Läpillä ei todellakaan ole käynnistyvyyden kanssa mitään tekemistä.. Tai on mutta varmaan yhtä paljon kuin esim. vararenkaan ilmanpaineella.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Perstuntumalla vika on juuri hehkuissa/ohjainyksikössä.
Läpillä ei todellakaan ole käynnistyvyyden kanssa mitään tekemistä.. Tai on mutta varmaan yhtä paljon kuin esim. vararenkaan ilmanpaineella.
-
Kuulostais kyllä siltä ettei toimi ehkä sittenkään, ei niitä perstuntumalla pysty ehjäksi sanomaan, varsinkaan jos pakkasilla auto ei käynnisty... Eikä homma kyllä vaikeatakaan ole, koodit lukuun ja eiköhän sieltä paljastu suoraan ongelmaOriginally posted by wiikki View PostHehkutus kyllä taitaa toimia.
Leave a comment:
-
Höh, olin jo valmistautunut vaihtamaan imusarjan läpällisellä, mutta taitaa mennä vian etsinnäksi. Se ei tule olemaan helppoa koska normaalilämpötiloissa kone starttaa heti. Hehkutus kyllä taitaa toimia.Originally posted by Spetke View PostEi pitäisi olla läpillä mitään tekemistä tuon kanssa.
Hehkut / hehkurele tai vuotava suutin ovat todennäköisempiä vaihtoehtoja
Leave a comment:
-
Ei pitäisi olla läpillä mitään tekemistä tuon kanssa.Originally posted by wiikki View PostMoi
Omasta 2005 e46 330xd:stä lähti imusarjan läpät tämän foorumin innoittamina viime keväänä. Auto on normaalisti lämpimässä tallissa, joten siinä ei ole lohkolämmitintä eikä kylmäkäynnistyksiä osu kohdalle muutamaa enempää vuodessa. Nyt kuitenkin olemme hiihtolomalla ja yllättäen Tahkon vuokramökkiin ei kuulu lämpöistä säilytyspaikkaa autolle.
Pitkän, kylmän yön jälkeen käynnistys kestää minuutteja ja tuottaa komeasti paksua mustaa(kin) savua. Liittyykö tämä läppien poistoon vai auton ikääntymiseen? Aiemmin ongelmia ei ole ollut.
Antti
Hehkut / hehkurele tai vuotava suutin ovat todennäköisempiä vaihtoehtoja
Leave a comment:
-
Läpät veks - kylmäkäynnistys tuskaista
Moi
Omasta 2005 e46 330xd:stä lähti imusarjan läpät tämän foorumin innoittamina viime keväänä. Auto on normaalisti lämpimässä tallissa, joten siinä ei ole lohkolämmitintä eikä kylmäkäynnistyksiä osu kohdalle muutamaa enempää vuodessa. Nyt kuitenkin olemme hiihtolomalla ja yllättäen Tahkon vuokramökkiin ei kuulu lämpöistä säilytyspaikkaa autolle.
Pitkän, kylmän yön jälkeen käynnistys kestää minuutteja ja tuottaa komeasti paksua mustaa(kin) savua. Liittyykö tämä läppien poistoon vai auton ikääntymiseen? Aiemmin ongelmia ei ole ollut.
Antti
Leave a comment:
-
Läppähän on terästä eli sieltä kovimmasta päästä verrattuna moottorin muihin sisuskaluihin (poislukien venttiilit), kyllähän ne läpän ja akselin jämät turbon läpi sujahtavat, osa uppoaa mäntään ja kanteen kiini eli suurella todennäköisyydellä ahdin saa myös vaurioita. Rojut pysähtyvät viimeistään partikkelisuodattimeen tai mikäli sellaista ei ole niin katalysaattoriin. Mikäli läppärojut jäävät suodatinkennoon niin ne saattavat kulkeutua siitä pakosyklien johdosta takaisinpäin moottoriin aiheuttaen uutta vauriota, eli "virallisen" ohjeen mukaan tulee partikkelisuodatin / katalysaattori myös uusia.Originally posted by sami0283 View PostMissähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?
Leave a comment:
-
Näyttäisi olevan läpät; "flap control".Originally posted by poke View Post520d 2008 N47-koneella, onko läpät vai ei? ETK mukaan näyttäisi ainakin koko imusarja erilaiselta kun m47/m57 koneissa..
No läpät siinä on, enkä tunne ilmaisua "rikkoutumattomat läpät"Originally posted by Tylyttäjä View Post2004 tai 2005 E61 525da, onko tuossa rikkoutuvat läpät?
.
Leave a comment:
-
520d 2008 N47-koneella, onko läpät vai ei? ETK mukaan näyttäisi ainakin koko imusarja erilaiselta kun m47/m57 koneissa..
Leave a comment:
-
no tätä mää vähän meinasin, kuvissa todellakin muuta kuin pieniä kolhuja. Onko tiedossa muita tapauksia joissa olisi päästy näin vähällä?
Leave a comment:
-
Linkissä kuvissa 11 ja 12 on kanssa pieniä kolhuja. http://www.bmwland.co.uk/swirl_flaps...wirl_flaps.pdfOriginally posted by sami0283 View PostSanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
Leave a comment:
-
Guest repliedOriginally posted by sami0283 View PostKaikissa tapauksissa ei näköjään räjähdä koko moottori. Mulla(530da 04 150tkm) meni läpät tai niiden osia sylintereihin 3 ja 6. Ensimmäinen meni vissiin muutama kuukausi sitten kun koneesta kuului kolinaa, mutta se häipyi melko pian ja jätin asian silleen. Pari päivää sitten oireet oli konkreettisempia, kone tärisi reippaasti, tyhjäkäynnillä koko auto tutisi ja piti melkoista kolinaa. Puhti oli alakierroksilla täysin poissa. 1500 päällä veti jo melkein normaalisti ja kolinakin vaimeni, ei ollut intoa kokeilla enempää, ajelin pintakaasulla huoltoon.
Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?
Yksi vaihtoehto minne ovat voineet hävitä on kansi ja mäntä. Aika hyvin uppoavat sinne kun oikein sattuu
Leave a comment:
-
Harvemmin katti ja hiukkassuodatin ennen turboa kuitenkaan ovat. Kansii kyllä tarkistaa minkä näköinen turbon turbiini on. Se on kuitenkin ensimmäisenä tyrkyllä heti pakosarjan jälkeen. Tai ei ne romut oikein muutakaan kautta hevillä pois pääse. :think Pysähtyyhän ne sit viimeistään kattiin.
Leave a comment:
-
Kaikissa tapauksissa ei näköjään räjähdä koko moottori. Mulla(530da 04 150tkm) meni läpät tai niiden osia sylintereihin 3 ja 6. Ensimmäinen meni vissiin muutama kuukausi sitten kun koneesta kuului kolinaa, mutta se häipyi melko pian ja jätin asian silleen. Pari päivää sitten oireet oli konkreettisempia, kone tärisi reippaasti, tyhjäkäynnillä koko auto tutisi ja piti melkoista kolinaa. Puhti oli alakierroksilla täysin poissa. 1500 päällä veti jo melkein normaalisti ja kolinakin vaimeni, ei ollut intoa kokeilla enempää, ajelin pintakaasulla huoltoon.
Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?Last edited by sami0283; 10-02-2011, 18:29.
Leave a comment:
Leave a comment: