Jos vaan löytyis vielä TIS onlinenä kun spaghetticoder käänsi takkinsa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juuri näin, vain jotain käsittämättömiä VAG-konsernin tuotteita ja Ooppelia ynnä Daewoota tarjolla.
WDS nyt on muuallakin saatavana mutta toi TIS harmittaa ihan oikeesti.
Kaikki linkit mitä foorumillakin threadeissa on kaivettuna ovat sitten nullipointtereita.Last edited by MNi; 29-12-2012, 02:01.
Comment
-
-
Osaako kukaan sanoo N62B48 koneesta joita on ollu x5:n nokalla että onnistuuko naittaa tuohon m60b40 koneen kannet? Ja olisiko siinä järkeä? Koko konetta ei kustannussyistä mitenkään pysty hankkimaan, näyttäs et useemman tonnin maksaa, enkä halua vanoksia yms.
Alakerran voisi jostain budjetilla saada, kun sitkeesti etsisi.
Tämä jäi häiritsemään mieltäni kun Morkai siitä mainitsi, ja koneremontin yhteydessä ensi talvena vois samalla vaivalla tehä "isolohkon"... antaisiko lie sen 360hv noilla kansilla? onko tilavuus tehty kammella vai porauksella vai molemmilla? B44 ilmeisesti iskulla...?
Anteeksi sekava viesti täältä yöjunasta.....E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Ei onnistu, N-sarjalaiset on täysin erilaisia rakenteeltaan. Alakerrasta saat vaikka 5l käyttämällä S62-osia, se on tehtävissä mutta vaatii hieman erikoisuuksia sekin.Last edited by Cell; 04-01-2013, 10:27.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi onnistu, N-sarjalaiset on täysin erilaisia rakenteeltaan. Alakerrasta saat vaikka 5l käyttämällä S62-osia, se on tehtävissä mutta vaatii hieman erikoisuuksia sekin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Putkituksen, poraus on isompi kuin missään muussa lohkossa. Kannattaa tehdä siitä koneesta 4,4l, se menee hommana kuin itsestään ja osat on jopa halpoja. Ton jälkeen kustannukset ampuu raketin lailla ylöspäin ja osien saatavuus on todella heikko...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Pistät vaan hollille ja ruuvaat paikalleen, ei sen tarvitse olla siinä kasaan lukitussa "asennusmallissa".325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostPistät vaan hollille ja ruuvaat paikalleen, ei sen tarvitse olla siinä kasaan lukitussa "asennusmallissa".
Mitä M60:n sisukaluja voi vaihtaa ilman että ajoitukseen tarvii koskea ? Pystyykö esim. ketjunlaahaimia tai nokkapyörien välissä olevaa ketjunkiristäjää ?
Comment
-
-
Ei, mutta teet ajoitustyökalun helposti vaikka rälläkällä, neliöt suoraan vaan. Uudempaa ajoitusta et saa niin helposti, mutta vanhalla ajoituksella se koneesi alunperinkin on. Uudempi ajoitus tekee tyhjäkäynnistä hieman sivistyneempää, mutta toisaalta hieman lähtee voimaa (ainakin paperilla, ei sitä perseellä tunne).
Jos haluat sen uudemman ajoituksen, voin tulla käymään.
Rikkinäisiä yläketjun kiristimiä ei ole juuri vastaan tullut, turhaan vaihdettuja kyllä :think Heittäisin mutuna ettei tuosta jakopäästä normaalisti mene vaihtokuntoon kuin ketju tai kiristin. Toki ketjuvian jälkeen on hyvä arvioida muidenkin osien vaihtotarve.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi, mutta teet ajoitustyökalun helposti vaikka rälläkällä, neliöt suoraan vaan. Uudempaa ajoitusta et saa niin helposti, mutta vanhalla ajoituksella se koneesi alunperinkin on. Uudempi ajoitus tekee tyhjäkäynnistä hieman sivistyneempää, mutta toisaalta hieman lähtee voimaa (ainakin paperilla, ei sitä perseellä tunne).
Jos haluat sen uudemman ajoituksen, voin tulla käymään.
Rikkinäisiä yläketjun kiristimiä ei ole juuri vastaan tullut, turhaan vaihdettuja kyllä :think Heittäisin mutuna ettei tuosta jakopäästä normaalisti mene vaihtokuntoon kuin ketju tai kiristin. Toki ketjuvian jälkeen on hyvä arvioida muidenkin osien vaihtotarve.
miltä kuulostaa ? ulina tulee laturista, ei laakereista vaan kun se lataa
Onkos se uudempi ajoitus sama mitä käyteään Alpinassa jossa jyrkemmät nokat, olikohan niin että pakonokka säädetään 3.5 astetta originaalista (luin tämän muistaakseni e34.de:stä)?
Comment
-
-
Ei osaa sanoa mitään videon perusteella Pientä taustarohinaa noissa voi jo olla, vaikuttamatta mihinkään.
Alpinassahan noita oli joo aluksi, noita samalla ajoituksella olevia alkoi ilmestyä M62TU-koneisiin vaihtelevasti siinä vuosituhannen vaihteessa. Joskus löytyy -99 pelejä joissa on jo uudempaa, joskus vielä -01 jossa vanhaa. Go figure325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment