Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by elvistelia View Post
    riippumatta vaihteistosta?

    edellisellä sivulla dunky tiesi että läpät löytyy ja sekin hämää. vaikutti kuitenkin läppämieheltä kun niiden poisto löytyy palvelutarjonnasta.

    Autoni siis e61 facelift malli 525dA ja kovasti kiinostaa löytyykö läpät! en ymmärrä noista räjäytyskuvista oikeen mitään. voinko todeta asiaa fyysisesti konehuoneesta vaikka en sieltäkään oikeen mitään ymmärrä? .

    QUOTE=Clavurion;2215094]Eihän siinä listassa mikään hämää, kun asia on juuri kuten siihen on kirjoitettu. LCI-mallin 525d on "alavireinen" 3-litran kone, jossa EI ole läppiä imusarjassa. KLIK
    [/QUOTE]

    Sori, my mistake
    Krapulaisen silmät eivät huomanneet auton olevan -08
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • teme[[
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 269
      • Lake Worth, FL

      Voisitteko te ammattilaiset laittaa mulle vaikka yv:nä vastauksen tuohon aikasempaan kysymykseen jos ette halua vastata näin julkisesti jos pelkäätte että teidän ansiot tipahtaa kun kerran nuita läppäoperaatioita harrastatte..

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Originally posted by teme[[ View Post
        Tuosta minun 530da:sta (e60) poistettiin imusarjan läpät ja jäi kovasti vaivaamaan tuo kun asentajalta kyselin tuosta operaatiosta niin sanoi,että vain läpät poistettiin, ei mitään muuta, eli eikö tuossa hommassa todellakaan ole tarpeellista tulpata mitään alipaineletkuja ym, tai poistaa sitä akselia (onko vakavaa jos se on siellä paikallaan? Eli onko tuossa hommassa jotakin tärkeää "kikkaa" mitä pitäisi huomioida ,että homma tulee tehtyä oikein?
        Mitähän akselia tarkoitat, alipainekellolta tulevaa yhdystankoako joa liikuttaa kaikkia läppiä? Sen voi huoletta jättää paikoilleen jos haluaa. Läpät kun poistetaan niin yleensä otetaan irti niiden aksilat ja tulpataan jäljelle jäänyt reikä sopivalla ruuvilla ja tilkalla tiivisteliimaa. Eli kaikki liikkuvat osat imusarjan sisäpuolelta poistetaan. Itse tapaan myös jättää paikoilleen läppiä liikuttelevan alipainekellon joten mitään letkun tulppaamista ei tarvi tehdä.

        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • teme[[
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 269
          • Lake Worth, FL

          Kiitoksia, nyt selvisi eli kun alipainekello on paikallaan niin mitään letkuja ei tarvi tulpata, tuo yhdystankokin on siellä paikallaan.

          Originally posted by Thuppu View Post
          Mitähän akselia tarkoitat, alipainekellolta tulevaa yhdystankoako joa liikuttaa kaikkia läppiä? Sen voi huoletta jättää paikoilleen jos haluaa. Läpät kun poistetaan niin yleensä otetaan irti niiden aksilat ja tulpataan jäljelle jäänyt reikä sopivalla ruuvilla ja tilkalla tiivisteliimaa. Eli kaikki liikkuvat osat imusarjan sisäpuolelta poistetaan. Itse tapaan myös jättää paikoilleen läppiä liikuttelevan alipainekellon joten mitään letkun tulppaamista ei tarvi tehdä.

          Comment

          • elvistelia
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 46

            Tämä vaikuttaa varsin helpottavalta. Onko nämä osaluettelot paikkansapitäviä asioita että näihin kaikinpuolin voi luottaa?


            Originally posted by Clavurion View Post
            LCI E60/61 525d osaluettelossa ei ole valittavissa kuin läpätön (without flap control) imusarja riippumatta vaihteistotyypistä.

            Comment

            • fjonga
              Newbiemmer
              • Dec 2010
              • 13
              • Helsinki

              Tieto lisää tuskaa

              Nyt kahteen eri paikkaan soittaneena oon saanu saman vastauksen: Huhtikuussa 2004 lähti tehtaalta viimeinen auto, jossa on heikommanlainen rakenne imusarjan läpissä / vanhempimallinen imusarja.

              Ite ostin jokunen kk sitten 535sen 1/2005 ja vasta sen jälkeen törmäsin tähän threadiin. Pari kk ajellu pelko perseessä, mutta nyt helpottaa...
              E39 540ia Touring

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                Originally posted by fjonga View Post
                Nyt kahteen eri paikkaan soittaneena oon saanu saman vastauksen: Huhtikuussa 2004 lähti tehtaalta viimeinen auto, jossa on heikommanlainen rakenne imusarjan läpissä / vanhempimallinen imusarja.

                Ite ostin jokunen kk sitten 535sen 1/2005 ja vasta sen jälkeen törmäsin tähän threadiin. Pari kk ajellu pelko perseessä, mutta nyt helpottaa...

                Miksi et poista niitä läppiä?
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • fjonga
                  Newbiemmer
                  • Dec 2010
                  • 13
                  • Helsinki

                  Originally posted by LeMansBlau View Post
                  Miksi et poista niitä läppiä?
                  Mikä olisi syy? Jos valmistajan mukaan autossa on jo vahvempi rakenne läpissä, ja aiemmissa malleissakin rikkoutuneiden määrä on hyvin hyvin vähäinen, miksi muuttaa moottorin toimintaa? Tässä threadissakin listatut hajonneet moottorit ovat poikkeuksetta olleet max 2004 mallia. Itse en näe mitään syytä poistaa läppiä myöhemmistä malleista. Imusarjan kuntoa tosin kandee varmaan seurailla ja tukkeutunutta / tukkeutumassa olevaa sitten vaihdella / puhdistaa jne.

                  Näin ainakin nyt fiilistellään. Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin
                  E39 540ia Touring

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7521
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by fjonga View Post
                    . Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin
                    Haluat siis olla ensimmäisten joukossa toteamassa asian laidan...:think
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Haluat siis olla ensimmäisten joukossa toteamassa asian laidan...:think
                      Ei pysty ymmärtämään.

                      No. Kyllä se auto sit ilmottaa jos ne irtoo
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • Jussiboy
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 44
                        • Tampere

                        Mullakin pysyy 2005 vuoden 120D:ssä läpät paikallaan, tai ainakin toivon niin. Toki jos jostain löytyy tietoa M47N2 moottorien läppien syömisestä...
                        BMW R 1200 GS

                        Comment

                        • sassi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 412
                          • Nivala

                          Minä en kyllä pysty käsittämään moista tyyneyttä, vaikka näitä "vahvistettuja" läppiäkin on todistetusti mennyt moottoreista läpi.

                          Kahdesta omasta pirssistäni olen nuo poistanut, aiempi oli sitä "heikkoa tekoa" ja nykyinen vahvistetuilla läppäakseleilla. Kummassakin tapauksessa läpät oli poistettaessa hyvässä kunnossa (nykyisessä oli vasta 80tkm mittarissa kun suoritin operaation), mutta kaverin 230tkm ajetusta 330Xda:sta kun poistin läppiä, niin siellä oli kaksi läppäakselia jo poikki, toinen läppä oli vielä paikallaan, mutta toinen jo poikittain imukanavassa menossa, ei onneksi ollut kokonaan vielä irronnut... Tuon näyn jälkeen en enää osaa suositella muuta kuin poistoa.
                          Varsinkin kun se ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään, paitsi pidentää kestoa ja parantaa omistajan yöunien laatua

                          Sitten on enää turha pidättää, kun on jo paskat housussa
                          --
                          Sassi
                          - F10 530d
                          - KTM 690 Enduro
                          Ex. E90 330d, E46 330d

                          Comment

                          • MakeH
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1170
                            • Vantaa

                            Mua taas jaksaa ihmetyttää, miksi toiset jaksaa kantaa huolta muiden läpistä. Tietoa on jaettu ihan tarpeeksi, eli vastuu jää auton omistajalle. Hyvässä lykyssä pääsee sitten sanomaan, että eikö olisi kannattanut poistaa!

                            Itsekin olen sanonut yhdelle, että läpät ainakin pois koneesta (E60). Sanoi että ottaa kesälomalla. Yksi läppä sitten irtosi reilusti ennen lomaa!

                            Comment

                            • mahead
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 38

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Haluat siis olla ensimmäisten joukossa toteamassa asian laidan...:think
                              Sanottakoon heti alkuun, että omasta -07 autosta läpät on poistettu, joten parempien yöunien puolesta olen minäkin lompakollani äänestänyt. Silti en voi olla ihmettelemättä, että olenko havainnut ihan oikein kun tuntuu että täällä porukka on yleisesti ottaen sitä mieltä, että täysin riippumatta läppien kiinnityksestä lähtökohta on se, että ne kuitenkin menevät koneeseen ja ainut ratkaisu on niiden poistaminen.

                              Eli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä? Kun tuntuu että rakenteesta riippumatta tuomio on sen kummempia pohtimatta "SIINÄ ON LÄPÄT, ÄKKIÄ POIS!!".

                              (Enkä nyt tarkoita että että sinä MajorDrake näin ajattelisit, mutta kommenttisi perusteella tuli nyt sanottua ääneen tämä ajatus joka threadin seuraamisesta on syntynyt.)

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by mahead View Post
                                Eli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä?
                                Tottakai ne voi noin rakentaa (rakenteen parannusideoitakin on täällä esitetty), BMW vaan ei ole niin tehnyt.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎