Originally posted by bemmeri
View Post
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En nyt ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta tuota kalvoa ei ole tarkoitettu siihen suuntaan että imusarjassa olisi painetta.
-
Niin sillä 10nm se jo pysyy. On vain aika paljon enemmän ennen kuin halkeaa jos pinnat ovat suorat. Aika monella on tapana kiristää moni paikka liikaa. Venttiilikopat yms.Originally posted by Roisto View PostMuistaakseni momentti oli 10Nm että ei se kovin paljoa vaadi. Onhan siinä ne metalliholkit rei'issä vähän suojaamassa mutta kuitenkin..
Mutta ei siitä sen enempää.
Leave a comment:
-
Nyt pikku olusissa ei järki juokse. Laitoin painetta imusarjaan paineilmalla, kaasulläppä, yms auki tietenkin. Imuvuotoja katsoin samalla kun toisesta autosta piti vuoto etsiä.
Toimiiko se huohottajan kalvo oikein, jos öljytikun ottaa pois, niin kuuluu öljyn kurinaa ja ilmaa tulee tikun reiästä? Laitoin tarvikeena tuon imusarjan takakannen, kun sellainen oli sopivasti saatavilla. Aivan samanlainen se oli kuin vanhakin, mutta ilman numeroita.
Leave a comment:
-
Muistaakseni momentti oli 10Nm että ei se kovin paljoa vaadi. Onhan siinä ne metalliholkit rei'issä vähän suojaamassa mutta kuitenkin..Originally posted by Muurahainen View PostEn olisi ollenkaan niin huolissani muovisen suhteen. Alkuperäinenkin on kestänyt about 15 vuotta niin jos seuraavakin kestää ei ole paha investointi.
Jos sen kiristää halki on täytynyt käyttää ihan älyttömästi voimaa tai sitten vesipumpun tiivistepinta ei ole suora. Jos pinta on kiero ei siinä pidä metallinenkaan välttämättä.
Leave a comment:
-
En olisi ollenkaan niin huolissani muovisen suhteen. Alkuperäinenkin on kestänyt about 15 vuotta niin jos seuraavakin kestää ei ole paha investointi.Originally posted by Roisto View PostKerran vielä pojat..
Jos sen kiristää halki on täytynyt käyttää ihan älyttömästi voimaa tai sitten vesipumpun tiivistepinta ei ole suora. Jos pinta on kiero ei siinä pidä metallinenkaan välttämättä.
Leave a comment:
-
Joutokäynnin nosto onnistuu helpoiten kytkemällä 12v liittimen x10104 (musta? 18-pinninen suorakaiteen muotonen) pinniin 6 (ajovalot päällä tyhjäkäynnin nosto)Originally posted by M. Luuri View PostNo niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.
Tai sitten se ilmastointi myös pinniin 6, mutta siihen johtosarjan pyöreeseen liittimeen.
Leave a comment:
-
Katsot sähkökuvista että mihin moottorinohjauksen pinniin tulee ilmastoinnin tieto ja sitten järjestät tiedon sinne "hyppyjohdolla".Originally posted by M. Luuri View PostNo niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.
Leave a comment:
-
Joo tuo tuli itellekin ekana mieleen vaikka ei ole mitenkään epätavanomaista että esim. ohj.tehostimen letkut mahii. Korjattavissahan tuokin on, mutta nuo mainitut ei nyt ollut ainoot ongelmat, eli ettiäpäin ja uutta matooOriginally posted by Morkai View PostJuurikin näin, kalvo petää niin alipaine eksyy öljytilaan. Ehjällä aivan minimaalinen imu.
Valitettavasti näyttää ensisilmäyksellä lohkon keskellä menevien jäähytysputkien vuodolta...
(34k€ vähän liikaa rojektiautosta).Last edited by kama; 05-07-2014, 20:56.
Leave a comment:
-
No niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.
Leave a comment:
-
Kerran vielä pojat..Originally posted by lorttoni View PostTuleeko termostaatin ja kotelon väliin jotain tiivistettä ??4.0x76.5 millinen taitaa tulla termostaatin ja vesipumpun väliin? Nimim. Ostin pelkän tiivisteen ja kotelo halki...
Ja kun otin auki ni ei ollu tiivistettä ollenkaa vaan tiiviste massaa joka paikas
Originally posted by Roisto View PostTarkotat varmaan sillä mustalla kököllä termarin kantta. Tässä sen tiiviste, saa esim Schmiedmann.
Edit. Paljon mahollista että se kansi on kiristetty halki ja siten tiivisteen uusiminen ei riitä. Tässä linkki tuohon kanteen, kuva hämää kun näyttää metalliselta, muovinen sieltä suurella todennäköisyydellä tulee..
Leave a comment:
-
Juurikin näin, kalvo petää niin alipaine eksyy öljytilaan. Ehjällä aivan minimaalinen imu.Originally posted by peto2 View PostHuohottimen kalvo paskana.
Valitettavasti näyttää ensisilmäyksellä lohkon keskellä menevien jäähytysputkien vuodolta...Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?Last edited by Morkai; 05-07-2014, 09:56.
Leave a comment:
-
Tuleeko termostaatin ja kotelon väliin jotain tiivistettä ??4.0x76.5 millinen taitaa tulla termostaatin ja vesipumpun väliin? Nimim. Ostin pelkän tiivisteen ja kotelo halki...
Ja kun otin auki ni ei ollu tiivistettä ollenkaa vaan tiiviste massaa joka paikasLast edited by lorttoni; 05-07-2014, 08:39.
Leave a comment:
-
Huohottimen kalvo paskana.Originally posted by kama View PostPari havaintoo taas eräästä yksilöstä (n62b44):
- Tämäkin täryyttää vähän kierroksilla. Onko tuo 8-koneen ominaisuus? Kutoset pyörii ainakin tasaisemmin.
- Huohottimet tässä ilm ok, kun on voimakas alipaine öljykorkin alla ja kun raottaa reilusti niin kone sammuu heti. eli OK?
- Jos koittaa vapaalla pitää kierrokset 1000r/min niin ei onnistu, kierrokset seilaa. Onko tämä myös näissä merkki vanoksen tiivisteiden kovettumisesta?
- Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?
Kiitos jos joku viittii jelpata (ennenkuin unohan nää kasit
)
Leave a comment:

Leave a comment: