Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osmis
    Moderator
    • May 2006
    • 5271
    • Lieksa, Middle of Nowhere

    Originally posted by Supa View Post
    Kannattaa.
    Näyttää olevan äkkiseltään alemmasta ketjukotelosta missä ketju menee kampuran rattaan alta, joku voi toki korjata.
    Näkyy öljypohjasta jos puuttuvat.
    Hienoa. Pitääpä nostaa kone pukkiin ja tutkia tarkemmin.
    Sawo-Karjala - connection

    @osmis_garage

    Harraste: E30 325i Cabriolet -86

    Käyttis: E39 528i M-Sport -99

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Eli mikäli nyt on sieltä mistä luulen niin ketju käynyt todennäköisesti turhan löysänä ja hakannut tuon rikki.
      Tämähän ei ole käsittääkseni mitenkään epätavallista edes.
      Jos meinaat aukoa niin melkeen vaihtaisin ketjun, kiristäjän nyt ainakin.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Pikkuvelii View Post
        e34 530 vm 92 m60b30. Sillointällöin joskus startti todella pitkä eikä käynnisty. Kun parikertaa koittaa niin hörähtää eikä käy kaikilla ja sitten herää henkiin. Yleensä tekee kun seissyt ajon jälkeen n tunnin verran. Tallvella ja kylmälläkoneella ei tee koskaan ja täysin lämpimänä. Ja tosiaan vika ilmaantuu harvoin toimii muuten täydellisesti. Toinen että mitä öljyä olette näissä käyttäneet. Mulla nytten mobil 3000 5w-40 ja kovan ajon/burnaamisen jälkeen alkaa säksättää. Paksumpaa öljyä? Ajettu tosiaa 400 000km

        Itsellä saman tyylistä aiheutti bensanpaineensäädin joka vuosi läpi.
        Last edited by Muurahainen; 16-08-2012, 16:51.

        Comment

        • Osmis
          Moderator
          • May 2006
          • 5271
          • Lieksa, Middle of Nowhere

          Originally posted by Supa View Post
          Eli mikäli nyt on sieltä mistä luulen niin ketju käynyt todennäköisesti turhan löysänä ja hakannut tuon rikki.
          Tämähän ei ole käsittääkseni mitenkään epätavallista edes.
          Jos meinaat aukoa niin melkeen vaihtaisin ketjun, kiristäjän nyt ainakin.

          Tosta purkukoneestakin on näköjään levinny samalla tavalla:





          Onkohan noi läkkärät sitten välttämättömät tuolla? Eipähän pääsisi enää uudestaan katkeamaan :think
          Sawo-Karjala - connection

          @osmis_garage

          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            No seuraavaksi hyppää jako.
            Eli jakopää kuntoon ainakin ennen sitä.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • jepe-
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 714
              • Kotka

              Pari pientä tyhmää kysymystä vielä..

              Välillä kun kiihdytellyt niin tuntuu että ei aina vedä samalla tavalla joka kerta.. Mistäs parhaiten parkkipaikka olosuhteissa pystyy tarkastelemaan että käykö kaikilla? Vai voiko tähän moni muu asia vaikuttaa?
              Tyhjäkäynti pysyy kuitenkin aina liki 500rpm.

              Hiljasesta vauhdista kakkosella kiihdyttäessä tuppaa vähän nykimään alakierroksilla, kolmosella joskus tekee samaa?

              Ja kyseessä M60B30
              Alpina B10 3.3 Touring
              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

              Comment

              • Qeequ
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 993
                • Ylivieska

                itelläki alkanut bensankulutus nousta. ajotietokone näyttää tällä hetkellä reilua 18 litraa, ajan pelkkää kaupunkia, onko imm vai lambdojen vaihto edessä? aikasemmin ollut tasasta 12,9-13,7 :think vai valehteleekohan tuo ajotietokone. en kyllä sen tarkemmin oo seurannut tuota bensa kulutusta. ja kylmällä koneella tuntuu että vetää pers dynossa hivenen paremmin mitä lämpimänä.? mistä tämä johtuu. villi veikkaus että IMM tiensä päässä?
                Last edited by Qeequ; 18-08-2012, 01:58.

                13xE34
                1xE39
                5xE36
                1xE38
                1xE32

                Comment

                • Vibaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 581
                  • Vaasa

                  Originally posted by Qeequ View Post
                  itelläki alkanut bensankulutus nousta. ajotietokone näyttää tällä hetkellä reilua 18 litraa, ajan pelkkää kaupunkia, onko imm vai lambdojen vaihto edessä? aikasemmin ollut tasasta 12,9-13,7 :think vai valehteleekohan tuo ajotietokone. en kyllä sen tarkemmin oo seurannut tuota bensa kulutusta. ja kylmällä koneella tuntuu että vetää pers dynossa hivenen paremmin mitä lämpimänä.? mistä tämä johtuu. villi veikkaus että IMM tiensä päässä?
                  Eihän tuo täysin normaalilta vaikuta, kuten itsekin funtsit jo niin kaikki nuo perusjutut tarkistukseen. IMM, lambda, öljyseparaattorinkalvo etc.

                  Vikakoodien sekä livedatan lukeminen helpottaisi etsimistä.
                  sigpic
                  E34 530iA

                  Comment

                  • Qeequ
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 993
                    • Ylivieska

                    Originally posted by Vibaa View Post
                    Eihän tuo täysin normaalilta vaikuta, kuten itsekin funtsit jo niin kaikki nuo perusjutut tarkistukseen. IMM, lambda, öljyseparaattorinkalvo etc.

                    Vikakoodien sekä livedatan lukeminen helpottaisi etsimistä.
                    Tjoo. separaattorin kalvo vaihdettu. mutta muista ei tietoa. tulpat tietty on vaihdettu kans.

                    13xE34
                    1xE39
                    5xE36
                    1xE38
                    1xE32

                    Comment

                    • jepe-
                      BTCF Member
                      • Feb 2008
                      • 714
                      • Kotka

                      Huomasinpa tänään sellasta oiretta että tuo tyhjäkäynti jää vähän seilaamaan kaasun päästettäessä, ja pääsipä siinä sammumaankin..

                      Onko tuo imusarjan takaosa kuvasta numero #3 Jos tilaan sen osanumerolla tuleeko kaikki tarvittava mukana?



                      Mitä sen lisäksi olisi hyvä vaihtaa?
                      Ja auttaisiko tuo noihin pieniin nykimis ym. ongelmiin mitä tuossa yläpuolella luettelin aikaisemmin..
                      Alpina B10 3.3 Touring
                      Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                      Comment

                      • Vibaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 581
                        • Vaasa

                        Originally posted by jepe- View Post
                        Huomasinpa tänään sellasta oiretta että tuo tyhjäkäynti jää vähän seilaamaan kaasun päästettäessä, ja pääsipä siinä sammumaankin..

                        Onko tuo imusarjan takaosa kuvasta numero #3 Jos tilaan sen osanumerolla tuleeko kaikki tarvittava mukana?



                        Mitä sen lisäksi olisi hyvä vaihtaa?
                        Ja auttaisiko tuo noihin pieniin nykimis ym. ongelmiin mitä tuossa yläpuolella luettelin aikaisemmin..
                        Voipi auttaa, suosittelisin ottamaan samalla nuo parit kumitulpat, tiivisteen sekä alipaineletkun bensapaineensäätimelle.

                        Samaan tilaukseen imusarjan tiivisteet sekä venakoppien tiivisteet niin saa nekin rajattua pois
                        sigpic
                        E34 530iA

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2100
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          Originally posted by jepe- View Post
                          Huomasinpa tänään sellasta oiretta että tuo tyhjäkäynti jää vähän seilaamaan kaasun päästettäessä, ja pääsipä siinä sammumaankin..

                          Onko tuo imusarjan takaosa kuvasta numero #3 Jos tilaan sen osanumerolla tuleeko kaikki tarvittava mukana?



                          Mitä sen lisäksi olisi hyvä vaihtaa?
                          Ja auttaisiko tuo noihin pieniin nykimis ym. ongelmiin mitä tuossa yläpuolella luettelin aikaisemmin..
                          Juuri nuo mitä Viba mainitsi, mutta putsailes samalla ICV.. Saattaisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin.. Vie vartin kun putsaa kunnolla, löytyy M60 koneesta ihan imusarjan edestä sellanen putkilo

                          Omassani oli ihan musta sisältä eikä luistin liikkunut mihinkään.. Nykyään ei ole ongelmia tyhjäkäynnillä..
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5266
                            • Pirkkala

                            Originally posted by -Sipe- View Post
                            Onkos kellään ZF:än 5v manuaalia isomman kasin jatkeena? jollain 530->540 swapin tehneellä varmaan..

                            Suunnitelmissa laittaa n. 350hp m62:sen jatkoksi zf:n 5v manuaali, 2-massa vauhtiksella.

                            Mikä kytkin? pikkukasin levy, m5 asetelma ja painelaakeri? Näin olen itse tuumaillut.

                            Mitä ootte käyttänyt?:think 6v isossa getragissa (540, e39 m5) on eri kytkinakselin pooritus kun ZF:N 5v manuaalissa, jota käytetään todella laajasti, (e36 m3, e34 530v8 ym)

                            Voisi laittaa m5 kytkimen kokonaan jos käyttäisi 6v askia.

                            Mulla on kyseinen loota m60b40 jatkeena, mukisematta toimii n.300hp. ilmeisesti kovalla vauhtiksella ja jollain vahvemmalla asetelmalla, tarkemmista spekseistä ei tietoa.( M5 ed. omistajan mukaan?)Olen tuon saanut kerran lipeämään kakkosella "kytkinpommilla" ite suosittelen reilusti ylimitoittaa kytkimen ei tarvi varoa jos antaa sikaa, lukkoperän kanssa pito kuitenkin aika kova... Jos joskus ite kytkintä päivitän, ni kestävintä mitä järkevällä rahalla saa.

                            Tuosta laatikosta sellanen huomio että on aika "hidas" aika tarkasti pitää vaihtaa, tosin itsellä vähän siirtäjän vivuissa välyksiä ja keppi aika "pitkä"
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • jepe-
                              BTCF Member
                              • Feb 2008
                              • 714
                              • Kotka

                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Voipi auttaa, suosittelisin ottamaan samalla nuo parit kumitulpat, tiivisteen sekä alipaineletkun bensapaineensäätimelle.

                              Samaan tilaukseen imusarjan tiivisteet sekä venakoppien tiivisteet niin saa nekin rajattua pois
                              Tiiviste ja kumitulpat tuolle kannelle siis? Samasta kuvasta löytyy?

                              Ja nuo venakoppien ja imusarjan tiiviste oli muutenkin tulossa tilaukseen.
                              Alpina B10 3.3 Touring
                              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                              Comment

                              • jepe-
                                BTCF Member
                                • Feb 2008
                                • 714
                                • Kotka

                                Originally posted by SushiX View Post
                                Juuri nuo mitä Viba mainitsi, mutta putsailes samalla ICV.. Saattaisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin.. Vie vartin kun putsaa kunnolla, löytyy M60 koneesta ihan imusarjan edestä sellanen putkilo

                                Omassani oli ihan musta sisältä eikä luistin liikkunut mihinkään.. Nykyään ei ole ongelmia tyhjäkäynnillä..
                                Löytyykö tuohon kuvaa että minkälainen kapistus.. RealOem:ista vaikkapa?
                                Alpina B10 3.3 Touring
                                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎