Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    M60B30:
    · 1 725 970 - Nikasil
    · 1 741 212 - Nikasil
    · 1 745 871 - Alusil
    M60B40:
    · 1 725 963 - Nikasil
    · 1 742 998 - Nikasil
    · 1 745 872 - Alusil




    Engine block with piston
    11 11 1 745 584
    +Info
    • L
    Automatic
    ALUSIL
    to Sep '98 1
    89.4 lb
    $0.00
    11 11 1 745 584
    +Info
    Manual
    ALUSIL
    to Sep '98 1
    89.4 lb
    $0.00
    11 11 1 439 769
    +Info
    • L
    Automatic
    ALUSIL
    from Sep '98 1
    78.3 lb
    $4,043.50
    11 11 1 745 585
    +Info
    R •
    Automatic
    ALUSIL

    to Sep '98 1
    87.7 lb
    $0.00
    11 11 1 439 771 i
    +Info
    R •
    Automatic
    ALUSIL

    11 00 1 745 575
    +Info
    R •
    Automatic
    448S1 - ALUSIL
    to Sep '97 1
    311.7 lb
    $0.00
    11 00 9 070 780 i
    +Info
    • L
    Automatic
    448S1 - ALUSIL
    from Sep '97 to Sep '98 1
    311.7 lb
    $9,876.78
    11 00 9 070 780
    +Info
    Manual
    448S1 - ALUSIL
    from Sep '97 to Sep '98 1
    311.7 lb
    $9,8

    näähän on ihan numeroituja juttuja ja löytyy netistä ku kaivaa pikkasen.
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Kumminko päin tuo oli. Eli kumpaan lohkotyyppiin on helpommin saatavilla aftermarket mäntiä, jos haluaa vaikka korkeemmat puristukset tms.. Muistaakseni täältä tai joltain toiselta foorumilta, tms. luin että jompaankumpaan on hankala saada mäntiä ja toiseen saa. Eli nikasiliin vai alusiliin?
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5265
        • Pirkkala

        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
        M60B30:
        · 1 725 970 - Nikasil
        · 1 741 212 - Nikasil
        · 1 745 871 - Alusil
        M60B40:
        · 1 725 963 - Nikasil
        · 1 742 998 - Nikasil
        · 1 745 872 - Alusil




        Engine block with piston
        11 11 1 745 584
        +Info
        • L
        Automatic
        ALUSIL
        to Sep '98 1
        89.4 lb
        $0.00
        11 11 1 745 584
        +Info
        Manual
        ALUSIL
        to Sep '98 1
        89.4 lb
        $0.00
        11 11 1 439 769
        +Info
        • L
        Automatic
        ALUSIL
        from Sep '98 1
        78.3 lb
        $4,043.50
        11 11 1 745 585
        +Info
        R •
        Automatic
        ALUSIL

        to Sep '98 1
        87.7 lb
        $0.00
        11 11 1 439 771 i
        +Info
        R •
        Automatic
        ALUSIL

        11 00 1 745 575
        +Info
        R •
        Automatic
        448S1 - ALUSIL
        to Sep '97 1
        311.7 lb
        $0.00
        11 00 9 070 780 i
        +Info
        • L
        Automatic
        448S1 - ALUSIL
        from Sep '97 to Sep '98 1
        311.7 lb
        $9,876.78
        11 00 9 070 780
        +Info
        Manual
        448S1 - ALUSIL
        from Sep '97 to Sep '98 1
        311.7 lb
        $9,8

        näähän on ihan numeroituja juttuja ja löytyy netistä ku kaivaa pikkasen.
        Joo, tämä on hyvä, pitääpä tarkistaa kun pääsen hallille että mitä numeroita lohkoista löytyy.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • pope
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 687
          • Harjavalta

          Originally posted by bemmeri View Post
          Kumminko päin tuo oli. Eli kumpaan lohkotyyppiin on helpommin saatavilla aftermarket mäntiä, jos haluaa vaikka korkeemmat puristukset tms.. Muistaakseni täältä tai joltain toiselta foorumilta, tms. luin että jompaankumpaan on hankala saada mäntiä ja toiseen saa. Eli nikasiliin vai alusiliin?
          Nikasiliin käy helpommin. Tai samat männät alusiliinkin käy, mutta helmassa pitää sitten olla joku alusiliin käyvä pinnoite ja männänrenkaat alusilille sopivat.
          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Joo, tämä on hyvä, pitääpä tarkistaa kun pääsen hallille että mitä numeroita lohkoista löytyy.
            Onko sulla se kone jo levällään? Oliko jälet samanlaisia kuin mulla?

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              Originally posted by ike24 View Post
              Onko sulla se kone jo levällään? Oliko jälet samanlaisia kuin mulla?
              Joo, levällään on. Kaikissa pytyissä imu ja pakopuolella naarmut, kuskinpuolella selvästi pahempi tuho.
              mäntiä en ole vielä irrottanu että en osaa sanoa miltä ne näyttää. Ma osia kiinni uuteen alakertaan, kokeillaan josko nyt onnistuis.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5265
                • Pirkkala

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Joo, levällään on. Kaikissa pytyissä imu ja pakopuolella naarmut, kuskinpuolella selvästi pahempi tuho.
                mäntiä en ole vielä irrottanu että en osaa sanoa miltä ne näyttää. Ma osia kiinni uuteen alakertaan, kokeillaan josko nyt onnistuis.
                Lisätutkimuksien perusteella kuskinpuoli on AIVAN ROMUNA, mutta apukuskinpuolella on vain pari pientä naarmua, ihan ylhäällä, lisäksi on viivoja, jotka ei sormella tunnu, noiden viivojen takia katsoin aiemmin että kaikki pytyt ihan paskana. Tämä nyt viittaa siihen että bensa huuhteli öljyn pois, kun boksi veti niin rikkaalle kun mahdollista tuon kuskinpuolen.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Lisätutkimuksien perusteella kuskinpuoli on AIVAN ROMUNA, mutta apukuskinpuolella on vain pari pientä naarmua, ihan ylhäällä, lisäksi on viivoja, jotka ei sormella tunnu, noiden viivojen takia katsoin aiemmin että kaikki pytyt ihan paskana. Tämä nyt viittaa siihen että bensa huuhteli öljyn pois, kun boksi veti niin rikkaalle kun mahdollista tuon kuskinpuolen.
                  Todennäköistä, se alusili sylinteri ei kestä juuri mitään eli jos männänrengas leikkaa niin sylinteri on ihan romuna.

                  Eiku lohko poraukseen ja Nikasil pinnoitukseen, eihän se ole edes kovin kallista pl se että ei taida Suomessa pinnoittaa mikään firma eli joutuu blokia lähettelemään ulkomaille.

                  BMW:hän sai hirveän kasan paskaa niskaan Nikasilista kun jenkeissä bensassa oli niin paljon rikkiä että Nikasil liukeni sylintereistä pois jonka takia siirtyivät noihin Alusileihin, mutta alusil sylinteri on alumiinisylinteri jossa on vähän piikiteitä parantamassa voitelua joten ei kauhean harrastelijaystävällinen vaihtoehto siinä mielessä että mitä tahansa ikinä meneekin pieleen sylinterit on ensimmäisenä paskana.

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by pope_ View Post
                    Nikasiliin käy helpommin. Tai samat männät alusiliinkin käy, mutta helmassa pitää sitten olla joku alusiliin käyvä pinnoite ja männänrenkaat alusilille sopivat.
                    Taitaa olla niin että alumiini vs alumiinipinnat leikkaavat kiinni rasituksessa eli männässä pitää olla jokin muu materiaali kuin alumiini paikoissa joka hankaa sylinteriä vasten.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5265
                      • Pirkkala

                      Originally posted by naukkis View Post
                      Taitaa olla niin että alumiini vs alumiinipinnat leikkaavat kiinni rasituksessa eli männässä pitää olla jokin muu materiaali kuin alumiini paikoissa joka hankaa sylinteriä vasten.

                      Tää pinnoite helmoissa ihmetyttää. Ei näy mitään, joissakin jopa sorvin jäljet vähän laimenneet, eli kulumista tapahtunut, mutta pytty ehjä. Ohutta on pinnoite. Vanosmännässä oli selvä pinnoite helmoissa mutta sekin kulunut osin pois ja näytti hyvin perinteiseltä männän kitkanpienennys pinnalta.

                      Ja naukkis mitä kirjoitit tossa ylempänä ni samaa mieltä ollaan.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        Tollainen putka löytyi pikagooglauksella: http://tos-service.net/
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • toNmbbA
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2009
                          • 2329
                          • Espoo

                          Noh...

                          Ei löydy m62 omaa topicia niin kysytään täällä.


                          Blingfactorylta tuli tilattua m60 vauhtipyöräpyörä, eivät olleet varmoja että käykö se m62 moottoriin? Täältä lueskelin ja sain vastauksia että ei kävisi.

                          Eli siis:

                          Eli siis mistä m62 moottoriin jatkeeksi kova vauhtipyörä? Linkkiä?
                          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            Originally posted by toNmbbA View Post
                            Noh...

                            Ei löydy m62 omaa topicia niin kysytään täällä.


                            Blingfactorylta tuli tilattua m60 vauhtipyöräpyörä, eivät olleet varmoja että käykö se m62 moottoriin? Täältä lueskelin ja sain vastauksia että ei kävisi.

                            Eli siis:

                            Eli siis mistä m62 moottoriin jatkeeksi kova vauhtipyörä? Linkkiä?
                            Lukeeko kierrostiedon mistä?

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5265
                              • Pirkkala

                              Originally posted by toNmbbA View Post
                              Noh...

                              Ei löydy m62 omaa topicia niin kysytään täällä.


                              Blingfactorylta tuli tilattua m60 vauhtipyöräpyörä, eivät olleet varmoja että käykö se m62 moottoriin? Täältä lueskelin ja sain vastauksia että ei kävisi.

                              Eli siis:

                              Eli siis mistä m62 moottoriin jatkeeksi kova vauhtipyörä? Linkkiä?
                              Kyllähän se kiinni käy, mutta m62 pyörässä on reunassa hampaat joita anturi lukee. Jos lähetät blingille automaatin vetolevyn 62:sta niin uskon että onnistuu.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • toNmbbA
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2009
                                • 2329
                                • Espoo

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Kyllähän se kiinni käy, mutta m62 pyörässä on reunassa hampaat joita anturi lukee. Jos lähetät blingille automaatin vetolevyn 62:sta niin uskon että onnistuu.
                                Sepä tässä onkin ongelmana kun on jokapäiväisessä ajossa niin ei pysty edes vanhaa vauhtipyörää lähettämään malliksi vaan pitää saada saman päivän aikana takaisin nippuun.

                                Edit: Toisaalta jos jostain halvalla saisi tuon m62 vetolevyn, pitääpi soitella blingfactorylle ja kysellä.
                                Last edited by toNmbbA; 24-07-2014, 07:42.
                                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎