-----
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Näitä läppiä on muissakin saksalaisissa laatudieseleissä. Lieneekö jo ehtinyt niitä hajota? Audin V6:sen osalta TM:ssä "Hienouksia ovat sähköisesti säätyvät pakokaasuahtimen siivet ja imukanavistoon sijoitetut läpät, joilla tehostetaan imuilman pyörteilyä ja palotilan huuhtelua". Että semmoisia hienouksia ja tehostimia te hassut revitte koneistanne ulosE70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostÄsken se oli useita alle 200tkm ajettuja autoja (E39, X5), ja nyt se on yksittäinen 15-vuotias.
Nuo 90-luvun surullisen kuuluisat esimerkiksi E34 540 ja E38 740 malleista tutut vaihdelaatikot muovikuulineen oli taas esimerkkinä kertomassa siitä, ettei nämä erikoiset kestävyysongelmat ole mikään uusi asia. Vaan 90-luvun alkupuolen tuotannostakin löytyy noita kyseenalaisia ratkaisuja, joista yksi esimerkki on nuo automaattivaihteiston venttiilikoneistossa käytetyt muovikuulat.
Itse kirjoitit kuitenkin seuraavaa:
Originally posted by jussi_rPäinvastoin, myös tuollaiset älyttömät muovikuulakonstruktiot pitäisi saattaa jonkun BMW:tä puolueettomamman instanssin syynättäväksi, ja sitä kautta BMW:n korvattaviksi.
Originally posted by jussi_rJa kyllä, olen sitä mieltä että koska automaattivaihteisella kuljettaja ei enää taida oikeastaan omilla toimillaan voida vaihteistoa edes rikkoa, on senkin kestettävä normaalia käyttöä, eikä hajottava ennenaikaisesti.
Ja jos siirrytään tekniikkapuolelta hieman sivuun, niin onhan BMW:llä surullisen kuuluisia irti repeytyviä taka-akseliston kiinnityspisteitä mm. E36, erityisesti E46 mallisarjassa ja myös jonkin verran Z3 malleissa.
Mutta näitä ongelmia kyllä riittää myös muilla valmistajilla.Last edited by Juhis; 12-02-2009, 16:35.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostAina olen selvinnyt konevaurioista rahalla ja/tai työllä. Joka kerta ovat olleet myös aivan omia/kuljettajan vikoja, ja niistä on otettu oppia. Sen sijaan tuoreehkon ja ehjän auton "rikkominen" sen pienimmän riesan tien periaatteen mukaan otti luonnon päälle.
Työn mottonakin voin sanoo: Jos se haijjoo, niin se haijjoo heikkouttaan.
Kuten esim. nämä läpät.
Itse olen repinyt noita pois ja mielummin sen teen, kun ei maksa mitään ja työ osuus on huomattavasti pienempi kone remppaan verrattuna.Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostNäitä läppiä on muissakin saksalaisissa laatudieseleissä. Lieneekö jo ehtinyt niitä hajota?
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostAudin V6:sen osalta TM:ssä "Hienouksia ovat sähköisesti säätyvät pakokaasuahtimen siivet ja imukanavistoon sijoitetut läpät, joilla tehostetaan imuilman pyörteilyä ja palotilan huuhtelua". Että semmoisia hienouksia ja tehostimia te hassut revitte koneistanne ulos
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostAina olen selvinnyt konevaurioista rahalla ja/tai työllä. Joka kerta ovat olleet myös aivan omia/kuljettajan vikoja, ja niistä on otettu oppia. Sen sijaan tuoreehkon ja ehjän auton "rikkominen" sen pienimmän riesan tien periaatteen mukaan otti luonnon päälle.
Originally posted by Juhis View PostAlkaa kuulostaa pikku hiljaa siltä, että jokaisessa autossa pitäisi tulla 10 v / 200 000km takuu. Onko kukaan näitä korvausvaatimuksia esittänyt ajatellut, mitä tämä kaikki tulee maksamaan ja kuka sen laskun loppupelissään maksaa? Luuletko lisäksi todella, että esimerkiksi jonkun 1993 vuosimallin eli yli 15 vuotta vanhan auton vaihteiston muovikuulat kiinnostaa enää vuonna 2009 mitään instanssia?
Omasta mielestäni ongelmia on alkanut tulla autoihin entistä enemmän sen myötä, kun autoista on pitänyt väkisellä tehdä vähäpäästöisempiä, taloudellisempia, turvallisempia ja samaan aikaan ominaisuuksia täytyy löytyä joka mallista enemmän kuin kilpailijalta. Yritetään siis tehtä kaikesta liian hienoa ja nykyaikaista. Perinteisellä ja luotettavalla perustekniikalla ei näitä lastentauteja olisi läheskään yhtä paljoa.
Mutta elämä on sarja valintoja. Eipä ole BMW:n bensamallien kanssa tarvinnut tuskailla noiden imusarjan läppien tai muiden dieselmalleja vaivaavien ongelmien kanssa. Mielummin olen maksanut joka tankkauksen yhteydessä hieman enemmän siitä, että on edes muutama ongelma vähemmän.
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
No niin...
Eli juttelin erään portugalilaisen 2005 535d:n omistajan kanssa, ja hänen autostaan oli hajonnut neljä läppää. Vaurioita ei ollut kuitenkaan ehtinyt tulla, ja läpät oli poistettu.
Hän oli vienyt auton huoltoon käryävän hajun vuoksi. Huollossa oli huomattu, että kolme läppää oli jumiutunut päästään kotelon perälle, ja mekanismin yhä yrittäessä kääntää läppiä, oli akseli mennyt loppupäästään poikki. Eli läpät kuitenkin näin ollen vielä olivat pysyneet paikallaan, akselin ollessa vielä ehjä tyvestään. Neljäs oli kiertynyt keskeltä, mutta ei kuitenkaan ollut katkennut.
Ja hänellä on hiukkassuodatin ja nimenomaan "uudemmat", kumipäällysteiset, erillisessä kotelossa olevat läpät. Ei voi luottaa siis niihinkään. Ei tullut kysyttyä, oliko hänellä alipainepumpun sijasta sähkömoottori kääntämässä läppiä, sillä kuvittelisi, ettei sillä alipainekellolla ole voimia niin paljon että akseli menee solmuun :think. No, lopputulos yhtä surkea jokatapauksessa.Last edited by Anzafin; 12-02-2009, 20:57.
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostNäitä läppiä on muissakin saksalaisissa laatudieseleissä. Lieneekö jo ehtinyt niitä hajota?
Linkki oli: http://www.autoliitto.fi/@Bin/302539...utsut_2008.pdf
ja teksti ko. dokumentista:
"A4 2.0 TDI, mallivuodet 2008-2009, Pakokaasunkierrätysjäähdyttimen säätöläppä saattaa irrota, mikä voi johtaa moottorivaurioon. Huolto tarkastaa valm.numerot osan numeron ja vaihtaa tarvittaessa alipainerasian, joka ohjaa säätöläppää."
Edit: Mainittiin ohimennen Tynninharjun Autohuollossa (jossa autoni alkuun oli tutkittavana), että myös Mersussa irtoillut. Yhtään tarkemmin en ole siihen perehtynyt.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMutta elämä on sarja valintoja. Eipä ole BMW:n bensamallien kanssa tarvinnut tuskailla noiden imusarjan läppien tai muiden dieselmalleja vaivaavien ongelmien kanssa. Mielummin olen maksanut joka tankkauksen yhteydessä hieman enemmän siitä, että on edes muutama ongelma vähemmän.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
minulle tulee torstaina 330d touring m-sport man. vm. 03. mittarilukema 184tkm.
tulee siis saksan tuliaisina, onko jotain nopeaa keinoa tarkistaa joko nuo läpät poistettu Gerhardin toimesta vai pitääkö heti ruveta itse paskaamaan näpit? :thinkBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
Comment