Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • van cleef
    replied
    Originally posted by Jussiboy View Post
    Eikös -05 120D:ssä pitäisi olla vahvistetut läpät, vai ymmärsinkö taas jotain väärin.
    Ei ole mitään vahvistettuja läppiä. Tai on, mutta samaa rikkoontuvaa paskaa nekin on.

    Tässä nyt omat 0,02 € aiheesta entisenä BMW-dieselautoilijana:

    Vaihtoehto 1:
    Jos "ei takuunalaisessa" autossa on läpät, olkoon vaikka saatana kevlaria tai titaania, niin revi ne vitt**n, jos haluat nukkua yösi rauhassa.

    Vaihtoehto 2:
    Anna läppien olla ja kurmottaa.

    Tää asia pitäisi jotenkin ihmisten nyt sisäistää. IMO ihan simppeli asia, mitään poppakonsteja ei ole olemassa. Tää aihe on täysin loppuunkaluttu.
    Last edited by van cleef; 10-04-2011, 19:03.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Onhan ollut puhetta 100tkm vaihtosuosituksesta imusarjalle ainakin vanhempaan läppäsysteemiin. Miksi siitä ei mainita sitten en tiedä. Kokonaan poistoa ei merkkihuolto voi suosittaa, kun vaikuttaa ehkä päästöihin. (Auton rekisteritiedoissa)
    Merkkihuoltoa on nimenomaan KIELLETTY poistamasta noita läppiä, siis vaikka asiakas pyytäisi. Imusarja kyllä vaihdetaan KOKONAISUUDESSAAN pyydettäessä.

    Leave a comment:


  • Jussiboy
    replied
    Originally posted by _qs View Post
    Ainakin -05:ssa 120d:ssä oli läpät ja samanlaiset olivat kun -02:ssa 320d:ssäkin. Eli kannattaa tsekata ja poistaa tavattaessa.
    Eikös -05 120D:ssä pitäisi olla vahvistetut läpät, vai ymmärsinkö taas jotain väärin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    120d:ssä on läpät, mutta 118d:ssä ei tosiaan pitäisi osaluettelon mukaan olla. KLIK

    Leave a comment:


  • _qs
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Ostettiin emännälle tänään E87 118d, vuosimallia 2006, manuaali.

    Onkos tuossa nyt tämä kuuluisa läppäongelma vai ei?

    Haulla kun koitin katsella, niin 1-sarjaa ei oltu juuri käsitelty.
    Ainakin -05:ssa 120d:ssä oli läpät ja samanlaiset olivat kun -02:ssa 320d:ssäkin. Eli kannattaa tsekata ja poistaa tavattaessa.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Ostettiin emännälle tänään E87 118d, vuosimallia 2006, manuaali.

    Onkos tuossa nyt tämä kuuluisa läppäongelma vai ei?

    Haulla kun koitin katsella, niin 1-sarjaa ei oltu juuri käsitelty.
    Ei ehkä ole mutta kannattanee tarkistaa.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Ostettiin emännälle tänään E87 118d, vuosimallia 2006, manuaali.

    Onkos tuossa nyt tämä kuuluisa läppäongelma vai ei?

    Haulla kun koitin katsella, niin 1-sarjaa ei oltu juuri käsitelty.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Benzi87 View Post
    On kyllä jotenki niin uskomatonta että nuo ei kuulu esim ensimmäisen huollon yhteyteen ottaa takuuna pois.
    Tai edes että huoltoliike mihin on viemässä niin huomauttais asiakasta nuista läpistä.
    Mut eihän nykyään saa mistään oikein kunnollista asiakaspalvelua.
    Kaiken huvittavinta on vielä se kun joku on käyttänyt mun autosta imusarjan irti eikä ole samalla ottanut läppijä pois. :think
    Oli takimmainen imusarjan pultti melkein kokonaan irti.
    Puuttu myös yks holkki ja 2kpl tiivisteitä imusarjasta millä estetään liika kiriminen ettei mene imusarja halki.
    Oli ne urat sylinterin kyljessä niin hapettunut ja paskaset että on ne jo jonkin aikaa puuttunut.
    Onhan ollut puhetta 100tkm vaihtosuosituksesta imusarjalle ainakin vanhempaan läppäsysteemiin. Miksi siitä ei mainita sitten en tiedä. Kokonaan poistoa ei merkkihuolto voi suosittaa, kun vaikuttaa ehkä päästöihin. (Auton rekisteritiedoissa)

    Leave a comment:


  • Benzi87
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ei kuulu merkkiliikkeen huolto-ohjelmaan eikä suomalaiseen asiakaspalveluun ohjeistaa asiasta .
    On kyllä jotenki niin uskomatonta että nuo ei kuulu esim ensimmäisen huollon yhteyteen ottaa takuuna pois.
    Tai edes että huoltoliike mihin on viemässä niin huomauttais asiakasta nuista läpistä.
    Mut eihän nykyään saa mistään oikein kunnollista asiakaspalvelua.
    Kaiken huvittavinta on vielä se kun joku on käyttänyt mun autosta imusarjan irti eikä ole samalla ottanut läppijä pois. :think
    Oli takimmainen imusarjan pultti melkein kokonaan irti.
    Puuttu myös yks holkki ja 2kpl tiivisteitä imusarjasta millä estetään liika kiriminen ettei mene imusarja halki.
    Oli ne urat sylinterin kyljessä niin hapettunut ja paskaset että on ne jo jonkin aikaa puuttunut.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Benzi87 View Post
    Huoltohistoriaakin on sen verran paljon merkkiliikkeistä että mitenhän nekään ei ole nuita huolehtinut pois? :think
    Ei kuulu merkkiliikkeen huolto-ohjelmaan eikä suomalaiseen asiakaspalveluun ohjeistaa asiasta .

    Leave a comment:


  • Benzi87
    replied
    e46 320d vm.2002.
    Ajettu 307tkm.
    Rupesin tänään ajankuluksi tarkistamaan onko itellä läpät vielä paikoillaan.
    Imusarja irti ja siellähän ne oli vielä ihme ja kumma kaikki niin kuin kuulukin.
    No tuli sitten nyppästyä läpät ja akselit pois varmuuden vuoksi.
    Ihme että ei ole vielä ropissut mäntien päälle tai että edelliset omistajat ei oo hoksannut irrotuttaa nuita.
    Huoltohistoriaakin on sen verran paljon merkkiliikkeistä että mitenhän nekään ei ole nuita huolehtinut pois? :think
    Last edited by Benzi87; 18-04-2018, 17:41.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jaa-a. Ainakin 12/2004:ssa oli jo paksummat.
    Samallahan läpät muuttui kumipäällysteiksiksi.
    Liekkö kaikissa 160 kW malleista alkaen vahvemmat?
    Eli E60/61:ssä?
    Kyllä noissa e60:ssä mihin ite oon noita laittanut niin hyvin on 5mm peltiruuvi ottanu ja pysynyt kiinni.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Missä vuosimallissa näin vahvat aksilat vaihtuu?
    Jaa-a. Ainakin 12/2004:ssa oli jo paksummat.
    Samallahan läpät muuttui kumipäällysteiksiksi.
    Liekkö kaikissa 160 kW malleista alkaen vahvemmat?
    Eli E60/61:ssä?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Uudemmissa reikä on isompi (akseli paksumpi) joten em. ratkaisu ei oikein toimi.
    Esim. peltikattoruuvin 4.8 mm luistaa heti läpi.
    Missä vuosimallissa näin vahvat aksilat vaihtuu?

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    BMW:n vastaamattomuudesta

    tuolla aikaisemmin puhuttiin, niin itse olen yhtä muuta asiaa tiedustellut BMW suomelta 4kertaa ja EI mitään vastausta ole tullut!! Olen onnistunut puhelimella (salaisia palvelu numeroita, sanoi valtuutettu liike) saamaan kiinni Antti Äikäksen, mutta ei ole hänkään vastannut maileihin!! Liekö hän juuri se pyöreäsilmäinen punaposki, joka otti aikoinaan kantaa TV:ssä tuohon läppä ongelmaan!?
    Hienon merkin pilaavat toiminnallaan!
    ps. Lähetän vielä kerran tuon oman kyselyni, ja jos siihen ei tule vastausta, niin laajennan jakelua ,että varmasti tulee joku vastaus!!
    OUTOA toimintaa.

    Leave a comment:

Working...
X