Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Curtis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 44
    • Turku

    Mulla on omassa -96 328:ssa samoja ongelmia, eli ei oikein kulkupuoli vastaa odotuksia/vanhaa samanlaista.

    Olen vaihtanut jo seuraavat osat:
    -venttiilikopantiiviste(vuosi 5 sylinterin tulpan koloon)
    -haitariputki(repeämillä)
    -tulpanhatut(halkeamia kaikissa)
    -tulpat pariin kertaan
    -kampiakselinasentotunnistin(sammuili välillä vauhdista ja paikallaan, oli johtojen eristeet haurastuneet)
    -nokka-akselinasentotunnistin(johtojen eristeet myös haurastuneet)
    -separaattori(oli "tukossa", letku siitä öljytikunputkeen oli tukossa ja öljytikunputki oli niin tukossa ettei auennut edes paineilmalla vaan piti ensin pehmittää miggilangan kanssa tökkimällä)
    -puhdistin lisäilmaluistin(oli vähän jumivan oloinen)
    -laitoin m50b25 imusarjan, en korjatakseni vaan motorsportin takia, ei vaikuttanut mitään kulkupuoleen???
    -viimeisimpänä tilasin uuden ilmanmassamittarin Englannista, mutta mun tuurilla oli valmiiks paska ja vedot täysin kateissa alakierroksilla

    Tällä viikolla kävin hakemassa motonetista CRC:n air sensor cleaneria ja putsasin vanhan mittarin, niin eihän se enään lähtenyt edes käymään, no otin töpselin irti ja sitten lähti kuin palmun alta. Annoin hetken käydä ja sitten sammutin ja laitoin töpselin takaisin kiinni, sen jälkeen lähti käymään normaalisti. Tyhjäkäynnissä on kuitenkin välillä pientä hakemista, eikä enään toimi edes yhtä hyvin kuin ennen putsausta. No otin töpselin taas irti ja kävin ajelemassa sillätavalla, niin yllätys oli suuri kun huomasin ettei autossa ole mitään eroa siihen kun töpseli on kiinni. Olettaisin kuitenkin, että toimivalla ilmanmassamittarilla auto kulkee paremmin kuin töpseli irti, vai? Luulen että täytyy vaan ostaa taas uusi mittari ja toivoa että se jotain auttais. Saakos jostain Suomesta merkkiliikettä edullisemmin uuden toimivan mittarin? Lauantaina menee auto penkkiin niin siellä voi sitten koittaa onko eroa mittari kiinni ja irti. Rupeaa kyllä välillä jo usko loppumaan...
    E61 535d

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by Curtis View Post
      -viimeisimpänä tilasin uuden ilmanmassamittarin Englannista, mutta mun tuurilla oli valmiiks paska ja vedot täysin kateissa alakierroksilla
      Aitoa boschia (edit: siis siemens...) tai ei mitään, noi tarvikemittarit on vähän kuin arpa, kaikki ei voi voittaa.
      Last edited by Cell; 17-09-2009, 22:34.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • EM^
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 65
        • Oulu

        Originally posted by Pikku bimmeristi View Post
        Olitkos tutkinu polttoaine pumpun toimintaa..
        Ei ole bensapuolta tullu tutkittua. Tulipa muuten mieleen, mihin asti muilla nousee kulutusmittarin viisari kun painatte vaikkapa noin 80kmh vauhdista vitosella kaasun pohjaan tasaisella tiellä? Omassa autossa näyttää jotain ~18 litraa/100km, pitäisköhän olla enemmän?
        E36 323i -98

        Comment

        • EM^
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 65
          • Oulu

          Originally posted by Cell View Post
          Aitoa boschia tai ei mitään, noi tarvikemittarit on vähän kuin arpa, kaikki ei voi voittaa.
          Eikö ne näissä single-vanos M52:sissa oo siemenssejä? :think Vai?
          E36 323i -98

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Originally posted by EM^ View Post
            Eikö ne näissä single-vanos M52:sissa oo siemenssejä? :think Vai?
            Shit

            Joo on.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Curtis
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 44
              • Turku

              Se Englannista tilattu mittari on kyllä hiukan halvemman oloinen. Orkkiksessa on mittayksikkö ihan kuin jotain avaruustekniikkaa ja tarvikkeessa on kaks perus vastusta missä on ihan ne värikoodi viivatkin. Saakos näitä ns. orkkis mittareita tyyliin KL-varaosilta?
              E61 535d

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki



                esim. tuosta. Tarkista vielä osanumero.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • EM^
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 65
                  • Oulu

                  Tänään taas oli aamulla melko tukkonen starttaus, puoli yhdentoista aikaan lämpömittari näytti vain +3.5 astetta kun lähdin liikenteeseen. Ensimmäiset pari kilometriä tuntuivat taas melko raskaalta, niinkuin ois peräkärry täynnä kiviä perässä . Tilanne helpottuu vähän kun moottori lämpeää mutta ei merkittävästi.
                  E36 323i -98

                  Comment

                  • Curtis
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 44
                    • Turku

                    Olikin näköjään mun auton ongelmat oman mielen tuotoksia. Kävin tänään penkissä ja 218hp/288Nm, eli ei syytä huoleen. Tämä tulos tuli 242tkm ajetulla massamittarilla, koitin myös sitä Englannin tarviketta ja sillä tuli palttiarallaa vajaa kymmenen heppaa vähempi. Sitten koitin myös ilman massamittaria siten että otin töpselin irti, näin tuli runsas kymmenen heppaa pienemmät tehot. Aika hyvät lukemat tuli "vikaohjelmallakin". Oon kyllä kuullutkin, että ei edes välttämättä huomaa että on vikaohjelmalla kun on niin hyvät arvot arvottu siihen. En koittanut millään tapaa sopeuttaa mittareita tai mitään, sammutin vaan auton ja vaihdoin mittarin ja uutta vetoa heti perään. Seos ei kyllä ollut millään versiolla yhtä hyvä kuin vanhassa, mutta tiedä sitten auttaisko uusi kunnollinen mittari jotain.
                    E61 535d

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Curtis View Post
                      Olikin näköjään mun auton ongelmat oman mielen tuotoksia. Kävin tänään penkissä ja 218hp/288Nm, eli ei syytä huoleen. Tämä tulos tuli 242tkm ajetulla massamittarilla, koitin myös sitä Englannin tarviketta ja sillä tuli palttiarallaa vajaa kymmenen heppaa vähempi. Sitten koitin myös ilman massamittaria siten että otin töpselin irti, näin tuli runsas kymmenen heppaa pienemmät tehot. Aika hyvät lukemat tuli "vikaohjelmallakin". Oon kyllä kuullutkin, että ei edes välttämättä huomaa että on vikaohjelmalla kun on niin hyvät arvot arvottu siihen. En koittanut millään tapaa sopeuttaa mittareita tai mitään, sammutin vaan auton ja vaihdoin mittarin ja uutta vetoa heti perään. Seos ei kyllä ollut millään versiolla yhtä hyvä kuin vanhassa, mutta tiedä sitten auttaisko uusi kunnollinen mittari jotain.
                      Ei sellanen uus merkkimittarikaan ois tossa tapauksessa luultavasti mitään auttanut, vaatii tosiaan sen 50-200km ajon että adaptoituu siihen uuteen mittariin.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Hawk_
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 186
                        • Tampere

                        Omassa ollut tuo tehojen katoamis vika jo puolisen vuotta, ajossa kierrokset tippuu nopeasti ja yhtä nopeasti nousee takaisin (auto nykäsee kivasti) tämän jälkeen yleensä tehot katoo, mutta ei aina. Ja tehot ei katoo pelkästään alhaalta vaan ihan myös ylemmillä kierroksilla vääntää vaivalloisesti. Auto myös voi sammua vauhdissa kun vaihtaa vaihdetta, tai sitten valoissa. Nyt viime aikoina on myös kierrokset alkanut heittelehtiin tyhjäkäynnillä, välillä normaalisti, mutta välillä tippuu normaalin alle ja auto alkaa täriseen oikeen, käy alle 500 rpm. Kylmänä auto käy ja toimii mainiosti, mutta kun lämpenee alkaa noi kierrokset heittelehtiin ja tehot saattaa kadota. Ja kun on vielä lämmin päivä niin sillon se on vittumainen. Nyt kun on ilmat kylmenny vähän niin on alkanut toimiin vähän paremmin mutta vieläkin tapahtuu tota kaikkea. Tehot saa palaan käynnistämällä auton uudelleen, mutta ei ne aina palaa..
                        ex. BMW E46 320i Sedan -03
                        ex. BMW E39 530dA -01
                        ex. BMW E36 328i Coupé -97
                        ex. BMW E36 325i Coupè -93
                        ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                        Comment

                        • Curtis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 44
                          • Turku

                          Mulla ainakin tuon sammuilun sai loppumaan kampiakselinasentotunnistimen vaihdolla. Siitä jää vikakoodi jos auto sammuu. Mun kohdalla se anturi itsessään toimi varmastikin ihan hyvin, mutta johdon eristeet olivat murentuneet ja sitä kautta tietty aiheutu häikkää. Eli jos mahdollista niin koodit läpi vaan.
                          E61 535d

                          Comment

                          • rick the rocket
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 191
                            • Mänts

                            Mulla tuohon samaan ongelmaan ei auttanut uusi kampiakselinanturikaan. Ja sama ongelma on, etenkin lämpimällä säällä tai kone lämpöisenä auto saattaa sammua "tukehtua" risteyksiin tultaessa. Ei imuvuotoja, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, uusia tulppia, uusi imm, uusi kampiakselinanturi...ja varmaan oli vielä monta muutakin mitä testattu mitä nyt ei muista.

                            Edit. ja niin ei tule vikakoodeja
                            E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              Käykö tuon filmimallisen IMM:n putsaamiseen vain sellainen purkki missä lukee että IMM putsari / vast? Eilen katselin ohimennen Robin Hoodista niin siellä oli "Elektroniikka puhdistaja-spray"
                              ja sellanen nopeasti kuivava? Kannattaako siis esim Motonetistä katsoa tuohon hommaan tarkoitettua ainetta? :think
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • Curtis
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2006
                                • 44
                                • Turku

                                Mulla ainakin muuttu putsauksen jälkeen sen verran että ei lähteny aluks edes käyntiin ja nyt tyhjäkäynti pätkii. Mä putsasin CRC:n air sensor cleanerilla. Mutta toisessa topikissa on paljon hyviäkin kokemuksia.
                                E61 535d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎