Originally posted by Vauhtivaunu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Originally posted by Expansion View PostRiittääkö m10-vakio öljypumppu turbokäytössä noin 400hepan tehoille ettei pääse kuivaamaan?
Holsetit on kuuleman mukaan vaativampia öljyntuoton suhteen kun muut.
Leave a comment:
-
-
Riittääkö m10-vakio öljypumppu turbokäytössä noin 400hepan tehoille ettei pääse kuivaamaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by .:Dam:. View PostOnko nuo painot laakeripukeilla + pulteilla? Katoin omat lohkot just vaa`an kanssa, pesusieni vm 86, 89 mm ø poraus 36,42kg, vm 73, 89 mm ø poraus 43,52 kg ja vm 76 89,5 mm ø poraus painoi 43,92 kg. Yks vanhempi lohko vielä punnaamatta mutta tuskin tarvitsee edes. Noissa vanhoissa lohkoissa tosin oli vielä lohkolämppärin vastus kiinni, tuskin hirveästi painaa... Pukkeja + laakereita en jaksanut alkaa merkkaamaan ja irroittelemaan. Painoeroa joka tapauksessa löytyy reilusti uusi vs vanhalohkoPukit+pultit painaa ainakin pesusienessä reilut 2.7kg...
Originally posted by Tzeimi View PostTai sit ostaa joltain valmiiksi modatun koneenkorvan kuumalle puolelle
Originally posted by Expansion View PostJoo siis sitä ajoin takaa että käykö nokkaketjut,pyörät ja öljypumppu suoraan tohon 2002-mallin lohkoon tosta "uudemmasta" m10 koneesta koska mulla on jo tuo 2002 lohko...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostErona M10:iin tulee mieleen että M42 on painavampi..
Enkä tiedä onko pienellä porauksella olevassa moottorissa 16 valve kansi autuaaksi tekevä verrattuna Isolla porauksella olevan 2 tappi kanteen.
100mm sylinterivälillä olevaan kattilaan saa aika miehekkään kokoiset venttiilit verrattuna vastaavaan 91 mm välillä olevaan.
Onhan niissä kahdessa pienessä venttiilissä kuitenkin suurempi virtauspinta-ala kuin yhdessä venttiilissä vaikka se venttiili iso olisikin, näin siis ainakin vakiokokoisilla venttiileillä.
Saahan M42:sta suuremmat litratehot kuin M10:stä, joten kyllä sen kannen täytyy silloin hyvin hengittää.
Leave a comment:
-
-
Joo siis sitä ajoin takaa että käykö nokkaketjut,pyörät ja öljypumppu suoraan tohon 2002-mallin lohkoon tosta "uudemmasta" m10 koneesta koska mulla on jo tuo 2002 lohko...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Expansion View PostMites muuten seuraava juttu eli jos otetaan e30 318i bemarin kone mikä on M10.
Noniin, haluttaa turbottaa sitten tämä M10-kone mutta koska lohkohan on tässä heikkoa valua niin onnistuuko ottaa esim. 2002 turbolohko käyttöön ja pistää sen tohon heikon lohkon tilalle ilman isompia modeja?
Yhen 2002:n koneen palotellu joka ollut aiemmin E30:ssä, vähän lattarautaa extrana kiinnikkeissä, ei mitään hankalaa siis...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostMiksei m42? 16-venttiilinen ja tuntuu kestävän viritystäkin ihan asiallisesti. Lisää turpoprokkiksista www.m42forum.com
Enkä tiedä onko pienellä porauksella olevassa moottorissa 16 valve kansi autuaaksi tekevä verrattuna Isolla porauksella olevan 2 tappi kanteen.
100mm sylinterivälillä olevaan kattilaan saa aika miehekkään kokoiset venttiilit verrattuna vastaavaan 91 mm välillä olevaan.Last edited by petrolhead; 17-08-2010, 20:58.
Leave a comment:
-
-
Mites muuten seuraava juttu eli jos otetaan e30 318i bemarin kone mikä on M10.
Noniin, haluttaa turbottaa sitten tämä M10-kone mutta koska lohkohan on tässä heikkoa valua niin onnistuuko ottaa esim. 2002 turbolohko käyttöön ja pistää sen tohon heikon lohkon tilalle ilman isompia modeja?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Luntti View Post8 kiloa on muuten painoa eroa.
Pesusieni 32 kg ja 40 kg vanha lohko.
Leave a comment:
-
-
Kyllähän L-Jekulla ahdetun koneen voi varustaa, sitähän on ennenkin käytetty kun ei säädettäviä ruiskuja siinämäärin vielä ollut, samaten K-Jetin kanssa. Omassa E30:ssä vieläkin paikoillaan kun on seissyt jo hetken projektiksi ottoa odotellen. Pikkupaineilla/tehoilla ihan riittävä, +200 hp ei mikään ongelma. Jos rahaa ei ole paljoa eikä tehotavoitteita, ihan OK. Itse tosin ostin MS:n ja nykyisestä ruiskusta jää vain L-Jetin imusarja maksimissaan jos sitäkään
Leave a comment:
-
-
lueppa tuo.... Luntti projekti, kyllä sen pikku paineilla saa pelamaan, mutta monesti nälkä kasvaa syödessä..
Leave a comment:
-
-
Voihan sitä koittaa heittää jonkun vakioturbon L-jettipurkin piuhoihin? Ei kyllä mitään käryä miten pinnit istuu etc. mutta jos intoa riittää niin vaikka täältä:
pääsee liikkeelle.
Huom. L-jet seminaari -topiikki... BMW:n systeemin esittely
Leave a comment:
-
Leave a comment: