Mites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by NikoTD View PostMites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 12:28.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi taida tulla. Varminta on tulpata se alipaineletku ja jättää kello paikalleen...
Ei haittaa vaikka se kello siellä tuksuttelee yksinään.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by NikoTD View PostMites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?
Comment
-
-
Originally posted by NikoTD View PostNo voishan ton sähköventtiilin sinne jättää mut kellon oon jo ottan kokonaan pois ja tulpannu sen letkun joka oli kellossa kiinni, eihän tuosta nyt pitäisi ainakaan mittaristoon tulla mitään että kello on pois ja letku tulpattu? Huomenna aamulla lyön koneen läjään niin jos joltain varmaa tietoa löytyy niin ois hyvä koska tuon alipainekellon haluaisin tuolta pois ihan muihin rojecteihinBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostSyyskuussa viimeksi vaihdoin koneen tuommoiseen 2006 vuosimallin 530DA jossa oli "vahvistettu rakenne" läpissä, koneenvaihdon syynä 5 sylinterin läpän meno moottorin ja sitämukaa imusarjan, männän, sylinterin, kannen, venttiilien yms tuhoutuminen, kohtuu halpa ehjä vaihtokone oli halvempi vaihtoehto tässä tapauksessa.
En näe mitään järkevää syytä pitää niitä läppiä siellä imusarjassa, autoasi kun ei tarvitse enää uudelleen euro 4 typpihyväksyttää...
Aika monesta noita läppiä on tullut poistettuakin ja KUKAAN ei ole vielä halunnut niitä takaisin.
Tuo olisi kannattanut hinauttaa marmoriliikkeeseen jotta olisi saatu faktaa siirtymään virallista kanavaa pitkin tehtaan suuntaan.
Tähän astihan on "tieto" ettei näistä uudemmista 04 ylöspäin ole läppiä hajonnut. Tuossa olisi voinut olla "myytin murtaja"
Mitä näitä on itse nähty koettu ja korjattu niin kaikki kuusi sylinteriset on aina ja poikkeuksetta antautuneet 4 ja 5 pytyn kohdalta.
Mikä lie resonanssi osuu sille kohdalle imusarjaa?
PS: Onko kenelläkään hajonnut läppää 4 sylinterisestä moottorista?
Comment
-
-
--- ajatuskatko ---Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 12:29.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostMihkä ne sieltä karkaa jos se kello on ehjä? Samoinhan läppien poistossa alipainekello jätetään usein paikoilleen.
Tosin kyllä se alipaine riittää, kokemusta on kun 535d:ssä oli letkuja poikki...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi taida tulla. Varminta on tulpata se alipaineletku ja jättää kello paikalleen...
Originally posted by MajorDrake View PostNo kyse oli nimenomaan sen kelloin poistosta. Ts. jos kellon poistaa, mutta jättää tukkimetta sen alipaineletkun niin turhaan hukkaa alipainetta.
Tosin kyllä se alipaine riittää, kokemusta on kun 535d:ssä oli letkuja poikki...*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostNiinpä, mutta tuossa itse sanot että kello jätettäisiin paikoilleen. Niin miksi se letku pitäisi irroittaa kellosta ja tulpata?Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 12:30.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Tulipa eilen poistettua läpät kaverin -02 530dA:sta.
Ajeeu n. 250 tkm. Kolme akselia oli poikki ja läpät repsotti imusarjassa...
Samalla poistettiion omasta -08 535dTA LCI:stä läpät, ajettu 180 tkm ja läpät olivat moitteettomassa kunnossa... Alipaineletkut ei ;-(M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment