Imusarjan läpät veks
Eilisen päivän saavutuksia. Nyt on läpät pois autostani (E61 530da -05) ja siis yksi potentiaalinen tyyppivika eliminoitu. Tein tuon akselireikien tulppauksen M6 kuusiokoloruuveilla. Eli M6 konekierretapilla painoin kierteen reiän läpi ja siihen sopiva ruuvi kierrelukitteella kiinni. M6 kierre on sikäli sopiva että sillä tulee kierre myös tuohon muoviseen runko-osaankin. M5 ruuvi jää kiinni ainoastaan siihen kumiseen läppäakselin tiivisteosaan.
Lisäksi pesin samalla imusarjan ja egr:n. Pieni huolen aihe tosin ilmeni. Imusarjassa oli jonkin verran öljyä sisällä ja sitä oli myös valunut imusarjan tiivisteiden läpi ulkopuolelle kastellen moottorin kylkeä. Voisko turbo päästää öljyä läpi???
Eilisen päivän saavutuksia. Nyt on läpät pois autostani (E61 530da -05) ja siis yksi potentiaalinen tyyppivika eliminoitu. Tein tuon akselireikien tulppauksen M6 kuusiokoloruuveilla. Eli M6 konekierretapilla painoin kierteen reiän läpi ja siihen sopiva ruuvi kierrelukitteella kiinni. M6 kierre on sikäli sopiva että sillä tulee kierre myös tuohon muoviseen runko-osaankin. M5 ruuvi jää kiinni ainoastaan siihen kumiseen läppäakselin tiivisteosaan.
Lisäksi pesin samalla imusarjan ja egr:n. Pieni huolen aihe tosin ilmeni. Imusarjassa oli jonkin verran öljyä sisällä ja sitä oli myös valunut imusarjan tiivisteiden läpi ulkopuolelle kastellen moottorin kylkeä. Voisko turbo päästää öljyä läpi???
Comment