Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
-
-
Eli mikäli nyt on sieltä mistä luulen niin ketju käynyt todennäköisesti turhan löysänä ja hakannut tuon rikki.
Tämähän ei ole käsittääkseni mitenkään epätavallista edes.
Jos meinaat aukoa niin melkeen vaihtaisin ketjun, kiristäjän nyt ainakin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View Poste34 530 vm 92 m60b30. Sillointällöin joskus startti todella pitkä eikä käynnisty. Kun parikertaa koittaa niin hörähtää eikä käy kaikilla ja sitten herää henkiin. Yleensä tekee kun seissyt ajon jälkeen n tunnin verran. Tallvella ja kylmälläkoneella ei tee koskaan ja täysin lämpimänä. Ja tosiaan vika ilmaantuu harvoin toimii muuten täydellisesti. Toinen että mitä öljyä olette näissä käyttäneet. Mulla nytten mobil 3000 5w-40 ja kovan ajon/burnaamisen jälkeen alkaa säksättää. Paksumpaa öljyä? Ajettu tosiaa 400 000km
Itsellä saman tyylistä aiheutti bensanpaineensäädin joka vuosi läpi.Last edited by Muurahainen; 16-08-2012, 16:51.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEli mikäli nyt on sieltä mistä luulen niin ketju käynyt todennäköisesti turhan löysänä ja hakannut tuon rikki.
Tämähän ei ole käsittääkseni mitenkään epätavallista edes.
Jos meinaat aukoa niin melkeen vaihtaisin ketjun, kiristäjän nyt ainakin.
Tosta purkukoneestakin on näköjään levinny samalla tavalla:
Onkohan noi läkkärät sitten välttämättömät tuolla? Eipähän pääsisi enää uudestaan katkeamaan :thinkSawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Pari pientä tyhmää kysymystä vielä..
Välillä kun kiihdytellyt niin tuntuu että ei aina vedä samalla tavalla joka kerta.. Mistäs parhaiten parkkipaikka olosuhteissa pystyy tarkastelemaan että käykö kaikilla? Vai voiko tähän moni muu asia vaikuttaa?
Tyhjäkäynti pysyy kuitenkin aina liki 500rpm.
Hiljasesta vauhdista kakkosella kiihdyttäessä tuppaa vähän nykimään alakierroksilla, kolmosella joskus tekee samaa?
Ja kyseessä M60B30Alpina B10 3.3 Touring
Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39
Comment
-
-
itelläki alkanut bensankulutus nousta. ajotietokone näyttää tällä hetkellä reilua 18 litraa, ajan pelkkää kaupunkia, onko imm vai lambdojen vaihto edessä? aikasemmin ollut tasasta 12,9-13,7 :think vai valehteleekohan tuo ajotietokone. en kyllä sen tarkemmin oo seurannut tuota bensa kulutusta. ja kylmällä koneella tuntuu että vetää pers dynossa hivenen paremmin mitä lämpimänä.? mistä tämä johtuu. villi veikkaus että IMM tiensä päässä?Last edited by Qeequ; 18-08-2012, 01:58.
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
-
Originally posted by Qeequ View Postitelläki alkanut bensankulutus nousta. ajotietokone näyttää tällä hetkellä reilua 18 litraa, ajan pelkkää kaupunkia, onko imm vai lambdojen vaihto edessä? aikasemmin ollut tasasta 12,9-13,7 :think vai valehteleekohan tuo ajotietokone. en kyllä sen tarkemmin oo seurannut tuota bensa kulutusta. ja kylmällä koneella tuntuu että vetää pers dynossa hivenen paremmin mitä lämpimänä.? mistä tämä johtuu. villi veikkaus että IMM tiensä päässä?
Vikakoodien sekä livedatan lukeminen helpottaisi etsimistä.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostEihän tuo täysin normaalilta vaikuta, kuten itsekin funtsit jo niin kaikki nuo perusjutut tarkistukseen. IMM, lambda, öljyseparaattorinkalvo etc.
Vikakoodien sekä livedatan lukeminen helpottaisi etsimistä.
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
-
Huomasinpa tänään sellasta oiretta että tuo tyhjäkäynti jää vähän seilaamaan kaasun päästettäessä, ja pääsipä siinä sammumaankin..
Onko tuo imusarjan takaosa kuvasta numero #3 Jos tilaan sen osanumerolla tuleeko kaikki tarvittava mukana?
Mitä sen lisäksi olisi hyvä vaihtaa?
Ja auttaisiko tuo noihin pieniin nykimis ym. ongelmiin mitä tuossa yläpuolella luettelin aikaisemmin..Alpina B10 3.3 Touring
Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39
Comment
-
-
Originally posted by jepe- View PostHuomasinpa tänään sellasta oiretta että tuo tyhjäkäynti jää vähän seilaamaan kaasun päästettäessä, ja pääsipä siinä sammumaankin..
Onko tuo imusarjan takaosa kuvasta numero #3 Jos tilaan sen osanumerolla tuleeko kaikki tarvittava mukana?
Mitä sen lisäksi olisi hyvä vaihtaa?
Ja auttaisiko tuo noihin pieniin nykimis ym. ongelmiin mitä tuossa yläpuolella luettelin aikaisemmin..
Samaan tilaukseen imusarjan tiivisteet sekä venakoppien tiivisteet niin saa nekin rajattua poissigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by jepe- View PostHuomasinpa tänään sellasta oiretta että tuo tyhjäkäynti jää vähän seilaamaan kaasun päästettäessä, ja pääsipä siinä sammumaankin..
Onko tuo imusarjan takaosa kuvasta numero #3 Jos tilaan sen osanumerolla tuleeko kaikki tarvittava mukana?
Mitä sen lisäksi olisi hyvä vaihtaa?
Ja auttaisiko tuo noihin pieniin nykimis ym. ongelmiin mitä tuossa yläpuolella luettelin aikaisemmin..
Omassani oli ihan musta sisältä eikä luistin liikkunut mihinkään.. Nykyään ei ole ongelmia tyhjäkäynnillä..E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
Originally posted by -Sipe- View PostOnkos kellään ZF:än 5v manuaalia isomman kasin jatkeena? jollain 530->540 swapin tehneellä varmaan..
Suunnitelmissa laittaa n. 350hp m62:sen jatkoksi zf:n 5v manuaali, 2-massa vauhtiksella.
Mikä kytkin? pikkukasin levy, m5 asetelma ja painelaakeri? Näin olen itse tuumaillut.
Mitä ootte käyttänyt?:think 6v isossa getragissa (540, e39 m5) on eri kytkinakselin pooritus kun ZF:N 5v manuaalissa, jota käytetään todella laajasti, (e36 m3, e34 530v8 ym)
Voisi laittaa m5 kytkimen kokonaan jos käyttäisi 6v askia.
Mulla on kyseinen loota m60b40 jatkeena, mukisematta toimii n.300hp. ilmeisesti kovalla vauhtiksella ja jollain vahvemmalla asetelmalla, tarkemmista spekseistä ei tietoa.( M5 ed. omistajan mukaan?)Olen tuon saanut kerran lipeämään kakkosella "kytkinpommilla" ite suosittelen reilusti ylimitoittaa kytkimen ei tarvi varoa jos antaa sikaa, lukkoperän kanssa pito kuitenkin aika kova... Jos joskus ite kytkintä päivitän, ni kestävintä mitä järkevällä rahalla saa.
Tuosta laatikosta sellanen huomio että on aika "hidas" aika tarkasti pitää vaihtaa, tosin itsellä vähän siirtäjän vivuissa välyksiä ja keppi aika "pitkä"E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostVoipi auttaa, suosittelisin ottamaan samalla nuo parit kumitulpat, tiivisteen sekä alipaineletkun bensapaineensäätimelle.
Samaan tilaukseen imusarjan tiivisteet sekä venakoppien tiivisteet niin saa nekin rajattua pois
Ja nuo venakoppien ja imusarjan tiiviste oli muutenkin tulossa tilaukseen.Alpina B10 3.3 Touring
Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostJuuri nuo mitä Viba mainitsi, mutta putsailes samalla ICV.. Saattaisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin.. Vie vartin kun putsaa kunnolla, löytyy M60 koneesta ihan imusarjan edestä sellanen putkilo
Omassani oli ihan musta sisältä eikä luistin liikkunut mihinkään.. Nykyään ei ole ongelmia tyhjäkäynnillä..Alpina B10 3.3 Touring
Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39
Comment
-
Comment