memebuy23buy

M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E28 M5

    #91
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Eihän nokantunnistin pitäisi kierroksiin vaikuttaa. Kampiakselin tunnistin menossa? Palaako muita vikavaloja?
    Vikamuistissa oli ainoastaan nokan asentotunnistin sekä toisen lambdan lämmitysvastus sökönä.

    Pitää vaihtaa toi kampurankin tunnistin kokeilumielessä.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8975
      • Kellokoski

      #92
      Originally posted by E28 M5 View Post
      Vikamuistissa oli ainoastaan nokan asentotunnistin sekä toisen lambdan lämmitysvastus sökönä.

      Pitää vaihtaa toi kampurankin tunnistin kokeilumielessä.
      Niin ja käytössä oem-osia? Tarvikeanturit ei kaikki toimi oikein uutenakaan..
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • antteri
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 222
        • Tampere

        #93
        KL-varaosien anturit on yhtä kuin OEM osat joista on vaan raaputettu BMW teksti pois, näin ainakin oli kun sieltä itse nokka-akselin asentoanturin ostin.

        Comment

        • Nahkamarakatti
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 38
          • Jyväskylä

          #94
          Itselläni vastaavanlaista vikaa E36 M50b20 Vanoksellisessa.
          Eli siis liikkeelle lähtiessä auto tukehtuu aivan totaalisesti. Hyvä ettei sammu. Väännöt täysin hukassa. Joskus lämpimänä toimii vähän paremmin, mutta huomaa silti totaalisen tehottomuuden. Kun kierroksia nostaa yli 3500, tuntuu aika nykäisevä voiman lisäys. Myös katsastuksessa ilmeni, että HC-arvot olivat tyhjäkäynnillä liian korkeat. Muut ok. Liittyyköhän samaan oireiluun? Kun ottaa akunkengät irti niin auto toimii täysin moitteetta seuraavat 10km, kunnes vika palaa... Vaihdettuna on Lambda ja ilmansuodatin. Vuosi sitten vaihdettu tulpat (NGK BKR 6 EK).

          Jos jollakin olis jotakin neuvoa heittää niin olisin kiitollinen.

          Edit: Ja kulkupeli on automaatti.

          Edit2: Kokeilin ottaa ilmamassamittarilta piuhan irti auton ollessa käynnissä. Hetken röpelti, mutta osasi laittaa varaohjelman käyttöön. Ajelin noin kilometrin ja ainakaan sillä matkalla ei ilmaantunut vetohuolia niin isossa määrin kuin normaalisti. Toki oli vähän nuhaisen tuntuinen, mutta se lienee ihan normaalia kun mittari ei ole käytössä. Täytyy huomenna ajaa vähän pidempi matka ja katsella alkaako oireilu jossakin vaiheessa. Toivottavasti ei olis IMM paskana... :/
          Last edited by Nahkamarakatti; 22-06-2009, 20:58.

          Comment

          • janne1974
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 405
            • Kuopio

            #95
            e39 käynti ongelmaa

            Löytyiskö savon seudulta gurua, joka osais avittaa?
            Kyseessä on e39 m52b28TU. Pitäs koettaa selvittää syy miksi. Kulutus on kasvanut, vääntö heikentynyt, liikkeelle lähtö on hankalaa, pientä nykimistä tasakaasulla n.2000 rpm ja kylmänä tyhjäkäynti notkahtelee.
            Autoon vaihdettu vaikka mitä osaa ja alipaine vuotoa metsästetty jo pitkään. Huomasin sen että kun ilmamassamittarin piuhan irroittaa niin auto sammuu välittömästi. Eli se "hätäohjelma" ei mene päälle.. Itsellä alkaa mennä sormi suuhun kun ei enää keksi/taidot loppuu, mistä vikaa etsiä..

            -Janne-
            -Janne-

            F10 535iX sedan -11
            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
            ex. E39 528i touring -99
            ex. E36 325ia coupe -93

            Comment

            • Lanakt
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 147
              • Helsinki / Orimattila

              #96
              Originally posted by janne1974 View Post
              Löytyiskö savon seudulta gurua, joka osais avittaa?
              Kyseessä on e39 m52b28TU. Pitäs koettaa selvittää syy miksi. Kulutus on kasvanut, vääntö heikentynyt, liikkeelle lähtö on hankalaa, pientä nykimistä tasakaasulla n.2000 rpm ja kylmänä tyhjäkäynti notkahtelee.
              Autoon vaihdettu vaikka mitä osaa ja alipaine vuotoa metsästetty jo pitkään. Huomasin sen että kun ilmamassamittarin piuhan irroittaa niin auto sammuu välittömästi. Eli se "hätäohjelma" ei mene päälle.. Itsellä alkaa mennä sormi suuhun kun ei enää keksi/taidot loppuu, mistä vikaa etsiä..

              -Janne-
              Oletko vaihtanut jo nokka-akselin asentotunnistimen?
              Eli kuvasta osa nro18, Pulse generator, camshaft

              Last edited by Lanakt; 24-06-2009, 16:17.

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #97
                Eikös tuosta pitäisi tulla vikakoodeihin jotain ilmoitusta, jos vika on siellä?? Vanoksen purkukin on jo tullut mieleen.. jos sieltä ne tiivisteet on sököt.

                -Janne-
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • Lanakt
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 147
                  • Helsinki / Orimattila

                  #98
                  Originally posted by janne1974 View Post
                  Eikös tuosta pitäisi tulla vikakoodeihin jotain ilmoitusta, jos vika on siellä?? Vanoksen purkukin on jo tullut mieleen.. jos sieltä ne tiivisteet on sököt.

                  -Janne-
                  Itsellä ei ainakaan tullu vikakoodeja tosta, ihan "heräteostoksena" sen vaihoin.

                  Comment

                  • MikkoK
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 748
                    • Oulu

                    #99
                    Oon lueskellu tätä topikkia jonku aikaa, kun omassa M52B28 -koneessa ollu jonkin aikaa ongelmaa. Alavääntö on täydellisesti kateissa, 4-tonnin jälkeen kyllä sitten taas potkua on ihan normaalisti. Bensan kulutus on noussut litran pari ja joskus starttauttaa hieman pidempään kuin normaalisti.

                    Eilen luettiin vikakoodit ja nokka-akselin asentotunnistinta se moitti vialliseksi. Ajon aikana luettiin myös live-dataa ja sen mukaan vanos ei liikkunut suuntaan eikä toiseen minkäänlaisessa ajossa. Anturi on nyt tilauksessa, katsellaan sen vaihdon jälkeen herääkö se vanoskin sitten henkiin vai onko siinä myös jotain häikkää.

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8094
                      • Willähde

                      Originally posted by MikkoK View Post
                      Oon lueskellu tätä topikkia jonku aikaa, kun omassa M52B28 -koneessa ollu jonkin aikaa ongelmaa. Alavääntö on täydellisesti kateissa, 4-tonnin jälkeen kyllä sitten taas potkua on ihan normaalisti. Bensan kulutus on noussut litran pari ja joskus starttauttaa hieman pidempään kuin normaalisti.

                      Eilen luettiin vikakoodit ja nokka-akselin asentotunnistinta se moitti vialliseksi. Ajon aikana luettiin myös live-dataa ja sen mukaan vanos ei liikkunut suuntaan eikä toiseen minkäänlaisessa ajossa. Anturi on nyt tilauksessa, katsellaan sen vaihdon jälkeen herääkö se vanoskin sitten henkiin vai onko siinä myös jotain häikkää.
                      Antamasi kuvaus sopii juuri tuohon anturiin.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • MikkoK
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 748
                        • Oulu

                        Originally posted by peltone View Post
                        Antamasi kuvaus sopii juuri tuohon anturiin.
                        Niin sopii, mutta liekkö sillä tekemistä tuon vanos -homman kans? Vai onko siellä sitten toinen vikapaikka...:think

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8975
                          • Kellokoski

                          Originally posted by MikkoK View Post
                          Niin sopii, mutta liekkö sillä tekemistä tuon vanos -homman kans? Vai onko siellä sitten toinen vikapaikka...:think
                          No jos ei saa tietoa nokan asennosta niin miten se sitä säätäisi vanoksella :think
                          Eli väittäisin että viat liittyy toisiinsa. Vanos alkaa toimia ehjällä anturilla
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • MikkoK
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 748
                            • Oulu

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            No jos ei saa tietoa nokan asennosta niin miten se sitä säätäisi vanoksella :think
                            Eli väittäisin että viat liittyy toisiinsa. Vanos alkaa toimia ehjällä anturilla
                            Näin mekin sitä vähän pähkäiltiin. Kävi kuitenkin jo mielessä, että voiko se vanos olla mekaanisesti jumissa, mutta uskotaan/toivotaan että se toimii tuon anturin vaihdolla. Keskimäärin 1-2 litraa pompsahti kulutus yläkanttiin tämän ongelman myötä...

                            Comment

                            • Terominator
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 134
                              • Kangasala

                              Pitäisiköhän itsekin lähteä nokka-akselin asentotunnistimen ostoon. Kylmänä tuntuu vetävän pirun hyvin, mutta lämpösenä vedättäessä täytyy ikäänkuin pumpata kaasua, että edes hieman vetäisi. Taas kun liikenne valoista yrittää lähteä nopeasti liikkeelle, tuntuu kuin auto meinaisi tukehtua nytkähdettyään liikkeelle.
                              Paljon tuosta puutumisesta puhetta on, mutta kukaan ei ole suoraan maininnut että olisi saanut ongelman poistettua jollain tietyillä toimenpiteillä. Kaikki vain arvuuttelee IMM, imusarjan tiiviste, bensansuodatin, asentotunnistimet, vanos.... Onko jonkun autosta oikeasti tuo ongelma poistettu, vai onko vaan tyydytty ajamaan autolla sellaisena, kuin se on?
                              E36 323i -95

                              Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8094
                                • Willähde

                                Kannattaa lukea ensin vikakoodit niin saa edes vähän vihiä kumpi (nokan vaiko kammen) tunnistin on sökö.
                                Toki sillä vikakoodien luvulla saattaa saada muutakin selville kuin että noista jompikumpi ois hajalla.. Ei mene arpomiseksi eikä turhien osien vaihtamiseksi.

                                Just my 2 cents..
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X