M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Nyt pikku olusissa ei järki juokse. Laitoin painetta imusarjaan paineilmalla, kaasulläppä, yms auki tietenkin. Imuvuotoja katsoin samalla kun toisesta autosta piti vuoto etsiä.

    Toimiiko se huohottajan kalvo oikein, jos öljytikun ottaa pois, niin kuuluu öljyn kurinaa ja ilmaa tulee tikun reiästä? Laitoin tarvikeena tuon imusarjan takakannen, kun sellainen oli sopivasti saatavilla. Aivan samanlainen se oli kuin vanhakin, mutta ilman numeroita.
    En nyt ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta tuota kalvoa ei ole tarkoitettu siihen suuntaan että imusarjassa olisi painetta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Muistaakseni momentti oli 10Nm että ei se kovin paljoa vaadi. Onhan siinä ne metalliholkit rei'issä vähän suojaamassa mutta kuitenkin..
    Niin sillä 10nm se jo pysyy. On vain aika paljon enemmän ennen kuin halkeaa jos pinnat ovat suorat. Aika monella on tapana kiristää moni paikka liikaa. Venttiilikopat yms.

    Mutta ei siitä sen enempää.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Nyt pikku olusissa ei järki juokse. Laitoin painetta imusarjaan paineilmalla, kaasulläppä, yms auki tietenkin. Imuvuotoja katsoin samalla kun toisesta autosta piti vuoto etsiä.

    Toimiiko se huohottajan kalvo oikein, jos öljytikun ottaa pois, niin kuuluu öljyn kurinaa ja ilmaa tulee tikun reiästä? Laitoin tarvikeena tuon imusarjan takakannen, kun sellainen oli sopivasti saatavilla. Aivan samanlainen se oli kuin vanhakin, mutta ilman numeroita.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    En olisi ollenkaan niin huolissani muovisen suhteen. Alkuperäinenkin on kestänyt about 15 vuotta niin jos seuraavakin kestää ei ole paha investointi.

    Jos sen kiristää halki on täytynyt käyttää ihan älyttömästi voimaa tai sitten vesipumpun tiivistepinta ei ole suora. Jos pinta on kiero ei siinä pidä metallinenkaan välttämättä.
    Muistaakseni momentti oli 10Nm että ei se kovin paljoa vaadi. Onhan siinä ne metalliholkit rei'issä vähän suojaamassa mutta kuitenkin..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Kerran vielä pojat..
    En olisi ollenkaan niin huolissani muovisen suhteen. Alkuperäinenkin on kestänyt about 15 vuotta niin jos seuraavakin kestää ei ole paha investointi.

    Jos sen kiristää halki on täytynyt käyttää ihan älyttömästi voimaa tai sitten vesipumpun tiivistepinta ei ole suora. Jos pinta on kiero ei siinä pidä metallinenkaan välttämättä.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Vibaa View Post
    740i, eiköhän päde vitossarjalaisiinkin.
    Toi 64 pinni on sama moottorinohjausboksissa, kuin aiemmin esitetty pinni 6 pyöreessä koriliittimessä.

    Leave a comment:


  • Vibaa
    replied
    740i, eiköhän päde vitossarjalaisiinkin.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by M. Luuri View Post
    No niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.
    Joutokäynnin nosto onnistuu helpoiten kytkemällä 12v liittimen x10104 (musta? 18-pinninen suorakaiteen muotonen) pinniin 6 (ajovalot päällä tyhjäkäynnin nosto)

    Tai sitten se ilmastointi myös pinniin 6, mutta siihen johtosarjan pyöreeseen liittimeen.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by M. Luuri View Post
    No niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.
    Katsot sähkökuvista että mihin moottorinohjauksen pinniin tulee ilmastoinnin tieto ja sitten järjestät tiedon sinne "hyppyjohdolla".

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Juurikin näin, kalvo petää niin alipaine eksyy öljytilaan. Ehjällä aivan minimaalinen imu.

    Valitettavasti näyttää ensisilmäyksellä lohkon keskellä menevien jäähytysputkien vuodolta...
    Joo tuo tuli itellekin ekana mieleen vaikka ei ole mitenkään epätavanomaista että esim. ohj.tehostimen letkut mahii. Korjattavissahan tuokin on, mutta nuo mainitut ei nyt ollut ainoot ongelmat, eli ettiäpäin ja uutta matoo

    (34k€ vähän liikaa rojektiautosta).
    Last edited by kama; 05-07-2014, 20:56.

    Leave a comment:


  • M. Luuri
    replied
    No niin m60 kurut. Mites huijaan moottorinohjaukselle sen, että tunnistaa ilmastoinnin olevan kokoajan päällä syystä, että nostaisi joutokäyntiä, koska on niin kevyt vauhtis/kytkin paketti niin saattaa sammahdella lämpöisenä moottorijarrun jälkeen kytkintä painaessa ja joskus muuten vain tyhjäkäynnillä. Ei ole ilmastointia siis kiinni ja kompuran piuhat tulee tietenkin konehuoneeseen.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by lorttoni View Post
    Tuleeko termostaatin ja kotelon väliin jotain tiivistettä ??4.0x76.5 millinen taitaa tulla termostaatin ja vesipumpun väliin? Nimim. Ostin pelkän tiivisteen ja kotelo halki...
    Ja kun otin auki ni ei ollu tiivistettä ollenkaa vaan tiiviste massaa joka paikas
    Kerran vielä pojat..

    Originally posted by Roisto View Post
    Tarkotat varmaan sillä mustalla kököllä termarin kantta. Tässä sen tiiviste, saa esim Schmiedmann.

    Edit. Paljon mahollista että se kansi on kiristetty halki ja siten tiivisteen uusiminen ei riitä. Tässä linkki tuohon kanteen, kuva hämää kun näyttää metalliselta, muovinen sieltä suurella todennäköisyydellä tulee..

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Huohottimen kalvo paskana.
    Juurikin näin, kalvo petää niin alipaine eksyy öljytilaan. Ehjällä aivan minimaalinen imu.


    Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?
    Valitettavasti näyttää ensisilmäyksellä lohkon keskellä menevien jäähytysputkien vuodolta...
    Last edited by Morkai; 05-07-2014, 09:56.

    Leave a comment:


  • lorttoni
    replied
    Tuleeko termostaatin ja kotelon väliin jotain tiivistettä ??4.0x76.5 millinen taitaa tulla termostaatin ja vesipumpun väliin? Nimim. Ostin pelkän tiivisteen ja kotelo halki...
    Ja kun otin auki ni ei ollu tiivistettä ollenkaa vaan tiiviste massaa joka paikas
    Last edited by lorttoni; 05-07-2014, 08:39.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Pari havaintoo taas eräästä yksilöstä (n62b44):
    - Tämäkin täryyttää vähän kierroksilla. Onko tuo 8-koneen ominaisuus? Kutoset pyörii ainakin tasaisemmin.
    - Huohottimet tässä ilm ok, kun on voimakas alipaine öljykorkin alla ja kun raottaa reilusti niin kone sammuu heti. eli OK?
    - Jos koittaa vapaalla pitää kierrokset 1000r/min niin ei onnistu, kierrokset seilaa. Onko tämä myös näissä merkki vanoksen tiivisteiden kovettumisesta?
    - Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?



    Kiitos jos joku viittii jelpata (ennenkuin unohan nää kasit )
    Huohottimen kalvo paskana.

    Leave a comment:

Working...
X