Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Jonsku View Post
    Ihan hyvin se uusi "muovinen" termarin kotelo pelaa myös, turha tilailla kaukaa ulkomailta metallisia..
    Samaa mieltä, ei ne vielä olekkaan kestänyt kuin 15 vuotta.

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      Vaihteiston warm-up vaihto-ohjelman ehto tuleekin vaihteiston lämpöanturilta. Se lienee siis tiensä päässä, kun warmp-up tilaa käyttää satunnaisesti. Olen alkanut epäilemään joko imuvuotoa tai ilmamassamittarivikaa. Kuinka paljon koneen käynti muuttu, kun tyhjäkäynnillä nappaa maf:in irti? Omassa vehkeessä ei juurikaan muutu. Ei vikakoodeja, maf:sta luulisi tulevan?

      Originally posted by jakusa View Post
      Mikähän voisi olla nelilitraisessa syypäänä, kun kylmän moottorin käynnistyksen jälkeen käy ehkä 2-3s 300-400rpm, jonka jälkeen kierrokset nousevat normaaliin. Kovilla pakkasilla (-15->) sammuu heti 1. käynnistymisen jälkeen, mutta heti perään kun käynnistää uudestaan, niin toimii normaalisti (kierrokset eivät siis jää tuonne 300-400 tienoille). Jos painaa kaasupetaalia heti käynnistymisen jälkeen niin pysyy käynnissä. Lämpimän moottorin kanssa ei mitään ongelmia.

      Mittasin moottorin lämpöanturin ja pitäisi olla kunnossa. Lisäksi testasin MAFin irroittamalla johdon koneen käydessä ja koneen käynti muuttui. Huohottimen kalvon olen vaihtanut ja mielestäni tyhjäkäynti on muuten täysin normaali ja suht värinätön.
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • Vibaa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 581
        • Vaasa

        Originally posted by jakusa View Post
        Vaihteiston warm-up vaihto-ohjelman ehto tuleekin vaihteiston lämpöanturilta. Se lienee siis tiensä päässä, kun warmp-up tilaa käyttää satunnaisesti. Olen alkanut epäilemään joko imuvuotoa tai ilmamassamittarivikaa. Kuinka paljon koneen käynti muuttu, kun tyhjäkäynnillä nappaa maf:in irti? Omassa vehkeessä ei juurikaan muutu. Ei vikakoodeja, maf:sta luulisi tulevan?
        Omassa käynti muuttuu aika takertelevaksi mikäli MAFfin irroittaa. Eikä siitä aina vikakoodia taida tulla mikäli epäkunnossa.
        sigpic
        E34 530iA

        Comment

        • Powr
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1589
          • Kankaanpää

          Laitetaas nytte vielä tännekkin ni jos rupeis vika selviään.

          Elikkä auton 740 ja vikana se että kaikki tehot katos.
          Kaiken lisäks tänään se vielä jätti välille. Ei vaan jaksanu enään vetää ollenkaan. Oikein härnäämällä sai kierrokset 2000rpm muttei millään yli.
          Heti kun heitti D:lle niin sammahti siihen.

          Este tuli mieleen että olisko pari pyttyä pois pelistä. Mutta sitten kun rupes öljy kuluun aika kovaan tahtia ni rupesin miettiin muita mahdollisuuksia.

          Ei varmaan liity tähän vikaan mitenkään, mutta tulpankoloissa oli öljyä (venttiilikopantiiviste) ja oikean lohkon tulpat olivat paljon pahemman näköiset kuin vasemman lohkon
          "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

          Comment

          • Vibaa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 581
            • Vaasa

            Originally posted by Powr View Post
            Laitetaas nytte vielä tännekkin ni jos rupeis vika selviään.

            Elikkä auton 740 ja vikana se että kaikki tehot katos.
            Kaiken lisäks tänään se vielä jätti välille. Ei vaan jaksanu enään vetää ollenkaan. Oikein härnäämällä sai kierrokset 2000rpm muttei millään yli.
            Heti kun heitti D:lle niin sammahti siihen.

            Este tuli mieleen että olisko pari pyttyä pois pelistä. Mutta sitten kun rupes öljy kuluun aika kovaan tahtia ni rupesin miettiin muita mahdollisuuksia.

            Ei varmaan liity tähän vikaan mitenkään, mutta tulpankoloissa oli öljyä (venttiilikopantiiviste) ja oikean lohkon tulpat olivat paljon pahemman näköiset kuin vasemman lohkon
            Täristikö kone pahasti?
            Mikäli paljon ölyjä koloissa niin pyttyjä voi kyllä tipahdella pois pelistä.

            Heitetään kuitenkin vikaveikkaukseksi se yleinen öljynerotin imusarjan takaosassa joka nostaa öljyn kulutusta, alentaa tehoja ja ylipäätänsä sekoittaa koneen toiminnan.
            sigpic
            E34 530iA

            Comment

            • Powr
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2008
              • 1589
              • Kankaanpää

              Originally posted by Vibaa View Post
              Täristikö kone pahasti?
              Mikäli paljon ölyjä koloissa niin pyttyjä voi kyllä tipahdella pois pelistä.

              Heitetään kuitenkin vikaveikkaukseksi se yleinen öljynerotin imusarjan takaosassa joka nostaa öljyn kulutusta, alentaa tehoja ja ylipäätänsä sekoittaa koneen toiminnan.
              Kyllähän se tärisi aika lailla. Onkos kyseinen öljyneroitin juurikin se imusarjan takakannessa oleva?
              "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

              Comment

              • Vibaa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 581
                • Vaasa

                Originally posted by Powr View Post
                Kyllähän se tärisi aika lailla. Onkos kyseinen öljyneroitin juurikin se imusarjan takakannessa oleva?
                Jepp.
                sigpic
                E34 530iA

                Comment

                • Powr
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1589
                  • Kankaanpää

                  Kiitokset
                  "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1996
                    • Tampere

                    Onkos kukaan koittanut laittaa M60 imusarjan takakanneksi sitä mallia (M62:ssa ainakin), jossa se putki tulee etuosaan ? Ei taida hirveästi olla merkitystä, esim. sylinterien täytölle ?

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      Originally posted by pheno View Post
                      Onkos kukaan koittanut laittaa M60 imusarjan takakanneksi sitä mallia (M62:ssa ainakin), jossa se putki tulee etuosaan ? Ei taida hirveästi olla merkitystä, esim. sylinterien täytölle ?
                      Nyt ei ymmärrä, selitä lisää

                      M60:ssä on imusarjan alla kulkeva huohotinputki, vaan sama on myös M62:ssa (pl. X5) eli mitäköhän mahdat tarkoittaa .. ?
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1996
                        • Tampere

                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Nyt ei ymmärrä, selitä lisää

                        M60:ssä on imusarjan alla kulkeva huohotinputki, vaan sama on myös M62:ssa (pl. X5) eli mitäköhän mahdat tarkoittaa .. ?
                        Joo, huonosti selitetty tosiaan

                        Eli M60:ssa oleva huohotinventtiili päästää höyryt suoraan imusarjan takaosaan. M62:ssa olevassa mallissa tulee putki imusarjan keskeltä vieden höyryt etuosaan.

                        osa #7 siis on se putki:

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          Puhuin väärästä putkesta, eipä mittään.

                          (Meinasin putkea joka tulee osa nro.3:een) Mutta tyhmä kysymys, mihin tuo putki nro 7 sitten menee kiinni? :/
                          Last edited by Skunkki^; 30-03-2012, 19:16.
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1996
                            • Tampere

                            Originally posted by Pinxi View Post
                            Puhuin väärästä putkesta, eipä mittään.

                            (Meinasin putkea joka tulee osa nro.3:een) Mutta tyhmä kysymys, mihin tuo putki nro 7 sitten menee kiinni? :/
                            Se menee sinne imusarjan etuosaan, edestäpäin katsottuna vasemmalle alas (kuva on vinossa niin nyt näkyy suoraan keskellä alhaalla). Siellä on paikka sille, ainakin omasta löytyy moinen:

                            Comment

                            • mrrk
                              BTCF Member
                              • Sep 2007
                              • 515
                              • Satakunta.

                              Mikä hyöty tuossa olisi?

                              Laita mieluummin oma säiliö huohotukselle ulkopuolle niin ei sotke imusarjaa eikä sekoita virtauksia. Toimii

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1996
                                • Tampere

                                Originally posted by mrrk View Post
                                Mikä hyöty tuossa olisi?

                                Laita mieluummin oma säiliö huohotukselle ulkopuolle niin ei sotke imusarjaa eikä sekoita virtauksia. Toimii
                                En tiedä, arvailin vaan josko olisi esim. tyhjäkäyntiin vaikutusta. M62:ssa tuo on käytössä. Kai sillä joku tarkoitus on ollut kun insinöörit on sellasen virittänyt.

                                Paras ratkaisu olisi tosiaan ulkopuolinen säiliö. Ootko tommosia nähnyt M60/M62:n tapauksessa ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎