Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Läppähän on terästä eli sieltä kovimmasta päästä verrattuna moottorin muihin sisuskaluihin (poislukien venttiilit), kyllähän ne läpän ja akselin jämät turbon läpi sujahtavat, osa uppoaa mäntään ja kanteen kiini eli suurella todennäköisyydellä ahdin saa myös vaurioita. Rojut pysähtyvät viimeistään partikkelisuodattimeen tai mikäli sellaista ei ole niin katalysaattoriin. Mikäli läppärojut jäävät suodatinkennoon niin ne saattavat kulkeutua siitä pakosyklien johdosta takaisinpäin moottoriin aiheuttaen uutta vauriota, eli "virallisen" ohjeen mukaan tulee partikkelisuodatin / katalysaattori myös uusia.Originally posted by sami0283 View PostMissähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?
Comment
-
Läpät veks - kylmäkäynnistys tuskaista
Moi
Omasta 2005 e46 330xd:stä lähti imusarjan läpät tämän foorumin innoittamina viime keväänä. Auto on normaalisti lämpimässä tallissa, joten siinä ei ole lohkolämmitintä eikä kylmäkäynnistyksiä osu kohdalle muutamaa enempää vuodessa. Nyt kuitenkin olemme hiihtolomalla ja yllättäen Tahkon vuokramökkiin ei kuulu lämpöistä säilytyspaikkaa autolle.
Pitkän, kylmän yön jälkeen käynnistys kestää minuutteja ja tuottaa komeasti paksua mustaa(kin) savua. Liittyykö tämä läppien poistoon vai auton ikääntymiseen? Aiemmin ongelmia ei ole ollut.
AnttiEntiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie
Comment
-
Ei pitäisi olla läpillä mitään tekemistä tuon kanssa.Originally posted by wiikki View PostMoi
Omasta 2005 e46 330xd:stä lähti imusarjan läpät tämän foorumin innoittamina viime keväänä. Auto on normaalisti lämpimässä tallissa, joten siinä ei ole lohkolämmitintä eikä kylmäkäynnistyksiä osu kohdalle muutamaa enempää vuodessa. Nyt kuitenkin olemme hiihtolomalla ja yllättäen Tahkon vuokramökkiin ei kuulu lämpöistä säilytyspaikkaa autolle.
Pitkän, kylmän yön jälkeen käynnistys kestää minuutteja ja tuottaa komeasti paksua mustaa(kin) savua. Liittyykö tämä läppien poistoon vai auton ikääntymiseen? Aiemmin ongelmia ei ole ollut.
Antti
Hehkut / hehkurele tai vuotava suutin ovat todennäköisempiä vaihtoehtoja
Comment
-
Höh, olin jo valmistautunut vaihtamaan imusarjan läpällisellä, mutta taitaa mennä vian etsinnäksi. Se ei tule olemaan helppoa koska normaalilämpötiloissa kone starttaa heti. Hehkutus kyllä taitaa toimia.Originally posted by Spetke View PostEi pitäisi olla läpillä mitään tekemistä tuon kanssa.
Hehkut / hehkurele tai vuotava suutin ovat todennäköisempiä vaihtoehtoja
Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie
Comment
-
Kuulostais kyllä siltä ettei toimi ehkä sittenkään, ei niitä perstuntumalla pysty ehjäksi sanomaan, varsinkaan jos pakkasilla auto ei käynnisty... Eikä homma kyllä vaikeatakaan ole, koodit lukuun ja eiköhän sieltä paljastu suoraan ongelmaOriginally posted by wiikki View PostHehkutus kyllä taitaa toimia.
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Perstuntumalla vika on juuri hehkuissa/ohjainyksikössä.
Läpillä ei todellakaan ole käynnistyvyyden kanssa mitään tekemistä.. Tai on mutta varmaan yhtä paljon kuin esim. vararenkaan ilmanpaineella.
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Eli läpät löytyy kyseisestäkin moottorityypistä. Onko tietoa onko samanlaista kuralaatua kuin noi M47/57 koneitten läpät eli olisiko syytä poistaa?Originally posted by poke View Post520d 2008 N47-koneella, onko läpät vai ei? ETK mukaan näyttäisi ainakin koko imusarja erilaiselta kun m47/m57 koneissa..Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
E83 3.0 d manuaalin läpät
Kaveri kysyi Laakkoselta neuvostani E83 3.0d (manuaalista) läpistä, ja Laakkoselta kertoivat että ko auton manuaaliversiossa läppiä ei olisi.
Miten sen nyt menikään manuaalien kanssa??
Oli kuulemma tieto vielä tuplavarmistettu toiselta kaverilta Laakkosella
Comment
-
Saattoivatpa olla molemmat väärässä..Originally posted by matti.mk View PostKaveri kysyi Laakkoselta neuvostani E83 3.0d (manuaalista) läpistä, ja Laakkoselta kertoivat että ko auton manuaaliversiossa läppiä ei olisi.
Miten sen nyt menikään manuaalien kanssa??
Oli kuulemma tieto vielä tuplavarmistettu toiselta kaverilta Laakkosella
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Unohdin mainita: Kyse vuosimallista 2007Originally posted by matti.mk View PostKaveri kysyi Laakkoselta neuvostani E83 3.0d (manuaalista) läpistä, ja Laakkoselta kertoivat että ko auton manuaaliversiossa läppiä ei olisi.
Miten sen nyt menikään manuaalien kanssa??
Oli kuulemma tieto vielä tuplavarmistettu toiselta kaverilta Laakkosella
Comment
-
Älä turhaan mene mysömään sitä autoa, siinä ei ole läppäongelmaa.Originally posted by matti.mk View PostUnohdin mainita: Kyse vuosimallista 2007BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
Noh...Originally posted by matti.mk View PostUnohdin mainita: Kyse vuosimallista 2007
RealOEM:n mukaan läpät on. RealOEM ei myöskään erottele manuaalille ja automaatille erilaisia imusarjoja.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...52&hg=11&fg=40
Comment
-
lievänä OT:nä pika-avautuminen; läppävammaisia autoja vaivaa moni muukin todellinen suunnittelukukkanen
, esim. (ainakin) E61:ssä peräluukun johtosarjan surkea laatu. Läppiin verrattuna johtosarjassa ei ole ainuttakaan liikkuvaa osaa, ei siis pitäisi olla "kulutustavaraa".. jokseenkin noloa merkin imagolle kun johtoja joutuu korjaamaan jatkopätkillä, kolvilla ja kutistesukalla. 
Addressi johonkin bemaria vastaan, täältä tulee heti nimi listaan ja rouvalta toinen nimi. Koirakin voi allekirjoittaa, kärsii sekin kun ei pääse baanalle auton seistessä.
EDIT. Täysin OT:na pakko kehua ja kumartaa Forumia olemassaolostaan, tämmöiselle ei autoasentajalle kaikki ohjeet mitä täältä löytyy on kullan arvoisia, Kiitos kaikille forumin pemaristeille!
Last edited by MrHenkka; 04-03-2011, 08:33.--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
Comment
-
Paitsi että siinä joutuu taivutukseen koko johtosarja kun luukkua avataan/suljetaan, jos ei ne liikkuisi niin ongelmaahan ei olisi.Originally posted by MrHenkka View Postlievänä OT:nä pika-avautuminen; läppävammaisia autoja vaivaa moni muukin todellinen suunnittelukukkanen
, esim. (ainakin) E61:ssä peräluukun johtosarjan surkea laatu. Läppiin verrattuna johtosarjassa ei ole ainuttakaan liikkuvaa osaa, ei siis pitäisi olla "kulutustavaraa".. jokseenkin noloa merkin imagolle kun johtoja joutuu korjaamaan jatkopätkillä, kolvilla ja kutistesukalla.
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
Comment