Kyllä se akseli on ihan saman paksuinen koko matkalta. Ja Läppä on kiinteänä akselissä. Sitä en tiedä mitä suunnittelija on hakenut kun siihen on laitettu 2 pientä torx kantaista ruuvia 2 kpl.
Katsohan uudestaan jos et usko. Piirustelin hienon kuvan siitä rakenteesta:
Kyllä se akseli on ihan saman paksuinen koko matkalta. Ja Läppä on kiinteänä akselissä. Sitä en tiedä mitä suunnittelija on hakenut kun siihen on laitettu 2 pientä torx kantaista ruuvia 2 kpl.
Mulla läpät lähti komiasti irti akselista kun ruuvailin ne torxit siitä veke, akseli on vieläkin mulla paikallaan ja poistin vain läpät.
Se että auto saastuttaa hivenen enemmän ei paljon merkkaa kun katselet ympärillesi millaisia 10x saastuttavampia liikennevälineitä on liikenteessä. Kaupungissa ei ole pakkoa asua (altistua pakokaasuille) ja autolla ei ole pakko ajaa (saastuttaa) jos nämä asiat vaivaa.
Palttiarallaa 20% EGR:llä NOx:t tippuvat 80%, se ei mielestäni ole "hivenen enemmän". Osakuormillahan tuota systeemiä ainoastaan käytetään, joten käytännön suorituskykyyn / kulutukseen tuolla ei merkittävää vaikutusta ole.
E53 X5 ei läppiä? Minusta -03 asti läppiä ei ole, mutta -04 alkaen facelift malleissa ne ovat. Konehan on sama kuin alkupään E60 530d (M57N 218hv)
Ne mitä olen muutamat X5 faceliftit(-04->)tsekannut niin missään ei ole läppiä ollut vaikka N kone onkin.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Nyt kävin katsastamassa eri paikassa (myös EGR disabloitu), ennen katsastukseen menoa kävin vähän "lämmittämässä" ettei noki lähde liikkeelle testin aikana, oli paljon matkaköröttelyä takana... Siellä sitten katsastusmies noitui että "Perkele että näistä 6-sylinterisistä bemareista on hankala saada tuloksia. No ei saatana täältä mitään tule!"
Sama juttu, EGR disabloitu ja läpät poistettu ja meni päästömittauksista läpi että heilahti, ollut edes lähellä maksimi arvoja. Auto 330d (204 hv)
Eipä katsastuksessa pystytä pahemmin NOx:ja mittailemaan, mm. niitä varten on olemassa pussitestit jne
Jep, mutta niinkuin totesitkin aiemmin niillä arvoilla ei ole käytännössä mitään merkitystä oikeassa elämässä koska valtaosalla autoista kuitenkin ajetaan ja kuormituksessa egr on disabloitu(pieni merkitys on isoissa ja ruuhkaisissa kaupungeissa jossa autot seisoo valoissa ison ajan). Vähä sama kun mitataan jotain savutusarvoja ilman kuormitusta.
Uskaltaako tämän perusteella huokaista helpotuksesta, vai pitääkö mielenrauhan saamiseksi avata kone ja kurkata?
Voithan toki kurkata varmuudeksi jos saat nukuttua paremmin. Riittää kun avaa konepellin ja kurkkaa siitä kuskinpuoleisen etuvalon takaa niin pitäisi tangon näkyä mikäli just sulle sellainen olisi laitettu.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Jep, mutta niinkuin totesitkin aiemmin niillä arvoilla ei ole käytännössä mitään merkitystä oikeassa elämässä koska valtaosalla autoista kuitenkin ajetaan ja kuormituksessa egr on disabloitu(pieni merkitys on isoissa ja ruuhkaisissa kaupungeissa jossa autot seisoo valoissa ison ajan). Vähä sama kun mitataan jotain savutusarvoja ilman kuormitusta.
öö ? mitäköhän tuollakin meinaat.
Nimenomaan osakuormilla tuolla on vaikutusta _päästöihin_, muuhun ei niinkään eli sikäli se on todellakin merkittävä tekijä osakuormilla jolloin moottorin hyötysuhde on muutenkin joitain prosentteja..
Mutta tämä OT;stä, voi jatkaa muualla jos huvittaa.
Nimenomaan osakuormilla tuolla on vaikutusta _päästöihin_, muuhun ei niinkään eli sikäli se on todellakin merkittävä tekijä osakuormilla jolloin moottorin hyötysuhde on muutenkin joitain prosentteja..
Mutta tämä OT;stä, voi jatkaa muualla jos huvittaa.
Hehe Sori sekoiluni, näinhän se tosiaan menee. Missä kohdin tuo raja menee, että egr-disabloidaan?
Hehe Sori sekoiluni, näinhän se tosiaan menee. Missä kohdin tuo raja menee, että egr-disabloidaan?
Exhaust gas recirculation is switched off when:
Coolant temperature < 16 °C or > 100 °C (status EGR = 11 or 12)
Engine speed < 600 rpm or > 2700 rpm (status EGR = 8, 13 or 15)
Required volume > 36 mm^3 (status EGR = 7)
Atmospheric pressure < 880 mbar (status EGR = 10)
Battery voltage < 9 V (status EGR = 6)
Starting engine (status EGR = 9)
Coasting (status EGR = 4 or 14)
Engine idling for longer than 15 min (status EGR = 2)
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Lukasin nää 47 sivua aiheesta ja voin kertoa että läpät lähtee mun autosta. Sen verta kova homma on etten ala ite pihalla niden kans räpimään.Soittelin wetterille ja hinnaksi hommalle sanottiin 300€, minä sitte kysyin että onko teillä poistettu näitä ja oletteko tietoisia mitä vahinkoa ne saa aikaan. Vastaus oli että "tuolta työluettelosta löytyi sellainen työ ja vaikka niitä oliskin tehty ja ongelman tietäisin niin enhän minä saa puhua." Vissiin nykyään on vaitiolovelvollisuus jopa töidenvastaanottajalla. Auto on 320d -03
Comment