Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruiner
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 5
    • Suomi

    Imunen venttiilikoppa

    Ite menin siittä missä aita oli matalin ja kaasuläpänasentotunnistin/tyhjäkäyntimoottori/separaattori akselilla oli pientä iän tuomaa arpomista

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5150
      • Joensuu

      Originally posted by ^mikke^ View Post
      kampiakselin asentotunnistin se oikkuili..
      imm näytti täysiä voltteja.. onneksi se ei ollut rikki niin päästiin halvalla

      kiitoksia tiedoista
      Heittikö siulla vikakoodia? Veljen autossa samanlaisia oireita mitä sinulla.
      Pelaa kyllä täysin, mutta alaväännöt aivan hukassa.
      Kokeiltu toisella nokan asentotunnistimella ja käyttäytyy samalla tavalla, eli vika ei ole siinä. Immikin testattu ehjäks.

      En tosin ole kuullut että kammen tunnistimia kovin usein menis? Nekö aiheuttaa tehottomuutta alakierroksilla ja kovaa bensansyöntiä.
      Yläkierroksilla kyllä laulaa ihan pirun nätisti ja vedot on vähintäänkin tallessa.

      Auto siis e39 528ia, eikä vikakoodeja minkäänlaisia.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • Axu93
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 113
        • Joensuu/Lieksa

        Ei oo tänne vissiin jaksettu enään kertoa jos vika on selvinny :think
        Itsellä 328i e36 -95 ja tätä samaa asiaa olisi lähettävä selvittämään missä häikkää..
        Käyttis: 330d e91 m-sport -08
        Prokkis: 325Tic e36 cupee -92

        Purussa: 318is e36, 318i e30 toukka ja 520i e34 sedan

        Entisiä: 21xe36, 19xe34, 12xe30 1xe28



        ///M50 POWER
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Comment

        • deemu79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 453
          • Helsinki

          Fiksu marssijärjestys osien tarkastamisessa ja uusimisessa vois olla: Imuvuodot; letkut, isot ja pienet imusarjaan ja huohotukseen liittyvät, läpiviennit. Sytytystulpat, puolien ja tulppien välillä olevat "kumitutit" mitkä hoitavat tulpanjohtojen/hattujen virkaa. Samalla venttiilikopan tiiviste, pienine pulttien läpivientikumeineen. Sitten kampuran asentotunnistin oem-osaa tai vastaava tarvikkeena.
          Tuossa järjestyksessä kun käy läpi niin varmaan löytyy jotain. Mitään oikoteitä tässä ei ole, jollei sit asentotunnistin ole mennyt niin että sen pystyy toteamaan vikakoodeista.
          sigpic
          328i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • Axu93
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 113
            • Joensuu/Lieksa

            Originally posted by deemu79 View Post
            Fiksu marssijärjestys osien tarkastamisessa ja uusimisessa vois olla: Imuvuodot; letkut, isot ja pienet imusarjaan ja huohotukseen liittyvät, läpiviennit. Sytytystulpat, puolien ja tulppien välillä olevat "kumitutit" mitkä hoitavat tulpanjohtojen/hattujen virkaa. Samalla venttiilikopan tiiviste, pienine pulttien läpivientikumeineen. Sitten kampuran asentotunnistin oem-osaa tai vastaava tarvikkeena.
            Tuossa järjestyksessä kun käy läpi niin varmaan löytyy jotain. Mitään oikoteitä tässä ei ole, jollei sit asentotunnistin ole mennyt niin että sen pystyy toteamaan vikakoodeista.
            Sen verran eilen kokeilin kun otin IMM:n pistokkeen irti nii veti ja kulki sen aikaa hyvin kun kone lämpesi kunnolla. Lämpinänä sitten satunnaisesti tuli vetoja mutta muuten vedot loppu 3000-4000rpm paikkeilla:think
            Käyttis: 330d e91 m-sport -08
            Prokkis: 325Tic e36 cupee -92

            Purussa: 318is e36, 318i e30 toukka ja 520i e34 sedan

            Entisiä: 21xe36, 19xe34, 12xe30 1xe28



            ///M50 POWER
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Comment

            • deemu79
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 453
              • Helsinki

              Tuo kyllä kuulostaa taas imm-vialle..:think Paras lukea koodit ja livedataa seuraamaan.
              sigpic
              328i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • Axu93
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 113
                • Joensuu/Lieksa

                Originally posted by deemu79 View Post
                Tuo kyllä kuulostaa taas imm-vialle..:think Paras lukea koodit ja livedataa seuraamaan.
                Niin ja kaiken kruunaa kun joku joskus päättäny vaparin laittaa vakio putsarin sialle.. Pitää vakio putsaria alkaa metästää. Ens viikolla piuhan päähän auto niin ollaan vähän viisampia.
                Käyttis: 330d e91 m-sport -08
                Prokkis: 325Tic e36 cupee -92

                Purussa: 318is e36, 318i e30 toukka ja 520i e34 sedan

                Entisiä: 21xe36, 19xe34, 12xe30 1xe28



                ///M50 POWER
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Axu93 View Post
                  Niin ja kaiken kruunaa kun joku joskus päättäny vaparin laittaa vakio putsarin sialle.. Pitää vakio putsaria alkaa metästää. Ens viikolla piuhan päähän auto niin ollaan vähän viisampia.
                  No siinähän se syypää, jos ei ole vapari tukossa niin sen öljyt on tuhonneet maffin..
                  Vakioputsari kiinni ja ehjä maffi myös?
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Axu93
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 113
                    • Joensuu/Lieksa

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    No siinähän se syypää, jos ei ole vapari tukossa niin sen öljyt on tuhonneet maffin..
                    Vakioputsari kiinni ja ehjä maffi myös?
                    Vakio putsarikotelo etsinnässä.
                    Käyttis: 330d e91 m-sport -08
                    Prokkis: 325Tic e36 cupee -92

                    Purussa: 318is e36, 318i e30 toukka ja 520i e34 sedan

                    Entisiä: 21xe36, 19xe34, 12xe30 1xe28



                    ///M50 POWER
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎