noniin, haluttaa turbottaa sitten tämä M10-kone mutta koska lohkohan on tässä heikkoa valua niin onnistuuko ottaa esim. 2002 turbolohko käyttöön ja pistää sen tohon heikon lohkon tilalle ilman isompia modeja?
    Last edited by Expansion; 17-08-2010, 20:49. Reason: Unohtu yks jutska

    Leave a comment:


  • .:Dam:.
    replied
    Originally posted by Luntti View Post
    8 kiloa on muuten painoa eroa.
    Pesusieni 32 kg ja 40 kg vanha lohko.
    Onko nuo painot laakeripukeilla + pulteilla? Katoin omat lohkot just vaa`an kanssa, pesusieni vm 86, 89 mm ø poraus 36,42kg, vm 73, 89 mm ø poraus 43,52 kg ja vm 76 89,5 mm ø poraus painoi 43,92 kg. Yks vanhempi lohko vielä punnaamatta mutta tuskin tarvitsee edes. Noissa vanhoissa lohkoissa tosin oli vielä lohkolämppärin vastus kiinni, tuskin hirveästi painaa... Pukkeja + laakereita en jaksanut alkaa merkkaamaan ja irroittelemaan. Painoeroa joka tapauksessa löytyy reilusti uusi vs vanhalohko

    Leave a comment:


  • .:Dam:.
    replied
    Kyllähän L-Jekulla ahdetun koneen voi varustaa, sitähän on ennenkin käytetty kun ei säädettäviä ruiskuja siinämäärin vielä ollut, samaten K-Jetin kanssa. Omassa E30:ssä vieläkin paikoillaan kun on seissyt jo hetken projektiksi ottoa odotellen. Pikkupaineilla/tehoilla ihan riittävä, +200 hp ei mikään ongelma. Jos rahaa ei ole paljoa eikä tehotavoitteita, ihan OK. Itse tosin ostin MS:n ja nykyisestä ruiskusta jää vain L-Jetin imusarja maksimissaan jos sitäkään

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    lueppa tuo.... Luntti projekti, kyllä sen pikku paineilla saa pelamaan, mutta monesti nälkä kasvaa syödessä..

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Voihan sitä koittaa heittää jonkun vakioturbon L-jettipurkin piuhoihin? Ei kyllä mitään käryä miten pinnit istuu etc. mutta jos intoa riittää niin vaikka täältä:


    pääsee liikkeelle.

    Huom. L-jet seminaari -topiikki... BMW:n systeemin esittely

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎