Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • addee
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 130
    • Mikkeli

    Ilmeisesti vaihtais tuohon hintaa ketjupyörät sun muut mut ei kait niitä kannata vaihtaa ellei ihan finaalissa oo.

    Eiköhän tuo remppa tuu tehtyä ite tai sitten jollai yksityisellä teettää.
    Neloskoneen arkinen rahina

    Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
    +4 kulkuneuvoa

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      Originally posted by addee View Post
      Ilmeisesti vaihtais tuohon hintaa ketjupyörät sun muut mut ei kait niitä kannata vaihtaa ellei ihan finaalissa oo.

      Eiköhän tuo remppa tuu tehtyä ite tai sitten jollai yksityisellä teettää.
      jos tulee uus kettinki niin kaikki pyörät uusiksi. ei mene kauaa niin jompi kumpi paskana.... alta 500€ oli muistaakseni viimeksi kun ostin (m62)
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • addee
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 130
        • Mikkeli

        Tuo on hyvä tietää.

        Mitähä lisää osissa jos kerta n. 1000e niistä huutavat.
        Neloskoneen arkinen rahina

        Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
        +4 kulkuneuvoa

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by addee View Post
          Tuo on hyvä tietää.

          Mitähä lisää osissa jos kerta n. 1000e niistä huutavat.
          M62:ssa on yksirivinen ketju ja M60:ssä kaksirivinen (eli osat tuplahintasia)
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • M. Luuri
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 268
            • SJK

            Tietääkö kukaa olisiko Seinäjoella/sen läheisyydessä ketään, joka tekisi ohjelmointeja m60b40 moottoriin eli 540i malliin...? :think
            e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


            http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

            Comment

            • 2bar..ahhh
              BTCF Honorary Member
              • Nov 2004
              • 3351
              • haapavesi

              Originally posted by M. Luuri View Post
              Tietääkö kukaa olisiko Seinäjoella/sen läheisyydessä ketään, joka tekisi ohjelmointeja m60b40 moottoriin eli 540i malliin...? :think
              Mitä ohjelmointeja? Jos mootoriin voimaa niin ei ole rahallista hyötyä....
              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

              Comment

              • M. Luuri
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 268
                • SJK

                Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                Mitä ohjelmointeja? Jos mootoriin voimaa niin ei ole rahallista hyötyä....

                Juurikin moottoriin. Rajoitin on ainakin poistettavissa... Seuraavana olisikin ollut kysymys, että millainen hyöty...
                e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by M. Luuri View Post
                  Juurikin moottoriin. Rajoitin on ainakin poistettavissa... Seuraavana olisikin ollut kysymys, että millainen hyöty...
                  Rajoittimen kun otat pois niin hyötynä on se että pääset tekemään moottori remonttia ihan syystä. Ei pääse vahingossa ylihuoltamaan.

                  Jos kone on muuten vakio niin se rajoitin on ihan kohdallaan.

                  Comment

                  • mrrk
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 515
                    • Satakunta.

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Rajoittimen kun otat pois niin hyötynä on se että pääset tekemään moottori remonttia ihan syystä. Ei pääse vahingossa ylihuoltamaan.

                    Jos kone on muuten vakio niin se rajoitin on ihan kohdallaan.


                    Mikä sieltä sitten hajoaa?


                    Ulkomaisilla sivuilla on kehuttu että kaasuun vastaavuus on parantunut sekä kulutus pienentynyt ohjelmoinnilla

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      Liekkö nyt ollut puhe nopeuden rajoittimesta? En kierroksenrajoitinta kyllä lähtisi kokonaan poistamaan..
                      E61 520Da

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        ei mitään hyötyä siihen vakio mosaan tehä lastua. Sen jälkeen kun kannet portattu ja nokat laitettu niin on syytä rueta etes harkitsemaan lastua. Kulutuksen saat pienennettyä parhaiten oikeaa jalkaa keventämällä. Kokemuksen rinta äänellä voin sanoa et lastutus vakioon on samaku pyyhkis pölyjä nillä rahoill....
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by mrrk View Post
                          Mikä sieltä sitten hajoaa?


                          Ulkomaisilla sivuilla on kehuttu että kaasuun vastaavuus on parantunut sekä kulutus pienentynyt ohjelmoinnilla
                          Kierroksenrajoitinta tarkoitin juurikin tässä.
                          Ei sen poistamisessa ole vakio moottorissa pointtia. Yleensä kun joku sen ottaa pois niin ilmeisesti ajeleekin vähän siihen malliin että remppaa pääsee tekemään.

                          Muista ohjelmoinneista ja niiden hyödyistä ei tässä yhteydessä ole kokemusta.

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            Eikai sitä lastua kannata sinne tehdä, mieluummin säätelee nokkapyörien asentoa haluamakseen. Sillä saa moottorin luonnetta muutettua paljon enempi kuin millään lastutuksella, netistä löytyy hyviä säätö-ohjeita bemarin kahden eri orkkissäädön lisäksi.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1996
                              • Tampere

                              Otin logia omalla autolla ja tässä keskellä näkyy täyskiihdytys 3-vaihteella 2000-5200RPM.

                              En tiedä moottoritekniikasta paljoakaan, mutta kuuluuko tuo sytkäennakon laskea tuolla tavalla kun kierrokset alkaa olla yli 3500? Sytkäennakko on ylimmässä kuvassa vihreällä. Oikeassa reunassa löytyy muut selitykset.



                              Last edited by pheno; 29-05-2013, 10:26.

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1996
                                • Tampere

                                Lueskelin hieman ja eipä tuohon ennakon tippumiseen mitään erityistä syytä ole kierroksilla. Tuo tulee pitkältä vakiosta sytkäkartasta, joka lasketaan moottorin kuorman mukaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎