Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Area 03

    Itselle ei ole yhtäkään takaisinkutsua tullut.Itse on aina tarvinnut tiedottaa asiasta MERKKILIIKKEELLE,ennen kuin saa jonkin reclaimin hodettua.Yleensä jenkkifoorumilta saanut PDF:nä tiedotteen,sen printannut ja marssinut liikkeeseen,niin asia on pitkin hampain hoidettu.

    Esim.E9X automaattilaatikoilla varusteltujen yksilöiden osalta jarrupedaalin jäykkyydestä käynnistettäessä sekä korkeapainepumpuista...tässä vain pari takaisinkutsua,mitä täytyy itse osata pyytää.
    Last edited by b mutteri kasa; 20-11-2010, 14:07.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      Tulipa poistettua e46 330da -04 M57N koneesta moiset läpät. Samalla vaihtelin uudet tiivisteet kun niputin. (KL-varaosista neliö+pyöreät ja egr tiivari).

      Läpät eivät olleet lähes yhtään karstassa, Saksan auto kun on niin on ilmeisesti happea saanu baanalla Imusarjan käytin Tammerdieselin pesukoneessa (10€) ja tuli sisältä aivan puhtaaksi.

      Dremelillä läpänakseli katkesi tosi nopeasti ja siististi. Melkein nauratti kun näki että akseli on vain sen puolikkaan ympyrän paksuinen siitä läpän reunasta. En ihmettele jos niitä koneeseen saakka on päätynyt.

      Yritin ensin kierteistää läppäakselin kohtaa ja laittaa siihen pulttia, mutta siitä ei tullut lasta eikä paskaa. Joten paras vaihtoehto oli hakea 5millin ruuveja rautakaupasta joissa V kanta ja sen lisäksi loctiten mustaa tiivisteliimaa sopiva pluru. Kun ruuvi oli pohjassa ja tiukassa katkaisin dremelillä toiselta puolelta.

      Kävipä jopa niin että vaikka momenttiavain oli käytössä niin imusarjanpultti napsahti poikki. En tiedä voiko olla niin että pesu olisi vaikuttanut ko. ihmepultin kestävyyteen. Mutta sain kun sainkin imusarjan paikalleen ja auton käyntiin ja kuntoon.

      Tyhjäkäynti kuulostaa aavistuksen erilaiselta mutta mitään muuta en ole vielä huomannut. Aikaa koko prokkikseen kaikkine ihmettelyineen meni se 7h ja rahaa n. ~50€ (loctite oli jo valmiiksi)
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • Ishvan
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 254

        Tupla
        Last edited by Ishvan; 20-11-2010, 15:40.
        -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

        Comment

        • Ishvan
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 254

          Originally posted by Supa View Post
          Hieman nauratti kun eilen tuli kirje äitimuorin Suzukista.
          Kyseessä 10 vuotta vanha auto mikä on nettiauton mukaan tänä päivänä arvoltaan n. 1500 euroa.
          Olivat suzukilla havainneet jonkin vian etujousituksessa ja haluavat tarkistaa ja mahdollisesti korjata ongelman.
          Huvitti sinänsä kun kyseessä on jo aikalailla romutuskuntoinen pommi
          Mutta sitten taas bemari ei suostu tekemään mitään takaisinkutsuja moninkertaisesti arvokkaampiin ja uudempiinkin autoihin, onhan se tietysti niinkin että bemarilla on oma egonsa sensijaan ku sukisukilla nyt ei oo paljoo menetettävää vaikka tunnustaakin jossain pommissaan olevan vikaa

          Eli ei nyt varsinaisesti liittynyt ketjuun mutta huvitti vaan suunnattomasti tämä kirje.
          Itse en Suizaa pommiksi väittäisi, luultavasti noita sinunkin kärryjäsi on useammin roplattu kuin äitimuorisi Suizaa

          Itse olen omistanut autoja laidasta laitaan, saksalaisesta japanin ihmeisiin asti. Merkkiuskollisuutta minussa ei ole pätkääkään, vaan vaihdan autoa lähinnä vaihtamisen ilosta siihen mihin saan parhaan välirahatarjouksen sillä hetkellä kun uutta pitää alle saada.

          Tulipa sitä 2006 taloon myöskin puolivuotias Swift kakkosautoksi muutama tuhat kilometriä ajettuna. Auto pysyi taloudessa lähes neljä vuotta ja 70 tkm. Auto oli minulla ensimmäinen, johon ei koko omistusaikana tarvinnut tehdä yhtään mitään ylimääräistä, kuin määräaikaishuollot. Jokaista muuta kuljetinta on tarvinnut kiikuttaa jos jonkinlaisen murheen vuoksi takuuhuoltoihin ja takaisinkutsuihin määrävälein. Edes nitinöistä ei voinut valittaa kun niitäkään ei kuulunut. Ainoa miinus monelle tuossa olisi se, että m....n jatkeeksi Suizasta ei kyllä ole. Totuuden nimissä en minä itsekkään tuolla montaa tuhatta kilometriä ajanut mutta yllättävän hyvä maku Suizasta jäi...harkitsisin vahvasti uudelleen jos hakisin nyt uutta, pientä ja edullista kakkosautoa.
          -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Originally posted by keke01 View Post
            Vähän asiaa täältä luettuani mieleen ei tule muuta kun alaväännön menetys tai katsastus. Lisääntyykö esim. savutus arvot tms. Pystyykö läppien olemassaolon tarkistamaan ilman osien purkua? Täytyis tietää onko oma kastroitu versio vai ei...
            No nyt kun olet lukenut vähän niin lueppa loputkin, samat kysymykset toistuu melkein kymmenen viestin välein.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

              Originally posted by keke01 View Post
              Jos alettais vaikka miettimään ihan perus asioista esim. montako bmw:tä mistä läpät löytyy on Suomen kamaralle myyty vaikka vuoden 2003 jälkeen. Ja sit vertaillaan vaikka täällä syntyneeseen listaan... Paljon huutelua tutun tutuista, aika vähän faktaa. Toki jonkinlainen ongelma on kyseessä koska vastaavia palstoja löytyy muistakin maista.
              Kun viestejä lukee niin hanakammin läppien poistosta vaahtoavien nimimerkin alta löytyy: Teemme myös läppien poistoa. Samoin ulkomaisilla sivustoilla on jo yrityksiä jotka myyvät läppien poistoon liittyviä osia. Loistava bisnes. Huhumylly käyntiin ja kaikki poistattaa varmuuden vuoksi jne...
              Tämä osui naulan kantaan. Jos tehtaan diesel autojen tuotantoa miettii niin puhutaan promilleista / prosentista mistä imusarjan läppä on irronnut ja aiheuttanut vaurion. Näistäkin varmastikkin lähes kaikista mitkä on vaivauduttu viemään merkkiliikkeeseen korjaukseen on BMW organisaatio maksanut osan viuluista tai koko korjauksen. (Tietyillä edellytyksillä mm: auto tullut BMW suomen kautta, ensimmäinen omistaja, ajetut kilometrit, auton ikä, huoltohistoria jne).
              Mutta poistattakaa vain kaikki läppiä, se on hyvä bisnes ja pistää rahan liikkumaan
              Ja varmuus ennen kaikkea, itsekkään en haluaisi kuulua siihen promille vähemmistöön
              Last edited by Spetke; 20-11-2010, 17:19.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • korpis
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 115
                • Kemijärvi/Kittilä/Pyhätunturi

                onko tässä niitä läppiä?

                Entisestä e46 320d -03 poistin ite nuo läpät ja nyt ois edessä e90 320d -05 poistaminen. Onko siinä edes niitä ja onko yhtä simppeli juttu ku e46 oli?
                MB C S204
                BMW e30 cabriolet
                Lynx 3500 gls - 93

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by korpis View Post
                  Entisestä e46 320d -03 poistin ite nuo läpät ja nyt ois edessä e90 320d -05 poistaminen. Onko siinä edes niitä ja onko yhtä simppeli juttu ku e46 oli?
                  Tämäkin linkki löytyy monta kertaa tästä ketjusta:
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • elvistelia
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 46

                    onko siis 08 facelift 525d automaatissa kyseiset läpät?


                    Originally posted by Rahu View Post
                    Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...

                    Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.

                    M47 ei läppiä.

                    M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.

                    M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.

                    M57N2 325d, 525d ei läppiä.

                    E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.

                    E83 (X3) on läpät

                    LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).


                    Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.

                    Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      Originally posted by elvistelia View Post
                      onko siis 08 facelift 525d automaatissa kyseiset läpät?
                      On jos ei ole poistettu.
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • teme[[
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 269
                        • Lake Worth, FL

                        Tuosta minun 530da:sta (e60) poistettiin imusarjan läpät ja jäi kovasti vaivaamaan tuo kun asentajalta kyselin tuosta operaatiosta niin sanoi,että vain läpät poistettiin, ei mitään muuta, eli eikö tuossa hommassa todellakaan ole tarpeellista tulpata mitään alipaineletkuja ym, tai poistaa sitä akselia (onko vakavaa jos se on siellä paikallaan? Eli onko tuossa hommassa jotakin tärkeää "kikkaa" mitä pitäisi huomioida ,että homma tulee tehtyä oikein?

                        Comment

                        • elvistelia
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 46

                          ok. tuo taulukon loppu hieman hämäs

                          LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).

                          löytyiskö seinäjoelta poistopistettä?

                          Originally posted by Dunky View Post
                          On jos ei ole poistettu.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9126
                            • Oulu

                            Eihän siinä listassa mikään hämää, kun asia on juuri kuten siihen on kirjoitettu. LCI-mallin 525d on "alavireinen" 3-litran kone, jossa EI ole läppiä imusarjassa. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • elvistelia
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 46

                              riippumatta vaihteistosta?

                              edellisellä sivulla dunky tiesi että läpät löytyy ja sekin hämää. vaikutti kuitenkin läppämieheltä kun niiden poisto löytyy palvelutarjonnasta.

                              Autoni siis e61 facelift malli 525dA ja kovasti kiinostaa löytyykö läpät! en ymmärrä noista räjäytyskuvista oikeen mitään. voinko todeta asiaa fyysisesti konehuoneesta vaikka en sieltäkään oikeen mitään ymmärrä? .

                              QUOTE=Clavurion;2215094]Eihän siinä listassa mikään hämää, kun asia on juuri kuten siihen on kirjoitettu. LCI-mallin 525d on "alavireinen" 3-litran kone, jossa EI ole läppiä imusarjassa. KLIK[/QUOTE]
                              Last edited by elvistelia; 05-12-2010, 13:10.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9126
                                • Oulu

                                LCI E60/61 525d osaluettelossa ei ole valittavissa kuin läpätön (without flap control) imusarja riippumatta vaihteistotyypistä.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎