Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    Originally posted by FbonE View Post
    Onkos kokemuksia kellää seuraavanlaisesta,
    M60b30 johon isketty m60b40 imusarja sekä kaasuläppä.
    Oliko vaikutusta?

    Itsellä muuttu äänet paremmiksi eikä haise niin raakalle enää pakokaasut mutta muuten aika pettymys. Maf tarvis vielä vaihtaa isompaan malliin kunhan saa sopivan putsarin hankittua. Anturi kylläkin b40 mallia mutta taitaa olla sama.
    Pers dynolla laiskempi, onnistunut viritys siis
    On kokemusta ja ihan yläkierroksilla pieni ero.
    Kai on kaikki imusarjan tiivisteet vaihdettu uusiin?
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • FbonE
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 878
      • Pori

      samallahan ne vaihtu juu
      Kulkineet:E61 525döö
      ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
      -Pori Connection-
      bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by FbonE View Post
        Onkos kokemuksia kellää seuraavanlaisesta,
        M60b30 johon isketty m60b40 imusarja sekä kaasuläppä.
        Oliko vaikutusta?

        Itsellä muuttu äänet paremmiksi eikä haise niin raakalle enää pakokaasut mutta muuten aika pettymys. Maf tarvis vielä vaihtaa isompaan malliin kunhan saa sopivan putsarin hankittua. Anturi kylläkin b40 mallia mutta taitaa olla sama.
        Pers dynolla laiskempi, onnistunut viritys siis
        Muista sitten vaihtaa myös M60B40 moottorinohjaus jos maffin vaihdat. Ja tuolla B40 anturilla B30 kuorissa saa RE85:lle sopivat seokset kolmelitrasessa koneessa... tai bensankulutuksen tappiin pelkällä bensalla ja huonon kiihtyvyyden.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5265
          • Pirkkala

          b30 boksi ei siis rokkaa b40 koneessa?
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            b30 boksi ei siis rokkaa b40 koneessa?
            ei tietenkään. sama ku koittaa pienellä kupilla juottaa lehemää tai märällä tikulla sytyttää pesää. (olipas heittoja ) arvot vaan on niin paljon erit m60b30 kuin b40 koneessa esim suuttimien arvot on poksilla on erit.
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              Joo, olin ite olettanu että samat anturit ja suuttimet olisi noissa molemmissa, ja näin ollen pelais poksit ristiin.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Zamza86
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 169
                • Pori

                Anturit ja suuttimethan pitäs olla samat mutta boxien sisällä säätö arvot on eri, tietääkseni.

                Meinaatko morkai että re85sopivaks tulee noinkin helpolla setupilla?

                Eilisen rapiat sadan kilsan jälkeen kyllähän se muuttu mutta ei niin paljon kun toivoin.
                Kulutuskin suhteellisen ok, pienempi kuin ennen.

                Tarvii kokeilla tuota 4L 404 boxia 3L 484 boxin tilalle, ews tarvii poistaa vaan välistä ( muistaakseni pinni66 tarvii katkaista, tai ainakin jotakin sellasta lueskelin joltakin foorumilta)

                T: FbonE
                Harrastus/kesäkäyttis: E34 "535i" pikkukasilla
                Käyttis/talvipirssi VW Golf V Variant
                ________________________
                -Pori Connection-

                EX: E39 530 Touring PÖ power, E34 530i Toukka manuaaal E34 525 tarrahirviö talvilintta, E34 525iX -92, E34 525 TDSA Toukka -96

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5265
                  • Pirkkala

                  Nopeesti googlasin, -404 loppusia bokseja voi olla siis myös b30 koneisissa? Ero on sisällä olevassa ohjelmassa? Tuossa mainittiin -484 boksi, mikäs se on?

                  Joku ainakin kauppaa ebayssä -404 loppusta että käy molempiin...
                  Last edited by Urpo_rotta; 10-08-2014, 22:00.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Nopeesti googlasin, -404 loppusia bokseja voi olla siis myös b30 koneisissa? Ero on sisällä olevassa ohjelmassa? Tuossa mainittiin -484 boksi, mikäs se on?

                    Joku ainakin kauppaa ebayssä -404 loppusta että käy molempiin...
                    404-loppunen voi olla B30 tai B40 boksi, mutta niissä on eri softat sisällä. Merkittävin ero on maffin kartta. M60B30 toimii erittäin hyvin B40 boksilla jos autossa on myös B40 maffi. Jos maffina on kolmelitrasen, niin käy aivan liian rikkaalla.

                    Itellä ollut kohta vuoden verran B30 nelilitrasen sähköillä ja softalla ja lambdan korjausarvot on nollan pintaan.

                    Sopiva seos RE85:lle löytyy tosiaan maffilla kikkailemalla, mutta kylmäkäynnistykseen se ei vaikuta. Eli sahaamalla käyntiin ja ensimmäiset kilometrit käy laihalla ja pätkii, ei ole oikein miellyttävää.
                    Last edited by Morkai; 11-08-2014, 10:19.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Kaasuläpästä typerä kysymys, tai paremminkin itsestäänselvyys.

                      Läpän maksimi aukeaman kuuluisi olla 90 astetta runkoon nähden maalaisjärjellä ajateltuna. Tuossa silmäilin M62 läppää ja menee aika reilusti "yli". Samoin M60 läppä menee hieman yli, mutta ei niin paljoa.
                      Silmämääräisesti M60 läppä kun menee hieman yli on virtausaukko suurin koska siinä on suurehkot "kiilat" läpässä. Ilmeisesti noiden kiilojen tarkoitus on osakuormalla, tai kun läppä avautuu vain hieman, tasoittaa kaasun käytöstä, tms helpommin ajettava pintakaasulla. En usko että mitään turbulenssi tai ilmanvirran kannalta noita kiiloja on siihen laitettu. :think

                      Kun säädän tuon M62 läpän rajoitinruuvin niin, että läppä on maksimissa 90 asteen kulmassa, niin asia on varmaankin ok?
                      Lähinnä ajattelin moottorinohjausta ja läpän asentotunnistinta. Inpan mukaan "full throttle" tulee vaikka läppä ei olisi ihan auki, eli ei sen perusteella olisi muutamasta asteesta kiinni. Mutta onko näin? Ettei käy silleen, että läppä suorana auto luulisi kuitenkin että läppä olisi hivenen kiinni koska liikematkaa on vähemmän kuin aiemmin.
                      Last edited by bemmeri; 15-08-2014, 11:15.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11111
                        • Oulu

                        Joo ne ulokkeet/kiilat siellä sisällä on tosiaan vaan sen koneen hallittavuuden vuoksi. Mulla on esim. m52 :ssa porattu kaasuläppäkotelo, missä ei oo enään niitä ulokkeita, niin on muuten pikkusen hankala ajaa tottumattomalle. Milli kaasun painallusta tarkottaa jo kierrosten hyppäämistä 1000->3000, niin aika tarkkana saa olla kaasujalan kanssa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • eimilkki
                          Newbiemmer
                          • Nov 2013
                          • 27
                          • Tampere

                          Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.

                          Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.

                          Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.

                          Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
                          e32 740iA Diamantschwarz metallic

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by eimilkki View Post
                            Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.

                            Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.

                            Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.

                            Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
                            Huohottimen kalvo päästää öljyn imusarjaan ehjänäkin JOS öljy pääsee separaattorista ohi.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • eimilkki
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 27
                              • Tampere

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Huohottimen kalvo päästää öljyn imusarjaan ehjänäkin JOS öljy pääsee separaattorista ohi.
                              Tätä epäilinkin, mutta varmuutta asiasta en ollut saanut. Pystyykö separaattorin kuntoa toteamaan mitenkään, vai käynkö vain hakemassa uuden osan?
                              e32 740iA Diamantschwarz metallic

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5265
                                • Pirkkala

                                Se separaattori on aika vaikeasti rikkoutuva osa jos sitä kukaan ei mene hakaamaan yms. Ei periatteessa voi itsestään vikaantua ainakaan helposti.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎