Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turisti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 447
    • Jyväskylä

    Originally posted by jussi_r View Post
    Miten se olikaan...? V***TAIS OLLA KÖYHÄ!
    Näinhän se menee..
    No mut hyvä tietää keltä semmonen löytyy jos tarvetta..
    sigpic
    - Vanha Liitto Powered by M10 -

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      -----
      Last edited by jussi_r; 31-12-2009, 00:48.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • Izzman
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 97

        JIIHAA! Auto on taas ajossa (oli pois 2 kk).. cruisin the streets in my 599 G.. err I mean 530D..

        Vaihtoon meni (toistaiseksi, kun ei tiedä varmuudella onko turbossa tai katissa vikaa, ajettu remontin jälkeen < 50 km, perstuntumalta kaikki on kunnossa) kaksi mäntää ja yksi pakoventtiili. Läpät akseleineen poistettu, reiät kierteytetty ja tukittu, EGR alipaineletku tulpattu. Koneistamolla vaihdettiin samalla kaikki venttiilivarren kumit, oikaistiin kansi jne. Kustannukset jakautuvat SUUNNILLEEN (ei sis. hinaus merkkihuoltoon 18 km 400 €, jonka vakuutus korvasi, hintaa nostanee tapahtuma-aika sunnuntai-ilta):

        Merkkihuollon diagnoosi (sis. imusarjan irrotus) 160 €
        Kuljetus trailerilla kaverin "pajalle" 286 km 400 €
        Osat (2 mäntää, 1 pakoventtiili, joukko tiivisteitä, kannen pultit) 1100 €
        Koneistamon kulut 315 €
        Uudet öljyt, suodattimet, jäähdytysnesteet ja muut "tarvikkeet" 150 €
        Työt 2000 €
        YHTEENSÄ 4100-4200 € (haarukka koska ei ole vielä mustaa valkoisella)

        Jälkimurheiksi jäi "Increased emissions" vikakoodi joka näyttää olevan yleinen EGR-operaation seuraus. Haluaisinkin nyt varmistaa täältä kaksi asiaa:

        1. Onko niin, että pääsen tuosta vain softamuokkauksella? Jos, niin missä hintaluokassa? Kannattaa lastuttaa/tehosoftata samalla niin tulee ilmaisena bonuksena?

        2. Haittaako katsastusta nyt kun se näkyy ruudulla ja hälyttää äänelläkin käynnistyksen yhteydessä? (äärimmäisen ajankohtainen, katsastus on nyt sitten jo useamman kk myöhässä..)

        P.S. Kyseessä siis 2004 E60 530D manuaali, kilahdushetkellä mittarissa 80 tkm

        Edit: Tuohon 1. kohtaan ei tullut kommenttia täällä eikä vikakoodithreadissa, mutta ratkaisin asian väliaikaisesti palauttamalla EGR käyttöön, näytti auttavan. Saapahan katsastettua..
        Last edited by Izzman; 17-02-2009, 22:32.
        BMW 135is Coupe manuaali

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          Vielä toistaiseksi dieselautoihin ei tehdä OBD-mittausta, joten teoriassa tuon päästöistä varoittavan vikailmoituksen ei pitäisi vaikuttaa katsastuksen läpimenoon. Käytännössä tilanne on täysin katsastusmiehen harkinnassa. Eli mukava katsastusmies voi hyväksyä auton katsastuksessa, jos päästömittauksesta tulee puhtaat paperit. Virkaintoinen inssi taas voi keksiä huomautettavaa asiasta.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            Originally posted by Izzman View Post
            JIIHAA! Auto on taas ajossa (oli pois 2 kk).. cruisin the streets in my 599 G.. err I mean 530D..

            Vaihtoon meni (toistaiseksi, kun ei tiedä varmuudella onko turbossa tai katissa vikaa, ajettu remontin jälkeen < 50 km, perstuntumalta kaikki on kunnossa) kaksi mäntää ja yksi pakoventtiili. Läpät akseleineen poistettu, reiät kierteytetty ja tukittu, EGR alipaineletku tulpattu. Koneistamolla vaihdettiin samalla kaikki venttiilivarren kumit, oikaistiin kansi jne. Kustannukset jakautuvat SUUNNILLEEN (ei sis. hinaus merkkihuoltoon 18 km 400 €, jonka vakuutus korvasi, hintaa nostanee tapahtuma-aika sunnuntai-ilta):

            Merkkihuollon diagnoosi (sis. imusarjan irrotus) 160 €
            Kuljetus trailerilla kaverin "pajalle" 286 km 400 €
            Osat (2 mäntää, 1 pakoventtiili, joukko tiivisteitä, kannen pultit) 1100 €
            Koneistamon kulut 315 €
            Uudet öljyt, suodattimet, jäähdytysnesteet ja muut "tarvikkeet" 150 €
            Työt 2000 €
            YHTEENSÄ 4100-4200 € (haarukka koska ei ole vielä mustaa valkoisella)

            Jälkimurheiksi jäi "Increased emissions" vikakoodi joka näyttää olevan yleinen EGR-operaation seuraus. Haluaisinkin nyt varmistaa täältä kaksi asiaa:

            1. Onko niin, että pääsen tuosta vain softamuokkauksella? Jos, niin missä hintaluokassa? Kannattaa lastuttaa/tehosoftata samalla niin tulee ilmaisena bonuksena?

            2. Haittaako katsastusta nyt kun se näkyy ruudulla ja hälyttää äänelläkin käynnistyksen yhteydessä? (äärimmäisen ajankohtainen, katsastus on nyt sitten jo useamman kk myöhässä..)

            P.S. Kyseessä siis 2004 E60 530D manuaali, kilahdushetkellä mittarissa 80 tkm
            Hyvä homma että auto on taas ajossa! Vaikka luinkin ensin että ojassa...

            Yksi kyssäri. Onko sinulla hiukkassuodatin?

            Comment

            • Izzman
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 97

              Originally posted by Anzafin View Post
              Yksi kyssäri. Onko sinulla hiukkassuodatin?
              Totta puhuen en tiedä! Miten tsekkaan? Ainakaan IDriven Service-menussa ei löydy mitään siihen viittaavaa, joskus luulin että se Microfilter tarkoittaa sitä, mutta sehän onkin raitisilmasuodatin
              BMW 135is Coupe manuaali

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1461
                • Area 03

                Originally posted by Izzman View Post
                Totta puhuen en tiedä! Miten tsekkaan? Ainakaan IDriven Service-menussa ei löydy mitään siihen viittaavaa, joskus luulin että se Microfilter tarkoittaa sitä, mutta sehän onkin raitisilmasuodatin
                I-driven menussa pitäisi löytyä partikkeli filtterin vaihtoajankohta...jos sellainen on
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7521
                  • Jyväshyvä

                  Hmm, miksi meni 2 mäntää?
                  Eikai sulla kaksi läppää ajonnut samaan aikaan?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Izzman
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 97

                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    I-driven menussa pitäisi löytyä partikkeli filtterin vaihtoajankohta...jos sellainen on
                    Jees eli siinä tapauksessa ei ole hiukkassuodatinta. Valmistuskuukausi autolla on 09/2003.
                    BMW 135is Coupe manuaali

                    Comment

                    • Izzman
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 97

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Hmm, miksi meni 2 mäntää?
                      Eikai sulla kaksi läppää ajonnut samaan aikaan?
                      Molemmat läpät oli imukanavassa btw, mutta toisen läpän akselin kappale ja toisen jotkut "akselin niitit" tms oli sylintereissä.

                      Meni siis kaksi siinä mielessä samaan aikaan, että ajoin 500 km matkaa kyseisenä päivänä. Moottorista kuului tuskin kuultava nakutus edellisenä päivänä, mutta kohautin sille olkapäitäni koska olin kaukana kotoa ja tarkoitus oli päästä takaisin. Ajelin sitten n. 70 km ja auto ikään kuin köhähti kerran maantiellä (siis kesti alle sekunnin), sillon tiesin että okei, JOTAIN on tapahtunut mutta sen jälkeen auto toimi normaalisti ja nakutus lakkasi. Huokaisin siis helpotuksesta. (tässä vaiheessa siis varmaankin toisen sylinterin kamat olivat irronneet, hakanneet sylinterissä ja yskähtäneet lopulta eteenpäin?) Matka jatkui ilman ongelmia about 300 km, jonka jälkeen lähdin käännöksen jälkeen kiihdyttämään nollasta suoraan ohituskaistalle ja sitten KRLRLRLRRRRRRRRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKKKSSSSSHSHHKRAKPAUKKI LKIL, luulin että kumi lähti vanteelta (auto hyppi ja huojui), saman tien kytkin pohjaan, oikealle kaistalle ja tien pieleen jossa auto tyhjäkäynnillä heilui ja hyppi siis aivan hulluna, oli selvää että totaalisen paskana ja eikun sammuksiin ja hinausauto paikalle.

                      Se, että jätin ton alkunakutuksen huomiotta EI käytännössä harmita, koska tiedän 100% varmuudella, että en olisi matkan päällä a) odottanut maanantaihin, että saa auton paikalliseen huoltoon ja b) antanut minkään "voi siellä jotain ehkä olla" arvauksen perusteella sitä avata kuitenkaan. Tuskin olisi saanut saman tien huoltoaikaakaan jne jne jne, tuurilla EHKÄ jos olisin ollut kotiseudulla olisin vienyt merkkihuoltoon ja antanut avata. Sekin vielä, että jos se nakutus oli sitä, että ne niitit tms oli männän päällä sylinterissä olisi siis remontti tullut saman tien tehtäväksi, tietty sen toisen männän olisi voinut parhaassa tapauksessa säästää. Nakutus oli siis niin hiljaista että jos vaimo ei olis siitä huomauttanut ajettuaan, en itse olis välttämättä kiinnittäny edes huomiota.
                      BMW 135is Coupe manuaali

                      Comment

                      • jms1601
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 338
                        • P-Pohjanmaa

                        Mihinkäs tämä keskustelu hyytyi? Kiinnostais tietää kuinka monella, jotka tällä keskustelupalstalla tarinoi/käyttää tätä on ne läpät sinne koneeseen sujahtanut.
                        Ja ne joilla on näin ikävästi käynyt niin seuraavat asiat kiinnostaa:

                        1. Auton malli?
                        2. Ikä?
                        3. Ajokilometrit?

                        Ei kaikista viesteistä tarkalleen selviä edelliset asiat. Ja onko ketjun aloittajalla mitään uutta kerrottavaa asiasta?
                        530e G30 M-Sport -21
                        ***********************
                        Ex Audi A6 allroad -17
                        Ex X5 xd30 M-Sport -14
                        Ex 530dA F11 M-Sport -11
                        Ex E61 530xD M-Sport -08
                        Ex 530DAT E61
                        Ex E39 M-Sport

                        Comment

                        • 5647
                          Newbiemmer
                          • Nov 2006
                          • 2
                          • Tuusula

                          Kävin pari vuotta vieraissa Mersulla. Vaihtelin jatkuvasti alle 100tkm ajetun E-sarjalaisen alustan osia(ns.kuluvia). Kyllästyin siihen ja päätin palata takaisin ongelmattoman BMW:n rattiin(320d-04).
                          Tässä sitä sitten ongelma onkin!
                          Topicia lukiessa on syntynyt sellainen käsitys, että läppäongelma koskee lähinnä 6-sylinterisiä.
                          Autoni moottori on M47TU (TU=technical uppdate) 110kw. Tätä moottorityyppiä ei ole mainittu topicissa.
                          Auto tullut tehtaalta ulos 4/04
                          Osaako joku sanoa, koskeeko ongelma myös tätä konetta?
                          Tiedustelu on hypöteettinen, sillä perjantaina läpät lähtee koneesta, koski tai ei. Aion nimittäin käyttää yöni nukkumiseen.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            Originally posted by 5647 View Post
                            Kävin pari vuotta vieraissa Mersulla. Vaihtelin jatkuvasti alle 100tkm ajetun E-sarjalaisen alustan osia(ns.kuluvia). Kyllästyin siihen ja päätin palata takaisin ongelmattoman BMW:n rattiin(320d-04).
                            Tässä sitä sitten ongelma onkin!
                            Topicia lukiessa on syntynyt sellainen käsitys, että läppäongelma koskee lähinnä 6-sylinterisiä.
                            Autoni moottori on M47TU (TU=technical uppdate) 110kw. Tätä moottorityyppiä ei ole mainittu topicissa.
                            Auto tullut tehtaalta ulos 4/04
                            Osaako joku sanoa, koskeeko ongelma myös tätä konetta?
                            Tiedustelu on hypöteettinen, sillä perjantaina läpät lähtee koneesta, koski tai ei. Aion nimittäin käyttää yöni nukkumiseen.
                            Kyllä ne läpät löytyvät myös tuosta koneesta, ja kyllä, myös tuo moottorimalli on kuulemani mukaan syönyt läppiä.
                            Last edited by Rahu; 03-03-2009, 22:40.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • rakentamo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 258
                              • espoo

                              530d -04
                              läpät imeytyi koneeseen 220tkm kohdalla
                              --->autoon vaihdettiin takuuna uusi moottori, josta läpät poistettu.
                              991 S + talviauto hakusessa

                              Comment

                              • Izzman
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 97

                                Originally posted by rakentamo View Post
                                530d -04
                                läpät imeytyi koneeseen 220tkm kohdalla
                                --->autoon vaihdettiin takuuna uusi moottori, josta läpät poistettu.
                                Aika hyvin! Miten sait takuuna sen, eikö tehdastakuu ole automaattisesti ummessa tossa kohtaa?
                                BMW 135is Coupe manuaali

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎