Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by toNmbbA View Post
    Noh...

    Ei löydy m62 omaa topicia niin kysytään täällä.


    Blingfactorylta tuli tilattua m60 vauhtipyöräpyörä, eivät olleet varmoja että käykö se m62 moottoriin? Täältä lueskelin ja sain vastauksia että ei kävisi.

    Eli siis:

    Eli siis mistä m62 moottoriin jatkeeksi kova vauhtipyörä? Linkkiä?
    Tossa toi mun Blingfactoryn limppu



    Aprilia RSV4

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10031
      • KVLA

      Originally posted by jannmann View Post
      Tossa toi mun Blingfactoryn limppu
      Hyvällehän tuo näyttää.Mutta olisi tuossa ulko/hammaskehässä varaa vielä keventää?Ulkokehän kevennys näin maallikkona kuitenkin lisää kierrosherkkyyttä vs. kokonais kevennys (saman verran).

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Hyvällehän tuo näyttää.Mutta olisi tuossa ulko/hammaskehässä varaa vielä keventää?Ulkokehän kevennys näin maallikkona kuitenkin lisää kierrosherkkyyttä vs. kokonais kevennys (saman verran).
        Näin oli suunnitelmissa, mutta tollanen sieltä tuli. Reklamointi kesken asian tiimoilta. Tais pojille tulla hoppu kun sovittu aikataulu heitti yli 3 viikolla ja soitin sinne viikon välein mikä tilanne.

        Vien kehän toiseen paikkaan jossa siitä tehdään sellainen kuin olisin alunperin halunnut.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Heikki_00
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 39
          • Koria

          Vaihtelin tuossa M60B40:iin juuri kampiakselin tunnistinta ja semmonen jäi vaivaamaan että kuuluko tunnistimen ja kannakkeen välissä olla semmottinen ohut pellin ripale? Autossa kun oli joku tarvikeanturi paikallaan niin tuli mieleen että mahtaneeko olla sen tarvikeanturin "spaceri"...:think
          Jeep Grand Cherokee 4.0 -95
          Vw LT 28 Doppel -88
          Goes 450X -08

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10031
            • KVLA

            Originally posted by jannmann View Post
            Näin oli suunnitelmissa, mutta tollanen sieltä tuli. Reklamointi kesken asian tiimoilta. Tais pojille tulla hoppu kun sovittu aikataulu heitti yli 3 viikolla ja soitin sinne viikon välein mikä tilanne.

            Vien kehän toiseen paikkaan jossa siitä tehdään sellainen kuin olisin alunperin halunnut.
            Olisiko tuota hammaskehää ollut mahdollinen sovittaa ns. puristustiukkuudella tuohon alumiiniseen vauhtipyörään?Eli tuo hammaskehän rauta olisi sorvattu paaaljon ohuemmaksi,että lähes pelkät hampaat olisi jäljellä.Vai eikö onnistu esim. eri metallien erillaisen lämpölaajenemisen takia.Tällöinhän rautaa (ja ruuveja) olisi ulkokehällä mahdollisimman vähän ja alumiinia hieman enemmin.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Olisiko tuota hammaskehää ollut mahdollinen sovittaa ns. puristustiukkuudella tuohon alumiiniseen vauhtipyörään?Eli tuo hammaskehän rauta olisi sorvattu paaaljon ohuemmaksi,että lähes pelkät hampaat olisi jäljellä.Vai eikö onnistu esim. eri metallien erillaisen lämpölaajenemisen takia.Tällöinhän rautaa (ja ruuveja) olisi ulkokehällä mahdollisimman vähän ja alumiinia hieman enemmin.
              Itselleni tuli aikanaan cabrioon tällä periaatteella (tosin teräslimppu). Lähestulkoon pelkät hampaat automaagin starttikehästä jotka sitten puristussovitteella kiinni itse limppuun. Varmistukseksi vielä parit hitsisaumat.



              M60 ja M62 VP:t ei käy ristiin, uudemmassa anturit kytkinkopassa.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Olisiko tuota hammaskehää ollut mahdollinen sovittaa ns. puristustiukkuudella tuohon alumiiniseen vauhtipyörään?Eli tuo hammaskehän rauta olisi sorvattu paaaljon ohuemmaksi,että lähes pelkät hampaat olisi jäljellä.Vai eikö onnistu esim. eri metallien erillaisen lämpölaajenemisen takia.Tällöinhän rautaa (ja ruuveja) olisi ulkokehällä mahdollisimman vähän ja alumiinia hieman enemmin.
                ei siinä pysy alimiinissä rautanen kehä.
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5265
                  • Pirkkala

                  Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                  ei siinä pysy alimiinissä rautanen kehä.

                  Samaa mieltä. Ellei lukita kehää saumaan ajetuilla uppokantapulteilla ja toiseen suuntaan estää sit vauhtiksen muoto.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Onko 540i 6v manuaalin kardaani erilainen?
                    Tällähetkellä paikalla 530i 5v kardaani ja laatikko vaihtuu ylivaihteiseen ja vääntöjä tulee lisää niin kestävyys pitojen kanssa mietityttää.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5265
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Pikkuvelii View Post
                      Onko 540i 6v manuaalin kardaani erilainen?
                      Tällähetkellä paikalla 530i 5v kardaani ja laatikko vaihtuu ja vääntöjä tulee lisää niin kestävyys mietityttää.
                      On erilainen. 540 kardaani on kaikilta osin järeämpi.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        Originally posted by Pikkuvelii View Post
                        Onko 540i 6v manuaalin kardaani erilainen?
                        Tällähetkellä paikalla 530i 5v kardaani ja laatikko vaihtuu ylivaihteiseen ja vääntöjä tulee lisää niin kestävyys pitojen kanssa mietityttää.
                        Kyllähän se 5v kestäää kans. Kaikki saa rikki jos haluaa.

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          On erilainen. 540 kardaani on kaikilta osin järeämpi.
                          Ei kauaa kestänyt, tätä juuri hain!

                          "Laitetaan tilaukseen"
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5265
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            Ei kauaa kestänyt, tätä juuri hain!

                            "Laitetaan tilaukseen"
                            Tarviit myös perään uuden laipan tolle 540 kardaanille, sekin on isompi. Ellei sinulla ole ajatuksena vaihtaa koko perämurikka.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Tarviit myös perään uuden laipan tolle 540 kardaanille, sekin on isompi. Ellei sinulla ole ajatuksena vaihtaa koko perämurikka.

                              540i perä löytyy jo mutta siihen pitää lukko laittaa ja kiristää se. Tosin siinäkin m5 laippa kiinni.

                              Hmm eiköhän joltain löydy...
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • FbonE
                                BTCF Member
                                • Jun 2006
                                • 878
                                • Pori

                                Onkos kokemuksia kellää seuraavanlaisesta,
                                M60b30 johon isketty m60b40 imusarja sekä kaasuläppä.
                                Oliko vaikutusta?

                                Itsellä muuttu äänet paremmiksi eikä haise niin raakalle enää pakokaasut mutta muuten aika pettymys. Maf tarvis vielä vaihtaa isompaan malliin kunhan saa sopivan putsarin hankittua. Anturi kylläkin b40 mallia mutta taitaa olla sama.
                                Pers dynolla laiskempi, onnistunut viritys siis
                                Kulkineet:E61 525döö
                                ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                                -Pori Connection-
                                bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎